Урок " Е.Андієвська. "Казка про яян".

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань побудовано у формі рольової гри "Шість капелюхів". Іноваційні прийоми, вправи: "Павутина", "Сходинки духовного зростання", "Щоденник подвійних міркувань", інтелектуальна дуель, фрейм - допоможуть учням ефективно засвоїти навчальний матеріал.
Перегляд файлу

ТЕМА   УРОКУ: Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян». Добро й любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Прихований повчальний зміст твору. Принципи толерантного ставлення до інших, прагнення гармонії зі світом. ТЛ: притча.                                                      

Мета   уроку:

- навчити учнів виразно і вдумливо читати  казку-притчу, коментувати  її; знаходити  й пояснювати  фантастичні елементи в ній; висловлювати  судження про важливість проблем, порушених у «Казці про  яян» ; знаходити аналогії в повсякденному житті (формування   предметних компетентностей),

- аналізувати  життєві ситуації з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей;  висловлювати  власне розуміння ілюстрацій письменниці; інтерпретувати образи казки  (формування ключових  компетентностей).

Цілі   уроку: 

 – учні   знатимуть   зміст,  тему,  ідею «Казки   про  яян»,  визначення   літературознавчих   термінів : алегорія,  казка,  притча,

 –учні вмітимуть розкривати  прихований  зміст образів.                           

Тип   уроку :  урок   засвоєння  нових   знань.         

Обладнання :  світлини,  на  яких   зображена    Е.Андієвська,  її    ілюстрації  до   притч,   комп’ютер,  медіапроєктор.

Методи,  прийоми   і  форми   роботи :  прийом   «Перевтілення»,  метод «Мікрофон»,  метод «Шість  тямущих   капелюшків», вправи «Павутина», «Сходинки  духовного  зростання», бесіда, фрейм, дослідження   твору  під  мікроскопом, інтелектуальна   дуель,  рефлексія.                                            Столи  в  класі  можна  розставити  у   вигляді   сонячних   промінчиків.

 

 

 

ПЕРЕБІГ   УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ    ЕТАП

Слово  вчителя. В.Симоненко   писав :                                     

МИ– НЕ  БЕЗЛІЧ   СТАНДАРТНИХ  «Я»,

А  БЕЗЛІЧ  ВСЕСВІТІВ  РІЗНИХ!

Назвіть   свою   визначальну  рису характеру.( Діти  називають: «Я мрійник»,   «Я  романтик»,  «Я інтелектуал»  тощо).

ІІ.ОГОЛОШЕННЯ   ТЕМИ,   МЕТИ  УРОКУ.

Слово   вчителя. І  саме  зараз  здійснимо   мандрівку  до   країни, де   живуть  незвичайні,  вигадані   істоти, які  люблять  лише  себе.  У  цій  державі ,  гадаю, час  від  часу   опиняється   кожен  із  нас. Під  час   подорожі  ми  шукатимемо  відповіді  на  багато   запитань,  одне  із   яких  :  « Чи  живуть у наших  серцях яяни? »

 Вправа «Павутина». Учням  потрібно визначити мету уроку, поєднавши розірвані частини речення. 

Розмальовка Павутина

Отже,

  •  аналізуватимемо «Казку  про   яян», 
  • розкриємо  алегоричність  образів   твору,
  • повторимо  відомості  з  теорії  літератури,
  • поговоримо відверто  про  себе.                                                                                                      

 Реалізувати  мету допоможе   метод  « 6  тямущих   капелюшків»:                        6  кольорів  –6  моделей  мислення:                                                   

 

  •   «мислення  червоного  кольору»  розкриває  емоції,  почуття,               
  •  « мислення  зеленого  кольору»– колір  креативності,  цікавих   думок, 
  •   «мислення  білого   кольору»– колір  інтелектуалів,   аргументів  і   фактів,   
  •  «мислення  синього   кольору» –  колір  відвертості,  самоаналізу,
  • «мислення   чорного  кольору» – колір   заперечення,      
  •   «мислення    жовтого   кольору»–  колір  позитиву,  колір  гарного  настрою.

Слово   вчителя: Саме  в яскравих   кольорах   виявляє  себе   мисткиня  Емма  Андієвська.

Blumen_in_der_gelben_Teekanne_und_Insekten Drei_Geister_aus_der_Zauberfl246te

Znaky_zodiaku Emma_Andijewska_im_Bild

 «Мікрофон» .Чи  можете  ви , глянувши  на   полотна,  охарактеризувати  їх  автора?          (Так, це   неординарна   особистість,  яка  перетворює  реальні  предмети  на  щось  химерне.  Вона   сприймає  світ   по-своєму,  незвичайно,  небуденно. Е.Андієвська - майстер  глибоких  емоцій  як  у  малярстві,  так  і  у  слові. Вона  спонукає  шукати  те,  що   знаходиться   за   межами  видимого,  уміє  побачити  велике  в  малому.)

ІІІ.  ВИВЧЕННЯ    НОВОГО   МАТЕРІАЛУ.

Прийом   «Перевтілення». Учень   від   імені   пастушка   розповідає   про  те,  що   трапилося   з   ним.

      «   Я–ПАСТУШОК…»

https://img2.freepng.ru/20180528/vek/kisspng-top-hat-red-hat-society-clip-art-top-hat-5b0c0b52227ba6.6429706315275159861413.jpg  Після   прослуховування    творчого   переказу,  учні

 

   розповідають  про  емоції  (радість,  сум,  розчарування  тощо),  які 

 

 пережили. ( Когось  переповнюватиме  захоплення,  хтось  захотів   побувати  у

 

цій   загадковій   місцевості. Можливо, будуть такі учні,  які злякаються,

 

 опинившись у  країні, де  тебе  не бачать і  не  чують. А дехто відчує радість

від того, що ніхто не набридає  надокучливими  запитаннями).

 

  «Мікрофон».

 –Як  ви  гадаєте,   чому  лише  старий    звернув   увагу   на  козопаса?                          

– Чим   поведінка  пастушка  відрізнялася   від  яян?    

 шесть шляп мышления, шляпа PNG изображения «  Щоденник  подвійних   нотаток». Добре було б диференціювати завдання: 1ряд виписує цитати  до характеристики образу яянина, 2 ряд –  старого чоловіка, 3 ряд- пастушка.

              Цитата з тексту

            Мої  міркування

 

 

 

 

 

 

     Діти  роблять   висновок,  що   яяни - егоїсти, духовно незрячі, дідусь самотній, пасивний ,  байдужий. Пастушок   людяний, гуманний. 

Бесіда:

–Чи     можна   назвати  образи   пастушка ,  яянина,  старого   алегоричними?

Чому?   (Алегорія–  образний   вислів,  у  якому   абстрактне   поняття  передається   за  допомогою   конкретного  образу.)

 З’ясувати суть  алегоричних  образів  вежі , брами, числа  сім  можна  за  допомогою  фреймів.

 

 

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вилли вонка, шесть мышления головные уборы PNG изображения « Методика    одного   речення». Охарактеризувати  за   допомогою    чорного  капелюшка   духовний  світ   героїв.

(Духовний   світ  яян   - провалля  духовне, тож і  вони мізерні. Відповідно   пастушку  притаманна  вели  духу.)

 шесть шляп мышления, шляпа PNG изображения  Тест  відвертості  допоможе  перевірити , які риси  яян живуть у нашому  серці.  Потрібно  поставити «+» або «-» навпроти  кожного  запитання.

Тест  відвертості.

1.Ти   вважаєш  себе   найкращим? (самозакоханість)

2.Ти  щодня  вимагаєш  що-небудь  у  батьків? (егоїзм)

 3.Тобі  байдуже,  що   хочуть  інші? ( байдужість)

 4.Тобі   не   подобається   ділитися   з   іншими?  ( скупість )                       

 5.  Ти  неохоче   виконуєш   обов’язки  вдома  і  в  школі? (лінь)

 6.Тобі   важко  стерпіти   образу?  (нетерпимість)

Учні   підраховують « +».  Якщо  їх  більше,  то  переважають   риси  яян,  якщо   переважають  «-», то    все-таки  домінують   моральні   чесноти. Діти   роблять   висновок,  що   від  кожного    із  нас  залежить,  чи  відкриється  брама   для  прекрасного   світу  гармонійних   стосунків.                        

Бесіда :                                                                                                                                                                                                                             –Як  називається  жанр  твору,  у  якому   в  прихованій  формі   повчають  читача?   (притча).                                                                                                                        –Як    називається  твір,  який  аналізуємо?  («Казка  про  яян»).                           Спробуємо  визначити  за  допомогою  білого капелюшка  жанр   твору.

шесть шляп мышления, шляпа PNG изображения Інтелектуальна дуель.  Учень  займає  позицію  біля  однієї  частини  дошки і доводить, що прочитаний  твір за  жанром - казка, інший–  з протилежного  боку аргументує, що твір має ознаки притчі.  Кожен  підтверджує  свою  думку, апелюючи до тексту.

1.jpg

Учні  роблять  висновок,  що  твір  Е.Андієвської  за  жанром–казка-  притча, у  якій  прихована  мораль:   кожен  із  нас     творець  своєї   долі.              

 Слово   вчителя. Е.Андієвська  поставила  кожного   із   нас  перед  вибором: стати  самозакоханим егоїстом без душі, без роду, без повноцінного життя –яянином.  Чи  все-таки відкритися світові, полюбити його- і   тоді серце людини спалахне яскравим світлом. Ось   і  час  сонячного  капелюха– оптимізму,   позитиву.  Скориставшись  його  енергією,  діти  записують  на  білих   аркушах,  що  потрібно   робити,  щоб  не   опинитися  в  духовному   проваллі,  а  стати  людиною  із  сонячним  серцем.

https://img2.freepng.ru/20180323/fze/kisspng-six-thinking-hats-top-hat-yellow-clip-art-hats-5ab56fd1a47005.0760651515218400816735.jpg  «Сходинки    духовного зростання».

17 січня. Сходинки професійного зростання педагога – КМБУ

                        

Побажання   учителя :  Тож, діти, розвивайтеся духовно. Хай  ваші  серця випромінюють світло позитивних вчинків.

 ІV.РЕФЛЕКСІЙНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ     ЕТАП. 

«Рефлексія». Чи  досягли     поставленої  мети?  Які  уроки казки-притчі засвоїли?                                      

Самооцінювання «Сходинки  успіху». 

17 січня. Сходинки професійного зростання педагога – КМБУ

V.ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ:  написати  есе «Чи  живе в  моєму  серці  яянин?».

 

Зображення  взяті з Інтернет-джерел, зокрема таких сайтів:

http://kmbu.com.ua/?p=2638

https://www.freepng.ru/download/%D1%88%D0%B5%D1%81%D1%82%D1%8C-%D1%88%D0%BB%D1%8F%D0%BF-%D0%BC%D1%8B%D1%88%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F.html

 

1

 

docx
Додано
2 січня 2022
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку