Урок " Додавання, віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
Повторити правила виконання дій додавання, віднімання раціональних чисел. Застосування отриманих знань. вмінь при розв'язуванні цікавих задач
Перегляд файлу

Тема: Додавання, віднімання раціональних чисел.

Мета : Організувати діяльність учнів для повторення дій з раціональними числами. Відпрацювати, вдосконалити навички;  Створити умови для розвитку логічного мислення, розвивати комунікативні здібності, інформаційну та математичну компетентність.    Сприяти вихованню відповідальності, дисциплінованості, уважності.

Тип уроку: Узагальнення, систематизація знань, вмінь.

Обладнання:  підручник, зошит. Дидактичний матеріал, листи самооцінки

Девіз : Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання     ( Аристотель )

                                                                            Хід уроку

  1. Етап організації

Доброго ранку, друзі мої ! Сьогодні гарний день, то ж посміхнімося і подаруймо чарівну посмішку один одному і присутнім гостям на уроці.        Вона триває мить, а в пам’яті, часом залишається назавжди. Від неї добре, тепло, стає гарний настрій. От з таким гарним настроєм і ми будемо сьогодні працювати. Давайте побажаємо чогось хорошого своїм товаришам, побажання запишемо на промінчиках сонечка, яке є на дошці.

  Девізом нашого уроку є слова Аристотеля « Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання»

 Як ви розумієте даний вислів ?

  1. Етап ціле покладання

Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо знання з теми : Додавання, віднімання раціональних чисел. На уроці ми :

Повторимо : правила порівняння, додавання, віднімання раціональних чисел.

Перевіримо : вміння виконувати зазначені вправи.

Закріпимо : навики розв’язувати вправи з раціональними числами.

  1. Етап проектування

 Свою роботу на різних етапах уроку ви будете оцінювати в листках самооцінки.

Запишемо в зошиті число, класна робота, тему уроку.

  1. Етап виконання плану діяльності
  1. Інтерактивна вправа « Мікрофон»
  • Які числа називаються раціональними ?
  • Які числа називають цілими ?
  • Число  0 є додатнім чи від’ємним ?
  •  Що є модулем числа ?
  • Як називаються компоненти дії додавання ?
  • Як додати два від’ємних числа ?
  • Як знайти суму двох чисел з різними знаками ?
  • Чому дорівнює сума двох протилежних чисел ?
  • Як називаються числа при дії віднімання ?
  • Як відняти раціональні числа ?
  • Закони додавання     ( робота оцінюється  1 балом )
  1. Вправа « Хрестики та нолеки»   учні отримали заготовки для гри, де вказано місце розміщення даного питання. Якщо «так» - ставимо – х ,   « ні» - +. В даній грі працюємо з двома числами : -11 і 3.
  1. І -11І = 11 ( Х )
  2. -11> 3  ( 0)
  3. -11 + 3 = 14 ( 0 )
  4. Сума першого числа та числа протилежного до другого = -14 ( х )
  5. На координатній прямій між даними числами знаходиться число -12 ( 0 )
  6. Модуль другого числа = -3 ( 0 )
  7.  І-11І +І3І =14 ( х )
  8. Перше число є додатнім  (0 )
  9. На координатній прямій між даними числами додатних чисел більше ніж від’ємних ( 0 )

 1  (  х

2        (0

3        (о

4     (х

5        (0

6        (0

7    (х

8          (0

9        (0

Вправа оцінюється 2 балами.

  1. Робота в парах

Учні отримують листки із числами : 0, 1, 2, -5, -4, 3, -2, -1. -3, 4, 5. Їх потрібно так скласти , щоб сума =0.( завдання на швидкість, перша пара отримує 2 бали,)

  1. Робота в парах ( всі карточки містять однакову задачу, але учні про це не знають )

Кожній парі пропонується обрати карточку із завданням ( учні складають приклади, розв’язують їх та озвучують кінцевий результат)  ( 2 бали )

  Водолаз опустився до позначки -34м. виконуючи роботу, він змінював глибину на 6м, 12м, -17м, -3м, 20м, -5м. На якій глибині опинився водолаз після закінчення роботи ?

-34 + 6 =-28          -28 + 12= -16         -16 + (-17) =-33           -33 +(-3) = -36         -36 + 20 = -16   -16 + (-5)= -21

                5. Коментована  робота: вчитель зачитує задачу  . Учні обчислюють , пояснюють її. ( 2 бали )

1) гілки смородини витримують температуру, яка = - 19,5 градусів, а після загартовування на 5,8 градусів нижче. Яку температуру зможе витримати смородина? ( -19, - 5, 8 = - 25,3 )

2) Борошняні комахи витримують температуру -19 градусів, а жуки деревоточці на 1, 4 нижче. Яку температуру витримає дерево точка 7   ( -19 – 1.4 = -20,4 )

           6. Індивідуальна робота ( учні обирають картку із завданням, розв’язують його, обговорення, 2 бали  )

-34 + х =-14          х – 60 = - 34          х + 14 =8     х + 4,6 = - 9,4                -5,3 + х = -6,8            -6,3 – х = 8,5

5. Етап підсумковий

1. Рефлексія.         Притча : Йшов мудрець, а назустріч йому йшло три людини, які везли під пекучим сонцем візки з камінням для будівництва. Мудрець зупинився і запитав кожного « Що ти робив цілий день ?»

Перший похмуро відповів, що цілий день возив кляті каміння.

Другий відповів, що сумлінно виконував свою роботу.

А третій посміхнувся, його обличчя засвітилося радістю, задоволенням « А я брав участь у будівництві Храму!»

А що ж ви робили на уроці?  (  учні аналізують свою роботу, досягнення та помилки допущені )

2.  Самооцінка  ( підраховують бали, аналізують )

3. Аргументація оцінювання вчителем

4. Домашнє завдання : п. 26 – 27. № 1212 (1, 2)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 травня 2022
Переглядів
296
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку