ТЕМА « Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 4 .»
--Чи готові, любі діти,
Ви зі мною порадіти?
Будем разом працювати:
Додавати, віднімати,
Дружно руки піднімати.
КРОК 1.Повідомлення теми.
Пригадайте: після того як ви навчаєтеся додавати і віднімати певне число, ми впорядковуємо рівності в таблиці.
Яке число ви навчилися додавати і віднімати останнім часом?
Так, число 4.
Тож сьогодні ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 4 і на їх основі будемо проводити дослідження: як зміна одного з компонентів арифметичної дії впливає на її результат.
КРОК 2. Хвилинка каліграфії.
Напишіть каліграфічно число-відповідь: знайдіть різницю чисел 9 і 5.
Відповідь: 4.
КРОК 3. Учні самостійно складають таблиці додавання і віднімання числа 4.
Перевіряємо разом складені таблиці.
КРОК4. Робота з підручником (стор. 85).
Вправа 3.
-Прочитайте таблицю додавання числа 4.
Зіставте рівності в кожному стовпчику. Як змінюється доданок? На скільки? Як зміниться значення суми?
Прочитайте таблицю віднімання числа 4.
Як змінюється зменшуване? На скільки? (Зменшуване щоразу збільшується на 1.)
Як змінюється різниця? На скільки? (Різниця теж щоразу збільшується на 1.)
Який висновок можна зробити? (Якщо зменшуване збільшиться на 1, то значення різниці також збільшиться на 1.)
Вправа 4. Зістав рівності в кожному стовпчику.
-Який компонент змінюється? На скільки? Чи впливає це на результат? Як саме?
КРОК 5. Робота в друкованому зошиті на стор.16.
Розв'язуємо приклади. Вправа 1 і Вправа 2.
Робота над задачею. Вправа 3.
Працюємо за алгоритмом.
Умова: числові дані.
Питання задачі: шукане.
Схема задачі.
Думаю над розв'язанням.
Розв'язання ( складаємо вираз).
Відповідаю.
КРОК 6.Підсумок уроку.
-Що найбільше запам’ятали на уроці?
-Яке число додавали і віднімали?