Урок математики в 5 класі
Розробила вчитель математики
КЗ «Високівська ЗОШ І-ІІІ ст.»
Роздольської СР Михайлівського р-ну
Запорізької обл. – СИРОТА О.В.
Тема. Розв’язування вправ і задач (з теми Порівняння ,округлення, додавання та віднімання десяткових дробів)
Мета. Вдосконалювати знання, вміння і навички з теми «Додавання і віднімання десяткових дробів»; формувати навички самостійної роботи; формувати вміння використовувати вивчений матеріал до розв’язування вправ і задач; розвивати обчислювальні навички, творчі здібності, розумову діяльність, логічне мислення, слухову та зорову пам'ять, увагу; формувати логічну, комунікативну, інформаційну компетентність; виховувати позитивне ставлення до математики, працьовитість, кмітливість, доброзичливість, культуру спілкування.
Обладнання:комп’ютери, колонки, мультимедійна апаратура, кошик, штучні підсніжники, намистини з наклеєними на них завданнями, малюнок шаблону кольє, малюнок пирога, завдання на картках, пісня-відео «Про матусю», підручник.
Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.
Епіграф
Без умінь долати труднощі,
Без звички працювати,
Без дисципліни праці немає людини.
А саме до цього й привчає математика.
М.І.Кодак
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
- Сьогодні на уроці ми продовжимо вчитися застосовувати отримані знання з теми «Порівняння ,округлення, додавання та віднімання десяткових дробів» до розв’язування цікавих вправ. Кожному з вас хочу побажати, щоб на уроці ви були усміхненими, спокійними, прогресивними, ініціативними, хоробрими і фантазерами.
- Діти, підніміть руку, хто бажає досягти успіху?
Отже бачу: це питання є важливим для нас, тож давайте обговоримо його та назвемо складові успіху. Я пропоную вам скласти асоціативний кущ щодо складових «успіху». Будь ласка, висловлюйте свої міркування. (Наприклад, «самоконтроль», «співпраця», «досконала підготовка».)
Сподіваюсь, що сьогодні на уроці на вас чекає успіх, радість. Ви зможете продемонструвати свою кмітливість і обдарованість.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Двоє учнів на дошці розв’язують вправи відповідно до рівня навчальних досягнень.
(Учитель перевіряє наявність домашнього завдання в учнівських зошитах, потім перевіряє правильність виконання завдань біля дошки разом з учнями.)
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
– Послухайте пісню і скажіть, про яке свято у ній йдеться. (Звучить
«Пісня про маму» https://www.youtube.com/watch?v=CseEdz8o_pw , на екрані відео до даної пісні)
- Так, це свято всіх мам, дівчаток, жінок – свято 8 Березня. І сьогодні на уроці ми його ще раз «відсвяткуємо», пригадаємо його традиції та основні атрибути.
Теоретичне опитування
Використання інтерактивної вправи за допомогою learningapps.org.
- Міжнародний жіночий день або 8 березня можна вважати найпрекраснішим святом в цілому світі. Так, його святкують не тільки в нашій країні, а також в багатьох країнах світу. Вперше міжнародний жіночий день відмічали в 1911 році – Австрія, Німеччина, Данія і Швейцарія, але в різні дні. В Польщі, як і в Німеччині в цей день не роблять вихідний, але чоловіки не забувають вітати жінок з цим святом. На квіткових базарах з’являються весняні квіти, які надзвичайно швидко розбирають. Ось і я пропоную вам знайти до відповіді запитання, розкрити пазли і відгадати, які квіти найчастіше дарують на цей день в Україні.
Розкриття пазлу https://learningapps.org/display?v=pmxm1fcs519 :
Дайте відповідь на запитання. Натиснув на відповідь зверху, треба знайти відповідне запитання.
- Десятковий (Як називається дріб записаний за допомогою коми?)
- Кома ( Що відокремлює цілу і дробову частину десяткового дробу?)
- Ціла (Як називається частина десяткового дробу перед комою?)
- Десятих (Як називається перший розряд після коми?)
- Сотих (Як називається другий розряд після коми?)
- Додавання (Щоб виконати дану дію з десятковими дробами, їх записують кому під комою)
- Отже, це квіти – підсніжники, перші весняні квіти. Хоча ми з вами знаємо, що підсніжники занесені до Червоної книги України, іх зривати заборонено. Але привітати наших мам ми можемо ось такими підсніжниками (штучними). Тож я пропоную вам наповнити наш святковий кошик підсніжниками, до того ж, незвичайними. Кожна квітка, що лежить на вашій парті, містить усередині питання, на яке треба дати відповідь. Якщо відповідь правильна, то підсніжник потрапляє до кошика. Ну що, спробуємо наповнити наш кошик?
Виконання усних вправ
Порівняйте дроби 6,7 і 6,55.
Округліть десятковий дріб до сотих 8,235.
Округліть десятковий дріб до одиниць 27,93.
Виконайте додавання 56,3 + 13,12.
Виконайте віднімання 6,93 – 3,5.
Порівняйте дроби 45,9 і 4,59
Виконайте додавання 12,34 + 6,5.
Виконайте віднімання 97,3 – 52,3
Порівняйте дроби 789,4 і 78,945
Округліть десятковий дріб до десятих 579,439.
- Далі ви виконуватимете тестові завдання за компютерами. Але наш кошик заповнений тільки наполовину і на моєму столі залишилися ще підсніжники. Їх ви можете покласти до кошика протягом уроку, виконуючи правильно завдання.
ІV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Виконання тестових завдань: https://naurok.com.ua/test/dodavannya-i-vidnimannya-desyatkovih-drobiv-25879.html (всі учні сідають за компютери і виконують тестові завдання)
Колективне виконання вправ
Прийом «Кожному діаманту своє місце»
- Крім квітів, кожна жінка чекає на подарунок. Ми зараз разом створимо кольє із діамантів. Перед вами лежать «діаманти» (малюнки), на яких записані номери завдань. А на дошці - шаблон кольє з діамантами, на який треба прикріпити «діаманти», в місцях для діамантів записані відповіді. Треба кожен діамант прикріпити на своє місце.
ЗАВДАННЯ:
№1 Розв’язати рівняння: 2,68 + х = 3,69 (х= 1,01)
№2 Розв’язати рівняння: х – 2,093 = 7,207 (х = 9,3)
№3 Знайдіть значення виразу: 13,01- 10,297 + 4,001 (6,714)
№ 4 Округліть число 19,254 до десятих (19,3)
№ 5 Округлити число 1,324 до сотих (1,32)
№ 6 Округліть до одиниць значення виразу: 96,3 + 0,281 (97)
№ 7 Округліть до сотих значення виразу: 55,392 – 25,57 (30,72)
Письмове розв’язування задач
- А от що ще можна приготувати для мами на свято, і здивувати її, ми узнаємо, коли розв’яжемо наступні завдання. Відповіді до цих завдань зашифровані буквами, з яких потрібно буде скласти слово.
1. Знайдіть значення виразу 5,3 – а + 24,49, якщо а = 2,8. (Відповідь: 26,99)
2. Задача. За два дні канікул хлопчик витратив на власні потреби 50 грн. За перший день він витратив 32,7 грн. Скільки грошей він витратив за другий день? (Відповідь: 17,3 грн.)
3. Задача 890. (Відповідь: 38,4 дм)
Індивідуальна робота
Одному учню дається індивідуальне завдання, у його відповіді одна із букв слова, яке треба буде розгадати.
4. Задача 887 (Відповідь: 841,49) Івасюк О.
Отже, це слово ТОРТ.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
1. Перед вами Хмаринка слів – пропоную вам впізнати правило і розказати його: https://worditout.com/word-cloud/4041412
2. Ваші враження від уроку (учні використовують телефони з виходом в інтернет і проходять опитування, іх відповіді відображаються на дошці): https://www.mentimeter.com/s/461d91dbfa3ce4c33b63faa1089dbe6b/1fec46d30944
QR-код http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.menti.com%2Fgu9svaqza9&4&0
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити §5 п.30-33. Виконати Вправу 892(6), Задачу 888.
1
О |
Т |
Т |
Р |
26,99 |
841,49 |
17,3 |
38,4 |