Урок "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Даний матеріал містить конспект уроку, який вивчається у 5 класі з теми Десяткові дроби з використанням прийомів виховувати в собі любов до України та її національних традицій.
Перегляд файлу

          Тема: Розв’язування  вправ з теми «Додавання і віднімання десяткових дробів».

Мета:

формування ключових компетентностей:

закріпити вміння порівнювати, округлювати, додавати і віднімати десяткові дроби; вчитися використовувати одержані знання в нестандартних ситуаціях; розвивати естетичний смак, творче мислення, логічне мислення, вміння  співпрацювати; виховувати інтерес до математики;  любов до Батьківщини,  до національних традицій.

 

 Формування  предметної  компетентності:

Вміння вчитися – розуміти мету навчальної діяльності, уміти виділяти головне, аналізувати, оцінювати.

Соціальна – уміння адаптуватися і визначати особисті цілі, підтримувати взаємини.

Загальнокультурна – дотримуватися норм мовленевої культури, зв’язко висловлюватися, опрацьовувати матеріал підручника.

Здоров'язберігаюча – формувати режим роботи; дотримуватися правил поведінки.

Інформаційно- комунікаційна – уміння спостерігати та робити логічні висновки.

 

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань та вмінь.

Обладнання: картки ,  квіти синього, жовтого та червоного кольорів,  мультимедійна презентація, комп’ютер, кольорові смужки  для оцінювання.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап( 2хв. )

На наш урок  завітали гості.

Посміхніться до гостей!

Привітайтесь! Добрий день!

Посміхніться до себе, один одному всміхніться.

 

Я бачу, що настрій у нас добрий, тож збережімо його до кінця уроку! Сідайте та швиденько беріться за роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. ( 2 хв).

Збираються робочі зошити з домашнім завданням. Роздати робочі зошити.

 

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку. (5 хв)

Бесіда.

З якими числами ми з вами познайомилися на останніх уроках? (з десятковими дробами)

Які математичні дії ми навчилися виконувати з десятковими дробами?(додавання і віднімання)

Тож сьогодні ми продовжимо працювати над темою «Додавання і віднімання десяткових дробів».

 

Що повинні зробити на уроці?

Для чого використовують десяткові дроби ?

Де будемо застосовувати?

 

 Тож запишемо число, класну роботу та тему уроку.

 

Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння порівнювати, додавати і віднімати десяткові дроби;

 

  • будемо вчитися використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях;
  • розвивати естетичний смак, творче мислення, логічне мислення, вміння дружньої співпрацювати;
  • виховувати інтерес до математики;
  • виховувати в собі любов до України та її  національних традицій.
  • застосовувати знання при розв’язуванні  (рівнянь, задач, )
  • працювати (самостійно, в групі,)

 

 

Як сказав видатний  французький філософ Жан-Жака Руссо :

 «Ви талановиті діти!

  Коли-небуть ви самі приємно здивуєтеся, які ви розумні,

  як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою,

  ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення!»

 

Я впевнена, щоб  ви підтвердите слова  Жан-Жака Руссо.

 

 Я пропоную вам девіз до нашого уроку

 

 девіз уроку:  «Знаю. Вмію. Зроблю».

 

Відгадайте загадку.

На ньому грона й пелюстки,

Квіти, листя й віти.

Він оберіг краси!

На схилах Ворскли чи Дінця

Нема такої дівчини на Україні,

Котрій би він не до лиця.

Як ви думаєте, про що йдеться в загадці?

Так,  про вінок!

 

Український вінок — справжнє диво нашого  народу. Адже кожна квіточка у вінку не лише прикрашала голову дівчини, а й слугувала оберегом, дарувала їй свою силу та вроду.

 Український вінок плетуть з 12 квіток, але дівчата плетуть вінок з 7 квіток. Сьогодні ми з вами сплетемо свій чарівний віночок. Для цього  нам треба відправитися до країни математичних знань. Виконуючи завдання цариці  Математики,   зберемо квіти для нашого віночка.

 

 В кінці уроку дізнаємося про квітку чи рослину, яка буде у нашому віночку та її значення. Після кожного завдання, ви будете отримувати смужку:

Потім ви підрахуєте свої смужки  і поставити в щоденник оцінки.

7 смужок -11

6 смужок-  10

 

    Тож починаємо.

ІV. Робота над темою уроку. Для того щоб вплести квіти у  віночок їх треба мати. Я запрошую вас на прогулянку лісовою галявиною, де ми познайомимося з  першою квіткою для нашого віночка.

 

  Увага на екран.

 1 завдання. Гра «Мікрофон» 3 хв

  1. Назвіть компоненти дії додавання.
  2. Як знайти невідомий доданок?
  3. Назвіть компоненти дії віднімання?
  4.  Як знайти невідоме зменшуване?
  5.  Як знайти невідомий від’ємник?
  6. З чого складається десятковий дріб?
  7. Як порівняти десяткові дроби?
  8. Як додати десяткові дроби?
  9. Що означає округлити десятковий дріб?
  10. Прочитайте дріб 23, 0045

 

Отже, ми з вами маємо першу квітку -  барвінок

Барвінок – це символ життя людської душі. З барвінку плетуть весільні віночки, складають букетики. Його вшановують цілий рік.

Продовжуємо пошуки наступної рослини, яку вплітають у вінок.

 

2 завдання. Усна вправа «Алгоритм» 4 хв

 Із запропонованих речень складіть  лінійний алгоритм «Як записати звичайний дріб     у вигляді десяткового». Кожне речення має букву, відповідна послідовність букв утворить назву рослини, що буде наступною в нашому вінку. Виконайте завдання і відгадайте назву рослини.

А – У цілу частину записати число 0.

Р – У цілу частину записати цифру 3.

Л −  Ставимо кому.

В – Після коми пишемо 45.

О – Після коми пишемо 045.

К – Дивимося на цілу частину.

И – Порівнюємо кількість цифр у чисельнику і кількість нулів у знаменнику.

У − Отримаємо дріб 0,345.

П – Отримаємо дріб 3,045.

Н – Після коми пишемо 345

 

Калина – це символ України, вроди і чистоти, мужності і незламності духу. Її китицями і пишними гронами рясніють вишиті сорочки та весільні рушники.

 

 Перед розв’язуванням наступного завдання відгадаємо загадку і з’ясуємо це завдання.

 

Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко без вагання

Відповість що це …(рівняння).

 

3 завдання. Рівняння    ( біля дошки) 5хв

Якщо ви вірно розв’яжете рівняння, то дізнаєтеся назву наступної квітки.

Працюємо в маршрутних листочках та на дошці. До дошки підуть…

  1. 4,42+(у-1,17)=5,47
  2. (у-8,42)+3,14=5,9;

 

Отже, ми виконали завдання і наступна квітка -  ромашка.

Ромашка – символ доброти, ніжності і дівочої чистоти.

 

Четверте завдання допоможе нам дізнатися про наступну квітку нашого віночка.

 

4 завдання. Одиниці вимірювання (біля дошки)4хв.

 

Виразити в метрах: 4м 25 см ,

                                       38дм,

Виразити в тонах: 5ц,

                               23кг,

 

 

Ми маємо четверту квітку – волошку.

Волошка – символ мудрості, людського прозріння.

 

Наступними задачі ідуть.

І п’яту квітку до вінка несуть!

5 завдання. Задачі  8хв

Попрацюємо в групах (робота з підручником)

 

 І група - №1246. Ст.. 272

 ІІ група №1247

 ІІІ група №1249.

 

Спікери груп оцінюють роботи кожного члена групи.

              Наступна квітка – мак.  Мак у вінку – це символ боротьби українського народу за волю.

 

 

Продовжуємо працювати.

 

 6 завдання. (самостійно)3хв.

Розкласти дроби у порядку зростання: 7,025; 7,09; 7,12; 7,21; 7,78; 7,8; 7,87; 8,001; 8,01; 8,017; 8,1.

8,001

7,09

7,12

8,01

7,87

8,1

7,78

7,025

7,21

8,017

7,8

И

0

Р

В

Р

І

0

Ч

Н

Ц

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконавши завдання, ви отримаєте назву квітки.

Чорнобривці – символ  чоловічої сили, святості, чистоти, хлоп’ячої краси і добра. Діти ж пов’язують ці квіти з  образом матері. Для них – це символ отчого дому, материнської любові, Батьківщини.

Оцініть свою роботу.

Наступне завдання принесе  нам сьому квітку.

 

7 завдання. Округліть (усно) 3 хв

До десятих 

7,167

2,853

6,32

До сотих

0,692

0,025

6,417

До тисячних

7,0023

2,3456

12,0322

Безсмертник  – дарує нам здоров’я. Через те і славлять цю квітку у піснях.
У віночку – символ  довголіття.

              

V. Підсумок уроку.2 хв

 Сьогодні плідно попрацювавши над математичними завданнями, ми сплели віночок.

А які знання з математики ми для цього використали?

VІІ. Рефлексія 2хв

 Перед вами лежать квіти:

  • якщо наш урок сподобався і ви досягли поставлених цілей – підніміть синю квітку;
  • якщо залишилися деякі питання невирішені і вам необхідно ще попрацювати з даної теми – підніміть жовту квітку;

якщо з даної теми завдання були незрозумілі і ви не досягли своїх цілей – підніміть червону квітку.

 

VІ. Домашнє завдання. 2 хв

Повторити §§34-37;

Творче завдання: складіть та креативно оформіть завдання ( казка, розповідь, гра) з теми яку ми вивчили на уроці «Додавання і віднімання десяткових дробів»

 

Виставлення оцінок 2 хв

Підрахуйте кількість смужок які ви отримали за урок і поставте в щоденник

 

Наш вінок хай буде оберегом:

- дає нам здоров’я;

- береже від біди;

- допомагає у навчанні;

- єднає нас у коло найдружніших, найталановитіших дітей.

Дякую за урок!

1

 

docx
Додав(-ла)
Єрмакова Ірина
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку