Урок "Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених в одиницях часу. Робота з діаграмами."

Про матеріал
Цей урок показує учням, що математика не лише про цифри, але й про вміння застосовувати знання для вирішення повсякденних проблем, а також розвиває впевненість у власних силах. А саме: 1. Формування життєвих навичок Урок про додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених в одиницях часу, допомагає учням опановувати навички роботи з часом, які необхідні в повсякденному житті. Наприклад: Розрахунок тривалості подій (скільки часу знадобиться на дорогу, заняття чи відпочинок). Планування часу для виконання завдань або складання розкладу. 2. Розвиток математичних здібностей Учні вчаться: Виконувати дії з числами в нестандартному вигляді (години, хвилини, секунди). Аналізувати дані з діаграм, що розвиває вміння опрацьовувати й використовувати інформацію. 3. Застосування знань у реальному світі Розуміння одиниць часу та вміння виконувати з ними дії має практичне значення: У транспортних розкладах (вирахувати час прибуття чи тривалості рейсу). У спорті (розрахунок часу тренувань чи перерв між ними). У повсякденних ситуаціях (кулінарія, організація подій, контроль за часом). 4. Розвиток навичок критичного мислення Робота з діаграмами та задачами вчить аналізувати інформацію, робити висновки та приймати рішення на основі даних. Це формує важливі аналітичні здібності. 5. Підготовка до майбутнього навчання Знання, отримані на цьому уроці, є базою для подальшого вивчення більш складних тем у математиці (наприклад, робота з графіками, таблицями, відсотками).
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених в одиницях часу. Робота з діаграмами.

Мета уроку

  1. Освітня:   Удосконалювати навички учнів додавати та віднімати складені іменовані числа, виражені в одиницях часу; знаходити значення виразів; розв’язувати задачі та рівняння; формувати навички працювати з діаграмами.
  2. Розвивальна:  Розвивати вміння аналізувати дані, логічно мислити, пам'ять; вдосконалювати обчислювальні навички.
  3. Виховна:   Виховувати інтерес до математики, уважність та старанність.

Тип уроку: Урок закріплення знань та практичних навичок.

Обладнання:

  • Інтерактивна дошка.
  • Картки із завданнями.
  • Діаграми (підготовлені заздалегідь).
  • Годинники (іграшкові чи зображення).

 

Хід уроку

І ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент (2 хв.)

  • Привітання учнів, налаштування на роботу:

Дзвінок  всім нам дав наказ:

«До роботи швидше в клас!»

Всі за парти сіли чемно –

Плине час хай недаремно.
 

"Сьогодні ми вирушимо у подорож у світ часу, де навчимося керувати ним, додавати й віднімати його, аналізувати та розуміти!"

  • Перевірка готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання (с. 137 № 715, 716)

3. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)

1. Упиши пропущені числа

           534 см = ….    (5340 мм)

234 км = … … ( 234 000 м)

24 доби =      (576 год)

3 роки =  ..        (36 міс.)

5 т =  ….          (5000 кг)

3 т 170 кг =  ….    (3170 кг)

 

2.    Каліграфічна хвилинка

 

Напиши каліграфічно число, відповідь до виразу.

 

828 : 69 = 12

Назвіть відомі вам співвідношення одиниць часу з цим числом. (1 рік = 12 місяців, 1 доба = 24 год)

 

3.  Усні обчислення

Визначення часу за годинником.

  • Визначте час, який показує кожний годинник. Котра година буде, якщо мине 40 хвилин?

 

Урок 104. Хвилина. Визначення часу за годинником (години, хвилини). Порядок  дій у виразах. Кратне порівняння сторін прямокутника - Розділ 4. Множення

 

ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

1. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

  • Бесіда:
    • Що таке година, хвилина, секунда?
    • Скільки хвилин в одній годині? Скільки секунд у хвилині?
  • Усні вправи:
    1. Скільки хвилин у 2 годинах?
    2. Скільки секунд у 3 хвилинах?
    3. Перевірка знань щодо переведення одиниць часу.

Рухлива вправа

2. Повідомлення теми та мети уроку (3 хв.)

  • Пояснення:
    "На сьогоднішньому уроці ми навчимося виконувати дії з часом і працювати з діаграмами, які допоможуть нам аналізувати дані та краще розуміти навколишній світ."
  • Демонстрація завдання із діаграми:
    "Як можна дізнатися, який час витрачено на виконання завдань? Давайте навчимося це робити разом!"

 

3. Закріплення вивчення матеріалу (10 хв.)

  • Згадуємо алгоритм додавання і віднімання складених іменованих чисел:
    1. Додавання та віднімання виконується почергово: від менших одиниць (секунд) до більших (хвилин, годин).
    2. Переведення надлишку чи нестачі в одиниці вищого порядку.
  • Приклад на дошці:
    1 год 45 хв + 25 хв = ?
    • 45 хв + 25 хв = 70 хв = 1 год 10 хв.
    • Результат: 2 год 10 хв.

4. Удосконалення вміння розв’язувати задачі на час (визначення часу початку і закінчення події, тривалості події) (с. 137, № 717-719)

25 липня Сонце зійшло о 5 год 14 хв і зайшло через 15 год 40 хв. Визнач час заходу Сонця.

 

5 год 14 хв + 15 год 40 хв = 20 год 54 хв

 

Сеанс кінофільму тривав 1 год 20 хв і закінчився о 19 год 10 хв. Визнач початок сеансу.

 

19 год 10 хв – 1 год 20 хв = 17 год 50 хв

5. Закріплення знань (15 хв.)

1. Робота в парах Визначення тривалості дня за листком календаря (конкретна дата)

       Діти отримують листочок від відривного календаря із зазначеними показниками сходу і заходу Сонця. За цими даними визначають тривалість світлового дня в цю дату.

     - Як визначити тривалість ночі? Визначте тривалість ночі в цю ж дату.

2. Робота з підручником:

Удосконалення вміння розв’язувати задачі на час (визначення часу початку і закінчення події, тривалості події) (с. 137-138, № 720-722)

  • Самостійне виконання завдань.
  • Обговорення відповідей.

Задача 720

Електровоз заїхав в депо о 7 годині ранку. В дорозі він був 1 добу (24 год).

Задача 721

Туристи перебували на екскурсії 1 добу 12 год (36 годин).

19 год – 7 год = 12 год

Задача 722

Океанічний лайнер був у круїзі 10 діб 9 год.

14 листопада – 4 листопада = 10 діб

18 год – 9 год = 9 год

 

Фізкультхвилинка

 

3. Удосконалення вміння розв’язувати складні рівняння (с. 138 № 723)

 

с – 346 = 197 + 274                                              (а + 50) * 9 = 999

6. Робота в групах:

  • Задача з діаграмою:
    На діаграмі зображено час виконання різних завдань (читання, перегляд відео, прогулянка). Завдання:
    • Визначити, скільки часу загалом було витрачено.
    • Знайти різницю між найдовшою і найкоротшою активністю.

Розгляньте діаграму кількості дерев за видами, що ростуть на пришкільній території.

 

1.  Скільки всього дерев росте на пришкільній території?

 

2.  Яких дерев росте найбільше?

 

3.  Яких дерев однакова кількість?

 

4.  Яких дерев більше, ніж кленів?

7. Ігрове завдання "Годинник в дії":

  • Учні отримують задачі, де потрібно розрахувати час, додавши чи віднявши заданий проміжок. Наприклад:
    "Заняття почалося о 14:30 і тривало 2 години 15 хвилин. Коли воно закінчилося?"

 

8. Підсумок уроку (5 хв.)

  • Бесіда:
    • Що нового ви сьогодні дізналися?
    • Де в реальному житті можна застосувати ці знання?
  • Оцінювання роботи учнів.
  • Висновок:
    "Математика допомагає нам керувати часом, а отже – встигати більше і краще!"

 

9. Домашнє завдання (2 хв.)

Д/з с. 138 № 725, 726

 

10. Рефлексія (2 хв)

Вправа «Незакінчене речення»

Сьогодні я дізнався…

Було цікаво…

Було складно…

Я зрозумів(ла), що …

Тепер я зможу …

Я навчився(лася) …

У мене вийшло …

Я зміг/ змогла …

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
27 грудня
Переглядів
7
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку