Урок. Екологічні фактори та середовища існування

Про матеріал

Нестандартне цікаве заняття у формі брейн-рингу. Завдання створені за допомогою сервісів хмарної технології зацікавить студентів до вивчення і кращого запам'ятовування поданого матеріалу.

Перегляд файлу

План заняття

Тема : Екологічні фактори та середовища існування.

Мета заняття:

  • За допомогою сервісів хмарної технології зацікавити студентів до вивчення і найкращого запам'ятовування поданого матеріалу, розкрити  зміст  науки  екології;
  • розвивати  увагу, спостережливість, пам’ять, логічне і критичне мислення, вміння аналізувати явища з різних точок зору;
  • виховувати  взаєморозуміння  під  час  роботи  в  групах; розвивати вміння спілкуватися та працювати в групі;
  • формувати потяг до отримання сучасних біологічних знань.

 

Вид заняття: семінар у вигляді  "брейн-рингу"

Методи: монологічний, діалогічний, демонстраційний.

 

Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН:   картки із завданнями, ноутбук,  малюнки, сервісні програми — tagul.com, генератори завдань.

 

Структура заняття

1. Організаційна частина:

- перевірка присутніх на занятті

- перевірка готовності аудиторії до заняття

- група ділиться на 2 підгрупи

 

2.Актуалізація опорних знань:

  • Давайте пригадаємо, що вивчає наука екологія?
  • Які методи екологічних досліджень вам відомі?
  • Які екологічні проблеми вирішує екологічна наука?

 

3. Мотивація навчальної діяльності

Притча про те, як обставини змінюють людей

Одного разу до батька прийшла донька, молода жінка, і з сумом сказала:
– Тату, я так втомилася від усього, у мене постійні труднощі на роботі і в особистому житті, вже просто немає сил… Як справлятися з усім цим?
Батько відповів:
– Давай я тобі покажу.
Він поставив на плиту 3 каструлі з водою і приніс моркву, яйце і каву. Опустив кожен інгредієнт в окрему каструлю. Через кілька хвилин вимкнув плиту і запитав дочку:
– Що стало з ними?
– Ну морква і яйце зварилися, а кава розчинилася, – відповіла дівчина.
– Правильно, – сказав батько, – але якщо ми подивимося глибше, то виявиться, що морква, яка була твердою, в окропі стала м’якою і податливою. Яйце, яке раніше було крихким і рідким, стало твердим. Зовні вони залишилися такими ж, але внутрішньо змінилися під впливом однакового ворожого середовища – окропу. Те ж відбувається і з людьми: сильні зовні люди можуть розклеїтися і стати слабаками там, де крихкі і ніжні лише затвердіють і зміцніють…
– А як же кава? – здивовано запитала дочка.
– О, кава – це найцікавіше. Вона повністю розчинилася в агресивному середовищі і змінила його – перетворила окріп в чудовий ароматний напій. 

Проблемне запитання:

  •                 Як ви розумієте дану притчу?

    Є люди, яких не можуть змінити обставини, – вони самі змінюють їх і перетворюють на щось нове, отримуючи для себе користь і знання з обставин. 
    Ким стати у важкій ситуації – вибір кожного із нас, давайте більше будемо перейматись  екологічними проблемами (зменшення кількості сміття; чистота повітря, води, харчових продуктів; вирубка лісів!!!

Наша матінка природа надзвичайно розумна, адже коли не буде рослин, що станеться з всіма живими істотами?

Чому утворюються так звані “чорні дири”?  Як все це впливає на екологічні фактори та середовища існування живих організмів?

 4. Повідомлення теми та мети заняття:

Тема : Екологічні фактори та середовища існування.

Мета заняття: За допомогою сервісів хмарної технології зацікавити студентів до вивчення і найкращого запам'ятовування поданого матеріалу, розкрити  зміст  науки  екології.

Семінар проведемо у вигляді брейн-рингу.

У нас є дві команди:

  1. Команда “Екологи”

Капітан – ознайомлює   з учасниками своєї команди.

Девіз команди.

  1. Команда “Науковці”

Капітан – ознайомлює   з учасниками своєї команди.

Девіз команди.

Умови: брейн-ринг складається із 2 турів

І тур – Розминка

ІІ тур – Ерудиція

 

Розпочинаємо І тур - Розминка

  1. Завдання: Знайди слова. (Команда, яка найшвидше знайде всі слова отримає 5 балів)


2. Завдання: Розгадайте ребуси (по 2 бали)


А)     

 


 

Б)


 

В)

 

ІІ тур –  - Ерудиція

Завдання 1: Знайдіть  і виправіть помилки!


 

 

Завдання 2: Доміно З’єднайте малюнок із визначенням. (2 бали)


Творче завдання 3: Сінквейн  - вірш з 5 рядків. Скласти сінквейн на тему “Екологічне середовище”.

Завдання 4: Ви бачити цікаву долоню, яка складається із певних слів. Вам необхідно скласти екологічний  вислів ! (5 балів)


 

Завдання 5: Розгадайте кросворд (За кожну правильну відповідь 1 бал)


  1.        Різновид співіснування особин різних видів, від якого вони отримують взаємну користь.
  2.        Які промені можуть сприяти синтезу в шкірі ссавців вітаміну D?
  3.        Як називаються організми, які мешкають на поверхні та у товщі дна водойм?
  4.        Як називаються промені, що є джерелом теплової енергії?
  5.        Як називають водних мешканців водойм?
  6.        Тип симбіозу, за якого один вид використовує іншого, як джерело живлення та середовища життя
  7.        Завдяки яким променям відбувається процес фотосинтезу
  8.        Який вчений запропонував термін “Екологія”?
  9.        Як називають стан організму, за якого непомітні прояви життєдіяльності внаслідок значного гальмування процесів обміну речовин?

 

  1. Підведення підсумків,  узагальнення.

Екологія –  це особлива, надзвичайно цікава та загадкова наука. Мені надзвичайно сильно хотілось зацікавити вас до вивчення даного матеріалу. Завжди прагну, щоб ваші оченята сяяли вогниками знань! Ви всі молодці! Чудово підготовились до заняття.

 

  1. Видача завдання для самостійної роботи студентів.
  1. Скласти проект на тему: “Як вберегти нашу планету від сміття”

Література( основна та додаткова):

1. Біологія 10-11 кл. М.Є. Кучеренко, Ю.Г. Вервес, П.Г. Балан – К.: Генеза, 2000.

2. Біологія 11 клас М.Є. Кучеренко, Ю.Г. Вервес, П.Г. Балан, В.М. Войціцький

3.  Біологія. В.О. Мотузний. Навч. Посібн./ За ред. О.В. Костильова. – 2-ге вид., - К.; 2009.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Богдан Наталія Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гордієнко Олена Вячеславівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
2959
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку