Урок "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів. (урок – гра) Мета: Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів про запис, читання, порівняння й округлення, додавання і віднімання десяткових дробів. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу учнів; формувати уміння аналізувати, працювати у групах. Виховувати патріотичні почуття, почуття відповідальності, культури письма та мовлення. Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Перегляд файлу

 Тема уроку:  Додавання і віднімання десяткових дробів. (урок – гра)

 Мета: Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів про запис, читання,  порівняння й округлення, додавання і віднімання  десяткових дробів. 

Розвивати  логічне мислення, пам’ять, увагу; формувати  уміння аналізувати, працювати у групах.

Виховувати  патріотичні  почуття, почуття відповідальності,   культури письма та мовлення.

 Тип уроку:  узагальнення і систематизація знань.

 Обладнання: мультимедійна презентація,  роздатковий матеріал,  пазл «Голуб миру».

Хід уроку

 І. Організаційний етап

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

 Кожна людина завжди з великою любов’ю і зворушенням згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. Те родинне вогнище – маленька Батьківщина кожної людини.

 ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь

  • Які дроби ви знаєте?
  • Що таке десятковий дріб?
  • Як відрізнити десятковий дріб від звичайного?
  • З яких частин складається десятковий дріб?
  • Який розряд є першим після коми?
  • Який розряд є останнім перед комою?
  • Прочитай дріб  2,065.

ІV. Повідомлення теми, мети уроку.

C:\Users\Володя\Desktop\1545.jpg Сьогодні  урок у  нас  незвичайний - це буде урок-гра, завдяки якій ми проведем  змагання між двома командами. За кожен етап гри ви отримаєте пазли, з яких ви зможете скласти картину, яка символізуватиме найголовніше, в даний час, для нашої Батьківщини.

 V. Узагальнення і систематизація знань

 1. І етап     Знайди помилку і виправ її.

             За правильне виконання ви отримаєте 2 пазли

 

ІІ етап Математичний диктант. Декілька цікавих фактів про Україну.

За правильне виконання ви отримаєте 3пазли

а) Записати числа, які зустрічаються у тексті у два стовпчики, розподіливши їх на натуральні числа і десяткові дроби.             

 Хоч наша країна й розташована у Східній Європі, європейський центр знаходиться саме в Україні! На ділянці звивистої гірської траси Рахів-Ужгород встановлений у 1887 році  знак, що засвідчує географічний центр Європи.

Найбільший та найпотужніший у світі літак було збудовано в Україні. Велетень Ан-225, також відомий як «Мрія» .

Станція метро «Арсенальна» — найглибша в світі. Її глибина становить 105, 5 м

В Україні є пустеля. І ця пустеля займає 210 000 га. Виявляється, що справжнісінька пустеля із височенними бахранами розташовується на Херсонщині, біля узбережжя Чорного моря. Піщаний масив має назву Олешківські піски.

Хрещатик – одна з найкоротших головних вулиць країн у світі. Її довжина становить лише 1,3 кілометра.

Найдовша печера України носить назву «Оптимістична» та знаходиться на Поділлі. Це гіпсова печера  довжиною 216 км.

 б) Округлити натуральні числа до сотень.

 в) Округлити десяткові дроби до одиниць.

C:\Users\Володя\Desktop\Тиждень математики\Видатні математики\карта-України-2d3d-с-watermark-2.jpg ІІІ етап  Обчислити   протяжність  водного кордону  України?

За правильне виконання ви отримаєте 4 пазли

                Україна на суходолі межує з сімома нижче зазначеними країнами, на сухопутну ділянку кордону припадає 5637,982 км:

  Польща — 542,39 км, у тому числі річкова 187,3км

 Словаччина — 97,852 км, у тому числі річкова 2,3 км

 Угорщина— 136,7 км, у тому числі річкова 85,1 км

 Румунія— 613,8 км, у тому числі річкова 292,2 км  і морська 33 км

 Молдова — 1222 км, у тому числі річкова 267 км, Придністров'я 452 км

 Росія — 2295,04 км, у тому числі сухопутна 1974,04  і морська 321 км

 Білорусь — 1084,2 км, у тому числі річкова 325,9 км

(Відповідь: 1513,8 км)

Порівняйте водну і сухопутну частини кордону  України? За  правильно виконане завдання  ви отримаєте ще один пазл до картини.

ІV етап Розставити у числах коми так, щоб утворилися правильні рівності :

За правильне виконання ви отримаєте 2 пазли

V етап Виразіть у метрах  і запишіть у вигляді десяткового дробу:


          245 см=

         72 см=

         7 дм 4 см=

         85дм 4см =

          9 см =

         3м 3дм 3 см =   

відповідь    2,45м

відповідь    0,72  м

відповідь    0,74 м

відповідь     8,54 м

відповідь      0,09 м

відповідь  3,33 м


За правильне виконання ви отримаєте 3 пазли

VІ  етап  Розв’яжіть  рівняння:

1) х + 6,25 = 12;     2) 7,8 – х = 4,235;

 3) х – 25,364 = 12,45;      4) (64,1 – х) + 12 = 57,25. 

За правильне виконання ви отримаєте 4 пазли

VІІ  етап  Розв’яжіть задачу №883 з підручника:

За перший день туристи пройшли 6,3 км, що на 2,84 км менше, ніж за другий день. Після двох днів похода їм залишилося пройти ще 14,35 км. Скільки кілометрів становив туристичний маршрут?

За правильне виконання ви отримаєте 3 пазли

VІІІ  етап      Замість зірочок  записати такі цифри,  щоб утворився правильний вираз.

Результат пошуку зображень за запитом додавання і віднімання десяткових дробів 5 клас самостійна робота

        За правильне виконання ви отримаєте 2 пазли

     VІ. Рефлексія

З отриманих під час   змагання пазлів,  складіть картину-символ.               

C:\Users\Володя\Desktop\maxresdefault.jpg

Це «Голуб миру».

 З чим асоціюється цей птах?

Зі спокоєм,вірою, дружбою, надією на світле, щасливе, мирне життя кожного з вас. Памятайте, що ви майбутнє України. То ж навчайтеся, зростайте гідними громадянами своєї країни.

 VІІ. Домашнє завдання

Виконайте завдання:

Порівняйте: 1) 19,4 і 19,398; 2) 0,5384 і 0,539.          

                  Виконайте дії: 1) 4,98 + 52,462;    2) 36,45 – 6,714;

                                3) 38 – 4,952;         4) 34,7 – (6, 76 + 0,987)

                  Розв’яжіть  рівняння: 1) х + 5,74 = 9;     2) 5,4 – х = 3,827;

                  3) х – 5,257 = 19,743;      4) (29,3 – х) + 54 = 69,351.                                

                  Запишіть у метрах і обчисліть:

                 1) 23,4 м – 82 см; 2) 3,4 км + 630 м.

                   Напишіть три числа, кожне з яких менше 2,83 і більше за    2,81.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
1437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку