Урок "Двочастинна будова музики"

Про матеріал
Ознайомити учнів з особливостями двочастинної будови музики. Розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розрізняти пісні за вступом.
Перегляд файлу

Урок №   26. ДВОЧАСТИННА БУДОВА МУЗИКИ 
 Мета.  Ознайомити з особливостями двочастинної будови музики
Розвивати вміння учнів відрізняти одночастинну будову музики від двочастинної форми, розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння виконувати пісні у ході конкурсу на краще виконання творів та вміння учнів визначати музичні твори за музичними темами, розрізняти пісні за вступом.             

Тип уроку: комбінований, урок узагальнення знань з теми.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрети композиторів Б. Лятошинського та Й. Штрауса.

Основні поняття для засвоєння: характерні ознаки двочастинної будови музики.                  

 

                              Хід уроку 
 

  1. Організаційний момент.

Мотивація до навчання.

2. Музичне сприймання.

3. Аналіз музичного твору.

Сьогодні ми розглянемо двочастинну будову музики. 
Ми вже знаємо, що кожний музичний твір має свою будову. А ті з них, що побудовані на одному музичному матеріалі та не містять контрастних частин, відносять до одночастинних. 

Демонстрація французької народної пісні «Пастух» 
Прослухайте вже знайому нам французьку народну пісню „Пастух”, пригадаємо її зміст і мелодичну лінію, прослідкуємо за будовою. 

Продовження розучування французької народної пісні «Пастух» 
Продовжіть розучування французької народної пісні «Пастух». Зверніть увагу на точний спів початкової інтонації, а також на доспівування до кінця половинних тривалостей і збереження наспівності в рухливому темпі. 

1. Чуєш, грає пастушок, 
Кличе вівці на лужок. 
Тільки небо запалає, 
Вийде в поле та й заграє: 
«Ту-ру, ту-ру, та-ра-ра, 
Чути з нашого двора» 
2. Трави срібні від роси, 
Скрізь пташині голоси. 
Соловейко сів на гілку, 
В руки хлопчик взяв сопілку: 
«Ту-ру, ту-ру, та-ра-ра, 
Нам на луки вже пора!» 

4. Повторне слухання пісні «Пастух», визначення прийому виконання 
Послухайте французьку народну пісню „Пастух” в дещо іншому виконанні та спробуйте відповісти на запитання: що змінилося? 

5. Аналіз прослуханого твору 
Твір виконаний каноном. 
Канон – це прийом багатоголосного виконання музики, в основі якого лежить точне повторення мелодії декількома голосами, кожен з яких вступає по черзі із запізненням. У каноні можуть брати участь два і більше голосів. 
Спробуйте створити власний канон на мелодію французької народної пісні «Пастух». 

Слухання. Е. Гріг «Пісня Сольвейг» (повністю) 
Ми продовжимо розглядати будову музичних творів і знову послухаємо «Пісню Сольвейг» норвезького композитора Едварда Гріга. 
Зверніть увагу, чи прозвучить цей твір так само, як і на минулому уроці. 
Аналіз прослуханого твору 
Ми прослухали «Пісню Сольвейг» норвезького композитора Едварда Гріга і відчули її двочастинну будову. Наспівна мелодія цього твору поступається місцем більш рухливій, світлішій, танцювальній; плавний рух — гострому ритмові; мінор – мажорові. Усе це відтворює зміну настрою Сольвейґ, а також перехід від сумних роздумів до світлих сподівань. Зміна частин у творі пов'язана зі зміною характеру музики, розвитком почуття та настрою. 

6. Підсумки уроку 
Якщо в музичних творах є два яскраво виражених характери, настрої, ми можемо говорити про його двочастинну будову. До такої форми музики відносять пісні, що складаються із контрастних заспіву та приспіву. Наприклад, українські народні пісні «Верховино, світку ти наш» та «Дівка Явдошка», п’єса «Пісня Сольвейг» Едварда Гріга.

docx
Додав(-ла)
Глюта Ірина
Додано
12 грудня 2019
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку