Урок "Додавання і віднімання десяткових дробів" (урок засвоєння нових знань)

Про матеріал
Розробка уроку "Додавання і віднімання десяткових дробів" (урок засвоєння нових знань)
Перегляд файлу

Тема  уроку: Додавання   і   віднімання   десяткових  дробів.

Мета уроку:

навчальна: домогтися засвоєння правил додавання  і віднімання десяткових дробів,  формувати вміння виконувати  додавання і віднімання десяткових дробів;

розвивальна: розвивати навички усної лічби, розумову активність, спонукати до творчої роботи на уроці, формувати вміння працювати за алгоритмом;

виховна: виховувати  культуру математичних записів та мови, інтерес до предмета, увагу.                                    

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютер, мультимедіа проектор, інтерактивна дошка, презентація

Хід уроку

І.  Орг. момент

СЛАЙД № 1. Ось і пролунав дзвоник на урок. Я рада вас бачити, щоб знову продовжити наш шлях до нових знань і здобутків. Сподіваюся, що попрацюємо ми плідно. Чи готові ви до роботи? Подивіться друг на друга, посміхніться один одному і з гарним настроєм почнемо наш урок.

Підготуємо зошити для роботи. Хочу нагадати, що під час роботи з діловими документами (це ваші зошити) запорукою успіху є старанне, охайне, уважне ставлення до цієї роботи    (записуємо дату і назву роботи).

СЛАЙД №2 Сьогодні наш урок пройде під девізом:

«Те, що я встиг пізнати – чудово. Сподіваюся, таке ж чудове те, що мені ще доведеться пізнати»

Сократ

 

ІІ. Формулювання мети і завдань уроку

  • Яку велику тему ми з вами почали вивчати?
  • Яку вивчали на минулому уроці? ( округлення дробів)
  • Крім округлення, які ще дії з дробами ми навчилися робити?

 ( записувати десяткові дроби, читати десяткові дроби, порівнювати, округлювати)

  • Які ще операції ми вміємо робити зі звичайними дробами? Як ви думаєте, який наступний крок у вивченні десяткових дробів? (навчитись додавати та віднімати десяткові дроби)
  • Як сформулюємо тему уроку? (додавання і віднімання десяткових дробів)
  • Отже, тема сьогоднішнього уроку «Додавання і віднімання десяткових дробів »(записуємо в зошити) СЛАЙД № 3
  • Щоб досягти успіху  при вивченні теми нам треба поставити перед собою мету. Тому давайте разом сформулюємо мету і завдання уроку:

-познайомитися дізнатися …

-навчитися…

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Для того щоб досягти мети нам треба згадати те, чому ми навчились на минулих уроках.

  • Перевіримо домашнє завдання. СЛАЙД № 4. Обміняйтесь зошитами з сусідом і звірте, будь-ласка, відповіді з відповідями на екрані.
  • Підніміть руку у кого немає помилок, у кого одна.

А тепер згадаємо теоретичний матеріал. Необхідно закінчити речення, яке ви побачите на екрані СЛАЙД № 5

  • Якщо справа до десяткового дробу приписати шість нулів, то …
  •  Для того, щоб натуральне число записати у вигляді десяткового дробу …
  • Більший дріб на координатному промені лежить...
  • Із звичайного дробу можна зробити десятковий лише тоді, …
  • Цілу частину від дробової частини в десятковому запису числа відокремлює …
  • Якщо при порівнянні  десяткові дроби мають рівні  цілі частини, то більшим буде той дріб …

 

  • Молодці! А тепер перейдемо до усних вправ.

СЛАЙД № 6

  • Прочитайте дроби:

2,8; 0,125; 11,67; 1,03; 52,205; 0,9; 2,04; 0,001; 120,16; 0,00032;  0,123; 12,064;  555,4.

СЛАЙД № 7

  • Перевір правильність перетворень( знайди помилку)

3 =3,7;   9= 9,11;  13 = 13,001; 8 = 8,546; 6 = 6,04;

 31,2 = 31; 8,05 =8; 0,12 = ; 3,021 = 3 ; 6,95 = 6.

СЛАЙД № 8

  • Зрівняйте кількість цифр у дробових частинах чисел

6,58  і    2,3;   0,8    і  3,79;   7,789  і   10,23 ;   1,2    і  3,578 ;   5     і   9,45 

СЛАЙД № 9  

  • Який дріб більший ?:

0,8 і 1,1

2,04 і 2,07

3,13 і 3,1300

12,1 і 12,099

0,888 і 1

5,701 і 5,7001

4,11 і 4,111


ІV. Засвоєння знань

СЛАЙД № 10

Подивіться уважно на ці вирази та скажіть, чи можна стверджувати що значення цих виразів будуть  однаковими:

а)  7,08 + 3,25    і  +   ?

і, так як різні дробні частини).

б)  4,12 + 5,27   і  +   ?

(Да, так як рівні цілі і дробові частини).

  • Діти , виконайте додавання  4,12 + 5,27 і результат запишіть десятковим дробом.

4,12 + 5,27 = + = = 9,39  ( до дошки виходить учень і записує розв’язання на )

  • А тепер попробуйте виконати додавання дробів 1,2 + 3,57.
  • Як  ви думаєте, що спочатку треба зробити з кількістю  цифр після коми? (Урівнять)
  • Поясніть, як ви виконували завдання.

1,2 + 5,27= 1,20 + 5,27 = + = 6,47

А тепер виконайте віднімання: 5,27– 1,2 =

5,27 – 1,2 = 5,27 – 1,20 = - = 4,07

  • Як ви вважаєте, можна виконати ці дії коротше? (да)
  • Дійсно, десяткові дроби зручно додавати і віднімати, виконуючи записи в стовпчик. СЛАЙД № 11, СЛАЙД № 12.
  • Давайте зберемо правило (алгоритм) додавання і віднімання десяткових дробів в стовпчик. СЛАЙД № 13

V. Фізкультхвилинка

VІ. Формування вмінь

Виконання усних вправ. СЛАЙД № 14, СЛАЙД № 15.

Розв’язування вправ з підручника

№ 1234, 1236, 1240, 1246.

V ІІ. Самостійна робота

1.Знайти суму 4,3 + 5,9

2.Знайти суму 20 + 7,357

3.Знайти різницю 14,7 – 8,4

4.Знайти різницю 53 – 4,23

5. Виконати додавання: 38,25 + 21,13

6. Виконати додавання: 3,1 + 12,2983

7. Розв’язати  рівняння   х + 4,83 = 9

8. Розв’язати  рівняння   х -  6,24 = 8,1

V ІІІ. Підсумки уроку

  • Яка була тема сьогоднішнього уроку ?
  • Якою була мета сьогоднішнього уроку?
  • Чи досягли ми її ? Доведіть
  • У кого виникли труднощі ?
  • Чи справились із труднощами ?

ІX.  Домашнє завдання

  1. Обов’язкове: §37, №1235, 1237 (виконати додавання і віднімання)
  2. Додаткове: № 1247

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку