Інтегрований урок в другому класі з використанням здоров'язбережувальних технологій та використання програми "Сходинки до інформатики". Учні створюють малюнки в програмі "Paint@
Урок в другому класі з елементами методики «Навчання в русі»
Тема Плоскі та об’ємні геометричні фігури Повторення та узагальнення матеріалу
Мета Повторити і закріпити знання учнів про геометричні фігури;
поглибити знання про утворення об’ємних геометричних фігур;
формувати обчислювальні навички і вміння розв’язувати геометричні задачі;
закріплювати вміння користуватись комп’ютером, створювати малюнки в програмі «Paint»;
розвивати логічне мислення;
виробляти навички здорового способу життя через використання елементів здоров’язберігаючої технології «Методика навчання в русі»
Обладнання малюнок-аплікація з геометричних фігур, картки для опитування, геометричні фігури, куб з геометричними фігурами, долоньки, картки для ігор.
Форма уроку інтегрований урок: математика;
курс «Сходинки до інформатики»
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент
1. Привітання
Добрий день, вам, люди добрі!
Раді вас вітати!
Добра, достатку і здоров’я
Хочем побажати!
Ми готові працювати:
Додавати, віднімати
На розряди числа розкладати
Вчасно руку піднімати,
Щоб задачу розв’язати.
Математика – наука,
Що не любить простачків.
В праці й дружбі наша сила!
Діти носом набирають повітря, затамовують дихання на декілька секунд, потім видихаючи проговорюють числа:21, 22, 23, ….
ІІ. Мозкова атака
1.Бесіда
(учні називають знаки, говорять, коли їх застосовують, повторюють назви компонентів дій)
2. Гра «Передай куб»
Діти передають куб один одному, називаючи геометричні фігури, розташовані на його гранях.
3. Погляньте на малюнок і перечисліть, з яких геометричних фігур утворили предмети. (Додаток 1)
ІІІ. . Повідомлення теми і мети уроку
«Міркувати – швидко
Лічити – правильно
Писати –гарно, охайно
Не витрачати часу даремно»
IV Каліграфічна хвилинка
Мама дала сину цукерку, яблуко і печенинку. Замініть назви предметів геометричними фігурами і запишіть, у якому порядку їх міг отримати син.
V. Робота з індивідуальними картками
1.гра «Космодром» (повторення додавання і віднімання в межах 20 з переходом через десяток)
2.робота з картками
( додаток 2)
V. Усний рахунок
1.Математичний ланцюжок. Вправа «Долоньки»
(діти по черзі записують відповіді до прикладів і повертаючись біля долоньок розкладають числа на розрядні доданки. Долоньки прикріплені на дошці.)
2•8 3•5
3•9 4•6
4•4 5•9
5•5 2•7
5•7 3•7
2. Повторення таблиці множення і ділення числа 5. Гра з м’ячем «Ти мені, я – тобі» (діти, передаючи один одному м’яч, повторюють таблицю множення і ділення числа 5)
3. Математичний диктант
1. Усне розв’язання простих задач. Записати відповіді:
2. Записати вирази:
3. Перевірка роботи учнів. Гра «Так, так. Це не так.»
4.Хвилинка відпочинку: вправи для зняття напруження з м’язів.
VI. Повторення і узагальнення матеріалу
1.Робота з геометричними фігурами. Гра «Об’єднай фігури за спільними ознаками»
(Діти маютьрізні геометричні фігури. Підходять до подібних фігур і виконують спільне завдання)
Завдання: Знайди зайву геометричну фігуру.
(додаток 3)
2.Робота з комп’ютером.
(Діти дивляться фрагмент уроку 25.Утворення об’ємних геометричних фігур.)
3. Вправи для зняття втоми з очей.
4.Відповіді на запитання:
- З якої фігури утворився паралелепіпед?
- Яка фігура потрібна для утворення куба?
- З чого утворилися циліндр і куля?
- Назвіть фігуру необхідну для утворення конуса.
5. Розв’язування геометричної задачі
Земельна ділянка має трикутну форму. Довжина першої сторони 14метрів, другої – 16 метрів. А третя сторона – на 12 метрів менша, ніж сума двох сторін. Яка довжина третьої сторони?
(після колективного аналізу діти записують самостійно розв’язування задачі. Для дітей є картки з певною мірою допомоги. Додаток 4)
VIII. Підсумок роботи
Розгляд картини, яка відкрилася в ході виконання завдань.
Називання геометричних фігур зображених на картині
Відповіді на запитання
IX Фізкультхвилинка
Діти виконують на килимку з подушечкою на голові
На носочках ідемо,
А тепер на п’ятках,
Щоб поставу гарну мати
Зробимо зарядку.
Ідемо по палочці,
Топчемо каштани,
А тепер ще по драбинці,
Щоб рівненькій бути спинці.
X. Робота на комп’ютері в програмі «Paint»
- Ось перед нами місто геометричних фігур. Воно гарне, але я не бачу його жителів. Ваше завдання – створити з геометричних фігур мешканців, які б могли жити в цьому місті.
(в ході роботи виконуються вправи для очей)
XІ. Підсумок уроку
Урок наш закінчується.
Оцініть свою роботу
І душею не кривіть:
Перед вами три квадрати
Виберіть один із них.
Додаток 1
Додаток 2
Картка
У магазині 7 покупцям продали по 4 кг апельсинів. На складі залишилося ще 52 кг апельсинів. Скільки кілограмів апельсинів було на складі спочатку?
Знайди правильне розв’язання задачі
см см см
Заштрихуй квадрат
Додаток 3
Знайди зайву фігуру
Додаток 4
Задача
Земельна ділянка має трикутну форму. Довжина однієї сторони 14 метрів, другої – 16 метрів. А третя сторона на 12 метрів менша, ніж сума перших двох сторін. Знайди довжину третьої сторони.