Урок "Досліджуємо властивості води"

Про матеріал
Про матеріал Мета уроку: дати дітям про властивості води (прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини), про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; формувати розуміння та значення води для всього живого; вчити бережно та економно ставитися до водних ресурсів.
Перегляд файлу

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я досліджую світ

Тема: Досліджуємо властивості води

(1 клас)

 

 

 

 

                                                                  Підготувала: Підус В.В.                                                                                                                                                                                                       

                                                                           вчитель початкових класів,

                                                                  спеціаліст вищої категорії,

                                                                  старший вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Бердянськ

2018

     Тема уроку: Досліджуємо властивості води

     Мета уроку: 

  • Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з основними властивостями води, розширювати знання дітей про значення води для життя, учити робити висновки з результатів спостережень і проведених дослідів, розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до вивчення властивостей води; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води.
  • Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, компетентності в природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.

Обладнання: склянки з водою, ложка, глечик, предметні малюнки, люстерка, сіль, цукор, лимон, папір, ножиці, олівці, камінчик, дерев’яний брусок, залізна монета, м’ячик, комп’ютер, уривок з мультфільму «Капітошка».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: природнича, інформативна, мовно-літературна, соціальна, здоровязбережувальна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина

  1. Мотивація до навчальної діяльності шляхом аналізу девіза уроку.
  • Прочитайте вислів, який стане девізом нашого уроку «Ключ до успіху – у бажанні»
  • Як розумієте цей вислів?
  • Що ми робимо на кожному уроці я досліджую світ?
  1. Фіксація кроків навчальної діяльності.

Сьогодні ми будемо вчитися відкривати нові знання. А для цього нам потрібно: пригадати необхідне, виявити те, чого не знаємо, спробувати самостійно знайти спосіб відкриття нового.

ІІ. Актуалізація знань

  1. Вправа «Мобільний синоптик»

Сьогодні день тижня -                  , стан неба -             ,  опади -           , погода стала прохолодною, порівняно с початком листопада, останній місяць осені.

  • Що таке природа?
  • Якою буває природа?
  • Що відносимо до живої природи?
  • А до неживої?

Сьогодні природа відкриє свої таємниці. Ми вирушаємо у подорож до неї.

  1. Створення проблемної ситуації.
  • А хочете знати, куди ми завітаємо?

Загадка

Крапля казкова до нас завітала

З нею чарівні краплі-сестрички.

(Уривок із мультфільму «Капітошка»)

  • На кого схожий?
  • З якого мультфільму?
  • А хто такий Капітошка?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Отже, сьогодні ми поговоримо про воду, про стани, в яких вона може знаходитися та її властивості.

Капітошка приготував для вас цікаві завдання. Покажемо, що ми знаємо про воду, а ще навчимося її досліджувати і берегти.

ІV. Основна частина

  1. Робота в групах

Поміркуй, скажи відгадки, на малюнки подивись, де вода – не помились.

І гр. – хмаринка, сонце.

ІІ гр. – сніжинка, пустеля.

ІІІ гр. – лід, каміння.

ІV гр. – туман, зірка.

  • Де ми можемо побачити воду?
  1. Фіксація завдань.

Висновок: Це вода

  • А як перевірити, що сніжинки, лід – вода?
  • А з чого складається дощик і туман?

Сьогодні ми будемо вивчати властивості води.

  • А як можна пізнати природу?
  1. Проведення дослідів.
  1. Дослід 1
  • Скуштуємо чисту воду. Що ви відчули?
  • Понюхайте воду. Чи відчули ви запах?

Висновок. Вода немає ані смаку, ані запаху.

б) Дослід 2

У склянку з водою опустіть ложку.

- Чи видно ложку?

Висновок: Вода прозора.

в) Дослід 3

Перелийте воду зі склянки у глечик.

  • Чи змінила вона форму?

Висновок. Вода не має форми. Вона набуває форми посудини, у яку потрапляє.

Фізкультхвилинка

  1. Гра «Де сховалась краплина» (відповіді на екрані)
  • Крила розпустила і сонечко закрила (хмара)
  • Коли немає – чекають, а коли прийду – тікають (дощ)
  • Намистиночки малі ніч згубила у траві. Вранці сонечко встало, намистиночки забрало (роса)
  • Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить (річка)
  • Наче срібні зірочки, білосніжні квіточки

Із зимової хмаринки до землі летять …(сніжинки)

  • Взимку у садах на вітах заіскрились білі квіти. Хто цей  диво-садівник, що зробив такий квітник (іній)
  1. Робота в групах.

Проведення досліджень. Фіксація висновків.

І гр. – діти працюють з люстерком.

  • Чому запітніло?

Висновок

ІІ гр. – свіжі фрукти, зелень витягли з морозильної камери.

  • Як утворилася вода?

Висновок

ІІІ гр. – до склянки з водою додали цукор, лимон.

  • Яка вона на смак?

Висновок

ІV гр. – занурили у склянку з водою камінчик, залізну монету, дерев’яний брусок.

  • Що відбулося з предметами?

Висновок

   Фізкультхвилинка «Дощик»

  1. Хвилинка – цікавинка «Якою буває вода?»
  • Назвіть стан води, що можна назвати «корисним». Чому?
  • Назвіть стан води, «найкрасивіший» у природі.
  • Назвіть стан води, коли можна назвати «шкідливим». Чому?
  • Коли вода може бути небезпечною для людини?
  • Чому про воду говорять, що вона «здорова»?

V. Самоконтроль і самоперевірка за еталоном.

Самостійне виконання завдання на картці із самоперевіркою за допомогою екрану та самооцінювання.

Перевірка властивостей води.

  • Оцініть свою роботу. Обведіть краплинку зеленим кольором, якщо завдання було для вас легким. Якщо були труднощі, обведіть краплинку жовтим кольором. Якщо було важко виконати завдання – обведіть краплинку червоним кольором.

VІ. Рефлексія учбової діяльності.

  1. Вправа «Мікрофон»

Дослідивши властивості води, скажіть – чи можна пити воду з будь-якої водойми: моря, річки, ставка?

  • А яку воду можна пити?
  • Де ці знання знадобляться вам у житті?
  • Покажіть цеглинку жовтого кольору, якщо вам вдалося на уроці досягти мети. Якщо не вдалося – покажіть цеглинку зеленого кольору.

Дякую вам за цей урок.

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку