Тема. Доповнення текстів зображеннями. Свята.
Мета.
Формувати предметні компетентності: уміння в учнів вставляти графічні об’єкти у текстовий документ, налаштовувати обтікання малюнка текстом, користуватися маркерами, що з’являються у виділеному малюнку; уміння змінювати розміри малюнка, переміщати малюнок.
Розвивати ключові компетентності:
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок
Обладнання та наочність. Комп’ютери, картки з текстами.
Програмне забезпечення. Microsoft Office Word
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Створення емоційного настрою
- Доброго ранку, доброго дня!
Я вам бажаю здоров’я й добра!
Всі на уроці? І не сумуємо?
В світ інформатики дружно крокуємо!
2. Бесіда «Очікування»
- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- А я, у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки, відстоювати свої точки зору, злагоджено працювати, робити висновки. А зараз ми перевіримо, чи ви насправді уважні, спостережливі та кмітливі.
ІІ. Актуалізація опорних знань
· Заходити у кабінет інформатики потрібно… (спокійно, не поспішаючи)
· Їсти, пити… (не можна)
· При роботі з комп’ютером руки повинні бути… (сухими, чистими)
· Не можна торкатися до… (дротів, розеток, кнопок клавіатури, з якими незнайомий, екрану монітора, тильної сторони комп’ютера)
· Від монітора треба сидіти на відстані… (не менше 50 см)
Але перш ніж візьмемося до роботи, пригадаймо правила введення тексту.
Я розпочинатиму речення, а ви повинні продовжити його. Відповідає той, хто отримає м’яч.
- Щоб усі букви були великими, потрібно натиснути ....
Як завжди Комп’юшко приготував для вас завдання «Відгадай слово. Розшифруй анаграму». Давайте згадаємо, що таке анаграма.
Анаграма – це загадка, для розв'язання якої треба переставити місцями букви.
НИКПІДСНІЖ – Підсніжник
БАБКАКУЛЬ - Кульбабка
ЛІСОКПРО – Пролісок
Професор Єнотов приготував чарівну рідину, випив її і став зовсім маленьким на зріст, як мураха. І сталася з ним на лісовій галявині цікава історія. Заліз маленький професор на кульбабку та, тримаючи в руках цілу купу парашутиків, стрибнув донизу. Вітерець поніс парашутики разом із професором. Тут Єнотов побачив внизу своїх друзів. Захотів він опуститися на землю, але як це зробити? Можна, звісно, відпустити парашутики, але й тоді розбитися легко. Що ви порадите професорові?
Відповідь. Професор має відпускати парашутики не всі разом, а по одному, доки не почне опускатися донизу.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Кожен з вас має улюблені книжки. Малюнки, які супроводжують текст, пояснюють його зміст, називають ілюстраціями. Ілюстрації розповідають про героїв не менше, ніж сам текст, дозволяють краще уявити зовнішність та характер героїв, події, які відбуваються.
Сьогодні ми будемо згадувати назви свят англійською мовою, перекладати на українську мову, та до кожного свята підбирати свій малюнок.
ІV. Вивчення нового матеріалу
До текстового документа можна вставити:
Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою Вкладки «Вставка».
Щоб виділити зображення, по ньому потрібно клікнути лівою кнопкою миші. Виділене зображення має прямокутну рамку з маркерами. За допомогою маркерів графічні об’єкти можна розтягувати, стискати, обертати. Так, фігури можна збільшувати, зменшувати, обертати, віддзеркалювати, розфарбовувати, комбінувати.
Розгляньте малюнки. Які операції над зображенням було виконано за допомогою маркерів?
Про операції, які можна виконувати над графічними зображеннями, можна дізнатися з контекстного меню.
За допомогою команд контекстного меню Формат малюнка можна змінити властивості виділеного зображення. Одна з них — спосіб обтікання текстом — визначає взаємне розміщення зображення і тексту на сторінці.
Вставлене зображення можна видалити.
Щоб видалити зображення, його потрібно виділити та натиснути клавішу Delete або BackSpace.
V. Робота за комп’ютером
1. На робочому столі знайдіть документ під назвою 3 клас.
2. Відкрийте його. Якими способами можна відкрити документ Word? (два рази клацнути лівою кнопкою миші або клацнути один раз правою кнопкою миші, відкриється контекстне меню, вибрати вкладку відкрити).
3. Перед вами на перший сторінці назви свят записані в таблиці англійською мовою. А на наступних сторінках картинки до цих свят.
4. Вам потрібно встановити обтікання зображення перед текстом
- виділіть зображення - клікніть по ньому правою кнопкою миші;
- оберіть команду «Обтікання текстом»;
- виберіть перед текстом;
5. В таблиці під кожним святом розташуйте відповідну картинку.
6. Змініть розміри картинок, щоб вони помістилися в клітинки таблиці
- виділіть зображення - клікніть по ньому правою кнопкою миші;
- за допомогою маркерів розтягніть або стисніть малюнок.
7. Текст в таблиці зробіть червоного кольору та вирівнювання по центру.
8. Збережіть цей документ під назвою своє прізвище та клас.
2. Практична робота учнів за комп’ютером (поточний інструктаж)
3. Релаксація
Оченята роблять вправи: вліво-вправо.
Потім вгору, потім вниз оченятами дивись.
Широко відкрию очі.
Роздивлюсь усе охоче.
Потім мружусь, наче киця, і заплющую очиці.
А тепер нове завдання
Оченятам тренування:
Раз – дивлюсь у далечінь. Два – в долоньці відпочинь.
VІ. Підсумок уроку
1. Узагальнююча бесіда
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Чого ви навчилися?
- Чи задоволені ви своєю роботою?
- З яким настроєм ви працювали на уроці?
New Year |
Christmas |
Easter |
Birthday |
Decorate |
Sing |
Dance |
Birthday cake |
New Year |
Christmas |
Easter |
Birthday |
Decorate |
Sing |
Dance |
Birthday cake |
1