Урок "Дж. Р. Кіплінг «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі"

Про матеріал
Розробка уроку із зарубіжної літератури на тему "Дж. Р. Кіплінг «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі".
Перегляд файлу

6 клас

Тема. Дж. Р. Кіплінг «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.

Метаформувати  компетентності: предметні (ознайомити учнів із життям і творчістю письменника; розвивати навички виразного читання, переказу ключових епізодів, їх аналізу; виховувати інтерес до читання художньої літератури, допитливість, прагнення до пізнання світу); ключові (інформаційну:  уміння систематизувати здобуті знання та критичної їх осмислювати;  загальнокультурну: творчі здібності, прагнення досягати високого результату, виховувати доброту, прагнення допомогти ближньому; комунікативну: вміння знаходити спільну мову, працюючи колективно).

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

 

ІІ. Перевірка д/з

  1. Бесіда

-         Яку літературу представляє Джон Кітс?

-         Який вірш ми аналізуємо?

-         Про що йдеться у вірші?

-         Які пори року зображено в ньому? Зачитайте.

-         Усно опишіть картини, які ви уявили в процесі читання твору.

-         Які переживання, думки, почуття втілено у вірші Дж. Кітса?

  1. Конкурс на кращого читця поезії.

 

ІІІ. Оголошення теми уроку

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Біографія. Складання схеми «Гронування». (Матеріал: О. Ніколенко, Л. Мацевко-Бекерська, Н. Рудніцька  «Зарубіжна література. 5 клас», 2022).

С. 127-128.

Першим англійцем, який отримав Нобелівську премію в галузі літератури (1907), був Джозеф-Редьярд Кіплінг. Він прославився не лише як письменник, а і як журналіст, мандрівник, дослідник природи.
     Джозеф-Редьярд Кіплінг народився 30 грудня 1865 року в м. Бомбеї (Індія). Його батько працював викладачем художньої школи, мати писала поезії. Кіплінг полюбив Індію та її мешканців із дитинства. Батьки були дуже зайнятими, і його виховували слуги-тубільці, які розповіли маленькому Редьярдові чимало індійських казок і легенд. Перші слова хлопчик вимовив мовою хіндустані. Він став англоіндійцем, засвоївши дві різні, але цікаві й неповторні культури — західну і східну.
     Навчався Джозеф-Редьярд у закритому пансіоні, де його ображали, принижували й навіть били. Потім в іншому елітному закладі — Юнайтед Сервіс Коледжі, у якому готували військових для Британської імперії. Однак його не приваблювала військова справа, він захопився літературою. У юнацькі роки почав писати вірші, надсилав у журнали, але їх не друкували. А батьки належно оцінили синові поезії і, коли Редьярдові виповнилося шістнадцять, видали власним коштом його збірку «Шкільні вірші».
      Із сімнадцяти років Редьярд Кіплінг працював репортером «Цивільної та військової газети». Справжня слава прийшла до нього після повернення до Англії 1889 року. У своїх творах описував яскраві події, у яких брав участь або про які чув, а також природу Індії та зустрічі з людьми, сильними духом. Упродовж 1894—1895 років Кіплінг написав «Книгу джунглів» і «Другу книгу джунглів» — збірки оповідань про тварин, які мешкають у лісах Індії, і не тільки. А головним героєм більшості історій став хлопчик Мауглі, якого виховали дикі звірі індійських джунглів. Він навчився у природи мудрості й мужності.
        Редьярд Кіплінг любив подорожувати. Він побував у Китаї, Австралії, Японії, країнах Африки, тривалий час жив у США. Усе, що бачив, відобразив у своїх творах.

 

  1. Фотографії. С. 128.

-         Що можна сказати про людину, коли дивишся на фотографію?

  1. Перегляд фотографій в інтернеті про Індію, обговорення.
  2. Вступне слово про твір.

-         Історія знає випадки, коли діти губилися і потрапляли у світ тварин. Їх виховували і доглядали вовки, ведмеді. Мавпи, собаки. Ці діти, на жаль, практично назавжди втрачали здатність спілкуватися з людьми, жити в суспільстві.

-         Саме таку історію описав Кіплінг: хлопчик Мауглі потрапив до вовків. А от що з ним трапилося, ми дізнаємося, коли прочитаємо казку.

 

  1. Коментоване читання 1 розділу «Брати Мауглі» . С.130.

 

V. Закріплення матеріалу

1. Бесіда

- Де народився Кіплінг?

- Чому переїхав до Англії?

- Які твори написав? («Кішка, що гуляє сама по собі», «Ріккі Тіккі-Таві», «Пан з чарівних пагорбів», «Чому у слона довгий хобот?».

- Яка книга принесла світове визнання?

- Яку престижну нагороду отримав письменник? (Нобелівська премія).

- Хто врятував Мауглі?

- Чому вовки не вбили дитинча?

 

VІ. Підсумок уроку

  1. Рефлексія.
  2. Самооцінювання.

 

VІІ. Д/з

  1. Дочитати розділ «Брати Мауглі». С. 130-142.
  2. Прочитати розділ «Полювання Каа» на с. 142-147, та прослухати уадіотекст на с. 142.
  3. Переказувати прочитане.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Павчак Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Остапенко Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Бирюк Людмила
Додано
10 січня
Переглядів
1900
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку