Урок-дослідження "Знайомимося із складеною задачею"

Про матеріал
Мета: формувати поняття складеної задачі, загального вміння розв’язувати складені задачі. Дидактична задача: актуалізувати вміння розв’язувати задачі із двома взаємопов’язаними запитаннями; ознайомити із задачами, на запитання яких не можна відповісти, виконавши лише одну арифметичну дію; учити записувати розв’язання складених задач за діями з поясненнями до кожної; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації під час розв’язування задач. Розвивальна задача: розвивати вміння аналізувати, думати, висловлювати свою точку зору, розвивати образне мислення учнів. Виховна задача:
Перегляд файлу

Тема:              Знайомимося зі складеною задачею.

 Мета: формувати поняття складеної задачі, загального вміння розв’язувати складені задачі.

Дидактична задача:   актуалізувати вміння розв’язувати задачі із двома взаємопов’язаними запитаннями; ознайомити із задачами, на запитання яких не можна відповісти, виконавши лише одну арифметичну дію; учити записувати розв’язання складених задач за діями з поясненнями до кожної; формувати  прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації під час розв’язування задач.

Розвивальна задача:  розвивати вміння аналізувати, думати, висловлювати свою точку зору, розвивати образне мислення  учнів.

Виховна задача: виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Обладнання:  мультимедійний комплект, ЛЕГО, підручник  С. Скворцова, О. Онопрієнко.

Тип уроку: Урок засвоєння  умінь та навичок

Форма проведення: урок – дослідження

 

Хід уроку

Слайд №1.   Тема уроку.

І.  Організація учнів до роботи.

Слайд № 2.  Створення позитивного психологічного клімату класу.

 Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Попрацюємо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці!

  •                   Девіз нашого уроку:

Думати швидко!

Відповідати чітко!

Творчо працювати!

Старанно рахувати!

ІІ. Актуалізація та коригування опорних знань

Щоденні 3. Математика з другом.

  1.               Слайд 3. Усний рахунок «Обчисли по колу»
  2.               Слайд 4. Хвилинка каліграфії.
  3.               Слайд 5. Гра «Знайди зайве число»

       11  22  12  33  44   55  66

       12  13  23  14   15   16

 40  50  70  44  90    

 

  1.               Слайд №7 – 8   Гра «Запуск повітряного змія»

Завдання:    Дізнайся результат виконання кожного ланцюжка дій.

                       8     13

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»

  •                   Пригадайте з яких частин складається задача?(Умова, питання, розв'язок,відповідь )

ІV.    Повідомлення теми, завдань уроку.

- Ми вже маємо досвід розв’язування задач із двома пов’язаними між собою запитаннями, можемо поєднати дві прості задачі в одну.

ПРОСТІ ЗАДАЧІ                                                                СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ

D:\Рисунки\КАРТИНКИ\Школа\depositphotos_23235122-3d-render-of-man-with-red-question-mark-over-white-background.jpg

Бажаю вам успіху в дослідженні  задач.

 

V. Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу.

Демонстрація навчальної презентації. Підручник с. 49 завд №1

 Досліджуємо задачу.

Слайд 9.  Зістав тексти.   

  • Матуся зварила 15 вареників. Сашко з'їв 5   вареників, а Оля – 4. Скільки всього вареників з'їли діти? Скільки вареників залишилось?
  • Матуся зварила 15 вареників. Сашко з'їв 5   вареників, а Оля – 4. Скільки вареників залишилось?
  •                   Перекажіть умову.
  •                   Виділіть числові дані.
  •                   Про що можна дізнатися за цими числовими даними?
  •                   Чим схожі ці задачі?
  •                   Чим відрізняються?

Щоденні 3.  Математика письмово.        Запис умови задачі на дошці.

Слайд 10 .  Що достатньо знати для відповіді на запитання: «Скільки вареників залишилось?»

  •                   Прокоментуй і доповни схему аналізу.

Щоденні 3.  Математика письмово.     Запис розв'язку задачі у зошит.

Слайд 11. Інтерактивна технологія «Проблемне запитання»

  •                   Олег розділив цю задачу на дві прості й показав такі опорні схеми. Чи погоджуєшся ти з ним?
  •                   Поясни розв'язання, яке виконав хлопчик.

Інтерактивна технологія «Ситуація успіху»

  • Як назвати задачу на запитання якої можна відповісти однією дією?
  • Як назвати задачу  яка  складається з кількох простих задач?

Перевір за правилом.

Слайд 12.   Задачі, на запитання яких можна відповісти однією дією, є простими задачами.

 Слайд 13. Задачі,  які  складаються з кількох простих задач, називаються складеними  задачами.

Слайд 14. Фізкультхвилинка.

VІ.   Формування вмінь і навичок.     Закріплення вивченого

Щоденні 3.  Математика самостійно.

Слайд 15.          Розбір задачі здійснюємо фронтально.

  • До свята учні принесли 8 червоних кульок, а  зелених на 4 більше. Скільки зелених кульок принесли учні?
  • До свята учні принесли 8 червоних кульок, а  зелених на 4 більше. Скільки всього  кульок принесли учні?

 Прочитай задачі.

  •                   Зіставте  умови.
  •                   Зіставте  запитання.
  •                   На запитання якої задачі можна відповісти відразу?
  •                   Розв'яжіть  цю задачу усно.
  •                   На запитання якої задачі не можна відповісти відразу? Чому?

      (Тому, що на запитання задачі ми не можемо відповісти однією дією. Це задача складена)

  •                   Перевіримо вашу відповідь  за правилом.

Слайд 16. Перевір за правилом.

Задачі, на запитання яких не можна відповісти однією дією , є складеними  задачами.

Самостійне розв’язування задачі.

Слайд 17. Перевірка розв’язання.

Слайд 18. Інтерактивна технологія «Експрес-тест»

Підручник  С. 49 завд. 2

  •                   Прочитай умови задач.
  •                   Зістав запитання.
  •                   Розв’яжи просту задачу (усно)
  •                   Скільки зелених гірлянд виготовили діти?

VІІ.  Геометрична ЛЕГО - хвилинка.

  • Побудуй відрізок
  • Промінь
  • Пряму
  •     ламану, куб, піраміду.

VІІІ.   Підсумок. Інтерактивна технологія «Мікрофон»

  •                   Як називаються задачі на запитання яких можна відповісти однією дією?
  •                   Як називаються задачі, які складаються з кількох простих задач?
  •                   Що для вас на уроці було цікавим?
  •                   Що вам найкраще вдається?
  •                   Над чим ще слід ретельно попрацювати?
  •                   Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

ІХ.   Слайд 19   Рефлексія

Створимо пірамідку нашого настрою

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ніколюк Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Максунова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шкробот Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
6401
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку