Закріпити нумерацію чисел у межах 10, формувати вміння розв'язувати приклади, розвивати уміння розв'язувати задачі на знаходження суми двох доданків,ознайомити з поняттям «перелітні птахи», «осілі птахи», розвивати пам'ять, логічне мислення, мовлення, кмітливість,виховувати турботливе ставлення до птахів. любов до природи рідного краю.
Тема: Додавання та віднімання чисел у межах 10. Закріплення нумерації чисел у межах 10. Птахи. Піклування про птахів взимку.
Мета: закріпити нумерацію чисел у межах 10, формувати вміння розв’язувати приклади, розвивати уміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох доданків,ознайомити з поняттям «перелітні птахи», «осілі птахи», розвивати пам’ять, логічне мислення, мовлення, кмітливість, виховувати турботливе ставлення до птахів. любов до природи рідного краю.
Обладнання: презентація.
Хід уроку
1. Вправа «Погода»
-Яка зараз пора року?
- Який місяць?
-Які ознаки зими?
II. Мотивація учбової діяльності.
Вчитель Дітки, сядьте всі зручненько,
Ручки покладіть гарненько,
Бо урок у нас незвичний,
Чарівний, математичний.
До нас гостя прилетіла,
В неї сукня сніжно-біла.
Цікавинок повен міх,
Завдань вистачить на всіх.
Чи впізнали ви цю гостю?
Це сніжинка. Вона запрошує нас у подорож до зимового лісу
Вчитель Отже, вирушаймо. Але спочатку сніжинка хоче перевірити, як наші учні готові до подорожі, чи не заблукають у лісі, адже там нас чекатимуть різні пригоди…Отже - сніжинчині завдання…
Фронтальна робота. Упізнай числа за описом.
ІІІ. Закріплення та узагальнення вивченого.
Ну що ж , молодці. Добре справились із завданням. Можемо вирушати!
А хто це там неподалік?
Очі чорнії вуглинки,
Ніс з великої морквинки,
Сам холодний та біленький,
дуже-дуже він чудненький! (Сніговичок)
Та ще й не один – і нас запрошує пограти в сніжки! Пограємо!
Усний рахунок
(Вчитель кидає сніжку учню і називає приклад на додавання або віднімання в межах 10)
2. Діти, граючи в сніжки, ми з вами й не помітили, як опинилися в зимовому лісі.
А ось і лісова галявина…
- Хто це кличе на допомогу?
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто оченята, хто це?
Спробуй відгадати!
Так, це білочка.
3.Робота в зошитах.
Хвилинка каліграфії.
А тепер давайте допоможемо їй красиво написати цифру 9 і визначимо цифру-красуню і одягнемо їй корону.
Ну що ж білочці дуже сподобались цифри і вона дякує вам. А ми подорожуємо далі, наша сніжинка вже зачекалась на нас. Зараз вона проведе нас таємними стежинками. А щоб пройти там – потрібно відновити числовий ряд, бо живе неподалік Дід Цифроїд, що дуже любить їсти цифри на обід. Он вже скільки з’ їв із чаєм. Скільки їх не вистачає? Запишіть числа послідовно.
10…7….5……1
В якому порядку записані числа?
4. Вчитель Скуті холодом дуби, пролітає дрібний сніжок, іній густо вкрив кожну гілочку дерев. Тиша навкруги. Діти, а як треба поводитись у лісі? Чому?
Так, щоб не заважати і не лякати лісових мешканців – у лісі треба поводитись тихо. А відгадайте, кого це ми розбудили, граючись у сніжки?
Більше як 100 років маю,в темнім лісі проживаю.
Я казковий старичок. Звуть мене…. Лісовичок.
Лісовичок пропонує нам виконати завдання в підручнику. Відкрийте підручник на сторінці 73 №2.Розв яжемо 1і 2 стовпчики біля дошки. З та 4 розв’ яжіть самостійно.
Лісовичок розв’ язував приклади на сніжку , та хурделиця замела цифри. Тепер він не може пригадати їх і дуже засмутився – сніжинка просить йому допомогти.
5 . Розв’ язування прикладів з коментуванням.
8 +… = 10 5 + …= 8 ...+2 =6 8+… =
Здається хтось кличе на допомогу.Це ялиночка,яка росте неподалік.Вона змерзла і просить допомогти їй зігрітися.
6.Фізкультхвилинка
Раз ялинка,два ялинка, зробимо фізкультхвилинку.
V. Робота над задачею. Задачі - вірші.
Вчитель Ми гарно розважилися, бо любимо зиму. А що це за галас попереду?Кого ми потурбували?
Учні Птахи
Вчитель Яких птахів ви знаєте?
Учні Горобці,сороки,ворони,граки,синички.
Вчитель А чи всі птахи залишаються на зиму в нашій місцевості?
Пізньої осені та взимку, коли вже немає насіння і комах, птахи змушені летіти у вирій. З-поміж 700 видів птахів близько 600 летять на зимівлю у вирій. на багатьох із них чекають дуже далекі перельоти — до 12 тисяч кілометрів. Птахи, які харчуються комахами, летять першими. Вони називаються перелітними. Перелітні птахи: солов’ї, стрижі, зозулі, ластівки, дикі качки. Навесні вони знову повернуться у рідні місця.
Птахів, які на зиму не відлітають, а пристосувалися знаходити їжу під снігом, у корі дерев і чагарників, називають зимуючими або осілими.
Вчитель А як ми допомагаємо птахам взимку?
Учні Треба майструвати годівнички.
Вчитель Так ,разом з батьками ви змайстрували годівнички і ми почепили їх у нас, на шкільному подвір’ї.
Робота над задачею. Задачі - вірші.
Вчитель До нашої годівнички прилетіли пташки. Скільки пташок біля годівнички?(4) Скільки прилетіло?(2) Складіть задачу за малюнком.
Вчитель Запишемо задачу в зошит.
Рушаймо далі. А хто це там сидить непомітний під ялинкою? (Зайчик)
Він нам теж приготував цікаві задачі.
Послухайте і покажіть, скільки пташок прилетіло до вас на обід.
1. Горобець і три синиці
Он летять до годівниці.
Скільки пташок, підкажіть, Будуть вдячні за обід?
4
3. Були у нашому дворі Два горобці, три снігурі Хто може скласти лік птахам, Всім горобцям і снігурам?
2. Три ворони посварились, Бо зернят не поділили. На їх шум ще три примчало. Скільки пташок разом стало
- Вже й стемніло. Треба збиратися додому. Непомітно минув час. Необхідно дати лісу і його мешканцям спокій, тишу, відпочинок.
IX. Підсумок уроку. (Релаксація).
Сьогодні ви були дружними, добрими, розумними і це допомогло нам у подорожі.
-Діти, тож на прощання , щоб згадав ліс добре нас, подаруємо власний
віршик, що складе наш перший клас.
Діти Сніжинки (полетіли)
І на долоньку (сіли)
За ними я (спостерігаю) Собі бажання (загадаю)
Перегляд мультфільму про зимуючих птахів.