Урок математики в 5 класі
Тема: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Мета уроку:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, надписи.
Хід уроку.
1. Організаційний момент.
Друзі мої! Я дуже рада
Увійти в привітний ваш клас
І для мене вже нагорода
Увага ваших розумних очей.
2. Актуалізація опорнихзнань. Перевірка д/з.
Усні вправи:
1)Яка частина квадрату зафарбована на малюнках:
2) У році 365 днів. У лютому – 28 днів, а в липні 31 день.
Яку частину року становить лютий, а яку – липень? Відповідь: 28/365, 31/365.
3) Ворона спить 9 годин на добу, а вчиться 5 годин.
Яку частинудобивін спить, а яку-вчиться? Відповідь:9/24 , 5/24.
4) Довжина спійманої воронятами змії 60 см. яку частину метра становить довжина змії?
Відповідь:60/100.
5) Вага одного яблука 200 грамів. Яку частину кілограма важить це яблуко? Відповідь: 200/1000.
6) Вороненя гуляв одну годину,15 хвилин він ловив метеликів, а інші 45 хвилин вчився літати. Яку частину години вороненя ловив метеликів, а яку-вчився літати?
Відповідь:15/60, 45/60.
Фронтальне опитування:
,, , , .
3.Вивчення нового матеріалу
Завдання 1 :3 яблука потрібно розділити між 4 дітьми. Як цезробити?
Завдання2:Пиріг розділили на 8 частин. Спочатку на тарілку поклали 3/8 частин, потім 2/8 частини. Скільки частин пирога поклали на тарілку і скільки залишилося?
Розвязання:
Спочатку на тарілку поклали 3 частини, а потім ще 2 частини.
На тарілці виявилося 5 частин, тобто частин пирога:
- Пиріг розрізали на 8 рівнихчастин.
- На тарілці було 8 частин, а потім 5 частин переклали. Залишилося три частини, тобтопирога:
- Тобто, при додаванні дробів з однаковими знаменниками чисельники додають, а знаменник залишають той самий.
У буквенному вигляді це правило записують так:
- При відніманні дробів з однаковими знаменниками з чисельника зменшуваного віднімають чисельник від’ємника, а знаменник залишають той самий.
За допомогою букв правило віднімання можна записати так:
Робота з підручником: п. 27, с. 173-174 :Знайдіть і зачитайте правила:
Як додають дроби з однаковими знаменниками?
Щоб знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками, треба додати їхні чисельники, а знаменник залишити той самий.
- Як віднімають дроби з однаковими знаменниками?
Щоб знайти різницю двох дробів з однаковими знаменниками, треба від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника, а знаменник залишити той самий.
- Запишіть правила додавання і відніманнядробів з однаковими знаменниками за допомогою букв.
; .
4.Фізкультхвилинка
Ігровий момент: якщо почуєте правильний дріб, то ви повинні сісти на стільчик, якщо – неправильний – встати, змішане число – встати і плеснути в лодоні.; ;;; ; .
5. Закріплення нового матеріалу.
1.Заповнити пропуски:
А)+=, Г)-=,
Б)+=,, Д)-=,
В) -=Е)+=.
2.№ 747 (5,6)
+ - =,--=
3.№ 751 За перший день Михайлик прочитав книги, а в другий день-книжки. Яку частину книги прочитав Міша за два дні? Відповідь: .
6.Підведення підсумків: бесіда:
Як додають дроби з однаковими знаменниками?
Як віднімають дроби з однаковими знаменниками?
7.Домашнє завдання.