Урок "Добираю синоніми"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 3 класу. Програма Савченко О.Я. Підручник К.І.Пономарьової.
Перегляд файлу

Предмет. Українська мова.

Клас. 3

Тема. Добираю синоніми

Мета.  Вчити учнів добирати слова, близькі за значенням – синоніми;  удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови,  до традицій своєї країни.

Обладнання.  Мультимедійний комплект, підручник, зошит.

Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.
    1.   Визначення настрою.

У народі існує думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися  небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.

  1.           Перевірка готовності учнів до уроку.
  1. Мотивація навчальної діяльності.  Створення позитивного психологічного клімату класу.
    1.           Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо  досліджувати синоніми, добирати їх.

                   2.2. Очікування від уроку.

- Які ваші очікування від уроку? Що складного у вивченні цієї теми?

А також ми будемо продовжувати подорожувати Карпатами і потрапимо в чарівне місце. Але  чи можемо ми самостійно мандрувати горами?  Сьогодні ми маємо потрапити до озера Синевир, але йти в похід в гори самостійно не можна. Це дуже небезпечно. Можна заблукати.  Тому до нас в гості прийшов чарівний житель Українських Карпат – Карпатський лісовичок. Це  веселий, життєрадісний, дідусь, який знає все про ліс. Він добре знає дорогу до озера. Але не все так просто. Він дуже хитрий. Щоб дійти до озера нам потрібно виконувати його завдання. Об’єднаймося в групи за бажанням. (Герой супроводжує виконання всіх завдань).

  1. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок учнів.
    1.           Перевірка домашнього завдання.
    2.           Вправа «Кластер».
  • Який розділ розпочали досліджувати?
  • Що таке слово? Слово – основна одиниця мови.
  • Для чого служить слово? Служить для назв предметів, дій, ознак, властивостей.
  • Що таке лексичне значення слова? (Те, що воно означає)
  • Значення слова – пряме, переносне
  • Звідки ми дізнаємося про значення слова?
  • Як називаються близькі за значенням слова?
  • Де саме ми подорожуємо?
  • Які місця ми вже відвідали?
    1.           Каліграфічна хвилинка.
    2.           Робота з мовними одиницями. Звуко-буквений аналіз слова, робота над реченням.

Слово Синевир.

Звуковий аналіз слова.

Які бувають речення? Кожна група складає речення і записує його. (Спонукальне, питальне, розповідне )

  1.           Виконання вправи 1. Знайти та записати синоніми парами.

(Виконуємо на дошці. Висновок. Є синоніми-дієслова, синоніми – прикметники, синоніми-іменники)

  1.           Робота над синонімічними рядами. Вправа 2.

(Виконуємо вправу письмово, коментовано. Синоніми об’єднуються в синонімічні ряди.)

  1. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і з допомогою учителя.
    1.           Робота в групах. Робота над фразеологізмами.

З’єднати фразеологізм з його значенням.

Зачитаймо вислови. Ці вислови називаються фразеологізми. Стійкі словосполучення, що за змістом дорівнюють одному слову.

  1.           Перегляд відео про Синевир.
  2.           Самостійна робота. Списування. Вправа 4.

Прочитай текст. Кас/зкове, ози/еро.  Як дізнатися, яку літеру писати у виділених словах? Дібрати перевірні. Такі, щоб після сумнівного приголосного стояв голосний.  Казкове – казати, зробити ненаголошений звук е и наголошеним озеро – озера. 

  1. Застосування учнями знань в стандартних і змінених умовах.
    1.           Робота над легендою.

Легенда - Народне сказання або оповідання про якісь події чи життя людей, оповите казковістю, фантастикою. Вигадане, неправдиве. Граф- дворянський титул.

Полонина  - гірські луки в Карпатах.

  1.           Робота в групах.

1група – Скласти 5 запитань до тексту.

2група – Дослідити значення слова Синевир. Поміркувати, чому граф не хотів, щоб його донька зустрічалася із пастухом.

3група – Скласти план легенди.

Захист відповідей.

  1.           «Крісло автора».

Скласти текст на 3-4 речення про Карпати.

6. Підсумок уроку. Рефлексія.

                    6.1. Сенкан «Сеневир».

                    6.2. Незакінчені речення

- На уроці ми досліджували…..

- Подорожували……

- Я дізнався……

                     6.3. Домашня робота.

Підготувати додаткову інформацію про Карпати.

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку