урок Доржні знаки та їх види.,,Подорож у Країну дорожніх знаків”

Про матеріал
закріплювати знання дітей з правил вуличного руху.Запобігання травматизму. Виховання культурної поведінки на вулиці, в транспорті.
Перегляд файлу

                                                                                                                            

   Тема: Доржні знаки та їх види.

               ,,Подорож у Країну дорожніх знаків              Мета:закріплювати знання дітей з правил вуличного руху.Запобігання травматизму. Виховання культурної поведінки на вулиці, в транспорті.

Обладнання: памятки ,,Безпека дорожнього руху-це життя, кросворди, ілюстрації дорожніх знаків.

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя                                                                 - Діти ви любите подорожувати? Хто із вас подорожував?

На якому транспорті?

Відгадайте загадку і таким чином виберете транспорт, на якому і відправимось ми з вами у сьогоднішню подорож.           Загадка

Дім по вулиці повзе

На роботу всіх везе

Не на курячих ногах

У гумових чобітках

(Автобус)

- Діти, якщо ви хочете кудись поїхати, прийшовши на станцію чи вокзал, що ви повинні в першу чергу зробити?

(Придбати квитки)

Касир Я вам видам квитки за однієї умови, якщо ви дасте відповіді на запитання

 

 

 

 

 

  1. Кого називаємо пішоходом?
  2. Кого називаємо водієм?
  3. якщо мама котить коляску, хто вона, водій чи пішохід?
  4. Що спільного між дорогою і тротуаром?
  5. В чому відмінність між ними?
  6. Як позначаються пішохідні переходи?
  7. Як обходити автобус, тролейбус, автомобіль?

    Ось ви відповіли правильно. Одержуйте квитки і маєте право подорожувати в Країну дорожніх знаків.

   Водій:      Щасливої дороги . Поїхали.

   Екскурсовод: 1 зупинка. Площа Історична.

        Багато тисяч років тому, люди користувалися звіриними стежками. Тварини без складних приладів і точних розрахунків уміють обирати найбезпечніший напрямок. Вони обминають велике каміння, грузьку драговину, глибокі провалля. Перші дороги у Південній Америці прокладались по шляхах слонів( малюнки знаків на дошці).

  Учениця: Довгий час люди користувалися первісними шляховими знаками.

  ,,Не йди сюди- гілочка покладена поперек стежки.

  ,,Прямуй так- наконечник стріли чи списа, біля нього малюнок оселі.

  ,,Повертай назад, там…- зламана гілочка вершина якої повернута до грубішого кінця, а біля неї зображення хижака.

         Деякі знаки дуже змінившись, дожили до нашого часу. Гілочку на стежці нагадує знак ,, Вїзд заборонено. Наконечник стріли - ,,Рухатись тільки в цьому напрямі. А зігнуту назад гілочку – знак ,,Місце для розвороту.

  Учитель: Первісні дороги важко назвати шляхами . Древні єгиптяни мостили їх камінням, а сірійці цеглою, а предки Древньої Русі – деревяними колодами, римляни – з плит. Перші вимощені дороги зявились в розвинених могутніх державах: Єгипті, Персії, Римі. Ці дороги були вузькі. Щоб розминутися виникли правила чиношанування, хто багатший , той проїде.

  Селянин всім завжди вступав дорогу.

   Зараз правила вуличного руху для всіх однакові . Поступається дорогою той, кому це легше зробити. Пішоходи – машинам, машини – трамваям, поїздам.

  Для безпечного руху на дорогах весь транспорт і пішоходи підкоряються суворим законам дорожнього руху. Знати і виконувати ці закони повинні всі: дорослі і діти, пасажири, пішоходи, водії.

 

 

 

 

 

 

Учитель: Ось ми прибули на 2 зупинку ,, Запамятаймо.

   Інспектор:

    Як небезпека десь чекає,

Чи діти висиплять як мак,

Дорога круто повертає –

Є попереджувальний знак.

Він всіх попереджає –

І пішоходів і водіїв,

Уважним бути вимагає

Щоб лиха хтось не натворив

І дітям теж потрібно знати

Які це знаки , як їх звуть

Щоб у біду не потрапляти,

Коли лежить до школи путь

1 група – попереджувальні

Знак ,,Діти на дорозі(1.21)

   Ще біль уважним треба бути

Як край дороги школа є

Бо діти можуть і забути

Що цілий ряд машин снує.

Знак,, Велосипедна доріжка пересікається(1.22)

                   А тут хлопчина може мчати,

                   Можливо зразу не збагне

                   Тут треба теж пригальмувати

                  І лихо хлопчика мине.

 Знак(1.30)

А ось і інша небезпека

Хто знає, що в собі таїть?

Обвал дороги недалеко?

Чи впало дерево й лежить?

Усе звичайно може бути:

Аварія чи кавардак,

Не можна і на мить забути

Цей попереджувальний знак

       (1.13 – крутий спуск), (1.23 – дорожні роботи)

2 група – забороні

 

Інспектор:

Круглі знаки наче очі

У червонім обідку.

Видно вдень і серед ночі,

Через строгість ось таку.

Що вони забороняють?

Те й позначено на них.

Серединку білу мають,

І стосуються усіх.

             (Знак 3. 1)

А один увесь червоний

Прямокутник білий лиш.

Знак цей дуже заборонний,

Не вїзджай туди, облиш!

Знаки ці усім відомі:

Пішоходам, водіям.

Діти, з ними ви знайомі?

Відповідь давайте нам!

 

І нехай для перевірки,

Знаки в клас до нас зайдуть.

Ну, а діти на відмінно,

Зразу відповідь дадуть.

Знак (3.2)

Всякий рух забороняю

І відразу в толк візьміть.

Всіх про це повідомляю –

І будь ласка не шуміть.

Знак(3.5)

Хоч малий – спинити в змозі!

Зрозумійте, діти, суть:

Якщо я вже по дорозі –

Мотоцикли не пройдуть.

Знак (3.9)

Якщо вік вам дозволяє

Чотирнадцять повних є

На велосипеді їхати

Любите ви всі

Але їхати він забороняє

Бо для вас доріжки є

А під знак оцей на трасу

Їхати вам уже ніяк!

Не забудьте мене часом

Я вам заборонний знак.

Знак(3.10)

Я кричу, я заявляю

Всім, хто хоче довго жить

Строго я забороняю

Пішоходам тут ходить!

 

Учень: Ще є знаки сервісу 3 група(6.2; 6.3; 6.6; 6.9.)

4 група ,,наказові(4.3; 4.7; 4.11.)

5 група знаки пріоритету.(2.4; 2.31; 2.5.)

6 група інформаційно-вказівні.(5.15; 5.16; 5.12; 5.191)

Знак(5.161)

Водій гальмує тут уважно

Ну а за ним його сусід

А люди йдуть собі поважно

Бо пішохідний перехід!

 

Інспектор: Кожен хай запамятає

Знаків значно більше є

Кожен щось забороняє

Й має значення своє

ІІІ Зупинка «Пограймо»

Учень:        А ось світлофор.

Світлофор:  Підморгну червоним оком

Стій! Не рухайся, чекай.

Не послухаєш жорстоко

Ти заплатиш так і знай

Жовтим гляну – ти постій.

Приготуйся будь уважний,

Навіть, якщо ти відважний.

А зеленим засвітився

Це для тебе він горить

Перехід тобі відкрився –

Можна йти і не спішить.

Гра «Світлофор» - Фізкультхвилинка.

ІV Зупинка ДАІ

                Нас зупинила державна автоінспекція.

Паличка – спинялочка чарівна

І свисток у дядечка – чарівний.

Дуже наша вулиця гамірна

Дядечко на вулиці – головний

Тільки в гору паличку піднесе

І за мить спиняється геть усе

Стій, шофере, «бублика» не верти

Треба дітям вулицю перейти!

Сценка (знак 3.9 Петрик і Сашко)

Саша:                Ой, Петрику поглянь на знак!

Він їхати нам забороняє.

Велосипедів аж ніяк

На ту дорогу не пускає

Петрик:             Подумаєш, який там знак!

                           Не треба так на них зважати!

Саша:                Ні, Петрику, не можна так.

Ці знаки треба поважати.

І щоб не трапилось біди,

Ми не поїдемо під нього.

Петрик:             Ну а тепер скажи куди?

                          На іншу їдемо дорогу.

Саша:                Давай поїдемо туди

Де нам кататися є змога

І там не трапиться біди

Бо спеціальна є дорога.

Знак:                 Ну що й казати, молодці!

Хоч правда Петрик гоноровий

Та все ж слухняні хлопці ці,

А Саша взагалі чудовий.

                  Сценка

2 дівчинки переходять вулицю, читаючи книжку.

Інспектор ДАІ зупиняє їх жезлом.

Почекайте-но, подружки

Де ж то очі ваші, вушка?

Діло кінчиться погано,

Буде бід у вас чи мало.

Бо дорога не читальня

І не місце для бовтання.

V Зупинка      клас ділиться на 2 команди «Водії» і «Пішоходи»

                                          Вікторина. Проводить Інспектор

  1. Як іти пішоходам, де немає тротуару?
  2. Де переходити вулицю?
  3. Чому не можна появлятися перед транспортом, що близько рухається?
  4. Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, що рухається?
  5. Як рухатись тротуаром?
  6. Як треба поводитись в транспорті?
  7. З якого віку дозволено їздити на велосипеді вулицями?

Молодці! Можете їхати далі.

VІ Зупинка            «Відгадай»

  1. Транспортом я регулюю

Як справжнісінькій актор

Всім свої права диктую

Ну, а звуся – світлофор.

  1. Два колеса, дві педалі

Лечу в перед в безмежні далі

Та з рук кермо не випускаю,

Бо правила дорожні маю. Велосипед.

 

От такі в нас чудеса –

Є чотири колеса.

Хатка йде собі сміливо,

Хочеш – вправо, хочеш – вліво.

Хочеш – в ліс чи до ріки.

Що за хатка, дітлахи? Автобус.

 

Два колеса – не велосипед, швидко їде – не автомобіль.            Мотоцикл.

         Така я велика, що й кінця не маю;

Лежу собі тихо, нікого не займаю;

Тільки добрі люди

І день і ніч топчуть груди.

                                          Дорога.

 

Не говорить, а мовчить

Тихо нищечком висить

При дорозі на стовпі

А розкаже все тобі

Де спинитись, де звернути,

Де поїсти, де здрімнути.

Хто ж оце такий мастак?

                        Придорожній добрий знак.

 

З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь,

З педалями, а не рояль,

З дзвоником, а не двері

                      Велосипед.

 

                                     

 

 

                                      Кросворд

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

4

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№1

По горизонталі:

1. Людина, яка їде в транспорті. 2. Лінія по середині дороги. 3. Пристрій, що регулює рух машин і пішоходів.

По вертикалі:

 1. Людина яка іде по тротуару. 4. Двоколісний механізм транспортний засіб.

 

№2

По горизонталі:

 1. Закінчення дороги, у якої немає продовження. 2. Вид міського транспорту, що їздить по коліях. 3. Підрозділ міліції, який відповідає за безпеку руху по дорогах.

По вертикалі:

 4. Місце, де пересікаються дороги.

5. Людина, яка керує автомобілем.

       1.Пасажир                           1. Тупик

    2.Пішохід                            2. Трамвай

    3. Осьова                             3. ДАІ

    4. Мотоцикл                        4. Водій

 

      Підсумок уроку

Учитель: Всіх пасажирів прошу зайняти свої місця. Рушаємо до школи. Ось і закінчилась наша подорож по країні дорожніх знаків.

  • Чи сподобалась вам ця мандрівка?

    Домашнє завдання: вивчити пам’ятку.

(Вручення пам’яток)

 

Бажаю вам міцного здоров’я, щоб ніколи не траплялося з вами дорожніх пригод. Спасибі за увагу і участь в подорожі.

 

 

doc
Додано
8 березня 2020
Переглядів
1010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку