Урок "Додавання на основі переставного закону."

Про матеріал

Конспект уроку з математики у 2 класі за методикою С.О.Скворцової, О.В.Онопрієнко за темою «Додавання на основі переставного закону».

Урок побудовано у формі гри-подорожі, під час якої учні повторюють раніше отримані знання, вчаться переносити їх у нову навчальну ситуацію,у них формується вміння доводити свою думку, співпрацювати у групі. Під час виконання практичних завдань формуються обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, закріплюються знання геометричного матеріалу.

В ході проведення уроку використовуються ігрові, інтерактивні, практичні методи навчання, ІКТ.

Перегляд файлу

1

 

Тема. Додавання на основі переставного закону.

Мета: актуалізувати знання переставного закону додавання, уміння додавати 

          до меншого числа більше в межах 10,  перенести цей спосіб міркування

         на випадки додавання більшого числа до меншого з переходом через

         розряд; вчити додавати більше число до меншого на підставі

         переставного закону додавання; формувати обчислювальні навички

         додавання й віднімання чисел з переходом через десяток у межах 20,

         вміння розв’язувати задачі, прийоми розумових дій аналізу, порівняння,

        синтезу, перенесення способів дій у нову навчальну ситуацію під час

         виконання завдань; виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги.

 

Обладнання: презентація, картки для індивідуальної та групової роботи.

 

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.

 

Вид уроку: комбінований.          

                        

                                                   Хід уроку

 

І. Організація класу.

Пролунав дзвінок.

Час почати нам урок.

Один одному всміхніться

І за парту опустіться.

ІІ.   Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Скажіть мені, будь ласка, вам подобається подорожувати?
  •  Сьогодні у нас буде урок-подорож. Збираючись у подорож ми беремо з собою необхідні речі.
  • Що нам може знадобитися в подорожі на уроці математики?

( Зошити, ручки, олівці, лінійки, віяло цифр, увага, кмітливість, старанність, знання, дружба, взаємодопомога)

ІII. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1. Усне опитування
  • Я бачу, ви вже приготували шкільне приладдя , а чи є у вас необхідні знання, зараз перевіримо.
  •  Як називаються числа при додаванні?
  • Як знайти невідомий доданок?
  •  Сформулюйте переставний закон додавання.
  • У яких випадках додавання двох чисел цей закон зручно застосовувати?
  • Як додати суму до числа?
  • Як можна знаходити значення суми трьох чисел зручним способом? [Будь-які два доданки можна замінювати значенням їх суми.]
  • Молодці, діти, і знання необхідні у вас є. 

          Спочатку подорожувати ми будемо ось на такому автобусі. Тільки нам необхідно придбати квитки. У кожного з вас на парті лежить квиток з номером місця. Але скористатися ним  зможе лише той, хто красиво пропише цифри, записані на квитку.

  1. Хвилинка каліграфії
  • Всі добре впоралися із завданням, то ж сідайте зручніше і поїхали.
  • Щоб в дорозі нам було веселіше, давайте пограємо і дізнаємося, куди ми ідемо.
  1. Усний рахунок          

Гра « Кращий математик»

  • Відтворіть склад числа 10. Допоможуть вам в цьому віяла цифр.

 

7

 

2

 

5

 

6

 

4

 

9

 

3

 

 

  • Молодці. Поки ми грали, заїхали до чарівного лісу. Давайте походимо по ньому.
  1. Актуалізація знання переставного закону додавання та застосування його в обчисленнях у межах 10.
  • Ой, хто це шарудить опалим листям? (Їжачок)
  •  У лісових мешканців зараз багато клопоту, вони готуються до зими.

Їжачок взимку буде спати, але він допомагає своїм друзям робити запаси. Ось він знайшов грушки. Зліва від дерева – 2, а справа – 6.

  • Допоможемо йому їх порахувати.
  • Як дізнатися, скільки всього грушок? (Обєднати)
  • Яку дію виконуємо, коли обєднуємо? (Додавання)
  • Чи зручно до 2 додавати 6? (Ні, зручно до 6+2)

2+6=6+2=8

  • Який закон додавання ми застосували при цьому? ( Переставний)
  • Пригадаємо його. (Від перестановки доданків сума не змінюється)

IV. Формування нових знань і способів дії

1. Ознайомлення з прийомом додавання більшого числа до меншого в межах 20.       Зошит с.50 № 2

  • Їжачок назбирав ще грибочків: 4 лисички та 7 боровичків. Дізнаємося, скільки їх всього.

4+7

  • Як зручніше виконати додавання?  (7+4)
  • Який закон при цьому використаємо? (Переставний)

4+7=7+4

  • У нас додавання з переходом через десяток. Пригадаємо, як ми його виконуємо.

4+7=7+4= (7+3)+1=10+1=11

             ^

           3+1

Висновок:

  • Що треба зробити, коли до меншого числа додаємо більше?

( Коли до меншого числа додаємо більше, зручніше переставити доданки.)

  1. Первинне закріплення.
  • Ще допоможемо Їжачкові дізнатися, скільки всього яблук він знайшов, якщо у нього  6 –жовтих і 8 – червоних яблук.

6+8=8+6= (8+2)+4=10+4=14

             ^

           2+4

V. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого

1.Формування вміння виконувати додавання з переходом через десяток на підставі переставного закону додавання.     Зошит с. 50 №3

Робота в парах.

  • Їжачку допомогли, ідемо далі.
  • Подивіться, на дереві білочки сушать грибочки на двох гілочках. Дізнаємося, скільки їх у кожної білочки . Працювати будемо в парах. Діти І ряду обчисліть, будь ласка, скільки грибів у першої білочки, ІІ – у другої, ІІІ – у третьої.

Знайдіть у зошиті свій вираз і обчисліть. (Перевірка)

Фізхвилинка ( з Білочкою)

2. Формування вміння розв’язувати задачі.     Зошит с. 51  №5

А) Розвязання задачі

-  За лісом протікає річка. Підходимо до неї.

- Хто це там старанно працює?  (Бобер)

- Він будує греблю – споруду з стовбурів дерев, що перегороджує русло річки. Бобри ї х будують для того,щоб утворився ставок, де вони будують свої хатки.

  • Читаємо умову задачі.
  • Аналізуємо  задачу.
  • Перекажіть умову.
  • Назвіть запитання.
  • Виділіть числові дані.
  • Яке число є шуканим?
  • Про що йдеться в задачі?
  • Які ключові слова можна виділити?
  • У нашому зошиті вже є короткий запис умови задачі, схематичний рисунок та схема аналіза. Доповнимо їх числовими даними.
  • Чи відомо, скільки  метрів греблі побудував бобер за перший рік? Запишемо це.
  • Чи відомо, скільки метрів греблі побудував бобер за другий рік?
  • Чи відомо, скільки метрів греблі побудував бобер за третій рік? А що відомо?
  • Яке запитання задачі?

  • Аналізуємо схематичний рисунок.
  • Що означає рожевий відрізок?
  • Що означає зелений відрізок?
  • Що означає цілий відрізок, що складається із рожевої та зеленої частин?
  • Що означає фіолетоий відрізок?

Аналізуємо розв’язання задачі

  •  Яке запитання задачі?
  • Що достатньо знати, щоб відповісти на запитання задачі?   [Достатньо знати І – скільки всього метрів греблі побудував бобер за перший і другий роки ( поки що невідомо), ІІ – що за третій рік стільки ж.]
  • Що достатньо знати, щоб дізнатися скільки всього метрів греблі побудував бобер за перший і другий роки?   [Достатньо знати І – скільки метрів греблі побудував бобер за перший рік (відомо – 3), ІІ – скільки метрів греблі побудував бобер за другий рік (відомо – 2).]
  • Якою дією відповідаємо на це запитання?
  • Запишіть розв’язання задачі  у робочому зошиті:

3+2=5 (м) – усього за І та ІІ роки, тому за ІІІ рік також 5.

 Запишіть відповідь: 5 м греблі побудував бобер за ІІІ рік.

Б) Робота в групах.

- Змініть умову задачі так, щоб у ній потрібно було знайти суму трьох доданків. Розвяжіть її.

Перевірка роботи груп:

  1. Слухання умови задачі.
  2. Перевірка розв’язання.
  3.  Геометрична хвилинка.
  • Повертаємося до автобуса.

Погляньте, сорока назбирала галузочок, щоб підремонтувати своє гніздо. Кожна з них має свою геометричну форму.

  • Форму якої фігури мають коричневі галузки?
  • Що ви знаєте про пряму лінію? [Пряма лінія не має ні початку, ні кінця.]
  • Форму якої фігури мають зелені галузки?
  • Що ви знаєте про відрізок? [Відрізок — це частина прямої лінії.

          Він має початок і кінець.]

  • Форму якої фігури мають жовті галузки?
  • Що ви знаєте про промінь? [Це частина прямої лінії. Він має початок і не має кінця.]
  • Порахуйте, скільки прямих, відрізків, променів, скільки їх разом?

VІ. Пояснення завдань домашньої роботи

  • Ось і наш автобус. Сідаємо і вирушаємо додому. Вдома розкажете батькам про нашу подорож та про те, як до меншого числа додати більше.  У зошиті  «Працюю самостійно», с. 14, тема «Додавання на основі переставного закону», № 1–2. У завданні № 1 ви маєте поставити запитання до умови й розв’язати задачу. У завданні № 2 треба виконати обчислення за схемами.

VIІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

  • Як до меншого числа доцільно додавати більше число?
  • Який закон додавання при цьому використовуємо?
  • Цікавою була наша подорож?
  • Що вам найбільше в ній сподобалось?
  • Чим урок був важливий?

VІIІ. Підсумок уроку

  • Всі ви добре працювали,

Знання міцні здобували.

Тож скажу вам у кінці:
- Діти, ви всі – молодці!

Дякую за гарну роботу!

От ми і приїхали, виходимо з автобуса. До наступної подорожі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

 

  1.               Коваль Л.В., Скворцова С.О. Методика навчання математики: теорія і практика: Підручник для студентів за спеціальністю 6.010100 «Початкове навчання», освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» [2-ге вид., допов. і переробл.] - Х.: ЧП «Принт-Лідер», 2011.

 

  1.               Скворцова С.О. Методика навчання математики у другому класі: Методичний посібник для вчителів других класів та студентів за спеціальністю 6.010100 «Початкове навчання», освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». – Одеса: Фенікс, 2011.

 

  1.               Скворцова С.О. Методика навчання розв’язування сюжетних задач у початковій школі: Навчально-методичний посібник для студентів за спеціальністю 6.010100 «Початкове навчання». - Частина I - Методика формування в молодших школярів умінь розв’язувати задачі певних видів. - Одеса: Фенікс, 2011.

 

  1.               Скворцова С.О. Методика навчання розв’язування сюжетних задач у початковій школі: Навчально-методичний посібник для студентів за спеціальністю 6.010100 «Початкове навчання». - Частина II - Методика формування в молодших школярів умінь розв’язувати задачі певних видів. - Одеса: Фенікс, 2011.

 

  1.               С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко. / Розробки уроків. 2 клас /— X.: Вид-во «Ранок», 2014.

 

  1.               Математика. 2 клас. Навчальний зошит: У 3 ч. / С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко. – Ч.1. – Х.: Видавництво «Ранок», 2014.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Анотація до уроку

            Конспект уроку з математики у 2 класі за методикою С.О.Скворцової, О.В.Онопрієнко за темою «Додавання на основі переставного закону».

           Урок побудовано у формі гри-подорожі, під час якої учні повторюють раніше отримані знання, вчаться переносити їх у нову навчальну ситуацію,у них формується вміння доводити свою думку, співпрацювати у групі. Під час виконання практичних завдань формуються   обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі, закріплюються знання геометричного матеріалу.

              В ході проведення уроку використовуються ігрові, інтерактивні, практичні методи навчання, ІКТ.

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
7165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку