Урок "Додавання і віднімання"

Про матеріал
Урок - мандрівка з математики на тему "Додавання і віднімання" за підручником Антоніни Заїки проведений в 2семестрі.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання

Мета:

форування предметних компетентностей:

знаходження суми, різниці, пропущених чисел, порівняння довжин відрізків, побудова відрізків.

форування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність приймати мету, яку ставить учитель,навички критичного мислення, контролювати й оцінювати свої результати;

соціальної: викликати бажання проявляти ініціативу, підтримувати та управляти власними взаєминами з іншими;

громадської: виховувати громадянина-патріота, викликати почуття любові до Батьківщини, рідного краю.

Очікувані результати навчання:

ƒƒ учень/учениця лічить за правилами лічби предмети навколишнього світу [2МАО1-4.2-1];

ƒƒ уживає в мовленні слово наступний, попередній уміє його визначати [2МАО1-4.1-2];

ƒƒ обчислює значення математичних виразів [2МАО 2-4.3-3];

ƒƒ уміє розв’язувати прості задачі [2МАО4-4.4-1];

ƒƒ розрізняє геометричні фігури за їхніми істотними ознаками [2МАО4-4.5-1];

ƒƒ моделює геометричні фігури за допомогою танграма [2МАО2-4.4-4.6-1]

Ресурси: підручник А.Заїка 1 кл.,  робочий зошит, презентація, цеглинки LEGO, картки для усних обчислень, картки для диференційованої роботи,танграм.  Пазли «Карта України» — сайт журналу «Джміль»,— 2015.— № 1.) .

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організація класу

- У наш клас завітали гості щирі,

 привітайте в добрий час

гостей усмішкою й миром.

У ч н і (разом) Доброго дня вам! Доброго дня нам!

Доброго дня всій Україні!

 

У ч и т е л ь  Ось і дзвоник пролунав,

Вже навчання час настав.

У ч н і (разом) Щоб державі знадобитись,

                          Ми повинні добре вчитись —

                          Для могутності і слави

                          Української держави.

  •          За допомогою цеглинки лего покажіть який у вас настрій.

 — Ви всі готові до сьогоднішнього уроку, тому можемо починати.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

— Народна мудрість каже: «Людину творить країна, країну будує людина». Щоб мудрим громадянином стати, потрібно добре математику знати.

Бажаю вам бути успішними, щоб досягти своєї мети.

ІІІ. Оголошення теми уроку .

— Сьогодні на уроці ми з вам здійснимо подорож . Подорожуючи, ми закріплюватимемо знання усної нумерації чисел; вправлятимемось у знаходженні суми і різниці та порівнянні відрізків, а також  складанні та розв’язуванні задачі.

  •          Зробимо розминку.

VІ. Актуалізація знань.

  1. . «Мозкова атака»

— Як називають числа при додаванні?

— Як називають результат дії віднімання?

— Як порівняти два числа? 

— Яка фігура має чотири сторони?

— Яка фігура має три  кути?

  •          Щоб дізнатися якою країною ми мандруватимемо треба обчислити вирази.
  1. Вправа «Шифрувальники»

6 -5= 1(У)              4+6=10 (р)      5-3=2 (Ї)     8 – 5=3(о)

5+2=7 (к)              4+4=8(а)         4+ 2=6(н)    3+1=4(ю)

  •          Що для нас Україна?
  •          22 січня український народ святкує День соборності України. В 1919 році дві частини України було об’єднано в одну державу.
  •          - Наша країна займає велику територію. Але ми можемо подорожувати у будь – який куточок, не виходячи з класу. У цьому нам допоможе … (карта).
  •          Маршрут подорожі ми дізнаємося за картою.
  1. Математичний диктант (Слайд 1.)

Подорожувати ми будемо потягом. Для цього нам треба купити квиток .

  •          Запишіть під диктовку числа:
  1.         7  3  5  2  1   6  9   8  .

  Обведіть кружечком числа менші за 5.

Запишіть нижче ряд чисел у порядку зростання.

  •          Назвіть парні числа. Назвіть непарні.
  •          Що означає збільшити на 1; зменшити на 1?
  •          Збільшіть 5 на1, зменшіть 8 на 1, збільшіть 3 на1.
  •          Якщо квиток коштує 8 гривень, якими купюрами ми можемо розрахуватися? Якщо я дам 10 гривень, скільки здачі я отримаю ?

(Слайд 2)

Під пісню «Чух-чух-чух»  https://www.youtube.com/watch?v=Gkzi_kAe6a4  діти виконують руханку

VІІ. Робота над темою уроку.

- Але що це? Вітер розірвав нашу карту. Зможемо ми її зібрати?

1.Робота над задачею з цеглинками LEGO. (Учні показують відповідь цеглинкою відповідного кольору)

На пероні стояло 5 пасажирів, потім прийшло ще 2 пасажири. Скільки стояло на пероні людей?

У вагоні було 10 пасажирів. На зупинці вийшло 4. Скільки пасажирів залишилося у вагоні?

Поїзд складався з 6 вагонів потім приєднали ще 3. Скільки стало вагонів?

6 – Жовтий, 7 – червоний,  9- зелений.

Ми маємо центральну частину України.(закріплюємо на дошці) Зробимо зупинку в Києві. Що ви знаєте про це місто?(слайд 3. )

2.Повторення компонентів дії додавання.  Робота з підручником.(с.72)

№ 1/72 (картка для Олександри)

Випишіть вирази на додавання і обчисліть їх.

Перевірка. Діти міняються в парах і перевіряють виконану роботу.

Ми маємо західну частину України.(закріплюємо на дошці) Зробимо зупинку у Львові. (слайд4. з краєвидами)

Українці люблять танцювати і співати. Ми зробимо зупиночку і також відпочинемо.

3 Фізкультхвилинка. Вверх, вниз (музична).

Руки вгору, руки вниз

Раз-два-три, не помились,

У долоні, хлоп-хлоп,

І ногами топ-топ.

Мов годинник зробим так:

Тік-так, тік-так.

Тихо сіли на стільці

Я скажу вам «Молодці!»

Ми маємо східну частину України.(закріплюємо на дошці) Зробимо зупинку .в першій столиці України - Харкові (слайд5)

  1. Робота над задачею. №5/72
  •          Полічіть квіти у вазі. (7) На які види ми можемо розділити квіти?(Червоні і білі; маки і ромашки, тобто ми можемо групувати їх за видом, або за кольором.)
  •          Складіть умову задачі.
  •          Поставте запитання так, щоб задача розв’язувалася дією віднімання.
  •          Які в нас є числові значення?  Запишемо коротко  умову : 7  4  ?
  •          -Складіть вираз. Запишіть.

Ми маємо південну частину України.(закріплюємо на дошці). Зробимо зупинку в Одесі.Чому нам близьке це місто? (слайд з краєвидами)

5. . Порівняння довжин відрізків. Побудова відрізків. № 4/72

- Якими мірками (одиницями довжини) можна виміряти довжину відрізка, зображеного на аркуші паперу?

- Яка довжина відрізка АВ? Відрізка СD? Який відрізок довший? На скільки сантиметрів?

- Побудуйте відрізки заданої довжини з коментуванням

  •          Ми закінчуємо відновлювати карту України.  Погляньте на нашу карту. Що ми зробили з частинками? Ми їх об’єднали . Ось так трохи більше ніж 100 років тому було об’єднано лівобережну і правобережну Україну. Запам’ятайте цей день.
  •            Можна повертатися додому. Візьміть танграм складіть свій будиночок

Г ра «Танграм»

  •          Наша подорож закінчилася. Покажіть цеглинкою який у вас настрій в кінці уроку.

ІV. Підсумок уроку.  Рефлексія

Продовжте речення.

 Було цікаво...

 Тепер я можу...


 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок математики

проведений в 1 класі на тему:

«Додавання і віднімання»

 

 

 

Вчитель початкових класів

Могетич Світлана Григорівна

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 серпня
Переглядів
376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку