Тема: Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених в одиницях часу. Робота з діаграмами.
Мета уроку
Тип уроку: Урок закріплення знань та практичних навичок.
Обладнання:
Хід уроку
І ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організаційний момент (2 хв.)
Дзвінок всім нам дав наказ:
«До роботи швидше в клас!»
Всі за парти сіли чемно –
Плине час хай недаремно.
"Сьогодні ми вирушимо у подорож у світ часу, де навчимося керувати ним, додавати й віднімати його, аналізувати та розуміти!"
2. Перевірка домашнього завдання (с. 137 № 715, 716)
3. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)
1. Упиши пропущені числа
534 см = …. (5340 мм)
234 км = … … ( 234 000 м)
24 доби = … (576 год)
3 роки = .. (36 міс.)
5 т = …. (5000 кг)
3 т 170 кг = …. (3170 кг)
2. Каліграфічна хвилинка
Напиши каліграфічно число, відповідь до виразу.
828 : 69 = 12
Назвіть відомі вам співвідношення одиниць часу з цим числом. (1 рік = 12 місяців, 1 доба = 24 год)
3. Усні обчислення
Визначення часу за годинником.
ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Актуалізація опорних знань (5 хв.)
Рухлива вправа
2. Повідомлення теми та мети уроку (3 хв.)
3. Закріплення вивчення матеріалу (10 хв.)
4. Удосконалення вміння розв’язувати задачі на час (визначення часу початку і закінчення події, тривалості події) (с. 137, № 717-719)
25 липня Сонце зійшло о 5 год 14 хв і зайшло через 15 год 40 хв. Визнач час заходу Сонця.
5 год 14 хв + 15 год 40 хв = 20 год 54 хв
Сеанс кінофільму тривав 1 год 20 хв і закінчився о 19 год 10 хв. Визнач початок сеансу.
19 год 10 хв – 1 год 20 хв = 17 год 50 хв
5. Закріплення знань (15 хв.)
1. Робота в парах Визначення тривалості дня за листком календаря (конкретна дата)
Діти отримують листочок від відривного календаря із зазначеними показниками сходу і заходу Сонця. За цими даними визначають тривалість світлового дня в цю дату.
- Як визначити тривалість ночі? Визначте тривалість ночі в цю ж дату.
2. Робота з підручником:
Удосконалення вміння розв’язувати задачі на час (визначення часу початку і закінчення події, тривалості події) (с. 137-138, № 720-722)
Задача 720
Електровоз заїхав в депо о 7 годині ранку. В дорозі він був 1 добу (24 год).
Задача 721
Туристи перебували на екскурсії 1 добу 12 год (36 годин).
19 год – 7 год = 12 год
Задача 722
Океанічний лайнер був у круїзі 10 діб 9 год.
14 листопада – 4 листопада = 10 діб
18 год – 9 год = 9 год
Фізкультхвилинка
3. Удосконалення вміння розв’язувати складні рівняння (с. 138 № 723)
с – 346 = 197 + 274 (а + 50) * 9 = 999
6. Робота в групах:
Розгляньте діаграму кількості дерев за видами, що ростуть на пришкільній території.
1. Скільки всього дерев росте на пришкільній території?
2. Яких дерев росте найбільше?
3. Яких дерев однакова кількість?
4. Яких дерев більше, ніж кленів?
7. Ігрове завдання "Годинник в дії":
8. Підсумок уроку (5 хв.)
9. Домашнє завдання (2 хв.)
Д/з с. 138 № 725, 726
10. Рефлексія (2 хв)
Вправа «Незакінчене речення»
Сьогодні я дізнався…
Було цікаво…
Було складно…
Я зрозумів(ла), що …
Тепер я зможу …
Я навчився(лася) …
У мене вийшло …
Я зміг/ змогла …