Урок "Досліджуємо разом. Чарівні квіти"

Про матеріал
Конспект уроку, створений за структурою сучасного уроку з технологією розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

ТЕМА: Досліджуємо разом. Чарівні квіти

Мета : закріпити та застосувати знання про рослини, сприяти формуванню досвіду проводити дослідження;   розвивати інтерес до пізнання, самостійне та критичне мислення, дрібну моторику; збагачувати активний словник; виховувати естетичний смак.

 

Обладнання: підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1); робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”; звичайний зошит; роздруківки “Органи квітки ”, матеріали та обладнання для дослідження.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Очікувані результати: після цього уроку діти зможуть:

     Назвати: різновиди квітів.

     Визначити: основні органи квітки.

     Пояснити: причину зміни кольору пелюстки.

     Формулювати: власні судження на основі  результатів досліду.

ХІД  УРОКУ

І.Вступна частина

  1. Емоційне налаштування

     Вправа «Орхідея».

Східні мудреці зазначали: «Якщо все життя хочеш бути щасливим, вирощуй квіти». В Японії орхідея вважається символом дружби. На партах у Вас орхідеї. Виберіть ту, яка Вам найбільше до вподоби. Вважається, що вибір орхідеї певного кольору свідчить про яскраві риси особистості.

ЖОВТА

Якщо Ви обрали жовту орхідею, ви впевнені в собі і швидко приймаєте рішення.

БІЛА

Якщо Ви обрали білу орхідею, то Ви надзвичайно працелюбна людина.

 СИНЯ

Якщо Ви обрали синю орхідею, то ви впевнені у своїх силах .

ФІОЛЕТОВА

Якщо Ви обрали фіолетову орхідею, то ви прагнете пізнавати нове.

 

     Дихальна вправа. «Кульбаба»

Учитель пропонує уявити, що учень тримає у руках кульбабку й дує на неї.

 

  1. Актуалізація знань (виклик)

 

     Алфавіт

Учні отримують завдання – написати якнайбільше назв квітів, при цьому дотримуючись порядку по алфавіту. ( Айстра, Бегонія, Волошка, Гвоздика, Дельфініум, Едельвейс, Жоржина, Зефірантес, Ірис, Конвалія, Лілія…)

 

 

 

     Тонкі запитання

Дайте відповіді на запитання «Так чи ні».

 

-         Усі рослини поділяють на: дерева, кущі, трав'янисті рослини?

-         Плід утворюється з листя рослин?

-         Рослини належать до живої природи?

-         Квіти бувають культурні і дикорослі?

-         Квіти – основне джерело кисню на планеті?

-         Хризантеми і троянди – культурні рослини?

-         Для росту і розвитку квітів потрібен холод?

-         Квіти – це прекрасна декоративна рослина?

 

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми і цілей уроку.

Ми сьогодні продовжуємо свою подорож разом із жевжиками, які пропонують нам помандрувати у чарівний світ квітів. Під час нашої мандрівки ми пригадаємо, що знаємо про квіти. А також проведемо цікаве дослідження “Чарівні квіти”.

     Вправа « Органи квітки»

Пригадаймо будову рослини

https://naurok.com.ua/uploads/files/529378/131832/143433_images/thumb_3.jpg

     Прийом «Товсті запитання»

  • Чи може існувати рослина без кореня? Чому?
  • Який орган забезпечує транспортування води з мінеральними речовинами до інших органів?
  • Які функції виконує листок?
  • За допомогою якого органу рослини розмножуються?
  • Поміркуйте і скажіть, який орган рослини головний? Чи легко дати відповідь на це запитання? Чому?

 

Рослини завжди звикають до умов, у які потрапили, а коли умови змінюються, поступово змінюють свій вигляд і рослини. Іншими стають форма, розмір, колір — усе, крім головного: у них завжди є коріння, стебло, листя, плоди, насіння.

 

     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

     Вправа «Квітковий вальс»

 

- Яка квітка, за переказами, присвячена богові сну? (Мак)

- Квітка, що є символом життя, любові і безсмертя. ( Тюльпан)

- Чи бувають їстівні квіти? (З кульбаб, наприклад, роблять салати, головне їх вимочити, щоб гіркота пішла. Цикорій прекрасно замінює каву. З квітів хризантеми роблять салати. З кореня лотоса варять суп і роблять муку).

- Назвіть ранні весняні квіти. (Підсніжник, первоцвіт, фіалка, медунка, сон-трава тощо).

- Які квіти є альтернативою троянди, що також символізують міцні взаємини між людьми? (Хризантеми)

 

  1. Робота з підручником (підр. с. 96-97).

-          Що захотіла дівчинка подарувати мамі на день народження?

-          Яку ідею запропонував їй хлопчик?

-          Чи вдалося їй перефарбувати квітку? Як ви думаєте, чому?

-          Чи знайшли діти вихід із ситуації, яка склалася?

-          Що їм стало у пригоді? Звідки вони дізналися про інший спосіб?

-          Чи можна довіряти цій інформації?

 

  1. Етап проведення дослідження.

 

     Розповідь учителя « Коли пелюстки квітів можуть змінити колір?»

 

        Хочеться чорних троянд і синіх тюльпанів? Чи можливо забарвити квіти самостійно? Квіти бувають різних сортів та форм, але навіть можливості природи не безмежні. Щоб створити букет того кольору, який тобі подобається, зовсім не обов'язково мати спеціальні навички ботаніки : все набагато простіше. Головне вловити суть живлення рослин.

        Вода потрапляє в рослину з ґрунту через кореневі волосинки та молоді частини кореня, і, рухаючись судинами, дістається всіх органів рослини. Разом із водою рослина отримує й усі мінеральні речовини. Квіти, які ми використаємо в дослідженні, позбавлені кореневої системи. Проте рослина не втратила можливості поглинати підфарбовану рідину.

Такий метод прекрасно підходить для фарбування троянд, гортензій, орхідей і тюльпанів.

Для того, щоб змінити колір квітів, покроково виконуються наступні дії:

  • Візьми білу квітку і підріж її стебло на 1-2 см косим зрізом, щоб рослина могла інтенсивно вбирати рідину.
  • Додай у вазу з водою 20-30 крапель харчового барвника, який зазвичай використовується в кондитерській справі. Натуральний барвник дозволяє створити насичений колір: чим більше крапель буде додано у воду, тим інтенсивнішим вийде відтінок.
  • Постав букет у вазу і чекай, коли пелюстки набудуть нового забарвлення. Швидкість зміни кольору залежить від сорту рослини. Кущові квіти(наприклад, троянди) можуть забарвлюватися впродовж декількох днів, трав'янисті(тюльпани і нарциси) міняють колір досить швидко.
  1. Практична робота. (підр. с. 97).

 

Виконаймо дослідження за алгоритмом у підручнику. Пам’ятаймо про техніку безпеки під час користування ножицями.

 

  1. Робота в зошиті (зош. с. 45, завд. 1).

Так як дослідження триватиме доволі довго, то картка заповнюватиметься  наступного дня. Проте варто її розглянути і з’ясувати, що там треба записувати.

 

 

 

ІІІ. Рефлексія

 

-          Як ви вважаєте, чи добре ми попрацювали на уроці?

-          Що ви дізналися нового?

-          Щиро похваліть себе! Ви всі молодці!

 

docx
Додано
3 грудня 2023
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку