Урок-дослідження з української мови для 11 класу на тему:"НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНІ ПОЧУТТЯ УКРАЇНЦІВ: МІФИ, РЕАЛЬНІСТЬ, ПЕРСПЕКТИВИ"

Про матеріал
Урок-дослідження з української мови для 11 класу на тему:"НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНІ ПОЧУТТЯ УКРАЇНЦІВ: МІФИ, РЕАЛЬНІСТЬ, ПЕРСПЕКТИВИ"допомогає учням збагнути особливості національного менталітету українців, пробуджуває почуття національної гідності; вчить будувати власні висловлювання, добираючи відповідні мовні засоби, критично ставитися до змісту створених текстів; розвиває креативні здібності школярів, умінні працювати в групах; формує громадянський світогляд; виховуває патріотичні почуття приналежності до українського народу, активну життєву позицію.
Перегляд файлу

Зноб-Новгородський опорний ЗЗСО  І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок української мови

11 клас

 

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНІ ПОЧУТТЯ УКРАЇНЦІВ:

МІФИ, РЕАЛЬНІСТЬ, ПЕРСПЕКТИВИ

 

Урок-дослідження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела учитель української мови та літератури вищої категорії

Павлюченко Наталія Григорівна 

 

 

Тема    Національно-патріотичні почуття українців:

              міфи , реальність, перспективи.

Мета    Допомогти учням збагнути особливості національного

              менталітету українців, пробуджувати почуття національної

              гідності;

              вчити будувати власні висловлювання, добираючи 

              відповідні мовні засоби, критично ставитися до змісту 

             створених текстів;

             розвивати креативні здібності школярів, умінні працювати в 

              групах;

             формувати громадянський світогляд;

             виховувати патріотичні почуття приналежності до 

              українського народу, активну життєву позицію.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок. 

Форма уроку: урок-дослідження.

Обладнання: набори малюнків-символів для створення колажів, відео презентація  «Моя Україна»,  мультимедійний комплекс, роздруковані тексти.

Методи та прийоми роботи: метод міні-проектів, робота в малих групах, метод «Прес», метод «Кейс»,  метод «Асоціативне  гроно» , метод «Вільний мікрофон».

Перебіг уроку

І. Організаційний момент (2 хв.)

- Щоб налаштувати себе на активну роботу, проведемо аутотренінг. Прошу повторювати за мною:

           - Я – учень.

           - Я – особистість творча.

           - Я думаю, аналізую.

           -Я не боюсь висловлювати власні думки.

          - Я шукаю істину, бо хочу багато знати.

          - Я працюю плідно і очікую позитивний результат.

ІІ. Ознайомлення з темою, метою та завданнями уроку.  (2 хв.)

 Вступне слово вчителя.

  • Кожна людина завжди з великою любов’ю і зворушенням згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство. Це сімейне вогнище – маленька батьківщина. Усі ми – це наша родина, це наша Україна. Україна – це наша земля, наш рідний край зі славною багатовіковою історією й працьовитими, талановитими людьми, з чарівною піснею, що дивує світ, багатющими народними традиціями, з мальовничою природою. Наша Україна – це велика держава, де живуть різні народи.

Чи пам’ятаємо ми свою історію, чи поважаємо народ свій, чи цінуємо мову, звичаї, традиції. Чи не забули, хто ми є, і чи знаємо, куди йдемо? Що ж нам відомо про себе як націю?  Українці – патріоти  - це міф чи реальність? Ось коло проблем, які ми будемо сьогодні розв’язувати. Отже, тема уроку «Національно-патріотичні почуття українців: міфи, реальність, перспективи».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (4 хв.).

 Робота над епіграфом уроку

    Вітчизна – це не хтось і десь,

 Я – теж Вітчизна.

                                Іван Світличний

  • Пояснити своє розуміння вислову, використовуючи метод «Прес».

Алгоритм методу «Прес»(проектується на дошці).

  1. Я вважаю, що … (указати свою думку).
  2. Тому що … (пояснити причину цієї думки).
  3. Наприклад … (навести аргументи).
  4. Таким чином… (зробити висновок).

ІV. Організація пошукової діяльності учнів (1 хв.).

  • Отже, починаємо працювати і пам’ятаймо китайську мудрість: «Скажи мені – і я забуду. Покажи мені – і я запам’ятаю. Залучи мене – і я навчуся!» Готуючись до уроку, ви об’єдналися в групи та отримали теми для створення міні-проектів.

Група 1. Досліджувала особливості менталітету українців.

Група 2. Працювала над створенням образу України очима українців.

  1. Робота у малих групах . Презентація міні-проектів (8 хв.).
  2. Інтерактивна робота (10 хв.).

Проблема 1.  Обговорення питання «Патріотизм в Україні. Міфи суспільної свідомості і реалії життя».

Міф: українці – щирі патріоти.

Робота груп (робочий метод «Кейс»)

  1. Кожна група отримує одне із запропонованих завдань. Обирає спікерів (для презентації відповіді).
  2. Робота групи над проблемною ситуацією .
  3. Кожен із учасників своєї групи розв’язує одну із проблем поставленого завдання. Група обговорює варіанти рішень.
  4. Спікер презентує варіант вирішення проблеми.
  5. Опоненти (з іншої групи) задають питання.

Завдання для 1 групи.

  1. Визначити поняття «патріотизм». Що передбачає патріотизм?
  2. Патріотами народжуються чи стають? Як виховати патріота?
  3. Чи повинна кожна людина бути патріотом?

Завдання для 2 групи.

  1. Патріотизм – це раціональне чи емоційне явище?
  2. Свою країну люблять «за щось» чи «просто так»?
  3. Як проявляється патріотизм в українців?

Проблема 2.  Обговорення питання «Українські патріоти. Хто вони?» (метод  «Вільний мікрофон»)(5 хв.).

Продовжити: «Я вважаю, що патріотом можна назвати …., тому що….».

3.Складання асоціативних  ґрон (робота в малих групах)(3 хв.)

Група 1. Народ ( непереможний, терплячий, герої, мученик, роздертий, нескорений, чутливий, романтик).

Група 2. Україна (багатостраждальна, нескорена, зруйнована, неймовірно багата, щедра, мати).

4.Створення діаманти зі словом «патріот» (2 хв.)

5. Робота над створенням колажів «Моя Україна»  (робота у малих групах)(4 хв.)

 Учні за допомогою ілюстративного матеріалу створюють колажі, роблять підписи, використовуючи афоризми та крилаті вислови, у яких ідеться про любов до Батьківщини.

V.  Підведення підсумків. Оцінювання (2 хв).

- Отже, українці – патріоти – це міф чи реальність?

- Що ми можемо побажати собі як нації?

VІ. Домашнє завдання (1 хв.).

А. Скласти план тексту «Батьківщина», сформулювати проблемні запитання до тексту.

Б. Написати есе «Сповнене любов’ю до свого народу серце».

VІІ. Заключне слово вчителя(1 хв.).

  • Усміхнися, бо ти українець!
  • Ти відчуваєш біль і гнів, коли твій народ незаслужено ображають!
  • Твоє серце сповнюється гордістю, коли майорить прапор твоєї держави!
  • Ти мислиш позитивно, конструктивно, творчо, бо ти – майбутнє своєї країни!
  • Українець – це звучить гордо!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лисницкая Евгения
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2020
Переглядів
597
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку