Тема: Розв’язування вправ з теми «Додавання і віднімання десяткових дробів».
Мета:
формування ключових компетентностей:
закріпити вміння порівнювати, округлювати, додавати і віднімати десяткові дроби; вчитися використовувати одержані знання в нестандартних ситуаціях; розвивати естетичний смак, творче мислення, логічне мислення, вміння співпрацювати; виховувати інтерес до математики; любов до Батьківщини, до національних традицій.
Формування предметної компетентності:
Вміння вчитися – розуміти мету навчальної діяльності, уміти виділяти головне, аналізувати, оцінювати.
Соціальна – уміння адаптуватися і визначати особисті цілі, підтримувати взаємини.
Загальнокультурна – дотримуватися норм мовленевої культури, зв’язко висловлюватися, опрацьовувати матеріал підручника.
Здоров'язберігаюча – формувати режим роботи; дотримуватися правил поведінки.
Інформаційно- комунікаційна – уміння спостерігати та робити логічні висновки.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань та вмінь.
Обладнання: картки , квіти синього, жовтого та червоного кольорів, мультимедійна презентація, комп’ютер, кольорові смужки для оцінювання.
Хід уроку
І. Організаційний етап( 2хв. )
На наш урок завітали гості.
Посміхніться до гостей!
Привітайтесь! Добрий день!
Посміхніться до себе, один одному всміхніться.
Я бачу, що настрій у нас добрий, тож збережімо його до кінця уроку! Сідайте та швиденько беріться за роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. ( 2 хв).
Збираються робочі зошити з домашнім завданням. Роздати робочі зошити.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку. (5 хв)
Бесіда.
З якими числами ми з вами познайомилися на останніх уроках? (з десятковими дробами)
Які математичні дії ми навчилися виконувати з десятковими дробами?(додавання і віднімання)
Тож сьогодні ми продовжимо працювати над темою «Додавання і віднімання десяткових дробів».
Що повинні зробити на уроці?
Для чого використовують десяткові дроби ?
Де будемо застосовувати?
Тож запишемо число, класну роботу та тему уроку.
Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння порівнювати, додавати і віднімати десяткові дроби;
Як сказав видатний французький філософ Жан-Жака Руссо :
«Ви талановиті діти!
Коли-небуть ви самі приємно здивуєтеся, які ви розумні,
як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою,
ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення!»
Я впевнена, щоб ви підтвердите слова Жан-Жака Руссо.
Я пропоную вам девіз до нашого уроку
девіз уроку: «Знаю. Вмію. Зроблю».
Відгадайте загадку.
На ньому грона й пелюстки,
Квіти, листя й віти.
Він оберіг краси!
На схилах Ворскли чи Дінця
Нема такої дівчини на Україні,
Котрій би він не до лиця.
Як ви думаєте, про що йдеться в загадці?
Так, про вінок!
Український вінок — справжнє диво нашого народу. Адже кожна квіточка у вінку не лише прикрашала голову дівчини, а й слугувала оберегом, дарувала їй свою силу та вроду.
Український вінок плетуть з 12 квіток, але дівчата плетуть вінок з 7 квіток. Сьогодні ми з вами сплетемо свій чарівний віночок. Для цього нам треба відправитися до країни математичних знань. Виконуючи завдання цариці Математики, зберемо квіти для нашого віночка.
В кінці уроку дізнаємося про квітку чи рослину, яка буде у нашому віночку та її значення. Після кожного завдання, ви будете отримувати смужку:
Потім ви підрахуєте свої смужки і поставити в щоденник оцінки.
7 смужок -11
6 смужок- 10
Тож починаємо.
ІV. Робота над темою уроку. Для того щоб вплести квіти у віночок їх треба мати. Я запрошую вас на прогулянку лісовою галявиною, де ми познайомимося з першою квіткою для нашого віночка.
Увага на екран.
1 завдання. Гра «Мікрофон» 3 хв
Отже, ми з вами маємо першу квітку - барвінок
Барвінок – це символ життя людської душі. З барвінку плетуть весільні віночки, складають букетики. Його вшановують цілий рік.
Продовжуємо пошуки наступної рослини, яку вплітають у вінок.
2 завдання. Усна вправа «Алгоритм» 4 хв
Із запропонованих речень складіть лінійний алгоритм «Як записати звичайний дріб у вигляді десяткового». Кожне речення має букву, відповідна послідовність букв утворить назву рослини, що буде наступною в нашому вінку. Виконайте завдання і відгадайте назву рослини.
А – У цілу частину записати число 0.
Р – У цілу частину записати цифру 3.
Л − Ставимо кому.
В – Після коми пишемо 45.
О – Після коми пишемо 045.
К – Дивимося на цілу частину.
И – Порівнюємо кількість цифр у чисельнику і кількість нулів у знаменнику.
У − Отримаємо дріб 0,345.
П – Отримаємо дріб 3,045.
Н – Після коми пишемо 345
Калина – це символ України, вроди і чистоти, мужності і незламності духу. Її китицями і пишними гронами рясніють вишиті сорочки та весільні рушники.
Перед розв’язуванням наступного завдання відгадаємо загадку і з’ясуємо це завдання.
Загадкове, нам знайоме,
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко без вагання
Відповість що це …(рівняння).
3 завдання. Рівняння ( біля дошки) 5хв
Якщо ви вірно розв’яжете рівняння, то дізнаєтеся назву наступної квітки.
Працюємо в маршрутних листочках та на дошці. До дошки підуть…
Отже, ми виконали завдання і наступна квітка - ромашка.
Ромашка – символ доброти, ніжності і дівочої чистоти.
Четверте завдання допоможе нам дізнатися про наступну квітку нашого віночка.
4 завдання. Одиниці вимірювання (біля дошки)4хв.
Виразити в метрах: 4м 25 см ,
38дм,
Виразити в тонах: 5ц,
23кг,
Ми маємо четверту квітку – волошку.
Волошка – символ мудрості, людського прозріння.
Наступними задачі ідуть.
І п’яту квітку до вінка несуть!
5 завдання. Задачі 8хв
Попрацюємо в групах (робота з підручником)
І група - №1246. Ст.. 272
ІІ група №1247
ІІІ група №1249.
Спікери груп оцінюють роботи кожного члена групи.
Наступна квітка – мак. Мак у вінку – це символ боротьби українського народу за волю.
Продовжуємо працювати.
6 завдання. (самостійно)3хв.
Розкласти дроби у порядку зростання: 7,025; 7,09; 7,12; 7,21; 7,78; 7,8; 7,87; 8,001; 8,01; 8,017; 8,1.
8,001 |
7,09 |
7,12 |
8,01 |
7,87 |
8,1 |
7,78 |
7,025 |
7,21 |
8,017 |
7,8 |
И |
0 |
Р |
В |
Р |
І |
0 |
Ч |
Н |
Ц |
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виконавши завдання, ви отримаєте назву квітки.
Чорнобривці – символ чоловічої сили, святості, чистоти, хлоп’ячої краси і добра. Діти ж пов’язують ці квіти з образом матері. Для них – це символ отчого дому, материнської любові, Батьківщини.
Оцініть свою роботу.
Наступне завдання принесе нам сьому квітку.
7 завдання. Округліть (усно) 3 хв
До десятих
7,167
2,853
6,32
До сотих
0,692
0,025
6,417
До тисячних
7,0023
2,3456
12,0322
Безсмертник – дарує нам здоров’я. Через те і славлять цю квітку у піснях.
У віночку – символ довголіття.
V. Підсумок уроку.2 хв
Сьогодні плідно попрацювавши над математичними завданнями, ми сплели віночок.
А які знання з математики ми для цього використали?
VІІ. Рефлексія 2хв
Перед вами лежать квіти:
якщо з даної теми завдання були незрозумілі і ви не досягли своїх цілей – підніміть червону квітку.
VІ. Домашнє завдання. 2 хв
Повторити §§34-37;
Творче завдання: складіть та креативно оформіть завдання ( казка, розповідь, гра) з теми яку ми вивчили на уроці «Додавання і віднімання десяткових дробів»
Виставлення оцінок 2 хв
Підрахуйте кількість смужок які ви отримали за урок і поставте в щоденник
Наш вінок хай буде оберегом:
- дає нам здоров’я;
- береже від біди;
- допомагає у навчанні;
- єднає нас у коло найдружніших, найталановитіших дітей.
Дякую за урок!
1