Урок "Додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100 без переходу через розряд"

Про матеріал
Інтегрований урок з математики і «Я досліджую світ» для 2 класу Нової української школи. Тема місяця «Територія». Завдання для узагальнення знань учнів від Бджілки-трудівниці, яка обстежила територію рідного міста, його історичні та архітектурні пам’ятки. Поєднано роботу в групах, парах, колективну й самостійну роботу. Слайди до уроку.
Перегляд файлу

Ананьївський навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітня школа І – ІІІ ст. – гімназія –

дошкільний навчальний заклад»

Ананьївської районної ради Одеської  області

            

 

 

     Методична розробка

інтегрованого уроку

з математики і «Я досліджую світ»

    для 2 класу

 

Тема місяця «Територія»

   

 Вчитель: Сидоркевич Лариса Василівна

  

 

Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Додавання і віднімання в межах 100 без переходу через розряд». Завдання Бджілки-трудівниці». Тема місяця «Територія»

Мета. Узагальнити і систематизувати знання прийомів додавання і віднімання в межах 100 без переходу через розряд; формувати предметні обчислювальні компетентності. Розвивати логічне мислення, вміння співпрацювати, корегувати увагу. Виховувати зацікавленість математикою. Прищеплювати любов  до  рідного міста, почуття гордості, бажання його покращувати.

Обладнання. Казковий герой «Бджілка-трудівниця», вулики, картки для індивідуальної, групової роботи та роботи в парах, мультимедійна презентація «Місто Ананьїв».

Хід уроку

Організаційний етап

1. Позитивне налаштування

Сонечко зійшло о 7 годині 11 хвилині. Воно віддає нам останнє своє тепло. Візьміть його в свої рученята, зігрійте себе, поділіться теплом зі своїми друзями в групі. І в такому теплому настрої розпочнемо наш урок.

 

2. Девіз уроку: Якщо хочеш багато знати, треба гарно працювати!

Адже в народі кажуть: «Бджола мала, а й та працює».

 

3. Гостя нашого уроку – бджола трудівниця. Вона взнала, що тема місяця у вашому класі – територія, і вона  хоче поділитися  своїми спогадами про літні подорожі над нашим рідним містечком .

ІІ . Актуалізація опорних знань

1. Цілепокладання

Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Додавання і віднімання в межах 100»

 - Для чого нам потрібно вміти додавати й віднімати?

Після цього уроку ви збагатите досвід додавання і віднімання і зможете ним користуватись у життєвих ситуаціях.

 

Вправи на активізацію роботи мозку.

Вправа «Долоня, кулак, ребро»

Вправа «Місяць і Сонце»

 

 

 

2.  Історична довідка

Як називається наше місто? Бджілка-трудівниця принесла нам карту Ананьєва. Це вигляд нашого міста з висоти польоту.

 Слайд 2

Слайд 3. Протяжність території Ананьєва разом з дільницями 17 км.

 Слайд 4. Місто народилось  у середині 18 століття і назване на честь першого поселенця  козака Ананія.

Слайд 5. На гербі міста Ананьєва зображені три лелеки на фоні води.

Слайд 6. До найближчої залізно-дорожньої станції Жеребкове – 15 км.

Слайд 7. У місті близько 30 пам’яток Архітектури (старовинних гарних будівель).

 

3.  Математична  розминка

 (Вчитель вивішує на дошку картки з числами, які були на слайдах: 17, 18, 3, 15, 30).

Розставте числа в порядку зростання.

(На зворотньому боці аркушів з числами   - бджілки із завданнями для різних груп)

І група – веселі...

І група – розумні…

ІІ група – дружні

4 група  - творчі

5 група – активні

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів

1. Геометричний матеріал

(Вчитель роздає кожній групі вулики із  завданнями)

Вулики на партах - це найпростіша форма старовинного вулика, який видовбували з колоди, називається борть. Яку фігуру вам нагадує форма вулика? (Циліндр). Яку форму має та частина циліндра, на якій він має стояти? (Круг)

 

2. Робота в групах. У вулику може жити від 60 до 120 тисяч бджіл. А скільки бджіл живе у ваших вуликах ви дізнаєтесь, коли в групі пройдете ланцюжок обчислень.

20 + 50 – 40 + 30 + 20 =  

10 + 80 – 50 + 20 + 10 =

50 – 40 + 30 + 10 + 50 = 

30 + 40 + 20 -  10  - 20 =

30 + 20 + 30 + 20 – 10 = 

 

3. Математика самостійно

Ці вулики розбираються, щоб пасічник міг дістати рамки з медом.

Відкрийте свої вулики, дістаньте рамки з прикладами. Порівняйте числа самостійно.

 

Перевірка. Прийом  «Так» - «Ні»

 

4. Робота в парі.

Бджоли відлітають від свого вулика на відстань до 3 км. Але їх шлях схожий на лабіринт. Пройдіть по лабіринту і дізнайтесь скільки кілометрів могли за день налітали ваші бджілки. (Завдання в кишеньках).

 

5. Колективна робота.

Ось і наша бджілка-трудівниця кружляла над нашим містом. Воно їй дуже сподобалось. Адже в ньому близько 30  старовинних будівель.  Що ж їй запам’яталось?

 

Запам’яталась будівля  по в. Соборній 3. Що ж це за будівля? (Слайд. Собор Олександра Невського). Запам’яталась будівля по в. Пушкіна, 36. (Слайд. Школа-гімназія)

З кожною парою чисел складаємо і записуємо приклади на додавання і віднімання.

 

Будівля по в. Незалежності, 20 (Слайд. Міськрада)

Будівля по в. Пушкіна 62 (Аграрно-економічний технікум)

Будівля по в. Героїв України 40  (Слайд. Дит. Садок «Сонечко»)

Будівля по в. Героїв України 45 (Слайд. Районна лікарня)

З кожною парою слів складаємо і записуємо приклади на додавання і віднімання.

 

(Залишаються  на дошці  4  картки з числами  36, 20, 40). Як зручніше додати?

№3 СТ. 44 усно. Як зручніше додати 32 + 20 + 8 + 10 ?

 

6. Руханка під музику

Бджілки в вуликах сидять

І в віконечка глядять.

Погуляти захотіли,

 піднялись і полетіли.

 

7. Робота над задачею. (Слайд.  Будівля школи ліцею)

 - Чи пізнаєте ви цю будівлю? За якою адресою розташована ваша школа? (Пушкіна 52)

 - Я знаю, що діти вашої школи постійно піклуються про озеленення школи і навіть нещодавно  посадили рідкісний вид пірамідальних дубів.

Біля вашої школи ростуть 4 берізки, 15 пірамідальних дубів і багато кущів троянд. Складемо про це задачу за схемою у підручнику, с. 44 № 2.

 

   8. Виховна бесіда  (Слайд. Джерело)

У нашому місті є кілька джерел з цілющою водою. Вона наповнена мінеральними речовинами і має лікувальні властивості. Люди часто приходять до джерел з пляшками, банками, щоб набрати  води додому…

Виховна бесіда «Не засмічуйте джерел.  Примножуйте красу і неповторність нашого міста».

 

Задача про  цілющу воду  №5 ст. 44. Доповнити неповні 10 літрові банки (Доповнюємо числа до 10).

 

І V. Підсумок уроку.

Слайд. «Візитка міста «Я люблю Ананьїв».

Емоційний підсумок.

- Чи любите ви наше місто?  Покажіть жестами «сердечки».

Змістовий підсумок.  -Що нового дізналися?

Розвивальний підсумок. - Які вміння покращили?

Емоційний підсумок. Мені цікаві ваші враження від уроку

Якщо вам не сподобався урок  – закрийте лице руками.

Якщо  сподобався  – посміхніться.

Якщо дуже сподобався – поплескайте.

 

 - Бджілка хоче вам щось сказати!

Вправа «Вузлик». Розмістіть букви в порядку зменшення (від найвищої до найнижчої)  і прочитайте слово.

іолмодц

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку