Дія множення. Урок "Знак множення. Заміна прикладів на додавання прикладами на множення та прикладів на множення прикладами на додавання."

Про матеріал

Розробка містить завдання до теми "Дія множення. Знак множення. Заміна прикладів на додавання прикладами на множення та прикладів на множення прикладами на додавання."

Перегляд файлу

Тема. Дія множення. Знак множення. Заміна прикладів на додавання прикладами на множення  та прикладів на множення прикладами на додавання.

Мета. Засвоєння первинних знань про дію множення; розвиток спостережливості, вміння робити самостійні висновки; виховувати пізнавальний інтерес до математики; формування уявлень про значення корисної їжі в житті школяра, умінь спілкуватися і працювати в команді.

Завдання. Сформувати уявлення про нову математичну дію – множення та розкрити  ЇЇ зміст; забезпечити в ході уроку засвоєння поняття  дії «множення»; створити умови для розвитку таких аналітичних здібностей, як уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати пізнавальні об'єкти, робити висновки; сприяти розвитку уміння відстоювати свою точку зору.

Тип. Урок засвоєння і первинного закріплення нових знань.

Обладнання. Зображення тварин, казкових героїв, слайди, картки, таблиці.

Хід уроку

І.Організаційний момент. (Слайд 1)

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати!

 

ІІ. Каліграфічна хвилинка. (Слайд 2)

- Кожен вчитель мріє бачити своїх учнів не тільки розумними, вихованими, а й здоровими. Та хворіти можуть не тільки люди, а й цифри. На дошці ви бачите цифри, де  серед  хворих є здорова. Треба  знайти  і показати здорову  цифру. (На дошці на картках   записані цифри 2,5,6,7,1.) Правильно, здоровою виявилась цифра 6. Покладіть правильно зошити, сядьте рівно і напишіть  в зошитах рядок цієї цифри так, щоб і вона не захворіла.

ІІІ. Усний рахунок. (Слайд 3)

-Тепер  подивіться на екран. Там на  вас чекають кругові приклади. Розвязуємо усно. (Учні ровязують приклади ).

ІV. Робота над новим матеріалом.

1.Актуалізація опорних  знань.

Сьогодні  до нас на урок  іще завітали гості. Це бджілка, зайчик і білочка. Вони  нам будуть допомагати здобувати нові знання (прикріплюю на дошці зображення ) .

- Дайте відповіді на питання , користуючись виразами на дошці:

4+4+4+4+4+4;

1+1+1+1+1;

2+2+2+2;

6+6+6;

-Скільки хвостів у 5 білочок? Взяти білочку і прикріпити поруч .

Який доданок повторюється? Скільки разів?

-Скільки вушок у 4 зайчиків?

-Скільки лапок у 3 бджілок?

-Поставте запитання до виразу, який залишився.

-Чим схожі всі вирази?

-Бджілка дає нам дуже корисний мед. Лікарі рекомендують вживати 3 ложки меду кожного дня для більш успішного засвоєння  навчального  матеріалу  і укріплення здоров’я. (Слайд  4)

 - Спробуйте по картинці на екрані  скласти задачу.

Кожного дня дитина з’їдає 3 ложки меду. А скільки ложок меду з’їсть дитина за 5 днів? 3+3+3+3+3=15(л.)

- Що означає число 3? Чому додали 5 разів?

- За день дитина з’їдає 3 ложки меду. А скільки з’їсть за 20 днів?

Діти намагаються записати розв’язання.

2. Постановка  проблеми.

- Зручно робити такий запис?

- Сьогодні на уроці  ми дізнаємось, як  коротше записати суму однакових доданків, і познайомимося з новою математичною дією. Це мета нашого уроку.

3. Робота з підручником

- Відкрийте підручники на с. 66, знаходимо номер 404.

- Що  в ньому потрібно зробити?

- Який приклад склали, щоб знайти скільки всього вишень?

- Щоб запис не був таким довгим  та незручним, замінимо дію додавання дією множення.

-Яке  число повторюється?  Запишемо його першим. Скільки разів? Запишемо його другим. Між числами ставимо знак помножить.  (Слайд  5) Запис на множення читають так: «Два помножити на пять, дорівнює десяти», або «По два взяти п’ять разів, дорівнює десяти».

- Знайдіть правило під вишнями  і читаємо разом. Повторіть правило  один одному в парах.

- Знаходимо номер 405. Що потрібно зробити?  І - біля дошки, останні -коментовано.

V.  Фізкультхвилинка.

- Що потрібно зробити у номері  406? (Розбираємо колективно  зразок і перші два приклади)

( Слайд 6)  Далі – за варіантами.

- Перевіряємо І та ІІ варіанти. (Учні записують біля дошки).

VI. Первинне закріплення

1. Робота в групах.

(Слайд 7)

- У кожного з вас лежить конверт. Відкрийте його та дістаньте картку, яка там знаходиться. (Учні дістають картки, на яких зображені червоне коло, зелений трикутник та синій квадрат).

- Яка фігура зображена червоним кольором? Зеленим кольором? Синім кольором?

- Зараз ми об’єднаємось у групи: учні, що отримали червоне коло, отримують завдання і працюють над ним за першим рядом; ті, хто  отримали зелений трикутник – за середнім рядом; ті, хто отримав синій квадрат – за третім рядом. Група, яка впорається із завданням, піднімає вгору руки.

( Учні працюють, по закінченні всіх груп – один представник доповідає про результат і записує на дошці: І ряд – Слайд 8,  ІІ ряд – Слайд 9, ІІІ ряд – Слайд10).

-Діти, на вашу думку всі впорались із завданням? Так, я з вами згодна. Зараз сідайте всі на свої місця .

VII. Підсумок уроку

Рефлесія

Гра «Так-Ні» ( Слайд 11)

- Множення - це математична дія.

- Різницю можна замінити множенням.

- + - знак множення.

- Суму різних доданків можна замінити множенням.

-         - знак множення.

 - Якщо всі доданки одинакові, суму можна замінити множенням .

(Слайд 12)

VІІІ. Домашнє завдання.

  № 409, 410.

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

1.  Богданович М., Козак М., Король Я. Методика викладання математики в початкових класах. — К.: А.С.К., 2007. — 345 с.

2. Скоробеха Л. Впровадження інтерактивних методів навчання на уроках математики, 2 клас. // ПШ.- 2012. -№ 3.- С. 42-45.

3. . Організаційний момент на уроці математики.

Електронний ресурс http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/dzvonik-kliche-na-urok-organizatsiinii-moment-urok.html

4. Богданович М.В. Математика  :  підруч.  для  2  кл.  загальноосвіт. навч. закл. / М.В. Богданович, Г.П. Лишенко. — К. : Генеза, 2012.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
3124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку