Тема: Знайомимося зі складеною задачею.
Мета: формувати поняття складеної задачі, загального вміння розв’язувати складені задачі.
Дидактична задача: актуалізувати вміння розв’язувати задачі із двома взаємопов’язаними запитаннями; ознайомити із задачами, на запитання яких не можна відповісти, виконавши лише одну арифметичну дію; учити записувати розв’язання складених задач за діями з поясненнями до кожної; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації під час розв’язування задач.
Розвивальна задача: розвивати вміння аналізувати, думати, висловлювати свою точку зору, розвивати образне мислення учнів.
Виховна задача: виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Обладнання: мультимедійний комплект, ЛЕГО, підручник С. Скворцова, О. Онопрієнко.
Тип уроку: Урок засвоєння умінь та навичок
Форма проведення: урок – дослідження
Хід уроку
Слайд №1. Тема уроку.
І. Організація учнів до роботи.
Слайд № 2. Створення позитивного психологічного клімату класу.
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти просто молодці!
Думати швидко!
Відповідати чітко!
Творчо працювати!
Старанно рахувати!
ІІ. Актуалізація та коригування опорних знань
Щоденні 3. Математика з другом.
11 22 12 33 44 55 66
12 13 23 14 15 16
40 50 70 44 90
Завдання: Дізнайся результат виконання кожного ланцюжка дій.
8 13
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»
ІV. Повідомлення теми, завдань уроку.
- Ми вже маємо досвід розв’язування задач із двома пов’язаними між собою запитаннями, можемо поєднати дві прості задачі в одну.
ПРОСТІ ЗАДАЧІ СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ
Бажаю вам успіху в дослідженні задач.
V. Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу.
Демонстрація навчальної презентації. Підручник с. 49 завд №1
Досліджуємо задачу.
Слайд 9. Зістав тексти.
Щоденні 3. Математика письмово. Запис умови задачі на дошці.
Слайд 10 . Що достатньо знати для відповіді на запитання: «Скільки вареників залишилось?»
Щоденні 3. Математика письмово. Запис розв'язку задачі у зошит.
Слайд 11. Інтерактивна технологія «Проблемне запитання»
Інтерактивна технологія «Ситуація успіху»
Перевір за правилом.
Слайд 12. Задачі, на запитання яких можна відповісти однією дією, є простими задачами.
Слайд 13. Задачі, які складаються з кількох простих задач, називаються складеними задачами.
Слайд 14. Фізкультхвилинка.
VІ. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого
Щоденні 3. Математика самостійно.
Слайд 15. Розбір задачі здійснюємо фронтально.
Прочитай задачі.
(Тому, що на запитання задачі ми не можемо відповісти однією дією. Це задача складена)
Слайд 16. Перевір за правилом.
Задачі, на запитання яких не можна відповісти однією дією , є складеними задачами.
Самостійне розв’язування задачі.
Слайд 17. Перевірка розв’язання.
Слайд 18. Інтерактивна технологія «Експрес-тест»
Підручник С. 49 завд. 2
VІІ. Геометрична ЛЕГО - хвилинка.
VІІІ. Підсумок. Інтерактивна технологія «Мікрофон»
ІХ. Слайд 19 Рефлексія
Створимо пірамідку нашого настрою