Урок "Добір слів для доповнення речення. Доповнення тематичних груп слів."

Про матеріал
Урок з української мови 2 клас за підручником "Українська мова та читання" Г.Сапун, О.Придаток Мета: розширювати знання учнів про слово; учити групувати предмети за певними ознаками, добирати слова для тематичних груп; збагачувати словниковий запас; розвивати спостережливість, мовлення, пам'ять, увагу; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Добір слів для доповнення речення. Доповнення тематичних груп слів.

Мета. Навчальна: розширювати знання учнів про слово; учити групувати предмети за певними ознаками, добирати слова для тематичних груп; збагачувати словниковий запас. Розвивальна: розвивати спостережливість, мовлення, пам'ять, увагу. Виховна: виховувати любов до природи.

Засоби навчання. Картки для індивідуальної та групової роботи

Перебіг уроку

1. Вступна частина. Організація класу.

1. Гра «Врятуй пташечку».

— Уявіть, що у ваших руках малесенька пташечка. Простягніть руки долонями догори. Тепер зігрійте її своїм рівним, спокійним подихом. Повільно, по одному пальчику, складіть долоні, заховайте в них пташечку, прикладіть їх до своїх грудей, віддайте пташці доброту свого серця. Розкрийте долоні і ви побачите, що пташка радісно злетіла.  А чому пташечка замерзла? (Бо прийшла зима. Пташкам взимку холодно.) А як ще ми можемо зігріти пташечку?  (Нагодувати її. ) Тож пташечка чекає від нас зерняток, а що ви очікуєте від уроку?

2. Вправа «Очікування».

 Що ви очікуєте від уроку?

 А я очікую, що ви будете дружно, наполегливо працювати, підтримувати одне одного, радіти своїм успіхам і досягненням однокласників.

ІІ. Основна частина.

1. Актуалізація опорних знань.

 Відгадування загадки.

Воно для всіх нас — добрий друг,

хоч диваком вважається,

бо навесні вдяга кожух,

на зиму ж — роздягається. (Дерево)

А чому воно вважається диваком? Як треба одягатися? Взимку на вулицю не можна виходити роздягнутими. А чи може бути дивак другом?

 Каліграфічна хвилинка.

Щоб рівно і гарно слова написати,  нам з’єднання букв слід усім пригадати.

1. Повторення правильної посадки,вміння тримати ручку.

2. Запис дати і класної роботи.

Написання буквосполучень, слів: ер ев во дерево на дереві.

А яке дерево не роздягається на зиму?

 Зоровий диктант.

Посадили ми ялинку у дворі,

підросла вона на радість дітворі.

(Т.Коломієць «Ялинка у дворі»)

А чому діти раділи? (Щороку є новорічна ялинка. Не потрібно кожного року знищувати ялинку та витрачати  на це гроші.)

 Вправа «Сенкан». (Робота в групах)

1. Іменник. Дерево

2. Прикметники. Струнке, високе.

3. Дієслова. Росте, шумить, зеленіє.

4. Речення. На подвір’ї росте дерево.

5. Висновок. Рослина.

2. Повідомлення теми уроку.

 Сьогодні ми продовжимо ознайомлюватися з роллю слів у реченні. Учитимемося добирати влучні слова,  слова  для тематичних груп.

3. Робота з підручником.

Розгорніть підручники на с. 89

 Вправа 5 (перше і друге завдання) на с. 89.

 Прочитайте речення. Поміркуйте, які слова пропущено. Скористайтеся словами для довідки.

 Запишіть Останнє речення.

 Запишіть слово ягідка, поділяючи на склади для переносу різними способами.

В українській мові є слова із збігом приголосних звуків. Ці слова ми можемо переносити по-різному. Але сполучення приголосного і голосного розривати не можна.

 Побудуйте звукову модель слова ялинка.

Скільки у слові букв, звуків? Чому? Коли буква я позначає 2 звуки?

 Вправа 5 (третє і четверте завдання).

 Прочитайте перші слова кожного рядка. Чи можете одразу назвати, до якої тематичної групи належить кожне слово? (Так. Адже ялина — дерево, омелюх — птах.)

 Запишіть одну групу слів на вибір.

Фізкультхвилинка

4. Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності.

 Гра «Зайве слово».

На екран проєктую групи слів. Учні читають їх, визначають тематичну групу, знаходять  «зайве» слово.

Складання речень за зразком :  троянди, чорнобривці, хризантеми  - це квіти.

Липа, липень, тополя, каштан.

Ліщина, малина, шипшина, помідор.

Рись, ведмідь, сонечко, заєць.

 Гра «Птахи».

Називаю птахів, учні розподіляють їх назви у дві групи: перелітні та осілі. Слова для гри: соловей, синиця, сорока, журавель, жайворонок, дятел.

 Доберіть ще по дві назви птахів до кожної групи.

Складіть речення.

• Вправа «Броунівський рух».

Учні  отримують  завдання  на  картках  кількох  кольорів.  Об’єднуються в групи за кольором карток, виконують  завдання.

Картка 1 (червона)

Прочитайте групу  слів.  Назвіть їх одним словом. Розташуйте слова в алфавітному  порядку.

М’яч, лялька, дзиґа, кубики, барабан

Картка 2 (зелена)

Прочитайте групу  слів.  Назвіть їх одним словом. Розташуйте слова в алфавітному  порядку.

Сосна, дуб, осика, ялина, береза.

Картка 3 (жовта)

Прочитайте групу  слів.  Назвіть їх одним словом. Розташуйте слова в алфавітному  порядку.

Опеньки, лисички, боровик, сироїжка, підберезник

Перевірка

ІІІ. Заключна частина.

1. Рефлексія.

  • Самооцінювання  (Картки самооцінювання)
  • Оцінювання учнів
  • Вправа «Зворотний зв’язок»

— Чи справдилися ваші очікування?

 — Які завдання вам було цікаво виконувати?

— Коли виникали труднощі?  

—А чи справдяться очікування пташечки?

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку