природознавство на тему: Птахи

Про матеріал

3-Б клас

Урок: Природознавство

Тема:. ПТАХИ

Мета: продовжити формувати поняття «птахи»; розвивати вміння описувати птахів, визначати їх за істотними ознаками; розвивати спостережливість, мовлення, мислення, пам'ять учнів; виховувати дбайливе ставлення до птахів.

Перегляд файлу

 

Комунальний заклад

 Загальноосвітня школа I-III cтупенів №33

Вінницької міської ради»

Вчитель: Березнюк Т.І.

3-Б клас

Урок: Природознавство

Тема:. ПТАХИ

Мета: продовжити формувати поняття «птахи»; розвивати вміння описувати птахів, визначати їх за істотними ознаками; розвивати спостережливість, мовлення, мислення, пам’ять учнів; виховувати дбайливе ставлення до птахів.

Обладнання:   картки із зображенням птахів

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав веселий наш дзвінок

Всіх покликав на урок

Тож рівненько всі сідаймо

Та урок розпочинаймо

1.Вправа «Синоптик»

- Зараз пора року зима.

- Надворі холодно.

-Небо похмуре.

-Можливі опади протягом дня

2.Асоціативний кущ

                  Природа

 звірі

небо       птахи       повітря       вода

 

квіти    дерева      

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Назвіть ознаки риб.

— Що допомагає рибі рухатися?

— Від чого залежить форма риби? Наведіть приклади.

— На які групи розподіляють риб за способом живлення?

— Яким є значення риб у природі?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про будову, пристосування до польоту та способи живлення птахів.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 109–112)

— Пригадайте істотні ознаки птахів.

Запам’ятайте! Тіло птахів укрите пір’ям і поділяється на голову, шию, тулуб і кінцівки. На голові — дзьоб, за допомогою передніх кінцівок — крил — птахи літають.

— Чи швидко літають птахи?

Як птахи підкорили повітряний простір?

Виявляється, у птахів не одне, а ціла низка пристосувань для польоту. По-перше, це пір’яний покрив. Пір’я зменшило вагу птахів. Замість передніх кінцівок у них крила.

По-друге, легкий та міцний скелет і гарно розвинені м’язи, які спричиняють змахи крил.

По-третє, щоб летіти, доводиться витрачати багато енергії. Тому птахи дуже багато їдять.

Завдяки здатності літати птахам легше знаходити їжу. Згори добре видно й дістатися будь-куди зручно. Живляться птахи по-різному.

— Розгляньте малюнок 88. За допомогою різних джерел інформації з’ясуйте, чим живляться зображені на ньому птахи.

Робота в групах.

Позмагайтеся! Яка група назве більше птахів, що різняться за способом живлення.

Висновки

  • Птахи мають досконалі пристосування до польоту.
  • Завдяки здатності літати птахам легше знаходити собі їжу.
  • Птахи різняться за способами живлення.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над загадками

  • Прилетіли гості,

Сіли на помості.

Без сокири, без лопати,

Збудували собі хати. (Птахи)

  • Довгі ноги, довгий ніс,

По болоту ходить скрізь. (Журавель)

  • Біла латка,

Чорна латка

По дереву скаче. (Сорока)

  • Не лікар, а дерева лікує. (Дятел)
  • З дерева лунає звук:

Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

  • Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

  • Ноги довгі, мов жердини,

Чванькувата ця пташина,

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала. (Чапля)

  • Довгі ноги — довгий ніс.

Прилетів — обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Лелека)

Розігрування сценки

Учитель.Сьогодні, коли я йшла на роботу, підслухала розмову двох горобчиків.вони розповідали, що у нашому класі є загадковий хлопчик. Хто ж він такий?

Виходить хлопчик з годівничкою.

Хлопчик. Я  - володар птахів. Захочу – птахи самі прилетять до мене. Захочу – прилетять синиці й горобці. Захочу – з'являться гості із півночі:снігурі та омелюхи.

Учитель. Можливо ти чарівник?

Хлопчик.Ні,я не чарівник. Я не шепочу таємничих заклинань. І у мене немає чарівної палички. Зате у мене є чарівна хатка. На вигляд проста хатка, та у неї чарівна сила.

Учитель. Цікаво, що це за хатка?

Хлопчик.Ну гаразд, я відкриваю свій секрет.(Показує годівничку)

І до вас, варто вам тільки захотіти, почнуть прилітати птахи. Для цього треба насипати хлібних крихт, насіння у годівничку і виставити на вікно або повісити на дерево. І вона стане чарівною хаткою. До неї одразу  ж прилетять птахи.

Учитель. Спасибі тобі хлопчику, за таку цікаву пораду. Ми обов'язково  скористаємося нею.

Робота в парах. Гра «Посади птахів до годівнички»

У кожного на парті є птах. Ви дивитися, по черзі називаєте чи селете чи не селете його до годівнички, якщо перелітній-ні, якщо осілий –так. Свою відповідь поясніть.

Підсумок: Перша причина відльоту птахів це голод, нічим живитися, немає комах. А зимувати залишаються птахи, які живляться різним насінням, рештками рослин.

2. Практичне завдання

— Розгляньте птахів, зображених на малюнках, які зображені на дошці. Розкажіть про кожного  птаха за планом:

1) назва птаха;

2) розмір (великий, середній, малий);

3) частини тіла (голова, тулуб, ноги, хвіст);

4) чим укрите тіло;

5) особливості зовнішньої будови.

— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?

Робота у  групах по 5 учнів

На партах у вас є розрізані прикмети .  Зберіть у парі та прочитайте, що у вас вийшло

      1Горобці ховаються і гіллячках – на мороз або перед заметіллю.

2.Ворона сидить вранці на верхівці дерева  до хурделеці.

3.Горобці ховаються під стріху-буде  буря.

4.Зозуля весною голосно і часто кує – тепло не загорами.

5.Як на початку травня ворон у житті ховається, народ на добре жниво сподівається.

Робота з прислів'ями.

На партах у вас є картки з прислів'ями. Прочитайте та поясніть, як ви їх розумієте.

  1. Восени і горобець багатий.
  2. Слово не горобець,вилетить – не впіймаєш.
  3. Видно сову по льоту.
  4. Прилетіли лелеки – весну принесли здалеку.
  5. Дружні сороки і орла заклюють.
  6. Лякана ворона і куща боїться.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте висновки на с. 112.

— Яку будову мають птахи?

— Яке значення для польоту мають особливості будови птахів?

— Як птахи отримують енергію для польоту?

— Дослідіть: чим живляться птахи, яких ви можете спостерігати у своїй

місцевості. Наведіть приклади.

— Які казки або пісні про птахів ви знаєте? Про які особливості цих птахів

у них ідеться?

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 109–112.

 

docx
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
1784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку