Урок "Догляд за швейною машиною"

Про матеріал
Ознайомлення учнів із правилами догляду за швейною машиною; навчити виконувати шов упідгин із закритим зрізом; виховувати охайність, дбайливе ставлення до обладнання. Розвивати навички виконання ручних робіт та роботи на швейній машині.
Перегляд файлу

Дата   

Клас   

                                              

Тема: Догляд  за  швейною  машиною.

          Технологія  виконання  шва  упідгин  із  закритим  зрізом.          

Мета: ознайомити  учнів  із  правилами  догляду  за  швейною  машиною;

           навчити  виконувати  шов  упідгин  із  закритим  зрізом;  виховувати

           охайність, дбайливе  ставлення  до  обладнання. Розвивати

           навички  виконання  ручних  робіт  та  роботи  на  швейній  машині.

Обладнання: швейні  машини, таблиця Швейна  машина, дидактичний

           матеріал для  актуалізації  опорних  знань та вмінь учнів з  термінології

           ручних  та  машинних  видів  швів, м’ячик, міні – таблиця 

           дівчинка  плаче …“  праска.

Інструменти і матеріали: тканина (розмір одного клаптика 40 х 40 см),

           нитки (№ 40), голки, ножиці, лінійки, олівці.

Тип  уроку: комбінований.

                                             Хід  уроку

І. Організаційний  момент

   Перевірка  наявності  учнів  та  готовності  їх  до  уроку.

 

ІІ. Актуалізація  опорних  знань та вмінь учнів

     Одночасно:

  1. Робота за дидактичними  таблицями: “Термінологія  ручних  видів  швів“, “Термінологія  машинних  видів  швів“ (індивідуальна  робота  біля  дошки).
  2. Гра  “Сніговий  ком“.

Вчитель  кидає  м’ячик  першій  учениці, яка  його  передає  іншій, і так  по-черзі; отримавши  м’ячик, потрібно  назвати  одну з деталей   ручної швейної  машини.

   По  закінченні  гри  перевіряється  правильність  виконання  роботи  учнями  біля  дошки.

 

ІІІ. Оголошення  теми та мотивація  завдань  уроку

ІV. Вивчення  нового  матеріалу

 

  1. Догляд за швейною  машиною.

           Проблемна  ситуація.

   На  дошці  міні-плакат (дівчинка  плаче, бо чомусь  не  шиє  швейна машина, хоча  вона  вміє  на  ній  працювати).  Вчитель: “ Що  треба  знати  та  вміти,  щоб  машина  вправно  працювала? “  По  мірі  розв’язання  проблеми  вчитель  відкриває  правила  догляду  за  швейною  машиною; вираз  обличчя  дівчинки  стає  радісним.

Розповідь  учителя.

У процесі  роботи  на  швейній  машині  на  її  поверхню й частини, що  рухаються,  потрапляє  пил, нитки, волокна  тканини  тощо. Необхідно  регулярно й ретельно  очищати та змазувати  працюючі  частини  машини або частини, що рухаються.  Це запобігає  зношенню  деталей, продовжує  термін  експлуатації  машини.

Учні   записують  основні  правила  догляду  за  швейною  машиною.

 

                              Догляд  за  швейною  машиною:

  1. Очищати  від  пилу та залишків  ниток.
  2. Змащувати  працюючі  частини.
  3. Під  притискну  лапку  підкладати  клаптик  тканини.
  4. Не допускати  потрапляння  вологи.
  5. Дотримуватись  відповідності  номера  ниток,  голок  до  товщини  тканини.

 

V. Практична  робота. Виконання  шва  упідгин із закритим  зрізом.

 

а) Фізкультхвилинка.

    Учні  стають  біля  робочих  місць  та  виконують  за  вчителем:

    Один – два,

                       Вище  голова.

    Три – чотири,

                       Плечі  ширше.

    П’ять – шість,

                       Тихо  сісти.

    Сім – вісім,

                       Лінощі  вийшли.

 

б) Робота з підручником ( Денисенко Л.І., підручник  для  5  класу, с. 99):

    - Пояснення  вчителя  про  технологію  виконання  шва  упідгин  із

       закритим  зрізом  за  інструктивною  картою № 3.

  • Перевірка  наявності  в  учнів  матеріалів  та  інструментів.

 

в) Бесіда  про  правила  техніки  безпеки  під  час  виконання  ручних  робіт

    та  при  роботі  на  швейній  машині (фронтально).

 

г) Учні  виконують  шов  упідгин  із  закритим  зрізом  (ручні  операції).

 

д) Учні, які  справилися  швидше з ручними  операціями, приступають  до

     виконання  шва  на  машині.

 

VІ. Закріплення  нових  знань та вмінь  учнів

 

Робота в парах.

Учитель  організовує  взаємоконтроль  якості  виконання  шва  із  коментуванням  результатів.

 

VІІ. Підсумки  уроку

       - Учитель  оцінює  результати  роботи  учнів (вмотивовує), пояснює

          типові  помилки, демонструє  кращі  роботи.

   -  Прибирання  робочих  місць.

 

VІІІ. Домашнє  завдання

        Вивчити  правила  догляду за швейною  машиною (див. зошит);

        Принести: тканину довжиною 1 метр  при стандартній  ширині,

        нитки  № 40 для  шиття  на  швейній  машині, голку.

 

 

docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку