Урок"Додавання та віднімання чисел в межах 20 з переходом через розряд"

Про матеріал
Урок спрямовано на розвиток та формування ключових компетентностей..Використано методики самооцінювання та взаємооцінювання учнів.
Перегляд файлу

                       НАВЧАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ  З МАТЕМАТИКИ У 2 КЛАСІ

ТЕМА:

Додавання й віднімання чисел у межах 20 з переходом через розряд. Розв`язування простих задач. Перетворення іменованих чисел, виражених в одиницях двох найменувань.

Очікувані результати:

-визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації;

-  обчислює вирази у межах 20 з переходом через розряд;

-вдосконалює   уміння розв`язувати прості задачі;

-перетворює іменовані числа,виражені в одиницях двох найменувань.

Обладнання:

макет ракети з геометричних фігур; картки; презентація до уроку

                                       ХІД НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент

Продзвенів дзвінок,

починаємо урок.

Повернімось обличчям до гостей,

І лагідно промовимо: «Добрий день!»

 

  1. Підготовка до вивчення теми. Мотивація навчальної діяльності.

-Сьогодні на телефон я отримала відеоповідомлення. Прослухайте його(діти прослуховують повідомлення від Зірочки).

-Діти, хто надіслав повідомлення?(Зірочка)

де вона живе?(На небі)

-А як ви думаєте, з якою метою Зірочка надіслала повідомлення?(Щоб ми до неї приїхали)

-Чим ми будемо добиратися, ви дізнаєтесь ,коли виконаєте вправу «Дешифрувальник».

ВПРАВА

Розташуйте числа в порядку зростання і складіть слово із літер:

12-Р, 49-Е, 81-Т,25-А, 38-К,100-А   РАКЕТА

Так. Ми полетимо до Зірочки на ракетах.

Для здійснення польоту ми створили команди –екіпажі.

Щоб кожен екіпаж діяв злагоджено, повторимо правила роботи в групах.

Сконструюйте  ракети і назвіть геометричні фігури ,з яких вони складаються.

 

 

-А тепер одягніть скафандри-спеціальні герметичні костюми для захисту від радіації   у відкритому космосі ,напишіть на них своє

 ім`я ,приклейте до ракети і займіть свої місця .

ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ ЦЕГЛИНКАМИ .

 

 

-Щоб відірватися від Землі ракеті треба велику силу.

ДОСЛІД 1

Візьмемо аркуш паперу і кинемо.

Що з ним сталося?(Він впав)

ДОСЛІД 2

А тепер надуємо кульку. Що всередині кульки?(Повітря).

А точніше, вуглекислий газ, який ми видихаємо.

Тепер відпустимо кульку.

-Що відбулося?(Вона полетіла)

Повітря допомогло кульці  летіти вгору.

Перед польотом баки ракети заповнюють пальним, воно горить і утворюється газ, який відштовхує ракету.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Для того, щоб запрацювали двигуни нашої ракети,

потрібно пройти математичні перегони.

УСНИЙ РАХУНОК

40+5              12-10           55-4

                       

20+20              18-1             100-1

Молодці! Покажіть сигналами руки,як ви рахували.

 

 

-Приготувались до польоту! Рахуємо англійською до 10. Старт!

(Звук польоту)

-Ми у відкритому космосі.(Лампа проектує по класу небесні тіла)

Космос ще називають Всесвіт, «весь світ». Це простір,де зустрічаються різні небесні тіла, планети.

Всесвіт красивий і водночас небезпечний. У космосі переважають темні кольори, тому зоряне небо  ми спостерігаємо вночі. Але є зірка ,яку можна побачити вдень.

-Яка її назва?(Сонце)

Сонячна система складається з 8 планет.Читаємо

з великого бортового  екрана їх назви:Меркурій,Венера,Земля,Марс,Юпітер,Сатурн,Уран,

Нептун.

-Чому ці слова написані з великої літери?(Бо це імена)

-Так, діти,це власні назви. Пишемо з великої літери,загальні-з малої(планета Земля).

 

 

 

 

У кожного космонавта є свій бортовий журнал, де записують результати досліджень. Вашими бортовими журналами будуть зошити. Тому відкрийте їх і запишіть дату польоту(число, класна робота).

Першим і єдиним космонавтом незалежної України був Леонід Каденюк.Його політ у складі міжнародної експедиції  відбувся у 1997 році і тривав 17 днів. Для пробудження космонавтів на кораблі використовують мелодії,які обирають самі учасники. Каденюк,як справжній патріот своєї держави, своєю мелодією для пробудження обрав Гімн України.

 

-Як ви думаєте, що потрібно для того, щоб стати космонавтом? (Міцне здоров`я, витривалість, розум)

-А ще вміння правильно та розбірливо писати.

 Тому потренуйтесь і запишіть каліграфічно у бортових журналах цифру 7.

ОБВЕДІТЬ ЗЕЛЕНИМ  КОЛЬОРОМ  НАЙКРАЩУ ЦИФРУ!

 

-А тепер запишемо спостереження.

МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ:

-запишіть число ,яке складається з 1 дес. і 9 од.

-число,

яке стоїть перед числом 12,

-збільшити 14 на 1,

-запишіть суму чисел 10 і 7

-запишіть різницю чисел 18 ї 4

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА(обмін зошитами ,правильні результати виведено на екран)

Для того,щоб добре усе розгледіти у космосі,давайте виконаємо вправи для очей.(Виконують вправи)

-Летимо далі.

 

4.Застосування вивченого матеріалу у нестандартних ситуаціях.

-Увага! Небезпека! 

Метеорний дощ! Величезна кількість кам`яних частинок на нашому шляху!(Звук метеорного дощу)

-Відбій! Усе позаду! Але наші космічні кораблі пошкоджені,їх притрусило космічним пилом. Щоб рухатися далі,потрібно швиденько залатати дірочки.

(Обчислюють  біля дошки вирази з презентації)

Якщо учень біля дошки виконав обчислення правильно,кажуть «Ціль»,неправильно- «Мимо»

-Ми швидко впоралися з небезпекою.Як бачите , і у Всесвіті буває сміття.Космічним сміттям стають також і супутники ,які виходять з ладу.Ці апарати забезпечують нам швидкісний Інтернет.На жаль,дослідники ще не винайшли способу очищення космосу. Хтозна,може це зробите колись саме ви? І тоді,зможете продати свій винахід.отримати кошти.

 

-Ми так довго подорожуємо, і вже майже наблизилися до Зірочки.

 Задача(колективно)

Відстань від Землі до Зірочки  становить 9 дм 8 см. Ми пролетіли вже 7 дм 5 см. Скільки сантиметрів шляху залишилося летіти?

  Обчисліть шлях ,перетворюючи іменовані числа . Кінцевий результат має бути виражено у сантиметрах.

Оцініть свою роботу сигнальними картками.

 

 

-А ось і наша Зірочка зі своїми подругами. Подивіться ,як красиво!

Зоряне небо завжди приваблювало людей.Наш відомий Кобзар Тарас Шевченко обожнював ніч. Він казав: «Незчисленні зірочки не пускають мене в хату»

 

 

Спостерігаючи за зірками,люди найбільш яскраві і помітні групи цих небесних тіл,об`єднали у сузір`я,дали ім імена.(Слайд із прикладами сузір`їв).

Давайте ми теж створимо сузір`я під іменем ЛАМАНА АВСД. АВ=2СМ, ВС=4СМ, СД=1 СМ і подаруємо нашій Зірочці.

 

-Час повертатися додому(Звук польоту)

--А ось наша планета. Закрийте оченята , і  уявіть себе Землею,донькою великого Сонця.

Ви даруєте всім притулок.Ваші легені-це ліси,наповнюють усе живе чистим  повітрям.

-Відкрийте очі і скажіть як потрібно берегти нашу рідну домівку.

 

Підсумок уроку

-Які математичні завдання ми виконали ,подорожуючи до Зірочки?

--Залишіть свої враження від уроку на стікерах-зірочках.

-

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку