Інтегрований урок з математики і я досліджую світ у 1 класі
Тема уроку Додавання і віднімання в межах 10. Порівняння виразів і чисел. Розв̓ язування задач.
Мета Закріпити в учнів обчислювальні навички в межах 10, формувати вміння розв’язувати просту задачу будуючи до неї схему, порівнювати математичні вирази і числа, закріплення складу числа 10.
Розвивати логічне мислення, уважність, наполегливість, самостійність.
Тип уроку. Інтегрований (Математика, Я досліджую світ)
Хід уроку
І .Організаційний момент.
Сьогодні у нас особливий день – ми зустрічаємо гостей, що завітали. Давайте з ними привітаємося
Продзвенів і стих дзвінок,
Починаємо урок,
Всі за парти посідали,
Працювати розпочали.
ІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності учнів.
1. Повідомлення теми і мети уроку.
Учитель. Сьогодні ми побуваємо у зоопарку. Виконавши завдання, ми відкриємо першу картинку і дізнаємось, біля чиєї клітки ми опинимось спершу. (На дошці закриті малюнки із зображеннями тварин: жирафа, ведмідь, зебра,)
— А ще сьогодні на уроці ми дізнаємося багато цікавих фактів про тварин. Зробити це зможемо, якщо використаємо свої знання з математики.
Продовжимо обчислювати вирази в межах 10,розв’язувати задачі, порівнювати іменовані числа.
Девіз нашого уроку:
Очі дивляться – (діти) та все бачать.
Вуха слухають – (діти) та все чують.
Голова – (діти) думає.
Яким буде урок – (діти) цікавим!
Які у мене діти? – (діти) найкращі!
Нехай мої та ваші надії здійсняться.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
1.Каліграфічна хвилинка
Фронтальна бесіда
— В які групи можна об̓ єднати тварин? (звірі, комахи, риби, птахи)
— Назвіть істотні ознаки звірів. (годують малят молоком)
— На дошці записані числа, прочитайте їх: 6, 10, 5, 2, 7, 4, 8
— Яке число зайве? Чому? (непарні)
— Запишіть числа у порядку спадання. Як ви це розумієте? (10,8,6,4,2)
(Перевірка. Під час перевірки вчитель перевертає числа, на зворотній стороні написано букви – утворилося слово «Жираф»)
- Отже в першій клітці заховався жираф.
- Що цікавого ви можете розповісти про жирафа?
( картинка жирафа)
Скільки літер у слові жираф? (5)
- Давайте пригадаємо склад числа 5, використавши ЛЕГО.
ІV. Закріплення вивченого . Формування вмінь і навичок
-Для того щоб дізнатися, хто ще живе в зоопарку потрібно виконати наступне завдання.
1. Вправа Шифрувальник (біля дошки)
- Відповіді поставте в порядку зростання, і ви розшифруєте назву тварини біля клітки якої ми опинилися.
6 + 3= 9 – Ь 7 – 2 = 5- М
3 + 4= 7- Д 0 + 1 = 1 – В 9- 3 = 6 - І
(картинка ведмідь)
2. Робота над задачами УСНО (з використанням LEGO) ПРЕЗЕНТАЦІЯ
— З яких частин складається задача?
— Яку роль в задачі відіграє запитання? (Від запитання залежить дія розв’язання задачі)
— Послухайте задачу:
Ведмежатко захворіло. Мама дала йому 6 ложок малинового варення, а меду – на 4 ложки менше. Скільки ложок меду з’їло ведмежатко?
— Що нам відомо в умові задачі?
– Що означає: на 4 менше?
— Про що запитується в задачі?
— Яку дію треба виконати, щоб дізнатися, скільки меду з’їло ведмежа?
- Давайте накреслимо схему до задачі?
— Запишіть розв’язання задачі і прочитайте його.
— Дайте відповідь на запитання задачі.
Руханка з LEGO
- А зараз давай те трішки відпочинемо
Пальчик пальчик тук тук тук
По цеглиночці стук стук
Плеск плеск -Раз, два, три
Ти цеглиночку бери
Її другу передай
Гру з початку починай!
- Діти а в яких одиницях вимірюється маса або вага? (кг)
- А можно порівняти вагу зайчихи, яка важить 7 кг і зайченяти, який важить 3 кг?
- А коли з̓ являються зайченята? (навесні)
- А зараз яка пора року? (весна)
- Молодці !
- Отже, наступне завдання порівняти іменовані числа.
- Якщо ви впораєтесь із цим завданням значить ми побачимо ще одного жителя зоопарку.
Самостійна робота із взаємоперевіркою.
- Порівняти іменовані числа. Запис у робочому зошиті.
( на дошці прикріплені картки з лего)
10кг і 7кг 7кг і 4кг 3кг і 2кг
1кг і 9кг 9кг і 1кг 6кг і 3кг
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Де ми побували? Яких тварин побачили у зоопарку?
Що робили?
На цьому наш урок закінчено.
Дякую вам за роботу! Ви молодці!