Урок
6-А клас
Тема. Побудова точок на координатній площині. 6 клас
Мета:
Навчальна - відпрацювати навички побудови точок на координатній площині, навчити чітко використовувати математичні поняття з даної теми.
Розвивальна - розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, навички самостійної роботи та роботи в парах; розвивати інформаційно-комунікаційну компетентність, інформаційно-комунікаційну компетентність.
Виховна - виховувати старанність, наполегливість у досягненні мети, рішучість і впевненість під час прийняття рішень; формувати пізнавальний інтерес, інтерес до навчального предмета; виховувати вміння уважно слухати; розвивати вміння працювати в парах, усвідомленість своїх дій і їх використання в реальному житті.
Обладнання: «Координатна площина», індивідуальні картки, малюнки, кольорові олівці.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Хід уроку
У математиці є своя краса, як у живописі й поезії
М. Жуковський
І. Організаційний момент
Вітання вчителем учнів. Оголошення теми, мети, форми проведення уроку.
Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомогою можна створювати красиве. Але спочатку перевіримо домашнє завдання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Для перевірки домашнього завдання кожен ряд отримує координатну площину біля якої записані координати точок, кожен з вас повинен поставити точки, після того як поставите точку координатну площину потрібно передати наступному учневі на вашому ряду. Останній учень повинен з’єднати точки і передати завдання вчителю, піднявши для цього руку.
А тепер подивимось, як із цим завданням впоралась одна учениця і який ряд впорався найкраще. (відео-урок)
IІІ.Вироблення навичок побудови точок на координатній площині
А тепер переходимо до практичної частини: (на дошці вже заготовлена координатна площина).
(Учні біля дошки)На координатній площині потрібно побудувати точки та з’єднати їх у заданій послідовності:
1 учень: (0;3), (1;2), (3;5), (6;6), (7;6), (8;5),
2 учень: (8;3), (8;0), (7;-2), (5;-4),(4;-4),(2;-3),
3 учень: (0;-1), (1;2), (5;-4), (6;-6), (4,-7), (2;-7),
4 учень: (1;-5), (0;-1), (1;-5), (0;-6), друге крило(0;3), (-1;2)
5 учень: (-3;5), (-6;6), (-7;6), (-8;5), (-8;3), (-8;0)
6 учень: (-7;-2), (-5;-4). (-4;4), (0;-1), (-1;2), (-5;-4)
7 учень: (-7;-6), (-4;-7), (-2;-7), (-1;-5), (0;-1), (-1;-5), (0:-6).
V.Фізкультхвилинка
VI.Самостійна робота
А чого не вистачає у метелика? Так, вусів. Щоб їх побудувати розв’яжемо рівняння (працюємо в парах, 1Варіант знайде координати абсциси (х), 2Варіант – ординати(у)).
1Варіант 2Варіант
1 вусик 1 вусик
1)2х+5=7 (х=1) 1)3у-4=8 (у=4)
2)3*(х+1)=9 (х=2) 2)5*(у-2)=20 (у=6)
2 вусик 2 вусик
3)5х+6х=-11 (х=-1) 3)3у-2у=4 (у=4)
4)4*(х+1)=-4 (х=-2) 4)3*(у-2)=12 (у=6)
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання
Щоб створити щось прекрасне, треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Виконати творчу роботу на координатній площині: зробити
малюнок і записати відповідні координати сузір’я під яким ви народилися.