Урок-екскурсія ''Горизонт. Сторони горизонту.''

Про матеріал
Урок-екскурсія. Під час цього уроку діти закріплюють знаннь про горизонт, сторони горизонту. На уроці проведено багато різних ігор.
Перегляд файлу

Тема: Горизонт. Сторони горизонту. (Екскурсія)

Мета: спрямувати учнів на засвоєння понять про горизонт, лінію і сторони горизонту, навчити практично визначати сторони горизонту, розвивати спостережливість ,увагу, пам’ять, мислення; виховувати пізнавальний інтерес, свідому поведінку в умовах занять на відкритій місцевості.

Обладнання: картки із закодованими словами, альбоми, олівці.

                                           Хід уроку

I. Організація класу

Привітання

Пролунав і стих дзвінок,

Починаємо урок.

До уроку приготуйтесь,

На роботу налаштуйтесь.

    Сьогодні ми проведемо урок не в класі, а на відкритій місцевості. Вивчатимемо місцевість навколо школи. Під час екскурсії ви повинні навчитися визначати сторони горизонту.

   Як потрібно поводитись на екскурсії?

   Тож будьте уважними. По дорозі до місця проведення екскурсії спостерігайте за змінами у природі.

II. Актуалізація знань учнів

Хвилинка фенологічних спостережень

     Йдучи до школи, діти, ви, напевно, завжди спостерігаєте за навколишнім світом. Я впевнена, що і сьогодні ви уважно спостерігали за природою і погодою, тому з легкістю дасте відповіді на мої запитання.

- Яка зараз пора року триває?

- Який місяць триває? Який сьогодні день?

- Як змінилась висота Сонця з настанням осені?

- Як зміна висоти Сонця впливає на тривалість дня і температуру? (день став коротшим, температура нижча).

- У які кольори осінь розмалювала листя рослин?

- Про які ще зміни у природі з настанням осені ви можете розповісти?

Інтерактивний метод «Вузлики»

Прочитайте на картках закодовані слова.

МОНСАЯЛ (ясно) 

ЖАРХМАРНОКУД (хмарно)

ДЛЯПОХМУРОЖ (похмуро)

ХОИТ (тихо) 

ТРЯНОВІ (вітряно)

ЖНОСНІ (сніжно)

ВИХОЛОДПРОНО (прохолодно).

- Які із розкодованих слів ви можете використати, щоб охарактеризувати сьогоднішню погоду?

III. Засвоєння знань, умінь, навичок.

  1. Створення проблемної ситуаці.

   Ми  стоїмо на відкритій місцевості. Як ви гадаєте, яка місцевість називається відкритою? (Це місцевість, де немає будинків, дерев, де далеко видно.)

  1. Розповідь учителя про горизонт.

   Уважно подивіться довкола. Увесь простір, який ми бачимо на відкритій місцевості називається …… (горизонтом). Доберіть синоніми до нього.

   Як ви пояснили б поняття горизонт? (Відповіді дітей)

   Що ми бачимо на горизонті? (Відповіді дітей)

   Що називається лінією горизонту? (Відповіді дітей)

   Що вище підніматися, то далі видно, і горизонт щоразу ширшає. На рівному місці горизонт видно до 5 км. А якщо пілнятися на висоту 20 м, то горизонт розширеться до 36

    Де ж розташована наша школа? Щоб правильно відповісти на це питання, слід знати, які є сторони горизонту. Хто з вас може назвати сторони горизонту?

    Коли найпростіше визначати сторони горизонту? Як саме?

  1. Практична робота.

     Спробуйте визначити сторони горизонту. Станьте спиною до сонця. Перед вами падає тінь. Вона вказує на північ. Які сторони горизонту за вами? Праворуч? Ліворуч?

      Нанесіть на схему в альбомах сторони горизонту. Запам’ятайте, що вгорі завжди позначають північ. Що позначите унизу? Які сторони горизонту позначите праворуч? Ліворуч?

    Крім основних, розрізняють ще й проміжні сторони горизонту. Назвіть ці сторони. Позначте на схемах проміжні сторони горизонту. Нанесіть на схеми предмети які ви бачите на горизонті. (Це завдання можна виконувати групами.)

  1. Фізкультхвилинка

Всі ми звикли до порядку,

Дружно робимо зарядку

Десять раз присядемо,

Тепер пострибаємо.

Тулуб вправо, вліво

Дружно нахиляємо.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра «Чомусики»

Чи може горизонт мати форму будь-якої геометричної фігури? Поясніть чому.

Чи можна дійти до лінії горизонту? Поясніть чому.

Син і батько поверталися з базару додому в село. Син їхав верхи, а батько вів коня за поводи. Хто з них перший побачить село? Обґрунтуйте свою думку.

2. Гра – змагання «Хто найспостережливіший?»

Учні змагаються, хто швидше назве об’єкти, розміщені у заданому напрямку.

3. Гра  «Розвідники»

Діти діляться на групи. Кожній групі дається завдання відшукати важливий пакет: пройти 5 кроків - на північ, 12 кроків - на південний схід, 2 кроки – південь і т. д. У пакеті можуть бути загадки, ребуси. Перемагає група, яка найшвидше виконає завдання.

V. Підсумок уроку.

 Про що ви дізналися на уроці?

Які є основні сторони горизонту?

 Як розрізняють основні сторони горизонту?

Що цікавого ви помітили у природі з настанням осені?

Рефлексія «Загадкові листи»

  • Сьогодні на уроці я навчився /навчилася…
  • На уроці я запам’ятав/запам’ятала…
  • Найкраще мені вдалося…
  • Найбільше мені сподобалося…
  • Урок завершую з настроєм…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Білозор Оксана
Додано
19 листопада 2022
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку