Урок-казка "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал

Урок-казка у 5 класі на тему " Розв'язування вправ на додавання і віднімання десяткових дробів"

Перегляд файлу

 

Тема уроку: Розв’язування задач і вправ на додавання і віднімання десяткових дробів

Мета: повторити та закріпити вміння додавати, віднімати та порівнювати десяткові дроби, удосконалювати обчислювальні навички, розвивати пам'ять та логічне  мислення.

Тип уроку:урок-казка.

Обладнання :картки з роздатковим матеріалом, плакати

Девіз уроку: «Мова природи – це мова математики»(Г.Галілей)

Хід урок:

1. Організаційний момент.

     Учитель. Діти, ми вивчили додавання, віднімання, множення десяткових дробів. Сьогодні ми повторимо та закріпимо вміння виконувати дії з десятковими дробами. Урок ми проведемо у вигляді казки. Слухайте і працюйте. А щоб потрапити у казку перевіримо домашнє завдання.

2.Перевірка домашнього завдання.

№1253  (зачитати)

25,6-1,13=24 ,47(кг)

 

№1267 

2,7-1,3(зачитати)

=1,4(см) – ширина

2,7+1,4=4,1(см)

4,1+4,1=8,2(см) – периметр

 

№1272 (зачитати)

 

1)=3,53

2)=13,449

3)=23+8=31

 

3. Мотивація навчання:

   Учні сьогодні хочу вам сказати, що  7 березня відзначається Всесвітній день математики

А 14 березня -  міжнародний день числа «пі»

 А ще хочу вам нагадати, що 2020-2021 навчальний рік оголошено роком математики в                                                        Україні.

Учні ви приймали участь в олімпіаді на сайті «на урок» хочу вам вручити сертифікати за участь і за перемогогу.

   Діти, як ви побачили, дії з десятковими дробами використовуються скрізь у повсякденному житті. Тому вам потрібно вміти бездоганно їх виконувати. Так, ось давайте сьогодні на уроці  будемо активними, уважними, будемо поглинати знання з великим прагненням, адже вони стануть у пригоді вам в вашому подальшому навчанні. Перед вами стоїть завдання показати, як ви знаєте й вмієте застосовувати правила додавання  та віднімання десяткових дробів під час розв’язування прикладів, рівнянь і задач. Тож вирушаємо в дорогу.

4. Розв’язування вправ.

Дід старенький узимі

 засидівся на печі.

 

Чує вже весна

У віконце загляда.

Потихеньку він устав

І до лісу завітав.

Володіння оглядає,

Весну-красну зустрічає.

 

Довго він ішов, чи ні-

Звідки знати це мені.

Сів на пень перепочити

Та й надумав полічити.

 

Але був старенький дід

Й рахувать не вмів, як слід.

Прошу, діти, поможіть

Дідуся з біди спасіть.

 

Усні вправи, записані на дошці.

 

5+0,7                        4,6-2             6,89*10            3:10

1,2+0,4                     5,3-2,3          6,89*100          2,5*2

 2,7+0,3                    2-0,6             6,89*1000        0,3*4

 3,25+2,75                7-5,25

 

          Встав старенький ,

Відпочив.

Й рукавицю загубив.

Далі сам собі пішов.

Рукавицю ж вовк знайшов.

 

  • Е, чия ж пропажа ця?

Буде хатка це моя.

 

Хтів сіренький увійти,

 Рукавиця ж не пускає

А пароль свій вимагає.

  • Поки вправи не розв’яжеш,

Ніс сюди ти не покажеш.

 

Учень розв’язує завдання на дошці:

 

№1258  (для вовка)

а-5,2-в=3,58

8,91-5,2=3,71

3,71-0,13=3,58

 

Учні за партами  виконують вправи на додавання десяткових дробів

№1256

  1. =107, 864
  2. =18,91
  3. =37,129
  4. =988,21

По таблиці перевіряємо пароль – читаємо слово «весна»

 

3,58

 

18,91

37,129

107, 864

 

988,21

 

В

 

Е

С

Н

А

 

 

Мишка бігла шкряботушка,

метушлива говорушка.

  • О, знахідка яка !

  Буде хатка це моя.

 

Так зраділа миш шустренька,

Що погріється раденька.

  • Рукавичка ж не пускає:

Сир даремний в мишоловці.

А сюди зайдеш тоді ,

Як розв’яжеш вправи ці.

 

№ 1275 (для мишки)

 2,71+x-1,38=1,33+x            3,71+c+2,98=6,69+c

 

(розв’язує «мишка» на дошці, учні допомагають, якщо потрібно.)

Зайчик стежкою стрибав.

З переляку чуть не впав.

Що ж за чудасія

На шляху валяється?

Треба подивитися.

Може то ввижається?

 

Рукавичка ж сміливіша

І за зайчика мудріша.

  • Ти , вухастий, не трясися

 Краще за справу берися.

Як розв’яжеш вправу цю,

То запрошу в хату я свою.

 

№1282 (для зайця)

  1. =7,42
  2. =15,82
  3. =58

 

  1. «Зайчик» виконує на дошці, решту учні виконують в парах)

За розв’язані завдання учням ставлять бали.

 

 

 

По дорозі йшов ведмідь,

Неповороткий  його бік.

По сторонах заглядав,

Поки в пастку не попав.

Встрепенувся клишоногий,

Придавило йому ногу.

 

Там замок зсекретом був –

Не зламати й не відкрити,

А хто з математикою дружить,

Зможе його відчинити.

 

Рукавицю він стрічає.

Там звіряток помічає.

  • Розшифруй, - Ведмідь благає.

До них лапу простягає.

 

.  №1278.  Розв’язати рівняння.( для учня на дошці)

13,1-1,7=11,4

X=11,4-5,8

X=5,6

 

 

   Тут  Лисичка мандрувала.

Пісеньку вона співала.

Нюх руденька добрий мала,

Тому йрукавичку не минула.

Й всередину заглянула.

 

  • Багатенько є вас тут.

Я от ноги намочила,

Може б звами посушила?

 

Ти сестричка не мудруй.

Пустим ми тебе погрітись.

Тільки мусиш потрудитись.

 

№1302(1) (для лисички)

1)9,9<10

2)4,99<5

 

Сонце вище засвітило,

Землю від зими збудило.

Жабка виплигнула з нірки .

На крижині катається,

На сонечку вигрівається.

 

На берег стрибнула,

В рукавичку зазирнула.

Та як заскрегоче,

Бо до гурту хоче.

  • Ти ходи до нас скоріше,

Буде разом веселіше.

 

1698

№1699 (по рядах)

 

Дід по лісі походив

Вже додому повертає

Та увагу він звертає,

Що рукавички не має.

 

Як почули звірі рип,

З рукавички зразу – стриб.

А як всі повибігали –

В різні боки повтікали.

 

Рукавицю дід знайшов.

Насадив на руку.

Вона ж йому падає.

Дід її волоче,

Вже додому хоче.

 

8. Розв’язати задачу.

 

Дорога складається з чотирьох ділянок.

Перша має довжину 4,35 км, друга -  в 1,5 рази довша від  першої,

 третя довша від другої на 1, 03 км, четверта – на 2,5 рази коротша за третю.Знайти довжину дороги.

 

  1. 4,35*1,5=6,525(км)
  2. 6,525+1,03=7,555(км)
  3. 7,555-2,5=5,055(км)
  4. 4,35+6,525+7,555+5,055=23,485(км).

 

5. Підсумок  уроку.

 

Звірі всі зібралися.

Й взяли за науку

Що разом трудитися,

То велика справа.

 

Провести оцінювання учнів.

 

6. Домашнє завдання.

 

Домашня самостійна робота №7 на сторінці 219

 

 

1

 

docx
Додано
13 січня 2022
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку