Урок розроблено з метою ознайомити учнів з правилами догляду за волоссям, факторами, що впливають на їх стан, предметами та засобами догляду; виховувати культуру у зовнішньому вигляді дівчини , розвивати творчі здібності, естетичний смак, навички догляду за волоссям; познайомити з професією перукар.
Урок
Тема. ДОГЛЯД ЗА ВОЛОССЯМ.
Мета. Ознайомити учнів з правилами догляду за волоссям, факторами, що впливають на їх стан, предметами та засобами догляду; виховувати культуру у зовнішньому вигляді дівчини , розвивати творчі здібності, естетичний смак, навички догляду за волоссям; познайомити з професією перукар.
Обладнання, матеріали та наочність: таблиці, інструкційні картки, фотографії, ноутбук, види гребінців, «смайлики».
Міжпредметні зв’язки: народознавство, основи здоров’я, хімія, трудове навчання.
Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь та навичок.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
1. Перевірка наявності учнів.
2. Перевірка підготовленості до уроку.
3. Наявність робочого одягу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Метод «Асоціація на дошці».
Учитель. Я рада всіх вас вітати на сьогоднішньому уроці, який розпочну з прислів’я:
«Довга коса – дівоча краса», « Довге, пишне волосся – добре здоров’я”, «Гарна зачіска – файна дівчина» .
- Поясніть ці вислови.
- Які асоціації викликають такі поняття : «Довга коса», «Пишне волосся», «Гарна зачіска»?
Учитель. Кожне пояснення правильне.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Дівчина, яка вдягнена зі смаком, усміхнена і має гарну зачіску, завжди приваблює оточуючих. Одяг, зачіска і чудовий настрій – запорука успіху на весь день.
ІV. Повідомлення теми уроку.
Діти, тема нашого уроку: «Догляд за волоссям». Сьогодні на уроці ми познайомимся з різними типами волосся, навчимося правильно доглядати за ними. Також проведемо лабораторно – практичну роботу: «Добір предметів та засоби догляду за волоссям».
V. Вивчення нового матеріалу.
Учитель. Для того, щоб знати все про волосся, ми розглянемо декілька питань:
1. Зовнішній вигляд волосся.
2. Фактори, що впливають на стан волосся.
3. Предмети і засоби догляду за волоссям.
Учитель. Прикраса будь-якої жінки - це красиве блискуче волосся. Стан волосся залежить від багатьох чинників – починаючи від правильного харчування до стану нервової системи. Загальний стан здоров'я відразу проявляється на волоссі. Волосся - це справжня комора мінералів: в них містяться цинк, магній, залізо, кремній. Тому, щоб волосся було сильними і здоровими, наша їжа повинна бути багата на ці елементи. Щоб мати здорове волосся, щоденний раціон повинен бути збалансованим і містити норму вітамінів, необхідних для краси волосся (вітаміни А, В, С, Е і омега-3).
Робота з підручником. Стор. 229.
Учитель. Волосся також найбільш важлива частиною тіла, що впливає на наш душевний стан. Перефразовуючи класика, можна без перебільшення сказати, що волосся - це дзеркало душі людини.
Учитель. Не відмовляйте собі в овочах і фруктах, свіжій зелені, горіхах і меді протягом усього року. Готуй і пий вітамінні чаї з трав та ягід. Якщо говорити про інші продукти харчування, то бажано як можна рідше вживати газовані напої, жирні продукти і копченості. Необхідно вибудовувати раціон харчування так, щоб завжди дотримуватись розумного балансу і сумісності продуктів харчування.
Учитель. Небезпеки підстерігають волосся на кожному кроці - спека і вітер, жорстка водопровідна вода, укладання гарячим феном, фарбування, хімічні завивки. Все це може призвести до того, що воно може стати ламким, слабким, тьмяним, почати випадати, шкіра голови стане сухою, з'явиться лупа.
Крім того, існують декілька типів волосся. Правильне визначення типу свого волосся - основа ефективності подальшого догляду.
Існує декілька типів волосся:
- сухий тип;
- жирний тип;
- змішаний тип;
- нормальний тип.
Робота з підручником. Стор.231.
Учитель. Також слід пам’ятати, що існують правила догляду за волоссям:
1. Вода повинна бути м'якою, тому, що в жорсткій воді завжди є солі, які залишають на волоссі осад.
2. Вода повинна бути теплою, а не гарячою. Взагалі, краще всього, щоб вода була прокип’яченою або хоча б відстояною, щоб з неї вийшов хлор.
3. Для пом'якшення води добре додати до неї харчову соду (на 5 літрів води - чайну ложку).
4. Мити голову необхідно у міру забруднення, але мити — правильно підбираючи відповідний до стану свого волосся шампунь.
5. Після миття волосся треба прополоскати з яким-небудь ополіскувачем, який знімає з волосся залишки миючих засобів, при цьому захищаючи його від шкідливих впливів навколишнього середовища.
6. Фен - це чудово! - Але не для здоров'я волосся, а для економії часу. Краще загортати волосся в підігрітий рушник.
VІ. Осмислення учнями вивченого матеріалу.
1. Робота з підручником. Стор.232.
2. Міні-тренінг:
- Що продається для догляду за волоссям в торгівельній мережі?
- Що потрібно враховувати, купуючи засоби догляду за волоссям?
Учитель. У сучасних торгівельних мережах існує безліч пристосувань для догляду за волоссям: гребінці, щітки, фени, фени-щітки, вирівнювачі, плойки та інші. Та необхідно правильно їх підібрати.
Найпростішими пристосуваннями для догляду за волоссям з давніх часів були гребінці. До сьогодні вони не втратили своєї функції.
Виділяють два основних види гребінців: власне, для розчісування і для укладання.
Учитель. На що потрібно звернути увагу в магазині, вибираючи гребінці?
- Важливо, щоб вони не травмували шкіру.
- Краще, якщо гребінець буде литий або випиляний.
- Зубці пластикових та металевих щіток повинні закруглятися
на кінцях, а дерев'яні гребені - бути добре відполірованими.
Не забувайте:
- Потрібно ретельно доглядати за своїми гребінцями та щітками.
- Їх можна мити теплою водою з шампунем для волосся або в розчині харчової соди.
3. Проведення хвилинки відпочинку.
Руханка.
Треба, учні, нам хвилинку приділити відпочинку.
Підніміться ті, що зліва. Підніміться ті, що справа.
Руки в боки ті, що зліва. Руки в боки ті, що справа.
Покрутіться ті, що зліва. Покрутіться ті, що справа.
А тепер всі ті, що справа, а за ними й ті, що зліва,
Одне одному всміхніться, адже в усмішці вся сила!
Відпочили? Тож сідайте й працювати починайте!
4. «Мозковий штурм».
Учитель. Діти, як називається професія спеціаліста, який працює безпосередньо з волоссям?
Правильно, це перукар.
Учитель. Що робить перукар? Що входить в його обов’язки?( додаток №1)
VІІ. Формування вмінь та навичок.
Лабораторно-практична робота:
« Добір предметів та засобів догляду за волоссям».
VІІІ. Рефлексія.
Учитель. Пропоную учням оцінити «смайликом» свій настрій та емоційне задоволення уроком.
Метод «Мікрофон».
- Що впливає на стан здоров’я волосся?
- Які вітаміни і мінерали необхідні для красивого і здорового волосся?
- Яких небезпечних факторів для здорового волосся слід уникати?
- Які пристосування для догляду за волоссям ти знаєш?
ІХ. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.
Х. Завдання додому.
- Опрацювати тему підручника «Догляд за волоссям»;
- Разом з дорослими:
ХІ. Прибирання робочого місця.
Додатки:
Додаток №1.
Додаток №2.