У розробці вміщені сторінки для колективної та самостійної роботи під час уроків природознавства. Матеріал основано на завданнях підручників різних авторів та зошитів з природознавства, Internet-ресурсів, що дають можливість доповнити та поширити знання учнів з предмету. Обов'язковим на уроках є "Щоденник погоди", "Народний прогностик". Ці завдання покликані допомагати вчителеві у підготовці до уроку за підручником І. Грущинської
ВЕСНА |
ЛІТО |
ЗИМА |
ОСІНЬ |
ВЕСНА |
ЛІТО |
ЗИМА |
ОСІНЬ |
Глобус – це __________________________________________
_____________________________________________________
Сонце – це…
а) планета; б) зоря; в) комета.
Слово «глобус» перекладається як…
а) куля; б) тарілка; в) зоря.
Глобус – це…
а) модель землі; б) модель сонця; в) модель планети. ____________________________________________________
Глобус – це __________________________________________
_____________________________________________________
Сонце – це…
а) планета; б) зоря; в) комета.
Слово «глобус» перекладається як…
а) куля; б) тарілка; в) зоря.
Глобус – це…
а) модель землі; б) модель сонця; в) модель планети.
Глобус – це __________________________________________
_____________________________________________________
Сонце – це…
а) планета; б) зоря; в) комета.
Слово «глобус» перекладається як…
а) куля; б) тарілка; в) зоря.
Глобус – це…
а) модель землі; б) модель сонця; в) модель планети. ____________________________________________________
Глобус – це __________________________________________
_____________________________________________________
Сонце – це…
а) планета; б) зоря; в) комета.
Слово «глобус» перекладається як…
а) куля; б) тарілка; в) зоря.
Глобус – це…
а) модель землі; б) модель сонця; в) модель планети.
Горизонт – це…
а) небокрай; б) далечінь; в) простір.
Лінія горизонту – це…
а) межа, де небо ніби з’єднується з поверхнею Землі.
б) великий простір.
Розфарбуй кружечки, де зображена лінія горизонту.
На яку сторону світу направлено віконце?
а) Північ;
б) Південь;
в) Захід;
г) Схід.
Визнач сторони світу.
Горизонт – це…
а) небокрай; б) далечінь; в) простір.
Лінія горизонту – це…
а) межа, де небо ніби з’єднується з поверхнею Землі.
б) великий простір.
Розфарбуй кружечки, де зображена лінія горизонту.
На яку сторону світу направлено віконце?
а) Північ;
б) Південь;
в) Захід;
г) Схід.
Визнач сторони світу.
Як ти гадаєш: що брат Їжачка Хитрячка виготовив із прямої гілки і яблука? Запиши пояснення.
Яблуко – це ніби модель .
А пряма гілка – це ніби уявна Землі.
Земля навколо
своєї .
Вісь - _______________________________________________
____________________________________________________
Скільки триває доба?
а) 12 годин; б) 24 години; в) 6 годин.
З яких частин складається доба?
Як ти гадаєш: що брат Їжачка Хитрячка виготовив із прямої гілки і яблука? Запиши пояснення.
Яблуко – це ніби модель .
А пряма гілка – це ніби уявна Землі.
Земля навколо
своєї .
Вісь - _______________________________________________
____________________________________________________
Скільки триває доба?
а) 12 годин; б) 24 години; в) 6 годин.
З яких частин складається доба?
Рік (12 місяців) - _____________________________________
_____________________________________________________
Установи послідовність настання пір року. Підпиши назви пір року, постав порядкові номери.
Рік (12 місяців) - _____________________________________
_____________________________________________________
Установи послідовність настання пір року. Підпиши назви пір року, постав порядкові номери.
Термометр – це прилад, для вимірювання температури.
Температуру вимірюють у
Пори року Будова
Термометр – це прилад, для вимірювання температури.
Температуру вимірюють у
Пори року Будова
Термометр – це прилад, для вимірювання температури.
Температуру вимірюють у
Пори року Будова
Термометр – це прилад, для вимірювання температури.
Температуру вимірюють у
Пори року Будова
Властивості
води
Властивості
води
Хмари – це…
а) завислі в повітрі краплі, крижинки, та водяна пара;
б) завислі в повітрі вата й тополиний пух;
в) зависла в повітрі рідка вода.
Хмарність – це ______________________________________
____________________________________________________
__________________________________
ДОЩ СНІГ ЯСНА ПОГОДА
__________________________________
ДОЩ СНІГ ЯСНА ПОГОДА
________________________________
ДОЩ СНІГ ЯСНА ПОГОДА
Хмари – це…
а) завислі в повітрі краплі, крижинки, та водяна пара;
б) завислі в повітрі вата й тополиний пух;
в) зависла в повітрі рідка вода.
Хмарність – це ______________________________________
____________________________________________________
__________________________________
ДОЩ СНІГ ЯСНА ПОГОДА
__________________________________
ДОЩ СНІГ ЯСНА ПОГОДА
________________________________
ДОЩ СНІГ ЯСНА ПОГОДА
Вітер – це___________________________________________
Властивості
повітря
Вітер – це___________________________________________
Властивості
повітря
Добери 2 народні прикмети.
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Добери 2 народні прикмети.
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Тренування_
ПРИРОДА НАВКОЛО НАС
Варіант 1
1. Вкажи ряд слів,у якому перераховано явища природи.
а) повітря, вода, каміння;
б) град, вітер, дощ, веселка, заметіль;
в) вовк, береза, білий гриб.
2. Глобус – це...
а) зменшена модель Землі;
б) збільшена модель Землі;
в) прилад для вимірювання форми Землі.
3. Вкажи ряд слів,у якому перераховано основні сторони горизонту.
а) північ, захід, схід, наліво;
б) північ, південь, захід, схід;
в) північ, захід, схід, направо.
4.Повний оберт навколо Сонця Земля здійснює за...
а) одну добу;
б) один місяць;
в) один рік.
5. Познач, які властивості має вода в природі.
а) має смак;
б) не має смаку;
в) безбарвна;
г) має забарвлення.
6. Підкресли назви видів хмар.
Перисті, пір’яні, пухнасті, купчасті, купинкові, шаруваті.
7. Завислі в повітрі краплі, крижинки та водяна пара, це -
а) хмарність; б) хмари.
8. Колообіг води в природі – це_________________________
____________________________________________________
_____________________________________________________
ПРИРОДА НАВКОЛО НАС
Варіант 2
1. Вкажи ряд слів,у якому перераховано явища природи.
а) Сонце,зорі,Місяць;
б) град,вітер,дощ,веселка,заметіль;
в) гриб,білка,калина.
2. Горизонт – це...
а) умовна лінія торкання земної поверхні і небосхилу;
б) видима поверхня Землі;
в) видиме небо.
3. Вкажи ряд слів,у якому перераховано основні сторони горизонту.
а) північ, захід, схід, наліво;
б) північ, південь, захід, схід;
в) північ, захід, схід, направо.
4.Повний оберт Землі навколо своєї осі здійснює за...
а) одну добу;
б) один місяць;
в) один рік.
5.Познач,які властивості має вода в природі.
а) безбарвна; г) не має запаху і смаку;
б) текуча; д) буває у трьох станах;
в) прозора; е) займає увесь простір.
6. Підкресли назви видів хмар.
Пухнасті, пір’яні, купчасті, купинкові, перисті, шаруваті.
7. Підкресли показники погоди.
Температура повітря, термометр, опади, гроза, небосхил, хмарність, вітер.
8. Хмарність – це _________________________________________________
______________________________________________________________________
________Контрольна__
Природознавство
І варіант
1. Вкажи ряд слів, у якому перераховано явища природи.
а) град, вітер, сніг, іній;
б) Сонце, зорі, Місяць;
в) кущ, лисиця, синичка.
2. Хмари – це…
а) завислі в повітрі краплі, крижинки, та водяна пара;
б) завислі в повітрі вата й тополиний пух;
в) зависла в повітрі рідка вода.
3.Синоптики – це…
а) люди, які вивчають погоду;
б) люди, які вивчають Космос;
в) люди, які досліджують життя тварин.
4. Познач,які властивості має вода в природі.
а) безбарвна; г) не має запаху і смаку;
б) текуча; д) буває у трьох станах;
в) прозора; е) займає увесь простір.
5.Підкресли показники погоди.
Температура повітря, опади, гроза, термометр, небосхил, хмарність, вітер.
6.Підкресли назви видів хмар.
Пухнасті, пір’яні, купчасті, купинкові, перисті, шаруваті.
7.Вітер – це________________________________________
8.Хмарність – це _________________________________________________
______________________________________________________________________
_____________________________
Природознавство
ІІ варіант
1. Вкажи ряд слів, у якому перераховано явища природи.
а) повітря, вода, каміння;
б) вовк, тигр, береза;
в) град, вітер, веселка, заметіль.
2.Хмарність – це…
а) завислі в повітрі краплі, водяна пара;
б) ступінь покриття неба хмарами;
в) перехід води з одного стану, в інший.
3.Сильний вітер з грозою, дощем або снігом називають
а) хмарами; б) бурею
4.Познач, які властивості має повітря в природі.
а) має смак; д) займає весь простір;
б) не має смаку; е) має три стани;
в) безбарвна; є) завжди у газоподібному стані.
г) має забарвлення;
5.Підкресли показники погоди.
Опади, термометр, небосхил, гроза, хмарність, температура повітря, вітер.
6.Підкресли назви видів хмар.
Перисті, пір’яні, пухнасті, купчасті, купинкові, шаруваті.
7. Вітер виникає завдяки _____________________________ .
8.Колообіг води в природі – це_________________________
____________________________________________________
ВЕДЕННЯ СПОСТЕРЕЖЕНЬ
НЕЖИВА ПРИРОДА
Перші заморозки на грунті ___________________
Ранкові тумани. ___________________
Дощі. ___________________
Калюжі вкрилися кригою. ___________________
Сніжинки в повітрі. ___________________
Зниження температури повітря. __________________
ОСІНЬ - ____________________________________________
____________________________________________________
ВЕРЕСЕНЬ (________________________________)
_________________________________________________
ЖОВТЕНЬ (_________________________________)
_________________________________________________
ЛИСТОПАД (_______________________________)
_________________________________________________
ВЕДЕННЯ СПОСТЕРЕЖЕНЬ
НЕЖИВА ПРИРОДА
Перші заморозки на грунті ___________________
Ранкові тумани. ___________________
Дощі. ___________________
Калюжі вкрилися кригою. ___________________
Сніжинки в повітрі. ___________________
Зниження температури повітря. __________________
ОСІНЬ - ____________________________________________
____________________________________________________
ВЕРЕСЕНЬ (________________________________)
_________________________________________________
ЖОВТЕНЬ (_________________________________)
_________________________________________________
ЛИСТОПАД (_______________________________)
_________________________________________________
ТРИ ПЕРІОДИ ОСЕНІ
_____________________
______________________
______________________
КАЗКА ПРО ОСІНЬ
Жила-була на світі _____________.
У неї були сини — _______________________________.
Вони жили та господарювали окремо. Вирішила мати Осінь відвідати кожного з них, побачити, як вони поживають. Спочатку зазирнула в господарство старшого сина ____________.Там вона побачила свого сина —________________________.
Погода стояла ____________________________, а в небі літало павутиння __________________________ .
Задоволена матуся вирушила далі в гості до середнього сина. Жовтень зустрів її __________________________ ___________________________________________
постелив матері під ноги. Але йому ніколи було й поговорити зі старенькою, весь час ______________ син, усе в роботі.
Помандрувала Осінь у гості до Листопада, найменшого сина. А він ________________________________________ Знайшов на гілці дерева ______________________, та з радісною посмішкою мамі подарував. А потім накрив її першим білим _____________________ . Повернулась Осінь _____________________ й _____________________ .
ТРИ ПЕРІОДИ ОСЕНІ
_____________________
______________________
______________________
КАЗКА ПРО ОСІНЬ
Жила-була на світі _____________.
У неї були сини — _______________________________.
Вони жили та господарювали окремо. Вирішила мати Осінь відвідати кожного з них, побачити, як вони поживають. Спочатку зазирнула в господарство старшого сина ____________.Там вона побачила свого сина —________________________.
Погода стояла ____________________________, а в небі літало павутиння __________________________ .
Задоволена матуся вирушила далі в гості до середнього сина. Жовтень зустрів її __________________________ ___________________________________________
постелив матері під ноги. Але йому ніколи було й поговорити зі старенькою, весь час ______________ син, усе в роботі.
Помандрувала Осінь у гості до Листопада, найменшого сина. А він ________________________________________ Знайшов на гілці дерева ______________________, та з радісною посмішкою мамі подарував. А потім накрив її першим білим _____________________ . Повернулась Осінь _____________________ й _____________________ .
Тестування
Ночі стають темні і довгі;
вранці заморозки;
сонце піднімається вище на небосхилі;
починається листопад;
червоніє і облітає листя з осики;
достигають плоди калини, горобини, каштану;
червоніє суниця;
птахи висиджують пташенят;
часто гримлять грози;
моросять дощі;
весело співають пташки;
22 вересня відбувається рівнодення
Осінні явища - ______________________________________
____________________________________________________
Листопад - __________________________________________
____________________________________________________
ЛИСТОПАД
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
ВИДИ РОСЛИН
________________ __________________ _____________
________________ __________________ _____________
________________ __________________ _____________
________________ __________________
________________ __________________
________________
_________________
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Дерева - _____________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Кущі - _______________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Трав’янисті рослини - ________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Дерева - _____________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Кущі - _______________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Трав’янисті рослини - ________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Тестування
І варіант
________________________________________________
________________________________________________
Сонце на небосхилі стоїть ______________, ніж влітку.
(Вище, нижче)
Дні стають ______________ , а ночі _______________ .
( Коротшими, довшими )
_________________________________________________
_________________________________________________
Клен, дуб, калина, горобина.
Аґрус, ромашка, шипшина, малина.
Кульбаба, горобина, айстра, тюльпан.
а) помідор, б) калина, в) клен.
8. Багаторічна рослина це:
а) горох, б) гарбуз, в) яблуня.
Тестування
ІІ варіант
1.Осінь – це __________________________________________
_____________________________________________________
2. На які періоди поділяється осінь? _____________________________________________________
3.Осінні місяці – це: _________________________________
4.День осіннього рівнодення відбувається _____________
День і ніч тривають по ______ год.
5.Запиши осінні явища в житті рослин
__________________________________________________________________________________________________________
6.Закресли зайве у кожному ряду.
Клен, береза, шипшина, каштан.
Малина, вовчі ягоди, дуб, калина.
Фіалка, дзвіночки, тополя, айстра.
а) береза, б) огірки, в) малина.
8. Багаторічна рослина це:
а) гречка, б) дуб, в) кавун.
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
РОСЛИНИ ПОШИРЮЮТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ
_________________________________ _______________________________
_________________________________ _______________________________
_________________________________ _______________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
РОСЛИНИ ПОШИРЮЮТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ
_________________________________ _______________________________
_________________________________ _______________________________
_________________________________ _______________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
РОСЛИНИ ПОШИРЮЮТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ
_________________________________ _______________________________
_________________________________ _______________________________
_________________________________ _______________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
РОСЛИНИ ПОШИРЮЮТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ
_________________________________ _______________________________
_________________________________ _______________________________
_________________________________ _______________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Знаємо __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дізнаємось __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дізнались __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дата |
Місяць |
День |
Період осені |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Знаємо __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дізнаємось __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дізнались __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Комахи
Знаємо __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дізнаємось __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дізнались __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Риби
Знаємо __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дізнаємось __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дізнались __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ |
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Тестування
Осінь – це _____________________________________________________
Запишіть назви осінніх місяців.
_____________________________________________________
На які періоди поділяється осінь?
_____________________________________________________
Запишіть будову рослини.
___________________
___________________
__________________________
___________________________
____________________________
З чиєю допомогою поширюються рослини?
а) Вітер, вода, люди, тварини.
б) Дощ, сніг, райдуга.
в) Людини, тварини.
Запишіть назви 3 отруйних грибів.
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Тестування
Осінь – це _____________________________________________________
Запишіть назви осінніх місяців.
_____________________________________________________
На які періоди поділяється осінь?
_____________________________________________________
Запишіть будову шапинкового гриба.
Як зимують комахи?
а) У щілинах, будинках, у вигляді лялечок і лічинок.
б) Помирають, у вигляді лічинок.
в) Відлітають у теплі краї, готують запаси на зиму.
Запишіть назви 3 їстівних грибів.
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
7 грудня - ____________________________________
Прийшла Катерина – то буде голодно.
Катерина по воді, ховайся під перину.
Як на Катерини холодно, то Різдво по льоді.
_____________________________________________________________________
Птахи
___________________________ _____________________
___________________________ _____________________
___________________________ _____________________
___________________________ _____________________
Чому відлітають птахи?
|
|
|
|
|
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
14 грудня - ________________________________________
Північний вітер ____________ - будуть _______________ найближчим часом.
Зимові зірки 14 грудня на небі _______________________ - прикмета, що варто чекати _________________________.
Глухо чується ______________________________ - чекай _______________________.
____________
_________
_______________ _______________ _____ ________
Домашнє завдання
__________________ ________________ _____________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
14 грудня - ________________________________________
Північний вітер ____________ - будуть _______________ найближчим часом.
Зимові зірки 14 грудня на небі _______________________ - прикмета, що варто чекати _________________________.
Глухо чується ______________________________ - чекай _______________________.
____________
_________
_______________ _______________ _____ ________
Домашнє завдання
__________________ ________________ _____________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
22 грудня - _____________________________
Прийшли Ганки – сідай у санки.
День зимового сонцестояння: ________________ ніч, _______________________ день.
Сонце низько _________________________________________
Температура повітря ___________________________________
Тривалість дня ________________________________________
Сніг _________________________________________________
Лід__________________________________________________
Узимку Сонце в полудень стоїть ще _________, ніж восени. Температура повітря ____________. Лютує ________. Дмуть пронизливі, холодні __________. Небо часто вкривають темні ___________. З неба на землю падає вже не дощ, а білий _________. Річки, ставки вкрились _____________.
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмарність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
22 грудня - _____________________________
Прийшли Ганки – сідай у санки.
День зимового сонцестояння: ________________ ніч, _______________________ день.
Сонце низько _________________________________________
Температура повітря ___________________________________
Тривалість дня ________________________________________
Сніг _________________________________________________
Лід__________________________________________________
Узимку Сонце в полудень стоїть ще _________, ніж восени. Температура повітря ____________. Лютує ________. Дмуть пронизливі, холодні __________. Небо часто вкривають темні ___________. З неба на землю падає вже не дощ, а білий _________. Річки, ставки вкрились _____________.
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
14 січня - ___________________________________________
- _________________________________________
- __________________________________________
- __________________________________________
- ____________________________________________
________________ _____________________
________________ _____________________
ЛІД - ______________________________
_____________________ _____________________
____________________________
Багато ознак у красуні - зими.
Для допитливих
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
19 січня - ____________________________________________
Багато снігу — |
та не гріє. |
Сонце світить, |
а зиму починає. |
То сніг, то завірюха, |
а мороз тріщить. |
Грудень рік кінчає, |
багато хліба. |
Сонце блищить, |
бо вже зима коло вуха. |
РОСЛИНИ ЗИМУЮТЬ
Трав’янисті рослини Дерева, кущі
Однорічні Багаторічні
___________ _______________ ____________________
___________ _______________ ____________________
___________ _______________ ____________________
___________ _______________ ____________________
Хвойні рослини
_____________________________________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
19 січня - ____________________________________________
Багато снігу — |
та не гріє. |
Сонце світить, |
а зиму починає. |
То сніг, то завірюха, |
а мороз тріщить. |
Грудень рік кінчає, |
багато хліба. |
Сонце блищить, |
бо вже зима коло вуха. |
РОСЛИНИ ЗИМУЮТЬ
Трав’янисті рослини Дерева, кущі
Однорічні Багаторічні
___________ _______________ ____________________
___________ _______________ ____________________
___________ _______________ ____________________
___________ _______________ ____________________
Хвойні рослини
_____________________________________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
29 січня - ______________________________
Зафарбуй силует пташки, яка потребує твоєї допомоги.
Подивись і домалюй. Чого не вистачає на малюнках?
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
29 січня - ______________________________
Зафарбуй силует пташки, яка потребує твоєї допомоги.
Подивись і домалюй. Чого не вистачає на малюнках?
Дата |
Місяць |
День |
Період зими |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
12 лютого – День ______________________________
Вітер - ______________ літо.
_______________ видно на деревах - буде відлига
________________ падає великими пластівцями - скоро настане відлига.
ВЕСНЯНКА-ЗАКЛИЧКА
Вийди, вийди, _________________,
На дідове _____________________
На бабине ____________________,
На наше ______________________,
На весняні ____________________,
На маленькі ___________________.
Тут вони ______________________,
Тебе __________________________.
Весна – це ___________________________________________
_____________________________________________________
1 місяць - _________________ - _______________________
2 місяць - _________________ - _______________________
3 місяць - _________________ - _______________________
22 березня - _________________________________________
ТРИ ПЕРІОДИ ВЕСНИ.
1.___________________________. Починається ___________
_____________________________________________________
2.___________________________. Починається ___________
_____________________________________________________
3.___________________________. Починається ___________
_____________________________________________________
Весняні явища в неживій природі: ______________________
____________________________________________________
____________________________________________________
КАЗКА ПРО ВЕСНУ
Зібралася Весна-красна вступати у володіння. Але як до своїх країв дібратися із далекого півдня? Попросила вона перелітних птахів - ___________________________________. Але ті побоялися летіти бо холодно ще. Скільки Весна не просила, ніхто не хотів її у північні краї віднести. Зовсім вона засумувала. Погодилася лише біла, пухнаста хмарка. Забралася Весна на хмарку і полетіла у північні краї. Летить та вниз, на землю, поглядає. А там, на землі, всі радіють, всі її зустрічають. Першими розкриваються пухнасті __________________ . У полях серед снігу рясніють ______________, біжать ___________________, зламують на річці _____________, а кущі та дерева покриваються __________________________. Серед проталин красуються первоцвіти - __________________________. Прокидаються звірі - __________________________________________, комахи - _____________________________________ .Так з того часу люди й запримітили: як з’явиться на небі перша пухнаста хмарка, так, значить, на ньому Весна-красна прилетить. (за Г. Скребицьким)
Дата |
Місяць |
День |
Період |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Чистий понеділок. 1 день посту.
До Великодня ___ тижнів.
_____________________________________________________
Весняні явища у житті рослин___________________________
_____________________________________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Чистий понеділок. 1 день посту.
До Великодня ___ тижнів.
_____________________________________________________
Весняні явища у житті рослин___________________________
_____________________________________________________
Дата |
Місяць |
День |
Період |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
14 березня - ______________________________________
.ондолох едуб огвод ещ от ,хіртс із єапак адов кЯ
.ежогирп отіл есу - йижогоп ьнед ьсевУ
Прочитай і допиши.
Якого зображення не вистачає. Домалюй.
Що означає слово «нерест»? Зафарбуй правильну відповідь.
Дата |
Місяць |
День |
Період |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Євтропій шлях стежить, сніг топить.
________________ , _____________ .
Дата |
Місяць |
День |
Період |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Євтропій шлях стежить, сніг топить.
________________ , _____________ .
Дата |
Місяць |
День |
Період |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
ЛІТНІ МІСЯЦІ ТА ПЕРІОДИ
______________________
______________________
_____________________
______________________
______________________
_______________________
Найпомітніша зміна в неживій природі влітку — це ___________________________.
Небо рідко закрите ________________________.
Дощі бувають _______________________________.
Часто гримлять літні _____________, після яких у небі з’являється ___________________________.
Вода в річках, ставках і озерах ____________________.
Вранці на траві випадає _____________. Над полями і лугами часто бувають уранішні _____________.
Довідка: тумани, постійно тепла температура повітря, рідкісними і теплими, веселка, грози, прогрілася, хмарами, роса.
ЛІТНІ ЯВИЩА ПРИРОДИ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
ЛІТО ПРИЙШЛО, БО…
По горизонталі:
2) З приходом літа вони з’явилися на луках, в садах на клумбах.
3) Він падає з неба маленькими крапельками.
4) Яскраве, кругле, світить удень.
По вертикалі:
1) Покупались, загоріли,
Наловили низку пліток.
В лісі ягоди дозріли —
Прилетіло в гості…
3) Влітку він довший, а взимку коротший.
ЛІТНІ ЯВИЩА ПРИРОДИ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
ЛІТО ПРИЙШЛО, БО…
По горизонталі:
2) З приходом літа вони з’явилися на луках, в садах на клумбах.
3) Він падає з неба маленькими крапельками.
4) Яскраве, кругле, світить удень.
По вертикалі:
1) Покупались, загоріли,
Наловили низку пліток.
В лісі ягоди дозріли —
Прилетіло в гості…
3) Влітку він довший, а взимку коротший.
Дата |
Місяць |
День |
Період |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Схема лісу
Дата |
Місяць |
День |
Період |
Температура |
Хмар ність |
Явища природи |
|
|
|
|
|
|
|
Схема лісу
Квіти – це…
______________________________________________
Квіти – це…
Квіти – це…
______________________________________________
Квіти – це…