Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20
Бердянської міської ради Запорізької області
Я досліджую світ
Тема: Досліджуємо властивості води
(1 клас)
Підготувала: Підус В.В.
вчитель початкових класів,
спеціаліст вищої категорії,
старший вчитель
м. Бердянськ
2018
Тема уроку: Досліджуємо властивості води
Мета уроку:
Обладнання: склянки з водою, ложка, глечик, предметні малюнки, люстерка, сіль, цукор, лимон, папір, ножиці, олівці, камінчик, дерев’яний брусок, залізна монета, м’ячик, комп’ютер, уривок з мультфільму «Капітошка».
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Освітні галузі: природнича, інформативна, мовно-літературна, соціальна, здоров’язбережувальна.
Хід уроку
І. Вступна частина
Сьогодні ми будемо вчитися відкривати нові знання. А для цього нам потрібно: пригадати необхідне, виявити те, чого не знаємо, спробувати самостійно знайти спосіб відкриття нового.
ІІ. Актуалізація знань
Сьогодні день тижня - , стан неба - , опади - , погода стала прохолодною, порівняно с початком листопада, останній місяць осені.
Сьогодні природа відкриє свої таємниці. Ми вирушаємо у подорож до неї.
Загадка
Крапля казкова до нас завітала
З нею чарівні краплі-сестрички.
(Уривок із мультфільму «Капітошка»)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Отже, сьогодні ми поговоримо про воду, про стани, в яких вона може знаходитися та її властивості.
Капітошка приготував для вас цікаві завдання. Покажемо, що ми знаємо про воду, а ще навчимося її досліджувати і берегти.
ІV. Основна частина
Поміркуй, скажи відгадки, на малюнки подивись, де вода – не помились.
І гр. – хмаринка, сонце.
ІІ гр. – сніжинка, пустеля.
ІІІ гр. – лід, каміння.
ІV гр. – туман, зірка.
Висновок: Це вода
Сьогодні ми будемо вивчати властивості води.
Висновок. Вода немає ані смаку, ані запаху.
б) Дослід 2
У склянку з водою опустіть ложку.
- Чи видно ложку?
Висновок: Вода прозора.
в) Дослід 3
Перелийте воду зі склянки у глечик.
Висновок. Вода не має форми. Вона набуває форми посудини, у яку потрапляє.
Фізкультхвилинка
Із зимової хмаринки до землі летять …(сніжинки)
Проведення досліджень. Фіксація висновків.
І гр. – діти працюють з люстерком.
Висновок
ІІ гр. – свіжі фрукти, зелень витягли з морозильної камери.
Висновок
ІІІ гр. – до склянки з водою додали цукор, лимон.
Висновок
ІV гр. – занурили у склянку з водою камінчик, залізну монету, дерев’яний брусок.
Висновок
Фізкультхвилинка «Дощик»
V. Самоконтроль і самоперевірка за еталоном.
Самостійне виконання завдання на картці із самоперевіркою за допомогою екрану та самооцінювання.
Перевірка властивостей води.
VІ. Рефлексія учбової діяльності.
Дослідивши властивості води, скажіть – чи можна пити воду з будь-якої водойми: моря, річки, ставка?
Дякую вам за цей урок.