Тема уроку: Ефекти растрової графіки в графічному редакторі Corel Draw
Тип уроку: засвоєння нових знань. Мета уроку:
Пізнавальна: Створити умови для формування учнем уявлень про технологію обробки графічної інформації на комп'ютері шляхом знайомства з ефектами растрової графіки в графічному редакторі Corel Draw
Виховна: Створити умови для підвищення інформаційної культури учнів шляхом знайомства з різновидами комп'ютерних технологій обробки графічних зображень.
Розвиваюча : Створити умови для розвитку творчого мислення учнів шляхом дослідження результатів застосування різних ефектів. Створити умови для розвитку логічного мислення учнів шляхом порівняння результатів дослідження різних ефектів.
Задачі уроку:
Вміти працювати за запропонованим алгоритмом
Вміти порівнювати отримані результати дослідження
Вміти узагальнювати, робити висновки
Обладнання уроку: Принтер, цифровий фотоапарат
Програмне забезпечення уроку: ОСWindows, графічні редактори: Paint або Photoshop (растровий редактор), Corel Draw (векторний).
Структура уроку:
Пізнавальна мотивація. Постановка проблеми. 20'
Дослідження. Застосування отриманих знань. 45'
Обмін інформацією. Виступи лідерів груп 20'
Організація інформації. Узагальнення. 3-5' Хід уроку:
1. Організаційний момент: 2 хв.
1. Перевірка наявності учнів, їх готовності до уроку.
2. Повідомити тему і мету уроку.
2. Пояснення нового матеріалу з показом: 20 хв.
1. Техніка растрових зображень.
2. Джерела зображень. Імпорт готових зображень.
3. Імпортування та пошук зображень за допомогою Бібліотеки заготовок.
4. Перетворення векторних об'єктів в растрове зображення.
5. Растрові ефекти. Команди меню Растрові зображення.
6. У процесі пояснення учні ведуть короткий конспект
3. Закріплення викладеного матеріалу:
1. Що є особливістю растрових зображень
2. Які розширення вони мають?
3. У якому пункті меню розташовуються ефекти растрових зображень?
4. Перерахуйте ефекти.
5. Учні сідають за комп'ютери, виконують завдання по застосуванню ефектів 45 хв.
4. Виступи лідерів груп. 20 хв.
5. Підведення підсумків уроку і домашнє завдання: 3 хв.
1. Аналіз роботи групи. Чи досягнуто мети уроку?
2. Вдома підготувати усні відповіді на основі конспекту по новій темі.
Конспект лекції
(Супроводжується показом на екрані відповідних вікон програми)
Елементарні можливості для роботи з растровою графікою є невід’ємною частиною при підготовки ілюстрацій у програмі Corel Draw. Растрові зображення дуже схожі на мозаїку. У цій техніці зображення формуються з дрібних одноколірних елементів. Якщо відійти від зображення далеко, то воно здається однорідним. Саме так кодуються растрові зображення в комп’ютерній графіці. Все зображення розбивається на клітинки по рядках і стовпцях. Кожна комірка отримує колір. При роботі із зображенням комп’ютер запам’ятовує таку таблицю і колір кожної клітинки.
Основними джерелами зображень є сканери, цифрові камери, колекції на компактдисках. Щоб відсканувати зображення в пункті меню Файл, команда Отримати зображення, отримати. Робота з такими зображеннями завжди починається з імпортування. Для цього в пункті меню Файл, команда Імпорт. У вікні, що відкрилося, поряд з відомими вам параметрами є ряд елементів, що роблять істотний вплив на процедуру імпортування. Наприклад, Обрізка.
Corel Draw пропонує зручний спосіб пошуку і імпортування зображень за допомогою Бібліотеки заготовок. Щоб відкрити бібліотеки, в меню Вікно, команда Вікна налаштувань.
Corel Draw представляє ще одне джерело зображень - це перетворення векторних об’єктів в растрове зображення. Намалюємо Еліпс, додамо йому заливку і обведення, перетворимо в растрове зображення. До растрових зображень застосовні всі види трансформації: переміщення, масштабування, віддзеркалення, поворот, нахил.
Растрова графіка володіє великим набором засобів, оскільки дозволяє контролювати кожен піксель, що формує зображення. Corel Draw використовує цю перевагу і пропонує безліч настоюваних ефектів. Вони реалізовані у вигляді команд, які відкривають діалогові вікна з настройками їх параметрів. Команди по роботі з растровими зображеннями зібрані по групах в пункті меню Растрові зображення. Назви груп відображають специфіку ефектів, що знаходяться в них.
Група Тривимірні ефекти- містить ефекти, що імітують просторові і перспективні спотворення зображень:
- Тривимірний поворот
- - Загин краю сторінки
- Вдавлювання \ видавлювання
- Сфера
Група Художні мазки- ефекти спрямовані на імітацію стилів та інструментів художнього малювання:
- Вугілля
- Кольоровий олівець
- Імпресіонізм, імітує стиль художників імпресіоністів
- Перо і чорнило - Скребок - імітує роботу скребком
- Акварель - імітує малюнок аквареллю
Група фільтрів Розмитість- розмивають зображення, широко застосовуються для ретуші.
- Розмивання рухом - імітація руху
- Радіальна - імітація обертання
Група Перетворення кольору- орієнтована на створення сміливих колірних ефектів і має обмежену область застосування:
- Психоделіка - змінює кольори до невпізнання
- Соляризація - фотографічний ефект перезасвітлення фотографій Група Контур - акцентує увагу на контурах зобр.
- Пошук країв (обводить контури жирною лінією)
- Трасування контуру - знаходить області з невеликим розкидом кольору і обводить їх
межі лініями
Група Творчі - містить ефекти, які важко класифікувати, наприклад, ремесла, тканина, рамка, мозаїка та ін Група Спотворення, містить ефекти, які спотворюють зображення.
Вчитель. З чого починається будь-яке дослідження?
Учень. З накопичення інформації, постановки проблеми.
Вчитель. Життя сучасної людини неможливо уявити без різноманітних зображень: картин, фото, ілюстрацій, плакатів, тощо. Ми з вами розуміємо, що журнал чи газета, чи сайт могли б бути і без ілюстрацій, проте сьогодні ми не знайдемо таких. Яка ж роль зображень у всіх цих випадках?
Учень. Вони несуть додаткову інформацію а також прикрашають зовнішній вигляд видання чи сайту.
Вчитель. Проте, часто трапляється, що необхідне зображення не зовсім задовольняє вимогам: пошкоджене часом, чи поганим зберіганням, а то й просто наявністю зайвих деталей, воно потребує додаткової обробки.
Отже, виникає проблема: яким чином відредагувати зображення?
Учні висловлюють різні припущення.
Вчитель. А сьогодні ми спробуємо дослідити можливості растрових ефектів програми
Corel Draw щодо редагування зображень
Дослідження
Учням пропонується розділитися на 3 групи. Кожна група вибирає свого керівника з числа кращих учнів.
Робота в групі складається з двох етапів:
1 етап – Збір даних за допомогою сканера, бібліотеки малюнків та цифрового фото. Зображення повинні мати явні дефекти в кутку, або по периметру. (Учням заздалегідь було запропоновано принести старі фото з домашніх фотоальбомів. В іншому випадку –
«пошкодити» зображення засобами програми Paint або Photoshop.) Результатом дослідження є збережені файли у растрових форматах..
2 етап - Формулювання висновків дослідження.
Групи обмінюються результатами дослідження (флешками зі збереженими файлами) і дослідним шляхом вибирають ті з ефектів Corel Draw, які допоможуть приховати недоліки зображень.
Результатом цієї роботи є сформульований висновок. З висновками виступають лідери кожної з груп.