Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Інтегрований урок з математики, природи, трудового навчання в 1 класі на тему: "Додаванння і віднімання чисел в межах 20. Рослини лісу. Виготовлення човника в техніці оригамі"

Про матеріал

Відповідно до нового Державного стандарту початкової освіти НУШ важливе значення має формування творчо і критично мислячих учнів. Успішність і ефективність формування компетентностей молодших школярів залежать від форм і методів організації навчально-виховного процесу. Пріоритетними в цьому сенсі стають сучасні педагогічні технології, які забезпечують активні форми діяльності учнів, залучають їх до творчого процесу пізнання, дослідження проблем, формування власної думки та самореалізації. На уроці використовую різноманітні педагогічні прийоми, які спонукають учнів до дослідницької творчої активності, створюють умови для усвідомлення ними матеріалу, узагальнення одержаних знань.

Перегляд файлу

   Опорний навчальния заклад

Щасливський НВК

« Ліцей – ЗОШ І – ІІІ ст.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з математики, природи, трудового навчання в 1 класі на тему: "Додаванння і віднімання чисел в межах 20. Рослини лісу. Виготовлення човника в техніці оригамі"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Бац Ніна Григорівна

 

 

                                                         с. Щасливе

                                                Бориспільського району

2018

      Інтегрований урок з математики, природи, трудового навчання

Тема:    Додаванння і віднімання чисел в межах 20.    

               Рослини лісу. Виготовлення човника в техніці оригамі.                             

Мета: Закріпити навички додавання і віднімання чисел в межах 20.

            Закріпити знання про весняні зміни у житті рослин лісу.                                                                                     

            Вчити виготовляти човник в техніці  оригамі.

            Розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математе-   

            тичну мову, уяву, увагу, пам’ять, логічне мислення, кругозір   

            учнів.

            Виховувати любов до математики, бережне ставлення до  

            природи, охайність в роботі.

Обладнання: предметні малюнки, набір паперу для оригамі, ножиці,   

            клей, картки цифр.  

                             Хід  уроку

І. Організаційна частина
Задзвенів для всіх дзвінок, час почати наш урок.
Будемо у навколишній світ мандрувати
Математику та рослини вивчати.
        Це куди подівся сніг з гірки біля дому,

Він струмочками побіг, не дігнать нікому.

Наша баба снігова сумувала. Звісно.

      Обернулася струмком і втекла до лісу.

- Чому розтанула баба снігова? (Прийшла весна).  Давайте ми з вами зробимо паперові човники і попливемо до весняного лісу. Зробимо човники  з паперу у техніці, вже знайомій для вас, — оригамі.

ІІ. Виготовлення човника.

  1.Демонстрація та аналіз зразка.

 2. Інструктаж.

  3.Практична робота учнів.

   Учні складають човники за допомогою вчителя.

  • На своєму човнику з однієї сторони напишіть будь яке число, а з другої придумайте назву своєму човнику і запишіть.

 4.Виставка робіт учнів.

ІІІ. Сприймання й засвоєння матеріалу уроку.

          Пустим човники в струмок,

         Понесе він нас в лісок.

1. Розставимо номери човників в порядку зростання.

  -  Яке число найменше?

  -  Яке числа найбільше?

     Човни швидко будуть плисти,

    Як напишем гарно цифри.

2. Каліграфічна хвилинка.

  1. 12 14 15 16 18 20

- Яке число зайве ?(15)  Чому ? (Непарне)

- Назвіть скільки десятків у числі 15?

- Скільки одиниць у числі 15?

- Які числа не мають розряду одиниць? (10, 20)

         Самі станемо рядком

        Та й підемо  за струмком

  Швидко він біжить, гуде,

       Нас до лісу доведе.

-От і опинилися ми на узліссі. Про що треба пам’ятати, коли гуляєш по лісу?

(Ліс треба берегти. По лісу ходи -  під ноги гляди. Весною з’являють малята у тварин, тому не кричи.)

- Що нас оточує навколо у лісі? (Рослини).

 - Що відбувається з деревами і кущами навесні?  (На листяних деревах і кущах набрякають бруньки, з’являються сережки, квіти, потім з’являється листя. У хвойних дерев змінюється колір кори, хвої)

Починають цвісти дерева. Першою зацвітає вільха. Досить лише доторкнутися до гілки із сережками, як вітер підхопить цілу хмару жовтого пилу. Майже одночасно з вільхою починає цвісти й ліщина. На деревах і кущах розпускаються бруньки і з’являються зелені листочки. Спочатку розпускаються ледь помітні липкі і духмяні листки берези. За березою поспішає розпускатися листя липи, вільхи, дуба.

Розгляньте ці рослини.

       -    Чим вони відрізняються? (Розміром, висотою, стеблами)

      -     Які групи рослин вам відомі? (Дерева, кущі, трав’янисті рослини.)

  •  Чим відрізняються дерева, кущі й трав'янисті рослини? (Стеблом.)
  •  Яке стебло у дерева?  Куща?  Трав'янистої рос­лини?

Ось верба - це ніжна, гнучка, міцна й цілюща рослина. В народі кажуть:  «Де верба, там і верба». На вербі розцвітають пухнасті квітки, або «котики».

- Що ви знаєте про це дерево?

   Вербичка: Я росту у верболозі,

                      Дні  і ночі роню сльози.

                     Ви сльозинки позбирайте,

                     У гру « Мовчанка» пограйте.

Усний рахунок гра « Мовчанка» (вчитель показує завдання, а діти піднімають правильну відповідь)

 Відгадайте загадку: Гарне дерево.міцне.листя різьблене рясне . А на гілочках               крилатих буде жолудів багато (Дуб).
Дуб - це міцне, крислате дерево, сягає висоти аж до 20 метрів, є дуби віком до 1000 років. В народі кажуть:"міцний, як дуб", тобто сильний.
А хтось, може, прислів'я знає? (Який дуб - такий і тин, який батько - такий і син) Плоди дуба це… (Жолуді)  З чого з’явились жолуді ? Позбираємо жолуді та обчислимо приклади.

 Гра «Хто швидше збере жолуді?»

18 – 8           17 - 7 + 1             13 – 10 + 5

10 + 2           16 – 10 + 4          16 – 11 + 3

15 – 10         4+ 3 + 3               6 + 2 + 10
Фізкультхвилинка
    Рухавка. Якщо я кажу дерева – піднімайте руки вгору.

                  Якщо я кажу кущі – руки в сторони.

                  Якщо я кажу трав’янисті рослини – присідайте.

Ми дубочки і кленці,

Дерева.
В нас тоненькі стовбурці,

Трав’янисті рослини.
Ми стаєм в стрункі рядки,
Випрямляємо гілки.

Кущі.

- Діти, а ну впізнайте за загадкою, що це за дерево?
Голки має коротенькі, всім знайомі ці гілки, й шишки довгі, мов свічки.  (Ялина)
   Ялина - її листочки, це хвоїнки, які з часом осипаються, а на їх місці поступово з'являються нові.  Саме без цього дерева не обходиться, яке свято, діти? (Новий рік)  Плоди ялинки це … (Шишки)

    Треба всі нам шишки позбирати

    І на місце поскладати.

( Записати приклади з потрібними знаками + або -)

9…5 = 4                                  10…7 = 17

8…2 = 10                                13…3 = 10

6…3 = 9                                  20…10 =10

  • Які  є дерева? (Листяні і хвойні.)
  • Про який кущ йде мова в загадці?
        У вінку зеленолистім,

              У червоному намисті

              Видивляється у воду

              На свою хорошу вроду.

-Що  це відгадайте діти?  (Калина)
(Показую калину). Діти, хто впізнав цю рослину?
Це лікарська рослинка, нею лікують простуду .Про гарну дівчину в народі говорили: гарна, як калина, ніжна, як верба, струнка, як берізка.
А може хтось прислів'я пригадає про калину?
Без верби й калини - нема України.

 Фізкультхвилинка

- Скільки раз ногою тупнем 7-4
- Скільки раз руками хлопнем 5+3
- Ми присядем скільки раз 4+3
-1 нахилимось в цей час 10-1
- Ми підплигнем рівно стільки 4+2
- Ай да рахунок! Гра і тільки!
- А пісню хтось знає про калину? "Ой є в лузі калина".

 Плоди калини це… (ягоди - кетяги) Калинка пропонує обчислити логічні задачі. 

  1.    На одній гілочці калини висить 7 груш, а на другій 4 груші. Скільки всього груш росте на калині? ( Жодної, на калині груші не ростуть.)  
  2.    5 берізок, 2 ялинки,

         Зеленіють над потічком.

         Біля них одна калина…

         Скільки всіх дерев скажи но? (7)

  1.     6 берізок і 4 клени

         Змалювала вмить Оленка
         І спитала: «Скільки в мене

          Тут усіх дерев зелених?» (10)

  1.      Біля школи росте 3 ялинки. Посадили ще 2 дубки й 1 ялинку.

 

Скільки ялинок стало рости біля школи? (4)

           Вийшли ми на лісову галявину.

     Ще на деревах голі віти,

     Холодний вітер допікає.

     Та зацвіли весняні квіти,

     А квіти ніжні і тендітні,

     Як дотик ручок немовляти.

     Біленькі, жовті і блакитні...

     Вони прийшли весну вітати.

  •   Відгадайте які перші квіти тут розцвіли?

 Загадка:Я найперший зацвітаю, білим цвітом серед гаю.

                Відгадайте, що за квітка, бо мене не стане влітку (Пролісок).
Загадка: Перша квіточка весняна

                 Тихо під сніжком куняла.

                Дмухнув вітерець тепленький,

                І з’явився цвіт біленький. (Підсніжник).
Демонстрація ілюстрації: "Перші квіточки весни"
Ці первоцвіти занесені до Червоної книги.

4. Робота над задачею

Складемо задачі.

 - Скільки пролісків ви знайшли на галявині? (8)

 - Скільки підсніжників з’явилось на галявині?( 9 )

- Яке запитання можна поставити? ( Скільки разом квітів?)

  Якою дією розв’яжемо задачу? ( +)

 Яке ще запитання можна поставити до цієї умови задачі? ( На скільки більше розцвіло підсніжників ніж пролісків?) Якою дією розв’яжемо задачу? ( - ) Чому?  ( У задачі потрібно порівняти числа, а щоб порівняти числа треба від більшого числа відняти менше.)

- Які числа нам потрібно порівняти? ( 8 і 9)
Розв’язуємо задачу на дошці.

- Діти сподобалось вам на лісовій галявині?

-  Як треба ставитися до рослин лісу, щоб краса його не зникала? (Не треба зривати квіти, ламати гілки.)

                    Цвіту не рви задаром,

                    Гілок не ламай для забави.

Отож і ми з вами не будемо збирати букет весняних квітів. До краси треба доторкатися тільки серцем, а не руками.

                 Поки квіточки ми лічили

                Хмарки небо вже закрили.

                Дощик теплий почав накрапати,

               Час вже самостійне завдання розв’язати,

                Та додому повертатись.

5. Самостійна робота.

   1. Задача

   Біля школи росло 17 яблунь, а ялинок на 7 менше. Скільки ялинок росло біля школи? На скільки більше росло яблунь ніж ялинок? ( Диференційовано 2 запитання)

  2. Порівняти вирази:

     1 варіант                                       2 варіант

10 + 3 … 14 – 1                              6 + 4 … 18 – 8

15 + 1 … 10 + 8                             20 – 1 … 10 + 8

ІV. Підсумок уроку:

  •   Що цікавого ми знайшли у лісі?
  •   Чого навчилися ми під час  прогулянки?
  •   Чи сподобався вам урок?
  •   Що найбільше сподобалося?
  •   А на прощання послухайте, яке побажання залишив вам Лісовичок.

Кожна квіточка – вам на радість,

      Кожна рослинка – для вашого добра;

      Кожна травинка – для вашого здоров’я.

      В полі, в лісі, над яром –

      Квіти, дерева і трави…

      Гілки не ламай для забави.

      Оберігайте же повсюди

      Шлях і стежиночку в гаї,

      Все те окрасою буде

      Нашого рідного краю.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додав(-ла)
Бац Ніна
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку