Тема: Додавання, віднімання раціональних чисел.
Мета : Організувати діяльність учнів для повторення дій з раціональними числами. Відпрацювати, вдосконалити навички; Створити умови для розвитку логічного мислення, розвивати комунікативні здібності, інформаційну та математичну компетентність. Сприяти вихованню відповідальності, дисциплінованості, уважності.
Тип уроку: Узагальнення, систематизація знань, вмінь.
Обладнання: підручник, зошит. Дидактичний матеріал, листи самооцінки
Девіз : Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання ( Аристотель )
Хід уроку
Доброго ранку, друзі мої ! Сьогодні гарний день, то ж посміхнімося і подаруймо чарівну посмішку один одному і присутнім гостям на уроці. Вона триває мить, а в пам’яті, часом залишається назавжди. Від неї добре, тепло, стає гарний настрій. От з таким гарним настроєм і ми будемо сьогодні працювати. Давайте побажаємо чогось хорошого своїм товаришам, побажання запишемо на промінчиках сонечка, яке є на дошці.
Девізом нашого уроку є слова Аристотеля « Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання»
Як ви розумієте даний вислів ?
Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо знання з теми : Додавання, віднімання раціональних чисел. На уроці ми :
Повторимо : правила порівняння, додавання, віднімання раціональних чисел.
Перевіримо : вміння виконувати зазначені вправи.
Закріпимо : навики розв’язувати вправи з раціональними числами.
Свою роботу на різних етапах уроку ви будете оцінювати в листках самооцінки.
Запишемо в зошиті число, класна робота, тему уроку.
1 ( х |
2 (0 |
3 (о |
4 (х |
5 (0 |
6 (0 |
7 (х |
8 (0 |
9 (0 |
Вправа оцінюється 2 балами.
Учні отримують листки із числами : 0, 1, 2, -5, -4, 3, -2, -1. -3, 4, 5. Їх потрібно так скласти , щоб сума =0.( завдання на швидкість, перша пара отримує 2 бали,)
Кожній парі пропонується обрати карточку із завданням ( учні складають приклади, розв’язують їх та озвучують кінцевий результат) ( 2 бали )
Водолаз опустився до позначки -34м. виконуючи роботу, він змінював глибину на 6м, 12м, -17м, -3м, 20м, -5м. На якій глибині опинився водолаз після закінчення роботи ?
-34 + 6 =-28 -28 + 12= -16 -16 + (-17) =-33 -33 +(-3) = -36 -36 + 20 = -16 -16 + (-5)= -21
5. Коментована робота: вчитель зачитує задачу . Учні обчислюють , пояснюють її. ( 2 бали )
1) гілки смородини витримують температуру, яка = - 19,5 градусів, а після загартовування на 5,8 градусів нижче. Яку температуру зможе витримати смородина? ( -19, - 5, 8 = - 25,3 )
2) Борошняні комахи витримують температуру -19 градусів, а жуки деревоточці на 1, 4 нижче. Яку температуру витримає дерево точка 7 ( -19 – 1.4 = -20,4 )
6. Індивідуальна робота ( учні обирають картку із завданням, розв’язують його, обговорення, 2 бали )
-34 + х =-14 х – 60 = - 34 х + 14 =8 х + 4,6 = - 9,4 -5,3 + х = -6,8 -6,3 – х = 8,5
5. Етап підсумковий
1. Рефлексія. Притча : Йшов мудрець, а назустріч йому йшло три людини, які везли під пекучим сонцем візки з камінням для будівництва. Мудрець зупинився і запитав кожного « Що ти робив цілий день ?»
Перший похмуро відповів, що цілий день возив кляті каміння.
Другий відповів, що сумлінно виконував свою роботу.
А третій посміхнувся, його обличчя засвітилося радістю, задоволенням « А я брав участь у будівництві Храму!»
А що ж ви робили на уроці? ( учні аналізують свою роботу, досягнення та помилки допущені )
2. Самооцінка ( підраховують бали, аналізують )
3. Аргументація оцінювання вчителем
4. Домашнє завдання : п. 26 – 27. № 1212 (1, 2)