Урок "Додавання. Компоненти додавання. Переставна і сполучна властивість додавання"

Про матеріал
Мета: повторення та узагальнення знань учнів про додавання натуральних чисел. Формулювання властивостей додавання, знайомство з буквеним записом цих властивостей. Формування вмінь і навичок застосування властивостей додавання
Перегляд файлу

Урок № ___

Предмет: Математика

Клас:    5                  Дата: ___________

 

Тема: Додавання. Компоненти додавання. Переставна і сполучна властивість додавання

Мета: повторення та узагальнення знань учнів про додавання натуральних чисел. Формулювання властивостей додавання, знайомство з буквеним записом цих властивостей. Формування вмінь і навичок застосування властивостей додавання

 

Хід уроку:

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань  
- фронтальне опитування:

1). Як називаються числа, які додають?

2) Як називається результат додавання?

3)Що означає вираз: «одиниця переходить у старший розряд» ?

4) Які цифри замінили зірочками, якщо додавання виконане правильно?

    +3*45        +11*1*          +*891

а)     *2*1         б)     **596          в)    3*5*

      515*           898*9              113*7

 

5) У записі 5555 поставте між цифрами знак « + », щоб отримати:
а) 20; б) 65; в) 110; г) 560.

6) Знайдіть суму всіх одноцифрових чисел і запам'ятайте її. Як
краще (зручніше) її обчислити?

(Відповідь для учителя: 0 + 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 = = (0 + 9) + (1 + 8) + (2 + 7) + (3 + 6) + (4 + 5) = 9 + 9 + 9 + 9 + 9 = 45.)

Висновок, якщо знаєш закони додавання, знаходити суму чисел більш зручно.

 

3. Мотивація навчання:

пояснити учням, що знання властивостей додавання надає можливість швидко і правильно обчислювати суми — як письмово, так і усно.

 

4.  Вивчення нового матеріалу

1.   Знайти суму чисел:

а) 889 + 143 + 111; в) 6580 + 1220 + 420.

б) 625 + 1240 + 375 + 760;

Якщо учні виконують додавання в порядку запису, то запропонувати виконати додавання усно. Хто з учнів знає, як раціонально зробити додавання, той виходить до дошки і має записати:

а) 889+143+111= (889+111) + 143 = 1000 + 143 = 1143;

б) 625 + 1240 + 375 + 760 = (625 + 375) + (1240 + 760) =
= 1000 + 2000 = 3000;

в) 6580 + 1220 + 420 = (6580 + 420) + 1220 = 7000+1220 = 8220.
 

Якщо ніхто з учнів не знає, як таким чином зробити додавання, показати  наведені записи.

 

2.   Формулювання та запис законів дода­вання у буквеному вигляді:

a + b = b + a

(a + b) + с = a + (b + c)

3.   Розв'язати задачу.

Учора в магазин завезли тільки яблука — 240 кг, а сьогодні завезли тільки виноград — 320 кг. Скільки всього яблук завезли в магазин за два дні? Скільки всього винограду завезли в магазин за два дні?

Учні мають отримати відповідь у такому вигляді:

240 + 0 = 240 (кг) яблук;

0 + 320 = 320 (кг) винограду.

 

Слова учителя:

Запишемо відповідь цієї задачі у буквеному вигляді: а + 0 = а; 0 + b = b.

 

4. Розглянемо суму двох чисел і один з доданків, порівнявши їх:

Який із записів завжди буде правильним?

а + b>а,  а + bа, а + b<а, а + bа (або а + b>b, а + bb, а + b<b, а + bb).

Висновок:
а + b>а, якщо b0;

а + bа, якщо b — будь-яке число;

а + bа, якщо b = 0, а0 або а = b = 0;

а + b— ніколи не справджується.

5.   Закріплення матеріалу

 Розв 'язування вправ з підручника

Розв'язуючи усні вправи, учні відповідають з місць; письмові вправи учні по одному виконують біля дошки.

 

Додаткові завдання:

  1. Знайти суму п’яти чисел, перше з яких дорівнює 150, а кожне наступне на 50 більше від попереднього.
  2. Обчисліть суму трьох чисел, кожне з яких складається з трьох мільйонів, п’яти тисяч і семи сотень.

6. Підведення підсумку уроку

Рефлексія

Сьогодні на уроці я….

7. Домашнє завдання

 

 

 

 

doc
Додано
2 лютого 2020
Переглядів
1456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку