Урок – гра
« Сніговик – математик »
Тема: Дробові числа і дії над ними.
Цілі:
-
Формування предметних компетентностей: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Звичайні дроби»; удосконалити вміння розв’язувати завдання на застосування поняття звичайного дробу та виконання додавання і віднімання дробових чисел;
-
Формування ключових компетентностей:
-
доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;
-
оперувати числовою інформацією;
-
сприяти самовихованню старанності, охайності, чесності, самокритичності.
Тип уроку: узагальнення і систематизація вивченого матеріалу,вдосконалення і застосування знань, вмінь та навичок учнів.
Обладнання: мультимедійний проектор, підручник, дидактичні матеріали.
Форма проведення: урок-гра.
Девіз уроку: -Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим.
Паскаль.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
На дошці розв’язані рівняння і приклади з домашнього завдання з допущеними помилками. Учням необхідно знайти помилки та виправити їх.
ІІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь, навичок
1. Виконуючи свої перші розрахунки, Сніговик – математик записував числа на вікні. Вікно замерзло. Допоможіть сніговиту зрозуміти записані на вікні числа.
2.Який дріб називається правильним, а який неправильним?
3. Зібрати на ялинці знаменники неправильного дробу .
4. Складіть на поличку правильні дроби:
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .
5. Перетворіть неправильні дроби в мішані:
; ;
; ;
; .
6. Снігопад мішаних чисел
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .
ІV. Етап застосування вивченого матеріалу
-
Покажи як мішані дроби перетворювати в неправильні ( усно).
; ;
5= ; ;
; ;
.
-
Запишіть спочатку частку у вигляді звичайного дробу, а потім у вигляді мішаного дробу: (виконайте завдання самостійно)
-
12 : 7
-
30 : 7
-
17 : 7
-
25 : 7
-
36 : 7
-
48 : 7
-
49 : 7
Виконайте взаємоперевірку.
-
Знайди помилку, якщо вона є:
-
(1)
-
(6)
-
()
-
( )
-
-
-
()
-
( )
-
-
Прийшов час попрацювати!!! Бурульки заважають просуватися далі. Допоможіть Сніговику прибрати бурульки.
-
;
-
-
-
-
-
-
-
-
Готуючись до контрольної роботи, повторіть розв’язування рівнянь:
-
.
-
-
Знайдіть усі натуральні значення х , при яких правильна нерівність:
Молодці!!! Всі перешкоди позаду. Попереду контрольна робота.
IV. Підсумок уроку
Закінчіть речення:
-
Знаменник дробу показує …
-
Чисельник дробу показує …
-
Якщо чисельник менший знаменника дробу, то він називається …
-
Якщо чисельник більший знаменника, або дорівнює йому, то дріб називається …
-
Дріб, у якого чисельник дорівнює знаменнику дорівнює …
-
Щоб порівняти два дроби з однаковими знаменниками треба …
-
Щоб порівняти два дроби з однаковими чисельниками треба …
-
Щоб знайти дріб від числа, потрібно …
-
Щоб знайти число за значенням дробу, необхідно …
-
Щоб додати (відняти) дроби з однаковими знаменниками, потрібно …
-
Щоб додати (відняти) мішані числа, потрібно …
V. Рефлексія
VI. Домашнє завдання
Повторити § 27 – 33,
№№ 1-9 (завдання для перевірки знань№ 6) ст.247 - 248