Розробка уроку-досліду "Магнетизм води"
Тема:Магнетизм води
Мета:розвивати у молодших школярів науково-пізнавальну активність,допитливість,вміння міркувати,будувати власні гіпотези,експерементувати,формувати вміння визначати властивості предметів,робити висновки,сприяти розширенню знань про магніт та його властивості,підтримувати бажання пізнавати навколишній світ і вміння застосовувати отримані знання.
Матеріали та обладнання:магніт,склянка з водою,залізні скріпки,картка дослідження,слайди.
Урок-дослід 6
Тема:Магнетизм води
Мета:розвивати у молодших школярів науково-пізнавальну активність,допитливість,вміння міркувати,будувати власні гіпотези,експерементувати,формувати вміння визначати властивості предметів,робити висновки,сприяти розширенню знань про магніт та його властивості,підтримувати бажання пізнавати навколишній світ і вміння застосовувати отримані знання.
Матеріали та обладнання:магніт,склянка з водою,залізні скріпки,картка дослідження,слайди.
1.Організаційний момент
Актуалізація опорних знань
Послухайте загадку:
За розміром буває різним,
Залізо міцно дружить з ним.
Хоч без очей,а безперечно
у сіні голку він знайде.
Що це?[Магніт]
-Що таке магніт?
-Яка головна властивість магніту?[Магнетизм]
-Які ще властивості магніту ми дослідили?
2.Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні ми на уроці дізнаємось ще одну цікаву властивість магніту.Вона пов»язана з водою.
Яка це властивість і для чого її вивчають обговоримо в кінці уроку.
3.Вивчення нового матеріалу
Проблемна ситуація
-У дівчинки Наталочки був день народження.Вона святкувала його з друзями в аквапарку.Коли діти почали збиратися додому,Наталочка помітила,що загубила заколку-подарунок найліпшої подружки.Друзі почали шукати її і побачили на дні басейну.Але як дістати заколку не намочивши рук?
Наталчині друзі-винахідники придумали,як це зробити.
А ви зможете?Як це зробити?
-Які ваші гіпотези\припущення\?
Діти дають відповіді.
Дослід
-Давайте перевіримо ваші гіпотези.Проведемо дослід.
Але перед початком пригадаємо правила ,яких треба дотримуватись під час проведення дослідів.
1.Бути обережним і уважним.
2.Не шуміти,не заважати іншим дослідникам,не робити різких рухів.
3.При отриманні пошкоджень не панікувати,а негайно звернутися до вчителя.
4.Після завершення досліду прибрати робоче місце.
-Спробуємо уявити,що склянка-це басейн,а металева скріпка-це Наталчина заколка.Занурюємо скріпку у воду.Підносимо до склянки магніт.
-Що ми бачимо?\Скріпка почала рухатись за магнітом.\
-Ми легко дістали скріпку,не намочивши рук.
Висновок
-Який висновок про властивість магніту ми зробимо?\Магніт діє у воді,отже воді притаманний магнетизм,тобто магнітна сила діє через воду.\
Фізкультхвилинка
4.Узагальнення і систематизація знань
-Як діє магніт у воді?
-Про яку властивість води ми сьогодні дізнались?
-Як у нашому повсякденному житті ми можемо використовувати магнетизм води?/Діти наводять приклади\.
Вчитель доповнює відповіді слайдами./Чищення аваріумів,басейнів,будівництво мостів,підводних
споруд,підняття затонулих кораблів тощо.\
5.Підбиття підсумків.Рефлексія.
-Ким ми були сьогодні на уроці?\Дослідниками\
-Вам сподобалось експерементувати?
Для чого ми це робили?
-Що нового дізнались?
-Де ми можемо користуватися магнетизмом води?
-Ви справжні дослідники!Молодці!Ви були активними,допитливими і кмітливими!Дякую за чудову роботу!