Тема уроку: «Множення десяткових дробів». (5 клас)
Мета уроку:
- узагальнити і систематизувати знання, вміння і навички учнів при множенні десяткових дробів; прищеплювати навички швидкого рахунку, акуратність розташування записів в зошиті і на дошці;
- розвивати логічне мислення учнів; увагу, інтерес до предмету;
-формувати комунікативну і соціальну компетентності учнів.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.
Форма проведення уроку: урок-казка.
Обладнання: - комп'ютер; слайди; мультимедійний проектор, екран.
Хід уроку.
1. Організаційний момент.
Діти , послухайте, яка тиша!
Це в школі почалися уроки.
Ми не будемо витрачати час даремно,
І приступимо всі до роботи.
2. Мотивація уроку
У світі багато казок
Сумних і смішних.
І прожити на світі
Нам не можна без них!
Нехай герої казок
Дарують нам тепло,
Нехай добро навіки
Перемагає зло!
І сьогодні наш урок не звичайний, а казковий. Чому? Сталася біда - Снігова Королева забрала Кая, кинула йому в очі і серце крижинки «десяткових дробів», заморозивши його так, що він забув про Герду. Ось і відправилася дівчинка на пошуки свого друга в царство Снігової королеви. Дорога нелегка і ми допоможемо Герді знайти Кая і розтопити його серце за допомогою наших знань і умінь по темі «Десяткові дроби».
Захопимо з собою маршрутні листи, в які будемо заносити підсумки нашої пригоди. На початку, будь ласка, в своїх листах відзначте за 12 - бальною шкалою свій настрій в даний момент.
Що ж в дорогу!
3. Актуалізація опорних знань.
Спочатку обміркуємо план наших дій.
1) Усна робота "Думайте і міркуйте"
Відомо, яке важливе значення має кома в написанні слів. Від неправильної розстановки ком значення речення може різко змінитися . В математиці від положення коми залежить вірність або невірність рівності.
Розставте в наступних рівностях коми: 782 * 156 = 121992
1. 78,2 * 0,156 = 121992
2 0,782 * 1,56 = 121992
3. 7,82 * 156 = 12,1992
4. 78,2 * 156 = 121992
Коли план було обговорено, Герда вирушила до річки і запитала, чи не знає вона де Кай. Річка відповіла: «Якщо правильно збереш правила, то я покажу тобі дорогу!»
2) Фронтальне опитування «Зберіть правила»
Щоб помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000, і т. Д треба:
---- в цьому дробі перенести кому вправо на 1, 2, 3, і т. Д цифри;
----- в цьому дробі перенести кому вліво на 1, 2, 3, і т. Д цифри;
Щоб перемножити два десяткові дроби треба:
• відокремити комою стільки цифр справа, скільки їх стоїть після коми в обох множниках разом;
• виконати множення, не звертаючи уваги на коми.
Щоб помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001 ...., Треба:
• в цьому дробі перенести кому вправо на 1, 2, 3, і т. Д цифри;
• -у цьому дробі перенести кому вліво на 1, 2, 3, і т. Д цифри;
В дорозі нам доведеться діяти як єдина команда. Перевіримо, чи так це?
Робота біля дошки по ланцюжку.
3) Усний рахунок «Заповніть фігури».
9,6 * 10 = 96
96 * 10 = 960
960 * 0,1 = 96
96: 10 = 9,6
9,6 * 2 = 19,2
19,2 * 0,001 = 0,0192
Молодці, ви допомогли Герді і річка показала їй дорогу. Дівчинка сіла в човен і попливла.
4.Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
І ось Герда припливла до старої чарівниці. Старенькій дівчинка дуже сподобалася. Щоб Герда забула Кая, вона, розчісуючи дівчинці волосся, зачарувала її. Щоб чари зникли, треба виконати наступні завдання.
1) «Обчисліть найбільш зручним способом»:
а) 3,18 * 7,8 + 3,18 * 2,2 = 31,8
б) 59,8 * 4,9-59,7 * 4,9 = 0,49
Самоперевірка - оцінка максимум 2 бали (результати заносяться в лист).
2) «Продовжіть ряд чисел»:
Подивіться на числа в кожному ряду; здогадайтеся, за якою ознакою вони зібрані разом і запишіть ще по три числа в кожен ряд.
• 12,3; 123; 1230; 12300 .........
• 38435,8; 384,358; 3,84358 .......
• 0,6; 1,2; 2,4 ......... ..
Самоперевірка - оцінка максимум 3 бали (результати заносяться в лист).
Ми допомогли Герді згадати Кая і вона втекла від чарівниці. Довго бігла, втомилася і присіла відпочити. І ми відпочинемо разом з нею.
Физкультминутка.
Встаньте, будь ласка, витягніть перед собою руки. Тепер відповідайте на мої питання так:
якщо хочете відповісти "так", підніміть руки вгору, якщо хочете відповісти "ні", опустіть
руки вниз.
1) У кози було 5 козенят. (-)
2) Старий зловив в морі одну золоту рибку (+)
3) У сестриці Оленки був братик Іванко. (+)
4) Старий Хоттабич літав на вертольоті. (-)
5) Попелюшка була добра і працьовита (+)
6) У Змія Горинича одна голова і три хвоста. (-)
7) Ємеля-дурник лежав на дивані. (-)
Відпочивши, Герда побачила перед собою стрибаючого старого Ворона. Герда запитала, чи не знає він, де Кай. Ворон відповів: «» Кар -карів, напевно знаю, де твій принц, але спочатку виріши завдання »
3) «Спростіть вираз» (№ 897 1-6)
1,3 * 0,2 А = 0,26а
0,9В * 8 = 7,2В
0,23 * 40в = 9,2в
2,8 * у * 0,5 = 1,4у
0,6А * 0,08в = 0,048ав
1,1х * 1,4у = 1,54ху
Самостійне розвязання, потім – перевірка з дошкою.
Оцінка максимум 3 бали (результати заносяться в лист).
Герда з нашою допомогою вирішила завдання і Ворон привів її до принца і принцеси, але це був не Кай. Щоб розвеселити Герду принц з принцесою запропонували їй «розгадати» логічні задачі.
Робота в парах.
4) «Виключіть зайве слово»: рбід, резоток, чул, МАПР
Відповідь: дріб
5) «Знайдіть відсутнє число»:
1,5 2,3 10,2 2,8
5 ?
1,2 2,5
(Відповідь: 10,2 + 2,5 + 2,8 = 15,5)
Оцініть себе - максимум 2 бали (результати заносяться в лист).
Герда розповіла їм свою історію і попросила у принца і принцеси карету, щоб далі відправитися в пошуках Кая.
Довго їхала Герда на кареті, але в лісі її спіймали розбійники, якими керувала маленька Розбійница. Розповідь Герди засмутила розбійницю. І вона вирішила відпустити її, якщо Герда вирішить завдання.
Самостійне розв’язування .
6) «Розв’яжіть задачу»
Знайди площу лісу, в якому я живу, якщо він має форму прямокутника з довжиною 23,75км, та шириною 10,92км.
(Розвязання: 1) 23,75 * 10,92 = 259,35 (км)-площа лісу.
Відповідь: 259,35 км).
Виконуємо взаємоперевірку - максимум 2 бали (результати заносяться в лист).
Північний Олень привіз Герду до бабусі Лапландки, яка сказала: «Моя подруга Фінка знає, де Кай, але вона покаже тобі дорогу, якщо ти вирішиш завдання».
Робота біля дошки.
7) «Завдання Фінки» (909 1-3)
7,08 * 10 = 70,8
7,08 * 1000 = 7080
7,08 * 0,1 = 0,708
Ми впоралися і з цим завданням і Фінка показала дорогу до Снігової Королеви. Коли Герда побачила Кая, вона кинулася до нього, але той стояв нерухомо. В його очах і серці були крижинки. Їх потрібно розтопити. Для цього зірочки в прикладах замініть на цифри.
Самостійне розв’язування в парах.
8) «Замініть зірочки цифрами»
1, *
*, 6
------
* * 8
3 *
------
4, * 8
Відповідь: 1,8 2,6 = 4,68.
Перевірка - максимум 2 бали (результати заносяться в лист).
Серце Кая розтануло, він згадав Герду. І разом вони вирушили додому.
5. Рефлексія.
На своєму маршрутному листі напишіть, за що ви можете себе похвалити, а за що посварити, а також виставите «оцінку» своїм настроєм в кінці уроку.
6. Підсумки уроку. Домашнє завдання.
Ось закінчена гра,
Результат дізнатися пора.
Хто ж краще за всіх працював?
Хто ж в казці відзначився?
Підрахуємо сумарний бал за урок. Якщо в зошиті записи акуратні - додатковий бал.
Молодці діти!
Ви впоралися із завданням
І блиснули знаннями.
Каю з Гердою допомогли,
Від Снігової Королеви їх врятували.
А чарівний ключ до навчання -
Ваша завзятість і терпіння!
Дякую за урок! До нових зустрічей в казковій країні Математики!