Урок " Екологічні проблеми Південної Америки. Об`єкти Світової спадщини ЮНЕСКО"

Про матеріал
Урок географії у 7 класі, з використанням активних та інтерактивних технологій, таких як " Килим ідей", кубик Блума, " Мозковий штурм", робота в групах, розв`язування кросворду та вирішення проблемних завдань,які мають за мету формувати в учнів основні ключові компетенції, застосовувати географічні знання, розвивати критичне мислення. Під час уроку учні навчаються самостійно виявляти екологічні проблеми, які виникли у Південній Америці, оцінюють рівень впливу людини на природні комплекси та пропонують шляхи їх вирішення, роблять висновки, працюють з підручником, географічною літературою, картами. Використаний матеріал на уроці сприяє вихованню екологічної культури та повазі до природних цінностей різних регіонів, умінню презентувати об`єкти Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
Перегляд файлу

Тема уроку. Сучасні екологічні проблеми Південної Америки.

Найвідоміші об`єкти материка, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

 

Мета: сформувати знання про сучасні екологічні проблеми Південної Америки та уміння описувати найвідоміші об`єкти материка, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО; навчити оцінювати наслідки втручання людини в природні комплекси материка, добирати матеріали про порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення, розвивати критичне мислення, навики роботи з фізичною картою, контурними картами, виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: фізична карта Південної Америки, атласи, дидактичний роздатковий матеріал, кубік Блума, презентація, підручники, контурні карти.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

Психологічне налаштування.

Доброго дня, діти! Усміхніться один одному! Побажаємо один одному гарного настрою, успіху!

А на урок беремо з собою знання, вміння, навички й старання!

 Сьогодні на уроці ми будемо пізнавати, аналізувати, описувати, робити висновки.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

1.Гра " Вірю -- не вірю"

-- Чи вірите ви, що Південна Америка -- материк багатьох рекордів?

--  Чи вірите ви, що в сельві тваринний світ бідний?

-- Чи вірите ви, що савану, яка знаходиться на північ від екватора називають льянос?

-- Чи вірите ви, що гуанако живе в пампі?

-- Чи вірите ви, що Атакама знаходиться на Атлантичному узбережжі Південної Америки?

-- Чи вірите ви, що кебрачо, нутрія, броненосці, пуми є представниками сельви?

 

2.Робота у групах

Завдання виправити помилку у тексті.

І група

У субекваторіальному поясі сформувалися природні зони савани і рідколісся. Савани Орінокської низовини називають кампос. За зовнішнім виглядом вони нагадують африканські савани, але замість баобабів тут ростуть акації.

  Савани Бразильського плоскогір`я отримали назву льянос. Вони більш посушливі, ніж савани Орінокської низовини, тому дерев майже немає.Тут водяться дикі свині пекарі та тапіри, на яких полює ягуар. Дуже багато комах, особливо мурахів і термітів, а роль санітара виконує пекарі, яка знищує відмерлих тварин.

Географічні помилки: кампос -- льянос, акації -- пальми, льянос -- кампос, ягуар -- пума, пекарі -- броненосець.

 

ІІ група

 Уздовж Атлантичного узбережжя Південної Америки тягнеться своєрідний природний комплекс бальзових заростей. Бальзи -- це сукупність дерев та чагарників, що пристосувалися до життя в солоній воді на прибережних мулистих грунтах. Їхня м`яка деревина не гниє у воді. Зарості дають притулок багатьом тваринам. Тут можна натрапити на деревну ящірку і каймана -- бразилійського крокодила, гуанако і броненосця.

  У вологих заростях водиться нутрія -- цінна хутрова тварина, звідси вона розселилася по всьому світу.

Географічні помилки : бальзові зарості -- мангрові зарості, м`яка -- тверда, броненосець водиться у кампосі, гуанако і нутрія -- у пампі.

 

 ІІІ група

В екваторіальному кліматичному поясі сформувалася природна зона пампа. Її ще називають " легенями планети". Пампа -- зона лісів, непрохідних хащів. Тут маємо велику кількість видового складу органічного світу, представниками якого є ягуари, лінивці, пальми, бальза, броненосці, пуми. Пампа є батьківщиною какао, ананасу, хінного дерева.

Географічні помилки: пампа -- сельва, пампа -- сельва, броненосці і пума не водяться у сельві, це представники кампосу.

 

3.Презентація дослідження унікальних об`єктів ( 1-2), підготовлених учнями.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Кросворд

 

1. Хижак саван (пума)

2. Хижак сельви (ягуар)

3 Савана Бразильського полоскогір`я ( кампос)

4 Найлегше дерево на Землі ( бальза)

5. Замість баобабів африканських у льяносі височіють ( пальми)

6. Каучукове дерево (гевея)

7. Трав`янистий степ у Південній  Америці (пампа)

8. Природний комплекс дерев та чагарників, що пристосувалися до життя в солоній воді на узбережжі ( мангри).

 

 

 

1 п

у

м

а

 

я

г

у

а

2 р

 

к

а

м

п

3 о

с

 

 

4 б

а

л

ь

з

а

 

п

а

5 л

ь

м

и

 

 

г

6 е

в

е

я

п

а

7 м

п

а

 

м

а

н

г

р

8 и

 

 

 

  Отже, проблеми -- ключове слово, яке ми отримали у кросворді. Саме екологічні  проблеми Південної Америки і їх шляхи вирішення є одним із питань нашої теми.

 

ІY Оголошення теми і мети уроку

 

Вчитель оголошує тему і мету уроку.

 

Y Вивчення нового матеріалу.

Вчитель. Пригадаємо, які екологічні проблеми є у Африці?

Гра " Мікрофон"

Які екологічні проблеми, на вашу думку, виникли у Південній Америці?                (Вчитель записує усі відповіді учнів, вибираються основні проблеми матепика).

 

Килим ідей

Діти працюють у групах над конкретною екологічною проблемою:

Вирубка лісів Амазонії

 

 І КРОК

Опрацювати матеріал у підручнику, географічній літературі.

 

ІІ КРОК

Записати відповідь на запитання:

 Чому виникла ця проблема? (1 група)

 

 

Які наслідки цієї проблеми? (2 група)

 

 

Запропонуйте шляхи вирішення проблеми ( 3 група)

Вчитель підсумовує.

 

Виступи учнів - екологів з випереджувальними завданнями

 

З метою охорони навколишнього середовища, попередження екологічних проблем у Південній Америці створено природоохоронні території.

Серед вас є учні-екологи, які підготували повідомлення про національні парки Південної Америки.

Троє учнів презентують випереджувальні завдання про національні парки Південної Америки.

 

YІ ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 

Використання кубіка Блума

 

- Назвати екологічні проблеми Південної Америки

 

- Чому створюють національні парки на материку?

 

- Поділись знаннями, чому виникли екологічні проблеми у сельві.

 

- Придумай розповідь про подорож до унікального природного комплексу Анхель.

 

- Запропонуй шляхи охорони навколишнього середовища в Південній Америці

 

- Поясни, чим небезпечна неконтрольована вирубка сельви.

 

YІІ Підсумок уроку

 

Рефлекція

Що нового дізналися на уроці?

Чи задоволений ти своєю роботою на уроці?

Мені легко вдалося...

Мені важко вдавалося...

Найбільше мені сподобалося...

 

Самооцінка учнів у групах.

 

YІІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Підготувати повідомлення про 2 національні парки, описувати екологічні проблеми материка.

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
28 січня 2022
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку