Філія « Хижівська гімназія»
Дубрівського ліцею №1
Урок української мови у 4 класі
на тему: «Досліджуємо особові
займенники».
Вчитель початкових класів О. Д. Рябчук
Тема: Досліджуємо особові займенники.
Мета: вчити учнів упізнавати на слух і в текстах особові займенники; вчити влучно використовувати особові займенники пояснювати їх лексичне значення, роль у реченні; формувати правильні правописні вміння і навички ; збагачувати словниковий запас;
розвивати пізнавальну самостійність, мовлення учнів.
виховувати працелюбність, бажання допомогти один одному; прагнення співпраці з іншими учнями, вміння висловлювати власну думку, поважати думки інших.
Формувати в учнів ключові компетентності:
- вміння вчитися – навчати організовувати свою працю для досягнення мети;
- загальнокультурну – використовувати набуті знання у спілкуванні, зв’язно висловлюватися, толерантно поводитись, дотримуватися культури міжособистісних стосунків;
- соціальну – продуктивно працювати з партнерами в парі, виявляти ініціативу;
- громадянську – уміння керувати своєю поведінкою й оцінювати свої і чужі вчинки;
- здоров’язбережувальну – бережливе ставлення до свого здоров’я предметні компетентності:
- мовленнєва - здатність розуміти зміст і головну думку усних і письмових висловлювань;
- мовна - застосовувати мовні засоби у власному мовленні відповідно до орфоепічних, лексичних, граматичних, орфографічних, синтаксичних, стилістичних норм літературної мови;
- соціокультурна - уміння успішно користуватися мовою під час виконання різноманітних соціальних ролей;
- діяльнісна – самостійно працювати з різними джерелами інформації, вміння ставити запитання.
Очікувані результати:
- обговорює письмове повідомлення в парі для пошуку додаткових аргументів;
- перефразовує текст творчо;
- систематизує й узагальнює необхідну інформацію;
- знаходить і виправляє орфографічні і синтаксичні помилки;
- правильно вживає граматичні форми займенника;
- аналізує значення слів.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Обладнання: підручники, зошит , папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори «Шість цеглинок», презентація «Особові займенники», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Хід уроку:
І. Організація класу
Закінчилася перерва,
Продзвенів чаклун - дзвінок
А тепер усі швиденько
Налаштуймось на урок.
У мене діточки -
Як ті квіточки.
Всі гарненькі, чепурненькі
Й до роботи беручкі.
Починаймо працювати,
Ви ж у мене молодці,
Мови рідної знавці.
ІІ. Психологічний тренінг
ВЧИТЕЛЬ |
УЧНІ |
Ви - найкращі Ви - активні Ви - розумні Ви – ерудовані Ви – винахідливі Я люблю Вас! |
Ми - найкращі Ми - активні Ми - розумні Ми – ерудовані Ми – винахідливі Ми любимо Вас! |
2. Позначення настрою на уроці на полях зошита, запис дати, класної роботи.
3. Вправа-передбачення «Скринька очікувань»
- Скажіть, будь ласка, чого ви очікуєте від уроку? (Відповіді учнів) (чогось навчитись, отримати задоволення, дізнатися щось нове, активно працювати, допомагати друзям). Я очікую, що ми навчимося використовувати особові займенники у мовленні. В кінці уроку перевіримо, чи справдилися наші очікування.
І. Актуалізація пізнавальної активності.
1. Інтерактивна вправа « Мозкова атака»
- Які ви знаєте частини мови?
- Що таке іменник?
- Що таке прикметник?
- Що таке займенник?
2. Вправа « Шість цеглинок»
( презентація слайди 1-8 )
- Прочитайте займенники і оберіть запитання на які вони відповідають.
( відповіді сигналізують цеглинками і перевіряють за допомогою слайдів з правильними відповідями)
(Вивішую малюнок : на листках 4 кольорів (червоний, зелений, синій, блакитний) написаний девіз уроку: Якщо дружить увесь клас, успіх буде у всіх нас).
-Чи згодні ви з такими словами? (Відповіді дітей)
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
Перегляд відео ( слайд 10)
Наша мова була б нудна і довга, коли б у ній не було займенників. Адже займенники з успіхом заміняють іменники, прикметники, числівники.
-Прочитайте виділені займенники ще раз. Як вони називаються ви ще раз пригадаєте, виконавши каліграфічну хвилинку.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
- Прочитайте склади і подумайте , які слова можна з них утворити
Оо со зай ме бо нни ві ки (Особові займенники)
2 .Пояснення нового матеріалу – робота з таблицями ( слайди 11,12,13).
-Розгляньте слайди і запам’ятайте правила.
Виконання вправи 1 на сторінці 88 підручника. ( слайд 13)
( учні самостійно записують вправу у зошит і підкреслюють займенники).
-А ви любите спорт?
Ми з вами на уроках мови віртуально подорожуємо по різних країнах. По якій країні разом з займенником ми зараз подорожуємо? ( По Швеції) Розгляньте слайди ( слайди 14,15) і розкажіть, які улюблені види спорту у шведів? ( відповіді учнів).
Вчитель кидає м’ячик учениці, називаючи займенник у однині, а діти називають у множині. ( я – ми, ти – ви, він – вони, вона – вони, воно – вони )
- Ви об’єдналися у пари раніше і так працюємо тиждень. Продовжуємо в такому ж складі працювати. Завдання для пар :
1. 2.
3.
Учні в парах на листах виконують
завдання . Потім презентують виконану роботу , вивішуючи листи на
дошку. Аналізуємо помилки і виправляємо їх колективно.
5. Фізкультхвилинка ( слайд 21)
Виконання вправи 5 (сторінка 89)
- Перевірте виконання вправи , керуючись інформацією слайду 22
- Оцініть свою роботу смайликом на полі зошита.
Вправа 6 ( сторінка 89 підручника)
А як змінюються особові займенники за відмінками ми вивчатимемо на наступних уроках.
VІ. Систематизація і узагальнення знань. (слайд 25)
КУБИК БЛУМА
Поясни, що таке особові займенники?
Назви особові займенники ІІІ особи однини і множини?
Поділись, яку роль відіграють особові займенники у мовленні?
Запропонуй однокласникам своє запитання про особові займенники.
Чому особові займенники так називаються?
Придумай речення з займенником 1 особи однини.
VІІ. Домашнє завдання (слайд 26)
VІІІ. Рефлексія. (слайд 27)
-Дякую вам за роботу.