Математика 1 клас Тема уроку. Додаємо та віднімаємо числа 2. Мета уроку : формування предметних компетентностей: формувати математичні знання , обчислювальні навички, віднімання однакових чисел, закріплювати способи додавання та віднімання числа 1, числа 0, числа 2; закріпити назви компонентів і результату дії додавання, назву математичного виразу сума; ознайомити з таблицями додавання і віднімання числа 2; формувати вміння складати вираз за малюнком. Вчити будувати міркування шляхом виконання завдань з логічним навантаженням. Розвивати інтерес до математики, логічне мислення. Виховувати в дітей любов до математики; -формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя ; соціальні та громадянські компетентності. Обладнання : цеглинки LEGO, куб Блума, предметні малюнки, геометричний матеріал, презентація, мімічні кубики. Тип уроку : урок засвоєння знань, умінь та навичок. Освітні галузі: математична, природна, соціальна.
Хід уроку І. Організаційна частина . Продзвенів уже дзвінок Починається урок. Всі за парти дружно сіли І на мене подивились. – Візьміть мімічні кубики і покажіть мені , який у вас настрій. Чому саме такий? ( Відповіді дітей). ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. –Сьогодні на уроці ми будемо вчитися додавати та віднімати число 2, працювати з кубом Блума , LEGO , геометричним матеріалом. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності . Таблиці , які ми сьогодні складемо, вам знадобляться далі для виконання обчислень . Ви повинні бути уважними , старанними. ІV . Актуалізація опорних знань і способів дій. 1. Усний рахунок. –Діти рахують в межах 10. Називають парні та непарні числа, демонструють цеглинками LEGO відповідним кольором. – За допомогою предметних малюнків складаємо приклади на додавання , називаємо компоненти при додаванні і згадуємо зв’язок дії додавання та віднімання. 2. Робота в парах. Геометрична хвилина. В дітей на партах лежать геометричні фігури. - За допомогою геометричних фігур діти викладають фігури сніговиків. Потім діти називають скільки вони використали фігур і яких. 3.Актуалізація способу додавання і віднімання числа 2. – Робота в зошитах. Завдання 1. Виконуємо з коментарем . –Як можна міркувати , щоб до 1 додати 2?( Можна поміняти доданки місцями. Повторюємо правило – від перестановки доданків сума не міняється). – Аналогічно виконуємо вирази на додавання .( 9-2 –це означає відняти 1 і 1). V. Фізкультхвилинка. Ми сніжиночки малі , Покружляли в вишині . А зима нас підганяє , Землю всю нами встеляє . ( 2 рази). VІ. Формування нових знань і способів дії. 1.Робота з підручником. а)Ознайомлення з таблицею додавання числа 2. Завдання 1. – Як можна міркувати , щоб додати 2? - Розглядаємо таблицю додавання числа 2. - Що спільного в усіх випадках?( Спільним є другий доданок 2). – Прочитайте в таблиці перший доданок . Як він змінюється? - Прочитайте значення сум. Як воно змінилося? б) . Ознайомлення з таблицею віднімання числа 2. – Розгляньте таблицю віднімання числа 2. – Що цікавого ви помітили? ( Відповіді дітей). 2. Первинне закріплення матеріалу. – Колективна робота за підручником . Завдання 2. VІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок. 1.Закріплення обчислювальних навичок. – Завдання 3 ( підручник) . Виконуємо з коментарем ( один учень працює біля дошки , решта – записують у зошитах). 2. Закріплення вміння складати рівності до сюжетних малюнків. (Презентація). – Вчитель демонструє слайди з сюжетними малюнками. Діти складають рівності на додавання та віднімання. Називають відповіді , показують відповідного кольору цеглинку . ( Парне число – зеленого кольору, непарне число – жовтого кольору). 3. Графічна вправа . – Завдання №4.( Робота в зошитах). V ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія навчально- пізнавальної діяльності учнів. а) Працюємо з кубом Блума. Діти беруть куб , відповідають на запитання. – Що нового ви дізналися? - Що важливе ви повторили? -Як додавати число 2? - Як називаються числа при додаванні? - Як зміниться значення суми , якщо перший доданок збільшиться на один? - Які ви знаєте геометричні фігури? б) Сьогодні ви працювали супер. Похлопайте в долоньки , погладьте себе по голівці. в) Чи змінився ваш настрій зараз ? Покажіть мімічні кубики.