НАВЧАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ У 2 КЛАСІ
ТЕМА:
Додавання й віднімання чисел у межах 20 з переходом через розряд. Розв`язування простих задач. Перетворення іменованих чисел, виражених в одиницях двох найменувань.
Очікувані результати:
-визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації;
- обчислює вирази у межах 20 з переходом через розряд;
-вдосконалює уміння розв`язувати прості задачі;
-перетворює іменовані числа,виражені в одиницях двох найменувань.
Обладнання:
макет ракети з геометричних фігур; картки; презентація до уроку
ХІД НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ
Продзвенів дзвінок,
починаємо урок.
Повернімось обличчям до гостей,
І лагідно промовимо: «Добрий день!»
-Сьогодні на телефон я отримала відеоповідомлення. Прослухайте його(діти прослуховують повідомлення від Зірочки).
-Діти, хто надіслав повідомлення?(Зірочка)
-А де вона живе?(На небі)
-А як ви думаєте, з якою метою Зірочка надіслала повідомлення?(Щоб ми до неї приїхали)
-Чим ми будемо добиратися, ви дізнаєтесь ,коли виконаєте вправу «Дешифрувальник».
ВПРАВА
Розташуйте числа в порядку зростання і складіть слово із літер:
12-Р, 49-Е, 81-Т,25-А, 38-К,100-А РАКЕТА
Так. Ми полетимо до Зірочки на ракетах.
Для здійснення польоту ми створили команди –екіпажі.
Щоб кожен екіпаж діяв злагоджено, повторимо правила роботи в групах.
Сконструюйте ракети і назвіть геометричні фігури ,з яких вони складаються.
-А тепер одягніть скафандри-спеціальні герметичні костюми для захисту від радіації у відкритому космосі ,напишіть на них своє
ім`я ,приклейте до ракети і займіть свої місця .
ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ ЦЕГЛИНКАМИ .
-Щоб відірватися від Землі ракеті треба велику силу.
ДОСЛІД 1
Візьмемо аркуш паперу і кинемо.
Що з ним сталося?(Він впав)
ДОСЛІД 2
А тепер надуємо кульку. Що всередині кульки?(Повітря).
А точніше, вуглекислий газ, який ми видихаємо.
Тепер відпустимо кульку.
-Що відбулося?(Вона полетіла)
Повітря допомогло кульці летіти вгору.
Перед польотом баки ракети заповнюють пальним, воно горить і утворюється газ, який відштовхує ракету.
Для того, щоб запрацювали двигуни нашої ракети,
потрібно пройти математичні перегони.
УСНИЙ РАХУНОК
40+5 12-10 55-4
20+20 18-1 100-1
Молодці! Покажіть сигналами руки,як ви рахували.
-Приготувались до польоту! Рахуємо англійською до 10. Старт!
(Звук польоту)
-Ми у відкритому космосі.(Лампа проектує по класу небесні тіла)
Космос ще називають Всесвіт, «весь світ». Це простір,де зустрічаються різні небесні тіла, планети.
Всесвіт красивий і водночас небезпечний. У космосі переважають темні кольори, тому зоряне небо ми спостерігаємо вночі. Але є зірка ,яку можна побачити вдень.
-Яка її назва?(Сонце)
Сонячна система складається з 8 планет.Читаємо
з великого бортового екрана їх назви:Меркурій,Венера,Земля,Марс,Юпітер,Сатурн,Уран,
Нептун.
-Чому ці слова написані з великої літери?(Бо це імена)
-Так, діти,це власні назви. Пишемо з великої літери,загальні-з малої(планета Земля).
У кожного космонавта є свій бортовий журнал, де записують результати досліджень. Вашими бортовими журналами будуть зошити. Тому відкрийте їх і запишіть дату польоту(число, класна робота).
Першим і єдиним космонавтом незалежної України був Леонід Каденюк.Його політ у складі міжнародної експедиції відбувся у 1997 році і тривав 17 днів. Для пробудження космонавтів на кораблі використовують мелодії,які обирають самі учасники. Каденюк,як справжній патріот своєї держави, своєю мелодією для пробудження обрав Гімн України.
-Як ви думаєте, що потрібно для того, щоб стати космонавтом? (Міцне здоров`я, витривалість, розум)
-А ще вміння правильно та розбірливо писати.
Тому потренуйтесь і запишіть каліграфічно у бортових журналах цифру 7.
ОБВЕДІТЬ ЗЕЛЕНИМ КОЛЬОРОМ НАЙКРАЩУ ЦИФРУ!
-А тепер запишемо спостереження.
МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ:
-запишіть число ,яке складається з 1 дес. і 9 од.
-число,
яке стоїть перед числом 12,
-збільшити 14 на 1,
-запишіть суму чисел 10 і 7
-запишіть різницю чисел 18 ї 4
ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА(обмін зошитами ,правильні результати виведено на екран)
Для того,щоб добре усе розгледіти у космосі,давайте виконаємо вправи для очей.(Виконують вправи)
-Летимо далі.
4.Застосування вивченого матеріалу у нестандартних ситуаціях.
-Увага! Небезпека!
Метеорний дощ! Величезна кількість кам`яних частинок на нашому шляху!(Звук метеорного дощу)
-Відбій! Усе позаду! Але наші космічні кораблі пошкоджені,їх притрусило космічним пилом. Щоб рухатися далі,потрібно швиденько залатати дірочки.
(Обчислюють біля дошки вирази з презентації)
Якщо учень біля дошки виконав обчислення правильно,кажуть «Ціль»,неправильно- «Мимо»
-Ми швидко впоралися з небезпекою.Як бачите , і у Всесвіті буває сміття.Космічним сміттям стають також і супутники ,які виходять з ладу.Ці апарати забезпечують нам швидкісний Інтернет.На жаль,дослідники ще не винайшли способу очищення космосу. Хтозна,може це зробите колись саме ви? І тоді,зможете продати свій винахід.отримати кошти.
-Ми так довго подорожуємо, і вже майже наблизилися до Зірочки.
Задача(колективно)
Відстань від Землі до Зірочки становить 9 дм 8 см. Ми пролетіли вже 7 дм 5 см. Скільки сантиметрів шляху залишилося летіти?
Обчисліть шлях ,перетворюючи іменовані числа . Кінцевий результат має бути виражено у сантиметрах.
Оцініть свою роботу сигнальними картками.
-А ось і наша Зірочка зі своїми подругами. Подивіться ,як красиво!
Зоряне небо завжди приваблювало людей.Наш відомий Кобзар Тарас Шевченко обожнював ніч. Він казав: «Незчисленні зірочки не пускають мене в хату»
Спостерігаючи за зірками,люди найбільш яскраві і помітні групи цих небесних тіл,об`єднали у сузір`я,дали ім імена.(Слайд із прикладами сузір`їв).
Давайте ми теж створимо сузір`я під іменем ЛАМАНА АВСД. АВ=2СМ, ВС=4СМ, СД=1 СМ і подаруємо нашій Зірочці.
-Час повертатися додому(Звук польоту)
--А ось наша планета. Закрийте оченята , і уявіть себе Землею,донькою великого Сонця.
Ви даруєте всім притулок.Ваші легені-це ліси,наповнюють усе живе чистим повітрям.
-Відкрийте очі і скажіть як потрібно берегти нашу рідну домівку.
Підсумок уроку
-Які математичні завдання ми виконали ,подорожуючи до Зірочки?
--Залишіть свої враження від уроку на стікерах-зірочках.
-