20 квітня о 19:00Вебінар: Мобінг (цькування) у педагогічному колективі: ознаки, юридичні аспекти, алгоритм подолання

Урок за темою "Зима"

Про матеріал
Розробка уроку за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.
Перегляд файлу

Тиждень 13

Тема тижня: «Зима»

 

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

Які сюрпризи нам готує зима?

Що відбувається з рослинами взимку?

Як зимують тварини? / «Чи кожна пташина у вирій на зиму літає…»?

Як цікаво проводити час взимку?

 

Завдання тринадцятого тижня:

1. Навчати учнів спостерігати за сезонними змінами у живій та неживій природі

взимку.

2. Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати

набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.

3. Ознайомити з мистецькими творами про зиму, формувати уміння сприймати

красу довкілля взимку, виявляти власні враження, висловлювати судження про

побачене і почуте, відтворювати засобами мистецтва.

4. Формувати здоров’язбережувальну компетентність.

5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілку-

вання, взаємодіяти з однокласниками.

 

Очікувані результати тринадцятого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

основні ознаки зими;

зміни, які відбуваються у неживій та живій природі взимку;

можливі небезпеки, що можуть очікувати людину в довкіллі взимку;

як дбайливо ставитися до водних багатств.

та вмітимуть:

спостерігати за довкіллям, висловлювати свої думки;

знаходити деякі взаємозв’язки та закономірності в природі взимку;

емоційно сприймати і виконувати твори мистецтва про зиму;

дотримуватися правил безпечної та здоров’язбережувальної поведінки у

навчанні та повсякденному житті;

демонструвати самозарадність під час виконання навчальних завдань;

уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Назва освітньої галузі

 

Природнича

Розпізнає зміни в неживій та живій природі взимку

Спостерігає за сезонними змінами у природі

Аналізує явища живої природи в різні пори року (восени та взимку)

Впізнає відомі дерева своєї місцевості

Описує рослини

Спостерігає за птахами, що зимують у нашій місцевості, описує їхню поведінку

Описує поведінку пташок взимку

Пояснює можливі небезпеки, що можуть очікувати людину в довкіллі

Пояснює, яку просту першу допомогу можна надати

Пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі

Соціальна і здоров’язбережна

Описує зміни власних емоцій, почуттів, настрою

Спілкується з вчителем та однокласниками

Усвідомлює важливість руху та активної поведінки для себе та інших

Пояснює, яка діяльність взимку приносить і радість, і користь

Об’єднується з іншими дітьми у групу для гри

 

3

 

Тема: Які сюрпризи нам готує зима?

Приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння.

І. Ранкова зустріч

ІІ. Гра «Сюрприз для тебе»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Вправа «Сюрприз у коробці»

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Спілкується з вчителем та однокласниками

ІІІ. Розгадування ребуса для визначення теми інтегрованого тижня

Розгадує ребуси

ІV. Бесіда «Ознаки зими у природі»

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження

Запитує, щоб довідатися більше

Фіксує здобуті дані словами, зображеннями, символами

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження

Розпізнає зміни в неживій та живій природі взимку

Спостерігає за сезонними змінами у природі

Описує рослини

V. Визначення «кольорів зими»

Бесіда «Що змінилося довкола?»

Сприймає монологічне висловлювання (вірш)

Виявляє і пояснює роль епітетів (без вживання термінів) у художньому тексті (вірші)

Спілкується з вчителем та однокласниками

Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва

Розповідає про твір мистецтва (картину), який вразив

Описує, як тане лід/ сніг

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку

VI .Визначення «сюрпризів зими»

 Гра «Передай сніжку»

Вправляється у правильній вимові й наголошуванні слів (тематика тижня)

Описує зміни власних емоцій, почуттів, настрою

VIІ. Моделювання життєвих ситуацій для запобігання негативних наслідків шкідливих «сюрпризів

зими»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Називає учасників спілкування, їхні дії та ознаки дій; робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування

Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих

Створює та оздоблює виріб за власним задумом

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань

Демонструє іншим результати власної творчості

Пояснює можливі небезпеки, що можуть очікувати людину в довкіллі

Пояснює, яку просту першу допомогу можна надати

Усвідомлює важливість рухів та активної поведінки для себе та інших

Прогнозує наслідки різних дій, їхній вплив на людину

VIІІ. Підведення підсумків заняття. Обмін враженнями

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

 

 

 

 

 

 

Тема: Які сюрпризи нам готує зима?

 

І. Ранкова зустріч

-Доброго дня. -Я сьогодні йшла до школи і на мою долоньку впала сніжинка. Вона гарна, красива і неповторна. Так само як і кожен з нас. Розкажіть в чому ж ваша неповторність.

- Я креативна…………

 

 

Хід уроку

 

ІІ. Вправа «Сюрприз для тебе»

- Чи любите ви сюрпризи?

- В моєму житті був сюрприз, який мені запам’ятався. На Новий рік мої батьки подарували мені песика, про якого я дуже мріяла. Він був білий і пухнастий, як сніг. Я дуже раділа.

- Чи були у вас приємні сюрпризи? Які саме?

- Зробіть приємний сюрприз своєму однокласникові, даруючи йому «подарунок» за допомогою жестів і міміки.

- Які емоції і відчуття ви пережили, даруючи або приймаючи «подарунок»?

- Чому важливо часто робити дин одному приємні сюрпризи?

Вправа “Сюрприз у коробці”

  • Я  приготувала для вас сюрприз, але потрібно відгадати, який саме. Для цього треба ставити питання, на які можна відповісти лише одним словом: «так» або «ні».

(Діти  відгадують, що заховано в коробці. Це лід.)

 - Яка пора року робить нам такі сюрпризи?

Поділ дітей на групи. (за кольорами сніжинок)

4 групи (сині, червоні, білі, жовті)

ІІІ. Розгадування ребуса для визначення теми інтегрованого тижня

  • Ми визначимо тему тижня, розгадавши ребус.

 

  • Тема тижня «Зима».
  • Ми взнаємо які сюрпризи нам готує зима. Що відбувається з рослинами взимку. Як зимують тварини. Як цікаво проводити час взимку.

 «Зима»

ІV. Бесіда «Ознаки зими у природі»

- Як змінилися взимку хвойні дерева?

- Як змінилися взимку дерева і кущі?

- На яких деревах залишилося листя? Якого воно кольору? На якому дереві листя залишилося найбільше?

- Що відбувається, коли віє вітер?

- Опишіть бруньки на деревах.

- Чи є сніг? Чи  скрипить сніг під ногами?

- Як виглядають сніжинки?

- Чи є на вулиці іній, паморозь, лід, бурульки?

 

Гра у групах « Прикмети зими»

-Візьміть конверти і складіть пазли.

-Розкажіть про прикмети зими.

 

(Діти складають пазли і кожна група розказує про прикмети зими.)

 

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображення

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображення

 

 

V. Визначення “кольорів зими”. Бесіда “Що змінилося довкола?”

-Послухайте вірш Галини Джемули «Зима у місті»

Зима у місті

Пада, пада безліч літ

Білий сніг на білий світ.

Шумувало недарма

  В місто в’їхала зима.

Враз слухняне помело

Гори снігу намело.

Він неначе білий птах

Повсідався на дахах.

Білосніжні подушки

 Повлягались на лавки.

Зачепились за гілки

 Вати білої шматки.

І машини, й машинята

Одяглися в білі шати.

 Ще й зявилась відучора

Біла шапка в світлофора.

 А ялиночка маленька

Мов Снігуронька біленька.       Галина Джемула

 

 

- З чим автор вірша порівнює сніг?а навчальна програма.

- Чи є у цього вірша колір? Який? Чому?

- Який колір у зими? Чому?

 

 

 

 

- Чи однакова зимова погода зображена на картинах? Поясніть свої думки.

- Які кольори можна назвати «зимовими»?

- Зверніть увагу на колір снігу. Чи завжди він чисто білого кольору?

- Підніміться ті діти, які вважають. Що сніг може бути такого кольору, як їх сніжинка. Чому ви так думаєте?

- Подивіться, лід, який був у коробці, розтанув. Чому це сталося?

 

VІ. Визначення “сюрпризів зими”. Гра «Передай сніжку»

  • Чи знаєте ви, які сюрпризи, крім снігу, готує нам зима?
  • Зараз ми пограємо в сніжки. Кому попаде сніжка, той нам скаже одним словом, які сюрпризи готує нам зима.

Гра в сніжки «Сюрпризи зими»

-Я буду ці слова записувати на дошці, створюючи тематичний словника тижня.

(складання тематичного словника тижня на дошці)

  • Скажіть, а чи всі сюрпризи зими є приємними?

 

VІІ. Моделювання життєвих ситуацій для запобігання негативних наслідків шкідливих “сюрпризів зими”

  • Розгляньте малюнок.

Робота в групах.

  • Уявіть себе тими персонажами,  які запропоновані вам у конверті.
  • Розкажіть про своє ставлення до зимових сюрпризів від його імені.

 

 

Завдання:

Ожеледиця. Що сказали б про ожеледицю бабуся Наталя Володимирівна,

лікар Іван Денисович?

Рано темніє надворі. Як про це міркують злодій Буркотило, поліцейський Ловищенко?

Сніг. Як ставляться до снігу двірник дядько Василь, хлопчик Назар?

Мороз. Що відчувають бездомний песик, ворона?

 

3 Виконання технологічної операції моделювання одягу для зимової прогулянки.

:

-Ви всі любите зимові забави. Які саме?

-  Уявіть, що ми збираємося на прогулянку.

 1 група візьме з собою санчата.

 2 група- ковзани.

3 група- лижі.

4 група-буде ліпити снігову бабу.

 

Гра “Одягни ляльку на прогулянку”.

  • Але, щоб не захворіти на нашій веселій прогулянці, треба правильно одягатися.
  • У кожної групи є лялька і матеріали. Потрібно вирізати одяг ляльці для зимової прогулянки.
  •  Пригадаємо як правильно користуватись ножицями і клеєм.

(Виконання роботи)

Виставка дитячих робіт.

  • Чи вдалося кожній групі виконати завдання, чи «не замерзне» лялька на прогулянці в холодну пору року?

VІІІ. Підведення підсумків заняття. Обмін враженнями

- Який сюрприз ви б хотіли отримати? Чому?

- Що приємніше: самому робити чи отримувати сюрприз ?

- Які сюрпризи найбільше запам’яталося сьогодні?

- Давайте зробимо ще один сюрприз. Поопладуємо собі і своєму товаришу за плідну роботу.

- - Давайте зробимо.

Тиждень 13: «Зима

docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку