Урок-дослідження з предмету Я досліджую світ "Здорове харчування"

Про матеріал
Урок допомагає уточнити й поглибити уявлення учнів про залежність здоров'я від чистоти та харчування, активізує дослідницькі потреби учнів, залучає до пошукової діяльності.
Перегляд файлу

Урок – дослідження

 

 

Тема: Здорове харчування

Мета: Уточнити й поглибити уявлення учнів про залежність здоров’я від чистоти та харчування; розвивати відповідні навички; тренувати увагу ризиків, які можуть впливати на стан здоров’я, вчити висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками, активізувати дослідницькі потреби учня, залучити до пошукової діяльності, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: ноутбук, клей, ножиці, відеофрагмент, муляжі фруктів та овочів, картки із зображенням букв із фетру, із зображенням продуктів харчування.

Тип уроку: інтегрований, вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна, технологічна, математична, мистецька, інформатична.

Форма проведення: урок-дослідження.

Предмети, що інтегруються: «Я досліджую світ», математика, дизайн і технології, українська мова, образотворче мистецтво.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Зробимо в науку крок.

Попрацюємо старанно.

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі,

Діти, просто молодці.

Всі готові працювати?

Вчасно руку підіймати?

Нові знання здобувати?(Готові)

  •          Сідайте і з таким гарним весняним, сонячним як сьогоднішній день настроєм та почнемо працювати.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і уроку.

 - Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок, а урок-відкриття.   Наш клас перетвориться на  справжню дослідницьку лабораторію, де ми будемо досліджувати від чого залежить ваше здоров’я, робити нові відкриття, ви будете справжніми науковцями, а за нашим вітамінним планом виконаємо багато цікавих завдань, які  допоможуть вам бути здоровими.  Наші дослідження будуть тривати 40 хвилин. Кожен з вас  має бути активним і творчим дослідником, проявити свої здібності і вміння, щоб отримати важливі для життя знання.

Вчитель. Отже,  починаємо наші дослідження. Сьогодні 01 червня.

III. Актуалізація опорних знань.

 Вчитель. На попередніх уроках ми вже знаходили докази про необхідність дотримання режиму дня, вплив правильної постави на ваше здоров’я, зважували ваші рюкзаки і згадували як правильно,  їх носити .

      Давайте нагадаємо, які важливі для життя знання ви отримали з попередніх уроків. Зробимо це за схемою:

Я знаю 

вмію

пам’ятаю

-Я пам’ятаю, що  дотримуватись режиму дня важливо для мого здоров’я.

-Я знаю, що потрібно спати не менше 10 годин.

-Я знаю , що для моєї постави корисно  робити ранкову зарядку.

- Я вмію сама складати рюкзак і знаю, що він має важити 1,5кг.

Мені приємно, що ви…

Вчитель. А сьогодні  ми доведемо, що здоров’я людини  ще залежить від того, як правильно вона харчується. Продовжимо наш тематичний тиждень «Навіщо їсти». 

Вчитель. Діти, на вашу думку,  навіщо щодня людина вживає їжу?

  •          Я думаю, щоб жити.
  •          Я вважаю, щоб бути здоровими.
  •          На мою думку, щоб рости.
  •          Їжа потрібна, щоб вчитися.

III. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу.

Вчитель. Їжа для нашого організму, як паливо для машини. Не попливе по річці пароплав, не злетить космічний  корабель, не приїде до хворого « Швидка допомога», якщо двигун не отримає пального. Їжа для людини – це сила, здоров’я, вітаміни, краса, поживні речовини, задоволення.

    Щоб вчити уроки, гратися, бігати, стрибати, сміятися,  необхідна енергія, а її виробляє організм з їжі. Вам корисно їсти  різноманітні продукти: щодня - фрукти , овочі, каші, періодично м'ясо, молоко, рибу. Якщо вживати якийсь один продукт, тоді організм не отримає потрібних йому речовин, а надмірне вживання  солоних, копчених продуктів, солодощів шкодить організму.

Вчитель. Зверніть увагу на виставку книг і журналів, 

 розглянете її на перерві і більше дізнаєтесь про  своє здоров’я та корисну їжу.

Вчитель. А зараз,  пропоную, діти, послухати дівчинку Оленку, яка категорично відмовляється вживати корисну їжу, не знає про її цінність, а ще любить снідати цукерками.

Аудіозапис. Вірш с.48 Характер.

Бесіда за запитання.

- Діти, а ви погоджуєтесь з дівчинкою?

- Дівчинка помиляється. Снідати потрібно, щоб була енергія вчитися і гратися.

- А що буде з нашим організмом, якщо ми будемо снідати лише цукерками?

- Якщо снідати цукерками, ми можемо захворіти.

           Вчитель. Наше завдання переконати Оленку і зрозуміти самим, яку їжу

           варто вживати, щоб бути здоровими і щасливими.

Вчитель. Щоб дізнатися про ваші смаки і уподобання давайте створимо діаграму «Мій вибір».

Графічний організатор «Шкала вибору»

                             Червоний            зелений              жовтий

                              Так                         ні                      інколи

Якщо  ви вживаєте  чіпси, сухарики, майонез, кока – колу покладіть перед собою червону цеглинку, якщо ні –зелену, якщо інколи – жовту.

Створіть, будь ласка, діаграму вашого вибору.

Я приймаю ваш вибір. Судячи з діаграми ви не часто вживаєте шкідливу їжу, і це мене дуже радує.

 А зараз наше завдання, дослідити, чому ж цю їжу, яка так вам подобається, називають шкідливою.

Дослід №1

            Діти, візьміть у руки яблуко, об’єднайтесь у групи і побудуйте, будь                  ласка, будиночок з яблук, а тепер із чіпсів. Подуньте  всі на будиночок з яблук,  а тепер на чіпси. -Що ви помітили?

- Я помітила, що з яблук будиночок міцний, а з чіпс  - ні .Корисні продукти потрібні для того, щоб наш організм був такий же міцний, як будиночок з яблук, а чіпси не підходять нашому організму в якості будівельного матеріалу, вони руйнують наш організм, ви маєте про це пам’ятати, якщо бажаєте  бути здоровими і сильними.

Дослід №2

   Візьміть чіпси, покладіть на  серветку і притисніть. Що ви бачите?

  •          На серветці залишилися жирні плями.

 Коли  смажать чіпси, то утворюється багато шкідливих речовин, в них багато жиру, а це шкідливо впливає на органи травлення. Коли з’їси чіпси , то зникає відчуття голоду, і можна пропустити сніданок чи обід, який є корисним.

Дослід №3

Прошу у  склянку з чистою водою покласти чіпси, помішайте ложечкою. Які сталися зміни з водою?

 Вода стала каламутною.

Це говорить про наявність барвників у чіпсах.

Дослід №4

18 днів тому ми занурили куряче яйце в кока – колу. І , ось побачимо, що з ним сталося за ці дні.

-Що ви скажете, як змінилося яйце?

-Як бачите, яєчна шкорлупа потемніла.

 А це значить, що кока – кола руйнує кістки і зуби.

Вчитель.  Який  висновок з проведених дослідів  для себе ви зробили?

-Запам'ятайте, шкідливі продукти харчування не потрібно вживати.

Стратегія «Фантастичні гіпотези»

Вчитель. -Діти, на вашу думку, що станеться, якщо неправильно харчуватися ?

 Якщо неправильно харчуватися,то псуються зуби,

у дітей болить живіт,

у людей з’являються зайві кілограми.

 

Вправа «Поясни наслідки»

-Чи можна їсти все, що  заманеться і скільки заманеться?

-Памятаймо,що переїдати шкідливо.

-Давайте подивимось, що може статися, коли переїдаєш?

Мультик «Вінні Пух» на гостині у Кролика»

Вчитель.-Чому з Вінні – Пухом трапилася така неприємна історія?

-Вінні з’їв багато їжі і у нього з’явилися зайві кілограми.

Вчитель. -Щоб їжа не стала ворогом, харчуватися необхідно правильно. В міру їсти солодке. Не переїдати, а ще щодня  вживати овочі, як про це співається в українській народній пісні.

Музична руханка «Овочі»

Вчитель.  Настав час, звернутися до нашого помічника.    

1.Робота з підручником.

-Розгляньте на с.42 зліва корисні продукти і скажіть,

які з них потрібно мити перед вживанням? Чому?

- На мою думку, потрібно мити: банан, яблуко, моркву, гарбуз,грушу, лимон, щоб змити шкідливі бактерії.

-Що не можна вживати сирим у їжу?

( Сирим не можна їсти рибу, курку, рис, крупу).(

- Поміркуйте, від яких продуктів набирають вагу? Чому?

-Набирають вагу від продуктів , які розміщені справа, в них немає вітамінів.

Вчитель. Ви гарно виконали завдання підручника.

І нас чекають не менш цікаві і корисні  завдання у зошиті.

3. Робота в зошитах.

Виконання завдання 1, на с. 32.

Виконаємо перше завдання зошита.

Змоделюємо ситуацію «В супермаркеті». Ви покупці, маєте у корзину купити корисні продукти. Починаємо працювати.

Вчитель. -Які продукти  ви взяли у свій продуктовий кошик?

 Я куплю…

4. Розгляньте малюнок на с.33. Що він вам нагадує?

-Мені цей малюнок нагадує  веселку.

Вчитель. -Якщо ми здорові, світ навколо нас яскравий як веселка і в цьому нам допомагають корисні продукти, в яких багато вітамінів.

Розмалюйте свій улюблений продукт.

Помахайте ручкою, хто вибрав червоний овоч чи фрукт, оранжевий…..

Вчитель.- Ви з батьками досліджували , яку користь приносить улюблений овоч і чому його слід вживати щодня.

Вчитель.-Зробіть рекламу свого продукту, щоб зацікавити  і нас його теж вживати.

Червоний помідор – подарує радість.

Оранжева морква – подбає про мої очі.

Жовта кукурудза – корисна для мого шлунку.

Зелений огірок – поліпшить  шкіру.

Баклажан – покращить пам'ять.

Вчитель. Мені приємно, що ви так гарно попрацювали.

Вчитель. –Який  ваш улюблений овоч чи фрукт, ми бачимо на виставці малюнків « Кольори мого здоров'я», щодня вживайте їх і будьте здорові.

        Настав час для відпочинку, що теж дуже важливо для вашого здоров'я.

5.Руханка.

 Ми всі учні – молодці!

У нас м’язи – отакі!

Про здоров’я власне дбаєм:

Бути здоровими бажаєм.

Маєм вуха  - ними чуєм,

А ногами – чимчикуєм,

Рот, язик їмо смачне,

Носом чуєм запашне,

Руки – брата пригортаєм,

Очі – все це розглядаєм.

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Сьогодні з порадами до нас хоче звернутися наш лікар ….

Медсестра. Для того щоб бути здоровими, крім правильного харчування ще потрібно тримати своє тіло в чистоті та дотримуватися гігієни. А, хто вам в цьому допоможе, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.(Підручник с. 43. Мило, рушник, гребінець).

(Стук у двері). – Що це за несподівані гості до нас завітали?

1мікроб. -Що притихли , не чекали?

Чи нас просто не впізнали?

2мікроб.-Ми ваші друзі, шкідливі мікроби. Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.

Вчитель. Діти, давайте згадаємо правила, які так бояться наші непрохані гості.

Діти.1.Ми завжди  в їдальні миємо руки з милом.

2. Не їмо їжу, що впала на підлогу.

3.Завжди перед їдою миємо фрукти і овочі.

4.Дивимось термін придатності продуктів.

5.У нашому класі роблять вологе прибирання.

5. Ми провітрюємо клас.

6.У  класі є куточок чистоти.

Мікроби.

-Тікаймо, нам тут зовсім не раді!

Медсестра. Мені дуже приємно, що ви такі охайні діти і дбаєте про своє здоров’я.

Вчитель. Надворі весна і саме зараз особливо відчутна нестача вітамінів в організмі людини,тому дуже корисно їсти овочі, фрукти, зелену цибулю. На тематичному тижні «Світ рослин» ми провели практичну роботу, посадили  грядку цибулі щоб поповнити організм вітамінами С і Е. І сьогодні до борщику маємо зелену цибулю. А ще вам дуже корисно якнайбільше перебувати на свіжому повітрі.

-А зараз ми пограємо в гру «Смачна математика»

 

 Вчитель. Допоможіть, будь ласка, дівчинці

Марійці, яка збирається до парку і хоче взяти з собою корзинку корисних продуктів, вибрати продукти, сума яких становить 18.

(Яблуко 8+10, банан 11+7,  йогурт 12+6,чіпси 14+3, кока – кола 10+9, сир – 13+5). Зводять корисні продукти до корзинки.

 (Микита. На мою думку це банан, яблуко, йогурт, сир)

 Вчитель. -Ти чудово виконав завдання.

Вчитель. На ваших столах лежать продукти, які корисні нашому організму і містять велику кількість вітамінів. Візьміть, будь ласка, улюблений ваш овоч або фрукт.

Вітамінна руханка

-Встаньте  ті учні, у кого  продукт починається на приголосний. Руки вперед – у кого фрукти, вверх – у кого овочі.

А зараз , пропоную  об’єднатись за кольорами, сядьте за стіл, де тарілка має колір вашого продукту.

 

 

 Попрацюємо у групах-складемо «Абетку корисних продуктів»

Укр. мова

Кожна група має  тактильну букву певного кольору. Ваше завдання підібрати корисний продукт, що має  цю букву і виконати завдання, яке пропонує  Вінні Пух.

Вчитель. Починаємо працювати.

(Кожна група виконує завдання з словом яке має тактильну букву).

Е (жовті) 1група  - поділити слово на склади(банан, лимон, картопля, груша, кукурудза,перець)

А (зелені) 2 група – назвати букви і звуки(яблуко,цибуля зелена, ківі, капуста, огірок)

О (червоні) 3 –скласти речення і схему(яблуко, перець, помідор, полуниця, гранат)

Б ( фіолетові) 4 –поставити запитання і визначити наголос (баклажан, слива,виноград, буряк, капуста)

З (оранжеві) 5 –звуковий аналіз  слова (гарбуз, морква, апельсин, хурма, цибуля)

 

Вчитель.-А зараз групи презентують свою роботу.

№1.  Наше завдання було назвати склади у слові. Слово перець має 2 голосних е, отже 2 склади.

 

№2. Наше завдання було назвати букви і звуки у слові капуста.

 

№3. Нам потрібно  було скласти речення зі словом і схему до нього.

Ми їли смачний помідор.

 

 №4. Поставити запитання і визначити наголос у слові баклажан.

 

№5. Ми отримали завдання зробити звуковий аналіз слова гарбуз.

Вчитель. Мені радісно, що ви так дружно і злагоджено попрацювали разом.

 

Фішбоун

Ми вже знаємо, що їсти рибу смачно і корисно Наступне наше завдання одягнути рибку.

 

Вчитель. Як ви ввважаєте, що може шкодити  нашому здоров’ю?

Тема нашого дослідження. Для чого правильно харчуватися? Причини – шкідлива їжа, переїдання, солодощі.

Факти. Хвороби,  зайві кілограми, хворі зуби. Висновок. Важливо вживати корисну їжу.

Вчитель.  Ви не тільки виконали  завдання, а змогли переконати всіх нас вживати тільки корисну їжу.

Гра «Що корисніше?»

Давайте з’ясуємо, що з’їсти корисніше:

Візьміть оранжеву і блакитну цеглинку. Корисне слово-це оранжева цеглинка, а блакитна – шкідливе слово.

-яблуко чи цукерку (яблуко вітамін С)

-моркву чи жуйку(морква,  вітамін А)

-випити молока чи солодкої газованої води( молоко, вітамін В)

-банан чи чіпси (банан, вітамін Е)

Молодці , діти, ви ще на один крок  наблизились до здоров’я.

 

Наступне наше завдання, дослідити , що спільне і  що відмінне у  лимона і груші.

Я, лимон, а я грушка.

Ми однакового кольору.

 Я кислий, а я солодка.

Ми дуже корисні

  1. Заключна частина. Рефлексія.

Правильна і безпечна поведінка на вулицях міста  теж гарантує нам здоров’я і в цьому допомагає  світлофор.  Ми всі  виготовимо світлофор корисної їжі, який буде нам нагадувати , яку їжу слід вживати.

Світлофор корисної їжі.

Запишіть, яку їжу ми вживаємо.

Чіпси, сухарики, цукерки.     Шкодять здоров’ю.

М'ясо, сир, яйця, риба.         Періодично вживати.

Овочі, фрукти, каші.               Щодня їсти  цю їжу.

 Вчитель. Дякую за гарну роботу.

Ці знання отримані на уроці,  ви використаєте в житті.

 

Продовжіть речення.

Мені було цікаво…гратися в ігри про корисну і шкідливу їжу.

Корисно для мене….дізнатися, які продукти слід вживати.

Я вже знаю, яка їжа для мене корисна.

Гра «Кошик для сміття» Напишіть шкідливий продукт, що ви часто вживали, потім зібгати аркуш, вкинути у кошик для сміття – нехай із ним зникне і погана звичка.

Вчитель.Дякую, мої любі дослідники, за гарну працю , за те, що розкрили секрети харчування,  змогли нас переконати  правильно харчуватися, бажаю і надалі відкривати  таємниці нашого організму.

Ми про їжу говорили

А їжа – це здоров’я.

Будьте здоровими,

…щасливими,

…розумними,

...красивими.

 За гарну роботу вас чекає тарілка смачної їжі  з  вітамінами А Е С , яких багато у мандаринах.

Вчитель. Смакуйте і почувайтесь щасливими.

Корисна їжа для дитини –

Що містить різні вітаміни,

Що робить нас усіх сильнішими,

Що робить діток  здоровішими.

У їжі добрій для дитини,

Є всі потрібні речовини,

І кальцій є, і мінерали, Аби кістки міцні зростали.

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку