Нестандартне цікаве заняття у формі брейн-рингу. Завдання створені за допомогою сервісів хмарної технології зацікавить студентів до вивчення і кращого запам'ятовування поданого матеріалу.
План заняття
Тема : Екологічні фактори та середовища існування.
Мета заняття:
Вид заняття: семінар у вигляді "брейн-рингу"
Методи: монологічний, діалогічний, демонстраційний.
Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН: картки із завданнями, ноутбук, малюнки, сервісні програми — tagul.com, генератори завдань.
Структура заняття
1. Організаційна частина:
- перевірка присутніх на занятті
- перевірка готовності аудиторії до заняття
- група ділиться на 2 підгрупи
2.Актуалізація опорних знань:
3. Мотивація навчальної діяльності
Одного разу до батька прийшла донька, молода жінка, і з сумом сказала:
– Тату, я так втомилася від усього, у мене постійні труднощі на роботі і в особистому житті, вже просто немає сил… Як справлятися з усім цим?
Батько відповів:
– Давай я тобі покажу.
Він поставив на плиту 3 каструлі з водою і приніс моркву, яйце і каву. Опустив кожен інгредієнт в окрему каструлю. Через кілька хвилин вимкнув плиту і запитав дочку:
– Що стало з ними?
– Ну морква і яйце зварилися, а кава розчинилася, – відповіла дівчина.
– Правильно, – сказав батько, – але якщо ми подивимося глибше, то виявиться, що морква, яка була твердою, в окропі стала м’якою і податливою. Яйце, яке раніше було крихким і рідким, стало твердим. Зовні вони залишилися такими ж, але внутрішньо змінилися під впливом однакового ворожого середовища – окропу. Те ж відбувається і з людьми: сильні зовні люди можуть розклеїтися і стати слабаками там, де крихкі і ніжні лише затвердіють і зміцніють…
– А як же кава? – здивовано запитала дочка.
– О, кава – це найцікавіше. Вона повністю розчинилася в агресивному середовищі і змінила його – перетворила окріп в чудовий ароматний напій.
Проблемне запитання:
Наша матінка природа надзвичайно розумна, адже коли не буде рослин, що станеться з всіма живими істотами?
Чому утворюються так звані “чорні дири”? Як все це впливає на екологічні фактори та середовища існування живих організмів?
4. Повідомлення теми та мети заняття:
Тема : Екологічні фактори та середовища існування.
Мета заняття: За допомогою сервісів хмарної технології зацікавити студентів до вивчення і найкращого запам'ятовування поданого матеріалу, розкрити зміст науки екології.
Семінар проведемо у вигляді брейн-рингу.
У нас є дві команди:
Капітан – ознайомлює з учасниками своєї команди.
Девіз команди.
Капітан – ознайомлює з учасниками своєї команди.
Девіз команди.
Умови: брейн-ринг складається із 2 турів
І тур – Розминка
ІІ тур – Ерудиція
Розпочинаємо І тур - Розминка
2. Завдання: Розгадайте ребуси (по 2 бали)
А)
Б)
В)
ІІ тур – - Ерудиція
Завдання 1: Знайдіть і виправіть помилки!
Завдання 2: Доміно З’єднайте малюнок із визначенням. (2 бали)
Творче завдання 3: Сінквейн - вірш з 5 рядків. Скласти сінквейн на тему “Екологічне середовище”.
Завдання 4: Ви бачити цікаву долоню, яка складається із певних слів. Вам необхідно скласти екологічний вислів ! (5 балів)
Завдання 5: Розгадайте кросворд (За кожну правильну відповідь 1 бал)
Екологія – це особлива, надзвичайно цікава та загадкова наука. Мені надзвичайно сильно хотілось зацікавити вас до вивчення даного матеріалу. Завжди прагну, щоб ваші оченята сяяли вогниками знань! Ви всі молодці! Чудово підготовились до заняття.
Література( основна та додаткова):
1. Біологія 10-11 кл. М.Є. Кучеренко, Ю.Г. Вервес, П.Г. Балан – К.: Генеза, 2000.
2. Біологія 11 клас М.Є. Кучеренко, Ю.Г. Вервес, П.Г. Балан, В.М. Войціцький
3. Біологія. В.О. Мотузний. Навч. Посібн./ За ред. О.В. Костильова. – 2-ге вид., - К.; 2009.