Урок "Додавання та віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Сформувати навички додавання та віднімання десяткових дробів. Повторити запис десяткових дробів, порівняння та округлення.
Перегляд файлу

Урок математики в 5 класі

 

Тема: Додавання та віднімання десяткових дробів.

 

Мета: Сформувати навички додавання та віднімання десяткових дробів.      

            Повторити запис десяткових дробів, порівняння та округлення.    

              Розвивати творчі здібності та логічне мислення учнів.

 

І. Перевірка домашнього завдання.

( Проводиться за допомогою сигнальної картки «світлофор», учні ланцюжком називають відповіді прикладів, виставляють «+» або «-», в кінці оцінюють свою роботу за вказаною шкалою.)

 

     ІІ. Актуалізація опорних знань.

Презентація (слайд 1).

Питання класу: Яку тему ми зараз вивчаємо?

                            Щ о ми вміємо робити з десятковими дробами?

 

1.Логічне завдання. Знайди пропущене число:

 

                               7,364                                      9,541

                  7,4        7,392                          ?          9,504

                               7,356                                      9,51

 

2. Які приклади розв'язував Знайка, які Незнайка?

 

                       = 1,5           = 3,8          = 2,5

             3,273,3;    2,99 2,9;    12,34 12,3;    0,75 0,7    8,18 8.2

 

 3.Закінчи речення:

  1) З двох десяткових дробів більше той…

  2) Якщо до десяткового дробу справа приписати будь-яку кількість нулів, то…

  3) Значення дробу, який закінчується нулями, не зміниться, якщо…

  4) Щоб порівняти два дроби з рівними цілими частинами, треба…

  5) Якщо десятковий дріб округлюють до одиниць, десятих, сотих, то…

  6) Якщо при округленні перша з цифр, які відкидають 0,1,2,3,4, то…

  7) Якщо при округленні перша з цифр, які відкидають, дорівнює 5,6,7,8,9, то…

 

4. Тестові вправи.( перевіряються за допомогою сигнальної карки «гармошка».)

1. 15кг20г треба записати у кілограмах. Яка з відповідей правильна?

       А) 15,2кг;         Б) 1,52кг;       В) 15,002кг;    Г) 15,020кг.

2.  2км 2м записати в кілометрах. Яка з відповідей правильна?

       А) 2,2км;           Б) 2,02км;      В) 2,002км;     Г) 2,0002км.

3. Який з десяткових дробів найменший?

       А) 5,0041;      Б) 5,401;         В) 5,0410;       Г) 5,4010.

4. З поданих дробів виберіть найбільший:

       А) 3,5040704;      Б) 3,50407101;    В) 3,504070402 ;    Г) 3,504070403.

5. Яке з наведених чисел дорівнює кількості одиниць у розряді сотих дробу 0,1234?

        А) 1;   Б) 3;   В) 4;   Г) 2.

6. Яка з нерівностей правильна?

   А)  3,7 < 3,689;   Б)  0,05 > 0,05;  В)  10,10 > 10,01;  Г)  1,113 < 1,0114.

     7. Яке з поданих чисел дістанемо, округливши дріб   6,1234 до десятих?

      А) 6,1;           Б) 6,2;         В) 6,12;          Г) 6,13.

8. Яке з поданих чисел дістанемо, округливши дріб  1,302 до сотих?

      А) 1,31;        Б) 1,30;        В) 1,32;        Г) 1,302.

 

5. Математичний диктант.( Два учня працюють на відкидних дошках, решта – по варіантах)

  1) Записати десятковий дріб

             2,06                                                      0,7

  2) Записати десятковий дріб

             0,3                                                        3,08

  3) Порівняти десяткові дроби

             5,5 і 5,05                                              1,54 і 1,540

  4) Порівняти десяткові дроби

             1,28 і 1,280                                          6,01 і 6,1

  5) Порівняти десяткові дроби

             16,234 і 16,5                                        13,6 і 13,265

  6) Округлити десятковий дріб

             2,731    до десятих                              5,726 до сотих

  7) Округлити десятковий дріб

             11,266 до сотих                                   12,128 до десятих

  8) Округлити десятковий дріб

              115,73 до одиниць                               268,56 до десятків

 

 

6.Інтерактив «Карусель».

( Учні першого варіанту – «учні», другого –« вчителі». У кожного «вчителя» є завдання, які вони дають учням, по команді учителя вони його перевіряють і ставлять + або -. Потім учні міняються місцями по колу: з першої парти йдуть на останню, з решти переходять на перед до тих пір, поки не опиняться на своїх місцях. Тоді «вчителі» виставляють учням оцінки. Листочки збирає вчитель, перевіряє, за бажанням виставляє оцінки в журнал.)

  1. Записати у вигляді десяткового дробу: 

                       , 0 цілих 8 тисячних.

  1. Порівняти:     30,07 і 30,11;  0,715 і 0,72.
  2. Округлити до десятих 2,853.
  3. Округлити до сотих125,073.
  4. При яких натуральних значеннях х вірна нерівність

2,86 < х< 5,01?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

(Слайд 1) Проблема: що ми ще хочемо знати про десяткові дроби?

 

(Слайд 2) Повідомлення теми уроку.

 

(Слайд 3) Виконати додавання десяткових дробів 1,3 + 5,6.

 

 

(Слайд 4) Виконати віднімання десяткових дробів 6,42 – 3,23

 

Висновок робить вчитель.

(Слайд 5)

 

(Слайд 6) Як виконати додавання дробів 4,7 + 3,628?

 

(Слайд 7) Висновок.

 

ІV. Розв'язування вправ.

1)№ 833 ( І варіант – парні, ІІ варіант – непарні, два учні виконують біля дошки, перевірка за допомогою «світлофору»)

 

2) Виконайте завдання і розшифруйте прізвище голандського інженера, вченого, математика:

         1)     0,5 + 11,34                                          17,55 – Т

         2)     17,8 – 0,25                                          11,84 – С

         3)    47,3 – 0,23                                           0,2 – В

         4)    20,703 – (18,703 + 1,8)                       16,7 – И

         5)    12,5 + 3,7 + 0,5                                   47,07 – Е

         6)    (19,8 + 7,5) – 18,8                               8,5 – Н

 

(Слайд 8)

 

В Європі вчення про десятковий дріб першим виклав голандський математик та інженер Симон Стевін, Який присвятив цьому питанню працю під назвою «Десятина» (1585р.) Він записував дроби не так, як це роблять зараз, тому бажаючи можуть зробити повідомлення про це.

 

V.  Підсумок уроку.

Які приклади розв'язував Знайка, а які Незнайка?

    11,2 1           16,5             5,68               6,3

+       1,9        + 24,0          - 3,2 0             -5,423

    11,30            40,5             2 4,8              0,877

 

VІ. Домашнє завдання. Вивчити пункт 30, правила; розв'язати №834, №836, №838.

 

 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку