Урок "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками".

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу. Пояснення відбувається за допомогою розв'язування усних задач та гри.
Перегляд файлу

Урок математики в 5 класі

Тема: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Мета уроку: 

  • Вивчити новий матеріал, навчити складати і віднімати дроби з однаковими знаменниками,
  • Розвивати математичну мову, увагу,
  • Виховувати акуратність, інтерес до предмета, активність, посидючість

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, надписи.

Хід уроку.

1. Організаційний момент.

Друзі мої! Я дуже рада

Увійти в привітний ваш клас

І для мене вже нагорода

Увага ваших розумних очей.

2. Актуалізація опорнихзнань. Перевірка д/з.

Усні вправи:

1)Яка частина квадрату зафарбована на малюнках:

2) У році 365 днів. У лютому – 28 днів, а в липні 31 день.

Яку частину року становить лютий, а яку – липень? Відповідь: 28/365, 31/365.

3) Ворона  спить 9 годин на добу, а вчиться 5 годин.

Яку частинудобивін спить, а яку-вчиться? Відповідь:9/24 , 5/24.

4) Довжина спійманої воронятами змії 60 см. яку частину метра становить довжина змії?

Відповідь:60/100.

5) Вага одного яблука 200 грамів. Яку частину кілограма важить це яблуко? Відповідь: 200/1000.

6) Вороненя гуляв одну годину,15 хвилин він ловив метеликів, а інші 45 хвилин вчився літати. Яку частину години вороненя ловив метеликів, а яку-вчився літати?

Відповідь:15/60, 45/60.

Фронтальне опитування:

  • Які дроби називаються правильними, а які – неправильними?
  • Які з даних дробів є правильними? Які неправильними?

,, , , .

  • Розташуйте дроби в порядку зростання: , , , , .

3.Вивчення нового матеріалу

Завдання 1 :3 яблука потрібно розділити між 4 дітьми. Як цезробити?

Завдання2:Пиріг розділили на 8 частин. Спочатку на тарілку поклали 3/8 частин, потім 2/8 частини. Скільки частин пирога поклали на тарілку і скільки залишилося?

Розвязання:

Спочатку на тарілку поклали 3 частини, а потім ще 2 частини.

На тарілці виявилося 5 частин, тобто частин пирога: 

- Пиріг розрізали на 8 рівнихчастин.

- На тарілці було 8 частин, а потім 5 частин переклали. Залишилося три частини, тобтопирога:

- Тобто, при додаванні дробів з однаковими знаменниками чисельники додають, а знаменник залишають той самий.

У буквенному вигляді це правило записують так:

- При відніманні дробів з однаковими знаменниками з чисельника зменшуваного віднімають чисельник від’ємника, а знаменник залишають той самий.

За допомогою букв правило віднімання можна записати так:

Робота з підручником: п. 27, с. 173-174 :Знайдіть і зачитайте правила:

Як додають дроби з однаковими знаменниками?

Щоб знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками, треба додати їхні чисельники, а знаменник залишити той самий.

- Як віднімають дроби з однаковими знаменниками?

Щоб знайти різницю двох дробів з однаковими знаменниками, треба від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника, а знаменник залишити той самий.

- Запишіть правила додавання і відніманнядробів з однаковими знаменниками за допомогою букв.

;    .

4.Фізкультхвилинка

Ігровий момент: якщо почуєте правильний дріб, то ви повинні сісти на стільчик, якщо – неправильний – встати, змішане число – встати і плеснути в лодоні.; ;;; ; .

5. Закріплення  нового матеріалу.

1.Заповнити пропуски:

А)+=, Г)-=,

Б)+=,, Д)-=,

В) -=Е)+=.

2.№ 747 (5,6)

+ - =,--=

3.№ 751 За перший день Михайлик  прочитав книги, а в другий день-книжки. Яку частину книги прочитав Міша за два дні? Відповідь: .

6.Підведення підсумків: бесіда:

 Як додають дроби з однаковими знаменниками?

 Як віднімають дроби з однаковими знаменниками?

7.Домашнє завдання.

 

docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку