10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок "Дорожні знаки"

Про матеріал
Урок містить цікавий насичений матеріал для учнів 4 класу. Дає можливість познайомити дітей з групами дорожніх знаків. Сприяє розвитку усного мовлення, розвиває творче мислення, збагатить словниковий запас учнів. Дасть можливість виховувати дисциплінованість, свідоме ставлення до обов'язків пішоходів, бажання краще знати правила та суворо їх дотримуватись
Перегляд файлу

ДОРОЖНІ ЗНАКИ

Мета: ознайомити учнів з групами дорожніх знаків; розкрити значення дорожніх знаків для пішоходів і водіїв; учити розрізняти дорожні знаки за їхньою формою, кольором і малюнками; виховувати бажання дотримуватися Правил дорожнього руху, культуру поведінки на вулицях (дорогах).

Обладнання: Правила дорожнього руху, малюнки до теми.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Повторення вивченого.
  1. Розгадування ребусів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гра «Так – Ні».

Учитель ставить запитання, а учні разом мають швидко відповісти «так» або «ні».

1) Чи потрібно пішоходам знати Правила дорожнього руху? (Так).

2) Чи завжди водіям треба дотримуватися Правил дорожнього руху? (Так).

3) Рухаючись тротуаром, пішоходи мають йти ліворуч? (Ні).

4) Пішоходи повинні переходити дорогу на зелене світло? (Так).

5) Знак «Підземний пішохідний перехід» повідомляє про наявність надземного переходу? (Ні).

6) Пішоходи повинні переходити проїзну частину по пішохідних переходах? (Так).

7) Чекати на транспортний засіб пішоходи повинні на проїзній частині дороги? (Ні).

8) Чи можна раптово виходити або вибігати на проїзну частину дороги? (Ні).

9) Якщо права рука витягнута вперед, то пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника? (Так).

10) Перехрестя, де відсутні світлофори й регулювальники, - це нерегульовані перехрестя? (Так).

11) Чи може бути несправність транспортних засобів причиною ДТП? (Так).

II. Повідомлення теми уроку.

— Сьогодні на уроці ми поговоримо про призначення дорожніх знаків та їх групи.

III. Актуалізація опорних знань.

Учитель проводить бесіду про дорожні знаки.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Для вивчення цієї теми ми з вами протягом уроку виконаємо проєкт. Для виконання якого ви готувалися протягом тижня. Ви завчасно отримали теми для опрацювання та об’єдналися в 4 групи для роботи. Виконання проєкту проходить в кілька етапів.

I етап. Підготовчий.

Визначення теми та завдань проекту

 

У чому полягає задум?

Для чого це потрібно?

Дізнатися якомога більше про дивовижний світ дорожніх знаків

- Підвищення рівня знань дорожнього руху та правил поведінки в надзвичайних ситуаціях

-  Зменшення кількості випадків ДТП

 

 

Чого ми будемо навчатися

Пізнавати світ правил дорожнього руху

Шукати, порівнювати, аналізувати, робити висновки

Навчатися працювати в групах

Шукати і знаходити інформацію в Інтернеті

 

II етап. Планування діяльності.

Вам необхідно обрати одну з наступних тем, за якою ви будете працювати.

 

Завдання для груп

Завдання

Форма звіту

1 група

Опрацювати різноманітний матеріал, з’ясовуючи, історію виникнення дорожніх знаків

Виступи учнів

2 група

Опрацювати різноманітний матеріал, з’ясовуючи, які бувають знаки за їх призначенням

Презентація

3 група

Опрацювати різноманітний матеріал, з’ясовуючи, якими дорожніми знаками необхідно керуватися пішоходам

Презентація

4 група

Відібрати серед великої кількості загадок, прислів’їв та приказок ті, що допоможуть розібратися у дорожніх знаках

Виступи учнів

 

III етап. Виконання проекту.

Стислий опис

Проект для учнів початкової школи (4 клас) із правил дорожнього руху.

Проект може бути виконаний у кількох формах:

  1. Відео
  2. Плакат
  3. Презентація

1 група

Про дороги дбали наші предки ще з тих пір, коли їздили на конях або ходили пішки. В степу укладали камені і ставили стовпи, а в лісі робили затеси на деревах і вішки з сучків. На перехрестях встановлювали кам'яні або дерев'яні хрести, будували каплиці. Верстові стовпи стали смугастими за Петра I, що звелів фарбувати їх в колір російського національного прапора, тому що "смугастість" добре проглядалася на відстані. Пізніше на стовпах, розташованих на перехрестях, стали робити написи про те, куди веде «шлях-дорога». Поки швидкість екіпажу коней не перевищувала 20 км / год, про особливі дорожніх знаках не думали.

Тим часом, прототипи сучасних дорожніх знаків стали з'являтися ще в кінці XIX століття, одночасно з появою перших автомобілів.

У 1903 році у Франції прийняли Акт по моторним машинам про встановлення знаків перед перехрестями, небезпечними поворотами і іншими «ужасть».   Через кілька років стало ясно, що і без заборон не обійтися.

Майже за сто років з того часу кількість знаків збільшилася, вони змінювали свій вигляд. Зміни йшли паралельно з удосконаленням самих засобів пересування. Оскільки небезпека зростає пропорційно швидкості, увагу до дорожніх знаків і до їх установці зростає.

У 1909 році в Парижі відбулася перша Міжнародна конференція з автомобільного руху. На цій конференції обговорювалися і питання про дорожню сигналізації. Конференція затвердила чотири попереджувальних знака: «Нерівна дорога», «Звивиста дорога», «Перетин з залізницею», «Перетин доріг», які повинні були встановлюватися за 250 метрів до небезпечної ділянки.

У 1926 році в Парижі скликається Міжнародна конференція за участю 50 держав. На цій конференції система дорожньої сигналізації була доповнена ще двома знаками: «залізничний переїзд» і «Зупинка обов'язкова».

У 1931 році в Женеві на Конференції з дорожнього руху була прийнята нова «Конвенція про введення одноманітності в сигналізацію на дорогах», відповідно до якої кількість дорожніх знаків було збільшено до 26 і вони були розбиті на три групи: попереджувальні, розпорядчі та вказівні. Ця система знаків діяла в нашій країні до 1961 року.

У 1949 році в Женеві на черговій Міжнародній конференції по дорожньому руху був прийнятий «Протокол про дорожні знаки і сигнали». У Протоколі були дані рекомендації про розміщення знаків, їх розмірах і кольорі. Для попереджувальних і заборонних знаків повинен застосовуватись світлий фон - білий або жовтий, для розпорядчих знаків - синій. Протоколом передбачалося існування 51 дорожнього знака: 22 - попереджають, 18 - забороняють, 2 - розпорядчих та 9 - вказівних. У нашій країні система знаків, передбачена Протоколом 1949 року, було введено пізніше і проіснувала до 1973 року. Діюча в нашій країні система дорожніх знаків заснована на міжнародній Конвенції про дорожні знаки і сигнали 1968 року. В даний час на території нашої країни діють 172 дорожніх знаки, окрім їхніх різних модифікацій.

Дорожні знаки розповідають, де можна рухатися машинам або пішоходам і з якою швидкістю, де можна перейти дорогу, попереджають про небезпеки. Тому дорожні знаки називають дорожньої азбукою.

2 група

Дорожні знаки поділяють на групи: попереджувальні, знаки пріоритету, заборонні, наказові, інформаційно-вказівні, знаки сервісу і таблички до дорожніх знаків.

1) Попереджувальні знаки. Інформують водіїв про наближення до небезпечної ділянки дороги і характер небезпеки. Під час руху по цій ділянці потрібно вжити заходів для безпечного проїзду.

Більшість із цих знаків має форму трикутника із червоним кантом. Усередині на білому чи жовтому тлі нанесено зображення (силует) застереження.

Учитель демонструє малюнки (фотографії або слайди) попереджувальних дорожніх знаків.

2) Знаки пріоритету. Встановлюють черговість проїзду перехресть, перехрещень проїзних частин або вузьких ділянок дороги.

Вони бувають різної форми: трикутної, прямокутної, круглої або багатокутної.

Учитель демонструє малюнки (фотографії або слайди) знаків пріоритету.

3) Заборонні знаки. Запроваджують або скасовують певні обмеження в русі.

Вони в більшості мають форму круга із червоним кантом.

Учитель показує малюнки (фотографії або слайди) заборонних знаків.

4) Наказові знаки. Показують обов’язкові напрямки руху або дозволяють деяким категоріям учасників рух по проїзній частині чи окремих її ділянках, а також запроваджують або скасовують деякі обмеження.

Мають здебільшого форму круга голубого кольору з білими символами.

Учитель демонструє малюнки (фотографії або слайди) наказових знаків.

5) Інформаційно-вказівні знаки. Запроваджують або скасовують певний режим руху, а також інформують учасників

дорожнього руху про розташування населених пунктів, різних об’єктів, територій, де діють спеціальні правила.

Ці знаки в основному голубого кольору у вигляді квадрата чи прямокутника.

Учитель демонструє малюнки (фотографії або слайди) інформаційно-вказівних знаків.

6) Знаки сервісу. Інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. Наприклад, про те, що неподалік є лікарня, ресторан або їдальня, готель тощо.

Вони мають форму біло-голубих прямокутників із символами.

Учитель показує малюнки (фотографії або слайди) знаків сервісу.

7) Таблички до дорожніх знаків. Уточнюють або обмежують дію знаків, разом з якими вони встановлені.

Ці таблички мають форму прямокутника або квадрата білого кольору із чорним облямуванням.

3 група

Серед великої кількості знаків є саме ті, що необхідно знати пішоходам:

Попереджувальні: «Пішохідний перехід», «Діти», «Перетин з велосипедною доріжкою», «Штучна нерівність», «Залізничний переїзд без шлагбаума», «Залізничний переїзд із шлагбаумом»;

Заборонні: «В'їзд заборонено», «Рух пішоходів заборонено», «Рух на велосипедах заборонено»;

Розпорядчі: «Пішохідна доріжка», «Велосипедна доріжка»;

Знаки особливих розпоряджень: «Пішохідний перехід», «Житлова зона», «Штучна нерівність»;

Інформаційні знаки: «Підземний пішохідний перехід», «Надземний пішохідний перехід»;

Знаки сервісу: «Місце відпочинку», «Пункт харчування», «Телефон», «Мийка автомобілів», «Лікарня».

4 група

Опрацювання загадок.

1) Не говорить, а мовчить,

Тихо - нищечком вісить.

При дорозі на стовпі,

А розкаже все тобі:

Де спинитись, де звернути,

Де поїсти, де здрімнути.

Хто ж оце такий мастак? (Придорожній добрий знак).

2) Край дороги знак такий:

Риє землю чоловік.

Знак установили тимчасово,

І про що він нам говорить? (Знак «Дорожні роботи»).

3) Ось трикутник, а у ньому

Парочка малят,

Може, це вони додому

Весело біжать? (Знак «Діти»).

Скоромовка

Сидить дома хлопчик Яків,

Бо не вчив дорожніх знаків.

Якщо буде знаки знати,

Піде Яків погуляти.

Вірш

ДОРОЖНІ ЗНАКИ
Руху правила єдині,
Їх повинні поважати,
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.
Добрий друг наш — знак дорожній
Ставиться не так собі,
Як подружиться з ним кожен,
Допоможе він тобі.
Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
Тож обачним буть доречно.
Руху правила єдині,
Знати їх усі повинні.
Шануватимуть їх люди —
Скрізь тоді порядок буде!

 

4. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).

V. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 134.

·       Відгадування загадки.

·       Відповіді на запитання 1-3.

2. Робота над текстом Гаррі Тайдре «Вороги дорожніх знаків».

3. Обговорення ситуації.

Марічка їхала на велосипеді до бабусі. За містом вона побачила дорожній знак - синій круг, а всередині - велосипед. Проїхала ще трішки - знову знак: на білому крузі намальований велосипед, а по краю знака - червона смужка. «Які дивні знаки, - подумала дівчинка. - Схожі, але різні».

- Що означають ці знаки? Допоможіть Марічці.

VI. Підсумок уроку.

- Які є групи дорожніх знаків?

- Яке значення мають групи дорожніх для водіїв і пішоходів?

- Яке призначення табличок до дорожніх знаків?

 

docx
Додано
10 квітня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку