16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок "Добро починається з тебе"

Про матеріал
Формувати уявлення про чуйність і доброзичливість, учити характеризувати події та явища , як прояви добра і зла; розкрити моральний зміст доброти; сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих та гуманних вчинків, виховувати бажання творити добро.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинка доброта"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати уявлення про чуйність і доброзичливість, учити характеризувати події та явища як прояви добра і зла; розкрити моральний  зміст доброти; сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих та гуманних вчинків шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння  важливості прояву милосердя, людяності; виховувати бажання творити добро, жити за «золотими правилами» моралі».

 

Обладнання: адіозапис, мультфільм, квіти, листочки, дерево добра, сонечко,хмаринки , шифрограма, кольорові олівці.

                                               Хід заняття

І. Організаційна частина.

1.Ранкове коло

А) Привітання вчителя

Вранці сонце пробудилось,

В росяній траві умилось

перегорнуло календар –

Ось і вересень настав.

Він покликав всіх до школи,

А наш клас зібрав у дружне коло.

          У цей ранковий, добрий час

          Я рада, діти, бачить вас.

Міцно за руки візьмемось,

Разом щиро усміхнемось.

 Б) Створення позитивного настрою

- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.

- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.

- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.

- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, підніміть руки вгору.

- Якщо ви хочете дізнатися щось нове і цікаве, поплескайте в долоні.

 

2. Повідомлення теми і мети уроку.

Ось і тема в нас нова,

Зашифрована вона.

Пропоную в гру пограти

І її розшифрувати.

 

Гра «Шифрувальники»

 

 

  

 

 

 

 

 

Добро починається з тебе

 

ІІ. Основна частина

  Вправа «Асоціативний кущ»

- Що таке, на вашу думку, доброта? Сплетемо «павутинку» до цього слова.

 

    щедрість            милосердя            повага

 

   турбота            Д О Б Р О Т А                       радість

 

           любов і ласка                   допомога

 

Доброта — це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність. Доброта — це ще й співчуття, щирість і щедрість людської душі і велика любов. Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вона вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю.  Доброта виражається у твоєму ставленні до людей і навколишнього світу, до тварин і рослин. Адже людина повинна вміти співчувати, допомагати ближньому, по-дружньому ставитися до товаришів і до всіх людей. А твоє ставлення до тварин, тобто те, як ти вмієш поводитися з собачкою чи котиком, з пташкою чи метеликом, з маленькою мишкою чи з великим конем, відразу відкриє для всіх, яка ти людина, чи є у твоєму серденьку любов, співчуття, чуйність, ласка. Добра людина не буде бездумно нищити і ламати деревце чи квітку лише тому, що їй так захотілося. Не стане ловити яскравого метелика чи співочу пташку або маленького жучка для свого задоволення, бо знає, що всі мають право на життя. І людина не повинна нищити і вбивати, а лише творити, примножувати красу цього світу, берегти його і любити. Добра людина дивиться на тварину лагідно, в її очах любов і ласка. І слова у такої людини теплі і лагідні. А інтонація голосу — ніжна. Добра людина тваринку не вдарить, бо знає, що їй боляче. І якщо у тебе є друг — собачка чи котик, пташка чи мишка, — то знай, що ти повинна турбуватися і щиро любити їх. У народі кажуть: «Хто людям добра бажає, той і собі має», «До доброї криниці дорога втоптана».

Кожна людина повинна розрізняти людські почуття та емоції. Це допоможе прийняти правильне рішення у незвичних ситуаціях. Адже ми повинні співчувати, співпереживати, допомагати у біді та горі, вміти радіти за інших у хвилини радості.

 Гра «Сонечко добра»

   Діти стають у коло, заплющують очі, простягають перед собою руки. На рахунок «один, два, три» вчитель непомітно кладе в долоні одного з дітей «сонечко добра» і голосно каже: «Хто сьогодні найдобріший, виходь до нас скоріше!» (дитина, яка отримала «сонечко добра», виходить у центр кола. Вона торкається до кого-небудь із дітей «сонечком добра» і говорить про нього щось приємне та добре. Та дитина, до якої торкнулися, повинна сказати щось добре про свого сусіда. І так кожен говорить добрі слова наступній дитині по колу.)

Вправа «Мій настрій»

Кожен з вас має на даний час різний настрій. На парті лежить

квіточка.

Подивіться на таблицю кольорів і розфарбуйте її, залежно від вашого настрою:

червоний – мені весело;

рожевий – я задоволений;

жовтий – я здивований;

синій – я спокійний;

фіолетовий – мені сумно;

чорний – мені не цікаво.

( Перегляд картинок, підсумок)

Нехай чудовий настрій супроводжує вас завжди.

Перегляд відео мультфільму «Школа доброго настрою»

 (телеканал ПЛЮСПЛЮС)

Вправа «СТВОРЕННЯ ДЕРЕВА ДОБРОТИ»

- Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина.  Тобто вона починається з кожного із нас.Тож давайте  щодня  намагатися робити добрі справи, щоб це увійшло в наше життя, як потреба в їжі, повітрі, спілкуванні. І почнемо з того, що ми своїми добрими справами створимо ДЕРЕВО ДОБРОТИ.

У кожного з вас на парті є листочок. Напишіть , які добрі справи ви робили під час літніх канікул  і  прикрепіть листочок до дерева .

Молодці!Наше дерево затріпотіло зеленим листячком від ваших добрих сердець і теплих слів. Дякую вам за ваші добрі справи і вчинки. Робіть їх постійно,не чекаючи, коли зявиться нагода. Не ждіть за них подяки.

Яка краса! Наше дерево замайоріло красою квітів та зелені, а наше життя збагатилося, красою добрих вчинків.

Краси й Добра єднання нехай буде всюди.

І стане менше горя й бід.

Бо недарма казали мудрі люди:

Добро й Краса - вони врятують світ.

Врятує світ краса –

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта.

Бо однієї вже краси занадто мало

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож люди на землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

Фізкультхвилинка.

Встало  вранці ясне сонце

Зазирнуло у віконце.

Ми всі дружно піднялися,

І до нього потяглися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли,

Встали – сіли.

Бачте, як розвеселили.

Всі вдихніть на повні груди,

Підтягніться догори.

Хай з вас вийдуть добрі люди,

Будьте добрими завжди.

Вправа «В якому вчинку живе добро»

Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком.

- Якщо я називаю поганий вчинок, ви піднімаєте картку з хмаринкою, якщо добрий – з сонечком.

  • Допомагати другові в біді
  • Когось образити
  • Захистити слабкого
  • Когось обдурити
  • Ділитись тим, що маєш
  • Не слухатися старших
  • Вихвалятися перед кимось
  • Радіти з чужої біди
  • Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя
  • Дражнитись
  • Ображатись через дрібниці
  • Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив
  • Поважати інших
  • Ви справились із цим завданням. Ще одна пелюстка з’явилась на квітці.

- Тепер я впевнена, що ви добре розумієте різницю між гарним і поганим.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  Додай слово.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися…(дружити)

А не кидатись словами,

Щоб не стати …(ворогами).

І запам’ятай собі –

З другом легше у ….(журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він …(допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на …(всіх).

Друг нас може захистити,

Може з класом …(помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас…( повчати).

А як сварять всі навкруг -

Йде на захист справжній…( друг).

І ніколи не забудь!

І ти для друга  вірним …(будь)!

І ще одне запам’ятай:

Друзів ти..( не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба - це велика…(сила)

Вправа  «Магічна свічка»

-У народі кажуть: «Добро творить дива». Запалимо свічку і уявимо ,що вона магічна,і відтепер всі,хто візьме її в руки,перетворюються на чарівника. Включіть свою фантазію,уявіть,що кожен з вас став добрим чарівником. Щоб ви зробили ,ставши чарівником? Почніть так:

- Якби я став чарівником,я б зробив би …

        - Слухаючи вас,я зрозуміла,які ви добрі,і недаремно кажуть,що добро живе в душі людини.

ІІІ. Підсумок уроку.

       Ось і закінчився урок, але не скінчилася дорога добра. Вам ще жити і йти цією дорогою все своє життя. Хочеться, щоб на цій дорозі ви не згубили людяності, чесності, чуйності. Поспішайте творити добро, щоб наша земля квітувала садами, повнилася дитячим сміхом, буяла радістю.

Пам’ятайте, любі діти,

Істина така проста!

Найцінніше в цілім світі -

Це любов і доброта

І старайтесь так прожити,

Щоб, як сонечко світити!

І в душі завжди неси.

Теплий промінь доброти.

docx
Додано
3 вересня 2019
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку