Тема уроку:
"Додавання та віднімання раціональних чисел "
Методична розробка
уроку математики у 6 класі
вчителя математики Скочко Л.В.
МЕТА: закріпити вміння і навички додавання та віднімання раціональних чисел; формувати навички застосування отриманих знань до розв’язування рівнянь, обчислень значень виразів; розвивати вміння порівнювати, логічне мислення, творчі здібності учнів; виховувати увагу, культуру мовлення, почуття патріотизму та потребу вивчати історію рідного народу.
Тип уроку: формування навичок та вмінь.
Обладнання: комп’ютер, таблиці, плакати, картки.
ХІД УРОКУ
I.Перевірка домашнього завдання.
1.Звіт консультантів про виконання учнями домашнього завдання та труднощі, які виникли під час його виконання.
2. Перевірка відповідей до вправ домашнього завдання.
II. Повідомлення теми, мети.
У творчих роботах, які ви виконали (казки, дослідження) я прочитала назву "Країна Раціоналія". Ми сьогодні продовжимо подорож по цій країні: відвідаємо міста « Обчислення», « Рівняння», « Логічне» та «Історичне» .
Ця подорож допоможе вам удосконалити вміння і навички додавати та віднімати раціональні числа, застосовувати набуті знання до обчислень значень виразів, розв’язування рівнянь, дізнатись деякі історичні факти та доповнить знання про відомого українського письменника. Запишіть тему уроку "Додавання та віднімання раціональних чисел".
III. Актуалізація опорних знань.
В подорож потрібно завжди брати багаж, і наша подорож не виключення. Але багаж ви взяли незвичайний і перевіримо який.
Усні вправи. ( Тексти завдань на екрані комп’ютера)
Серед чисел: -3, 0,5; 4; 0; -5,4; ; -42; 78; -4; - ; 5,4; - ; 125 назвати: а) натуральні; б) цілі; в) протилежні.
Знайти суму чисел у випадку б).
-5 * -8; 6 * -3; -17 * 1; -4,6 * -4,58.
4)Якою цифрою потрібно замінити *, щоб утворилась правильна нерівність? Скільки розв’язків може бути? а) -1,* -1,4 б) -6,03 -6,*4 в) -34,4* -34,45? 5)Яким знаком замінити *, щоб рівність була правильна?
а) *5 + ( +7) = 2; б) * 8 + ( +8)= 0; в) *15 + ( +5) = -10
6) Яким числом можна замінити *, щоб рівність була правильною? Скільки розвя'зків? *9 + (*) = - 5
7) Розв'язати рівняння:
а) 1 ∙ 1 = 8; б) 1∙ 1 = -5; в) х+5 = -3; г)6,2 – а = 10,3.
IY. Відпрацювання навичок.
На якому полі росте квітка? Скласти вираз для обчислення та обчислити його значення. (Завдання на додатку №1)
а – х –( а – 2х) + с, якщо а = - ; х = 2,5; с = - 1,6.
З учні, по одному з кожного ряду, розв’язують рівняння біля дошки.
Останні учні розв’язують у зошитах рівняння свого ряду, перевіряють правильність розв’язання товаришем біля дошки. Учні, які працювали біля дошки, пояснюють розв’язання.
I ряд II ряд III ряд
х + = - ; а – 1,6 = - 3,8; I у – 3 I = 8.
Y. Фізкультхвилинка. Учні встають, виходять з-за парт.
1. Називаю додатні числа— руки в сторони, від'ємні— поворот головою.
2. Називаю ціле число— нахил туловища вперед, дробове число—назад.
YI. Самостійна робота. РОБОТА В ГРУПАХ: група учнів достатнього та високого рівня, група учнів середнього рівня.
Завдання для групи середнього рівня:
Завдання для групи достатнього рівня
" Тарас Шевченко із 47 років життя … був на засланні, … роки—
кріпаком і лише … на волі.
( На закритій дошці завдання розв’язані. Учні перевіряють розв’язання, знаходять у своїх розв’язаннях помилки, якщо вони є.)
YII. Розв’язування логічних завдань.
На запропонованих малюнках замінити знаки "?" числами.
(завдання у додатку №2).
YIII. Підсумки уроку.
IX. Домашнє завдання. Підручник А.Г.Мерзляк «Математика 6»
Для учнів середнього рівня: № 995(1,2) 1002(1,2), .
Для учнів достатнього рівня: № 995(5,6) 1002(5,6), .
№1005,