Ананьївський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І – ІІІ ст. – гімназія –
дошкільний навчальний заклад»
Ананьївської районної ради Одеської області
Методична розробка
інтегрованого уроку
з математики і «Я досліджую світ»
для 2 класу
Тема місяця «Територія»
Вчитель: Сидоркевич Лариса Василівна
Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Додавання і віднімання в межах 100 без переходу через розряд». Завдання Бджілки-трудівниці». Тема місяця «Територія»
Мета. Узагальнити і систематизувати знання прийомів додавання і віднімання в межах 100 без переходу через розряд; формувати предметні обчислювальні компетентності. Розвивати логічне мислення, вміння співпрацювати, корегувати увагу. Виховувати зацікавленість математикою. Прищеплювати любов до рідного міста, почуття гордості, бажання його покращувати.
Обладнання. Казковий герой «Бджілка-трудівниця», вулики, картки для індивідуальної, групової роботи та роботи в парах, мультимедійна презентація «Місто Ананьїв».
Хід уроку
Організаційний етап
1. Позитивне налаштування
Сонечко зійшло о 7 годині 11 хвилині. Воно віддає нам останнє своє тепло. Візьміть його в свої рученята, зігрійте себе, поділіться теплом зі своїми друзями в групі. І в такому теплому настрої розпочнемо наш урок.
2. Девіз уроку: Якщо хочеш багато знати, треба гарно працювати!
Адже в народі кажуть: «Бджола мала, а й та працює».
3. Гостя нашого уроку – бджола трудівниця. Вона взнала, що тема місяця у вашому класі – територія, і вона хоче поділитися своїми спогадами про літні подорожі над нашим рідним містечком .
ІІ . Актуалізація опорних знань
1. Цілепокладання
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Додавання і віднімання в межах 100»
- Для чого нам потрібно вміти додавати й віднімати?
Після цього уроку ви збагатите досвід додавання і віднімання і зможете ним користуватись у життєвих ситуаціях.
Вправи на активізацію роботи мозку.
Вправа «Долоня, кулак, ребро»
Вправа «Місяць і Сонце»
2. Історична довідка
Як називається наше місто? Бджілка-трудівниця принесла нам карту Ананьєва. Це вигляд нашого міста з висоти польоту.
Слайд 2
Слайд 3. Протяжність території Ананьєва разом з дільницями 17 км.
Слайд 4. Місто народилось у середині 18 століття і назване на честь першого поселенця козака Ананія.
Слайд 5. На гербі міста Ананьєва зображені три лелеки на фоні води.
Слайд 6. До найближчої залізно-дорожньої станції Жеребкове – 15 км.
Слайд 7. У місті близько 30 пам’яток Архітектури (старовинних гарних будівель).
3. Математична розминка
(Вчитель вивішує на дошку картки з числами, які були на слайдах: 17, 18, 3, 15, 30).
Розставте числа в порядку зростання.
(На зворотньому боці аркушів з числами - бджілки із завданнями для різних груп)
І група – веселі...
І група – розумні…
ІІ група – дружні
4 група - творчі
5 група – активні
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів
1. Геометричний матеріал
(Вчитель роздає кожній групі вулики із завданнями)
Вулики на партах - це найпростіша форма старовинного вулика, який видовбували з колоди, називається борть. Яку фігуру вам нагадує форма вулика? (Циліндр). Яку форму має та частина циліндра, на якій він має стояти? (Круг)
2. Робота в групах. У вулику може жити від 60 до 120 тисяч бджіл. А скільки бджіл живе у ваших вуликах ви дізнаєтесь, коли в групі пройдете ланцюжок обчислень.
20 + 50 – 40 + 30 + 20 =
10 + 80 – 50 + 20 + 10 =
50 – 40 + 30 + 10 + 50 =
30 + 40 + 20 - 10 - 20 =
30 + 20 + 30 + 20 – 10 =
3. Математика самостійно
Ці вулики розбираються, щоб пасічник міг дістати рамки з медом.
Відкрийте свої вулики, дістаньте рамки з прикладами. Порівняйте числа самостійно.
Перевірка. Прийом «Так» - «Ні»
4. Робота в парі.
Бджоли відлітають від свого вулика на відстань до 3 км. Але їх шлях схожий на лабіринт. Пройдіть по лабіринту і дізнайтесь скільки кілометрів могли за день налітали ваші бджілки. (Завдання в кишеньках).
5. Колективна робота.
Ось і наша бджілка-трудівниця кружляла над нашим містом. Воно їй дуже сподобалось. Адже в ньому близько 30 старовинних будівель. Що ж їй запам’яталось?
Запам’яталась будівля по в. Соборній 3. Що ж це за будівля? (Слайд. Собор Олександра Невського). Запам’яталась будівля по в. Пушкіна, 36. (Слайд. Школа-гімназія)
З кожною парою чисел складаємо і записуємо приклади на додавання і віднімання.
Будівля по в. Незалежності, 20 (Слайд. Міськрада)
Будівля по в. Пушкіна 62 (Аграрно-економічний технікум)
Будівля по в. Героїв України 40 (Слайд. Дит. Садок «Сонечко»)
Будівля по в. Героїв України 45 (Слайд. Районна лікарня)
З кожною парою слів складаємо і записуємо приклади на додавання і віднімання.
(Залишаються на дошці 4 картки з числами 36, 20, 40). Як зручніше додати?
№3 СТ. 44 усно. Як зручніше додати 32 + 20 + 8 + 10 ?
6. Руханка під музику
Бджілки в вуликах сидять
І в віконечка глядять.
Погуляти захотіли,
піднялись і полетіли.
7. Робота над задачею. (Слайд. Будівля школи ліцею)
- Чи пізнаєте ви цю будівлю? За якою адресою розташована ваша школа? (Пушкіна 52)
- Я знаю, що діти вашої школи постійно піклуються про озеленення школи і навіть нещодавно посадили рідкісний вид пірамідальних дубів.
Біля вашої школи ростуть 4 берізки, 15 пірамідальних дубів і багато кущів троянд. Складемо про це задачу за схемою у підручнику, с. 44 № 2.
8. Виховна бесіда (Слайд. Джерело)
У нашому місті є кілька джерел з цілющою водою. Вона наповнена мінеральними речовинами і має лікувальні властивості. Люди часто приходять до джерел з пляшками, банками, щоб набрати води додому…
Виховна бесіда «Не засмічуйте джерел. Примножуйте красу і неповторність нашого міста».
Задача про цілющу воду №5 ст. 44. Доповнити неповні 10 літрові банки (Доповнюємо числа до 10).
І V. Підсумок уроку.
Слайд. «Візитка міста «Я люблю Ананьїв».
Емоційний підсумок.
- Чи любите ви наше місто? Покажіть жестами «сердечки».
Змістовий підсумок. -Що нового дізналися?
Розвивальний підсумок. - Які вміння покращили?
Емоційний підсумок. Мені цікаві ваші враження від уроку
Якщо вам не сподобався урок – закрийте лице руками.
Якщо сподобався – посміхніться.
Якщо дуже сподобався – поплескайте.
- Бджілка хоче вам щось сказати!
Вправа «Вузлик». Розмістіть букви в порядку зменшення (від найвищої до найнижчої) і прочитайте слово.
іолмодц