Предмет. Українська мова.
Клас. 3
Тема. Добираю синоніми
Мета. Вчити учнів добирати слова, близькі за значенням – синоніми; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Обладнання. Мультимедійний комплект, підручник, зошит.
Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
У народі існує думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.
Сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати синоніми, добирати їх.
2.2. Очікування від уроку.
- Які ваші очікування від уроку? Що складного у вивченні цієї теми?
А також ми будемо продовжувати подорожувати Карпатами і потрапимо в чарівне місце. Але чи можемо ми самостійно мандрувати горами? Сьогодні ми маємо потрапити до озера Синевир, але йти в похід в гори самостійно не можна. Це дуже небезпечно. Можна заблукати. Тому до нас в гості прийшов чарівний житель Українських Карпат – Карпатський лісовичок. Це веселий, життєрадісний, дідусь, який знає все про ліс. Він добре знає дорогу до озера. Але не все так просто. Він дуже хитрий. Щоб дійти до озера нам потрібно виконувати його завдання. Об’єднаймося в групи за бажанням. (Герой супроводжує виконання всіх завдань).
Слово Синевир.
Звуковий аналіз слова.
Які бувають речення? Кожна група складає речення і записує його. (Спонукальне, питальне, розповідне )
(Виконуємо на дошці. Висновок. Є синоніми-дієслова, синоніми – прикметники, синоніми-іменники)
(Виконуємо вправу письмово, коментовано. Синоніми об’єднуються в синонімічні ряди.)
З’єднати фразеологізм з його значенням.
Зачитаймо вислови. Ці вислови називаються фразеологізми. Стійкі словосполучення, що за змістом дорівнюють одному слову.
Прочитай текст. Кас/зкове, ози/еро. Як дізнатися, яку літеру писати у виділених словах? Дібрати перевірні. Такі, щоб після сумнівного приголосного стояв голосний. Казкове – казати, зробити ненаголошений звук е и наголошеним озеро – озера.
Легенда - Народне сказання або оповідання про якісь події чи життя людей, оповите казковістю, фантастикою. Вигадане, неправдиве. Граф- дворянський титул.
Полонина - гірські луки в Карпатах.
1група – Скласти 5 запитань до тексту.
2група – Дослідити значення слова Синевир. Поміркувати, чому граф не хотів, щоб його донька зустрічалася із пастухом.
3група – Скласти план легенди.
Захист відповідей.
Скласти текст на 3-4 речення про Карпати.
6. Підсумок уроку. Рефлексія.
6.1. Сенкан «Сеневир».
6.2. Незакінчені речення
- На уроці ми досліджували…..
- Подорожували……
- Я дізнався……
6.3. Домашня робота.
Підготувати додаткову інформацію про Карпати.